ra
door rayktm May 14, 2011 om 21:05
Huishouden & energie

Arco grindvloeren

we hebben 8 weken geleden een grindvloer laten leggen door arco uit assen
nu hebben ze wat verkeert gedaan ,een stuk van 120x40 cm
ligt 1,5 cm lager
nu lukt het niet om langs te komen altijd druk
ze waren aangesloten bij een brance organisatie
daar heb ik mijn klacht neergelegd ,maar nu blijkt dat ze al in 2010 niet meer lid zijn maar wel het logo op de site

we ergeren ons dood aan de vloer van € 2500

wat moeten we doen

4249 21 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

gijsvogel
door gijsvogel - May 14, 2011 om 21:37
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo,

Graag wat meer van het verhaal, en dan met name wat voor contact er al met Arco is geweest.
En is er bijvoorbeeld al betaald, of alleen een aanbetaling?

Groet,

ra
door rayktm - May 14, 2011 om 21:48
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

we moesten betalen bij oplevering dus als de vloer gelegd is
maar je mag er 2 dagen niet op lopen dus na 2 dagen kan je het pas controleren
er is meerdere malen telefonisch contact geweest en via de mail

maar ze hebben het heel druk volgens de mevrouw
ik vind dat ze de klacht niet oplossen
wat zijn mijn opties




gijsvogel
door gijsvogel - May 15, 2011 om 13:18
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

In eerste instantie moet de vloerenboer de klacht natuurlijk in behandeling nemen, als men niet reageert op telefonisch contact dan is dat slordig.
Misschien is het zinnig om naar de winkel te gaan en daar uw klacht te bespreken met de verkoper.

Het had verder handig geweest om pas te betalen na bezichtiging of inspectie van het geleverde werk, maarja daar dat is inmiddels gebeurd.
Dan had uw klacht voor de verkoper wel een kleine stok achter de deur geweest, en had hij waarschijnlijk eerder gereageerd.

Een bezoekje lijkt mij in dit geval zeer nuttig, daarna kunt u verder op onderzoek uit naar een verdere afhandeling.

ra
door rayktm - May 15, 2011 om 19:56
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

in hun voorwaarden stond betalen bij oplevering
ze hebben geen winkel meer in assen maar doen nu alles vanuit huis
reageren niet eens meer op mijn mail
heb nog even op google gezocht maar het schijn dat ze vaker voor het hekje hebben gestaan
ik weet waar ze wonen ga van de week maar even een bezoek brengen

gijsvogel
door gijsvogel - May 15, 2011 om 23:03
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

@ Rayktm

Ok, laat nog even horen wat er uit is gekomen.

Groet,

ra
door rayktm - May 21, 2011 om 07:21
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

ze zijn langs geweest na 8 week de mevrouw vond het allemaal niet zo erg
maar na een discussie gaven ze toch wel toe dat er iets verkeert was gegaan
een hele nieuwe vloer leggen is geen optie ,
of ze leggen in de keuken een strip met een stuk nieuwe vloer er overheen
maar dan heb ik een verhoging ( zeer lastig als ik weer aan een nieuwe vloer toe ben )
of ze willen wat geld terug storten ongeveer 15 % van het bedrag

gijsvogel
door gijsvogel - May 21, 2011 om 10:33
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ok, in ieder geval goed dat ze nu langs zijn geweest.

Maar dat ze het lage stuk niet gelijk kunnen maken met de rest begrijp ik niet helemaal.

Een stuk met een verhoging lijkt mij ook niet wenselijk, en 15% geld terug is ook maar een kleine pleister op de wond als je het in geld uitdrukt.

Misschien is het wel een mogelijkheid om een andere grindvloeren-boer op te zoeken en vragen of hij (vrijblijvend) langs wil komen.
Misschien kan hij het wel gelijk maken met de rest.
Dan kunt u deze man met de 15% geld terug betalen (of iets meer, dat is dan vervelend natuurlijk maar dan is wel in ieder geval geen ergernis meer)

ra
door rayktm - May 26, 2011 om 17:45
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

een grindvloer kan je niet bijsmeren alleen een laag eroverheen
ik heb aangegeven dat een verhogen van de vloer niet wenselijk is
mocht je na een jaar of 8 weer een nieuwe vloer nemen dan zit je weer aan een
verhoging vast
heb aangegeven dat ik 10% van het betaalde bedrag niet echt veel vind via de mail

maar zoals ik al verwacht had ......totaal geen reactie van hun kant op mijn mail



gijsvogel
door gijsvogel - May 27, 2011 om 00:03
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hmm,

Misschien iets te ver gezocht, maar...
Het lage stuk er uit hakken tot op de kale betonvloer en dan een laag er op die gelijk is aan de rest??

Ik weet niet of dat een mogelijkheid zou zijn, maar als er een bepaalde laagdikte gelegd moet worden dan moet dat in mijn optiek die hindernis weghalen.

Ik blijf er verder nog steeds bij dat Arco de zaak moet oplossen, maar het is lastig dat ze slecht reageren en niet meer lid zijn van een brancheorganisatie.

Nog even een wedervraag:
Is eigenlijk duidelijk gemaakt wat de reden is dat dat stuk lager ligt als de rest van de vloer?
Ik neem aan dat er een bepaalde reden achter schuil gaat...
(dan wel een zinnige of een onzinnige reden)

Verder heeft u het eerst over 15% geld terug, en in de laatste reactie over 10%.

groet

ra
door rayktm - May 27, 2011 om 09:19
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

hoi

uitkappen is ook geen optie er ligt vloerverwarming onder en die ligt bijna tegen de grindvloer aan dus als daar een lek in komt zijn we nog verder van huis

we kregen 250 euro terug ,de vloer koste 2500 ,had me vergist met 20%

de vloerlegger heeft toegegeven dat hij de vloer niet genoeg had opgehoogd
zoals we aangegeven hadden

wat zou een rieele vergoeding zijn denk je
ik denk dat ze maar niet meet met de vloer bezig moeten

groeten





gijsvogel
door gijsvogel - May 27, 2011 om 21:27
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ok...,

Ja, reëel...blijft altijd lastig. Had men inderdaad aangesloten geweest bij een branceorganisatie dan had een geschillencommissie wat kunnen betekenen.
Verder zal hier uiteraard gewoon wetgeving over zijn.
Misschien rechtsbijstand eens bellen om te informeren (als u dat heeft).

Verder houdt het voor mij als 'rookie' ook een beetje op.
Misschien dat de meer ervaren leden hier nog een aanvulling kunnen/willen geven?

groet,

ra
door rayktm - May 28, 2011 om 10:03
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

hoi

je gelooft het nooit vandaag een brief van arco waar de logo,s met typex en sticker zijn afgeplakt van de brance vereniging

in de brief staan een en al leugens dit is niet normaal !!!!


en onder aan de brief staat : wij zijn een bedrijf wat dat streeft naar klant tevredenheid en uit coulance twee voorstellen hebben gedaan

en dat de coulance regeling vervalt op 6 juni 2011
dit heb ik nog nooit meegemaakt




ti
door titusvh - May 29, 2011 om 00:21
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

Ik zou in elk geval de branchevereniging inlichten over het misbruik van het logo. Ik verwacht dat deze club dit misbruik hoog opneemt. En U misschien wel uit coulance wil helpen.
Tevens lijkt mij er sprake van dwaling, het onder valse voorwendselen lokken van klanten.

Heb je rechtsbijstandverzekering? Vraag die eens om advies. Als ze procederen te duur vinden is er kans dat ook zij gewoon een uitbetaling in geld doen.

birdies
door birdies - May 29, 2011 om 08:09
6104 Antwoorden / 31 Vragen
0

.........Ik zou in elk geval de branchevereniging inlichten over het misbruik van het logo..........

Het logo wordt niet meer gebruikt op de site, blijkbaar aangepast inmiddels.

ra
door rayktm - May 29, 2011 om 11:05
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

de brance vereniging kan niks meer voor me doen als ze er niet bij zijn aangesloten

ze hebben wel contact gehad het arco grindvloeren ander verwijderen ze het logo niet van de site en van hun briefpapier ( met stickertjes )

het gaat me niet eens om het geld maar wel hoe je behandeld wordt
ik ben niet de eerste lees ik op het internet .

ti
door titusvh - May 29, 2011 om 13:16
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=rayktm schreef op zondag 29 mei 2011, 11:05]de brance vereniging kan niks meer voor me doen als ze er niet bij zijn aangesloten

Zeggen ze jou dat, of neem je dit aan?
Er is een groot verschil tussen willen en kunnen.

Het zou niet voor het eerst zijn dat een branchevereniging toch probeert te helpen.

Bovendien had de branchevereniging zelf ook kunnen controleren of hun logo niet werd misbruikt. Ze zijn immers op de hoogte als iemand stopt met deelname. Lijkt me logisch dat je dan even in de gaten houdt of de ex-deelnemer het gebruik van logo's e.d. staakt.

Daar zou je ze nog even fijntjes op kunnen wijzen.

Verder kan een rechtsbijstand het geld wel waard zijn. Als je een keer gezeur hebt, heb je de premie er al gauw uit. Maar vooral omdat het stress en ergernis scheelt omdat je na de eerste ingebrekestelling zelf niets meer hoeft te doen.
In dit geval zouden ze je kunnen adviseren over een redelijke korting. En of het in dit geval niet zelfs redelijk is om een nieuwe vloer te eisen (oude eruit laten halen en defecten aan vloerverwarming zijn hun risico).

Maar dit gezeur kost veel negatieve energie. Vervelend.

ti
door titusvh - May 29, 2011 om 13:20
25 Antwoorden / 0 Vragen
0

Aanvulling: ik neem aan dat er in het contract met de brancheorganisatie boeteclausules op misbruik staan. Als ze die cashen kunnen ze een ander lid bij jou een nieuw vloertje laten leggen...
Vragen-voorstellen staat vrij. Brutalen hebben de halve wereld. Nee heb je, ja kan je krijgen ;-)

ra
door rayktm - May 29, 2011 om 21:36
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

had de brancheorganisatie al gemaild/gebeld maar die konden niks voor me doen
ik zal akkoord moeten gaan met de 10%
heb helemaal geen zin in een procedure

dus voor iemand die een grind- epoxy vloer wil GA NIET NAAR ARCO

uit vries

wat een nare mensen
ik ben er klaar mee .

gijsvogel
door gijsvogel - May 29, 2011 om 23:11
230 Antwoorden / 0 Vragen
0

[quote=rayktm schreef op zondag 29 mei 2011, 21:36]wat een nare mensen
ik ben er klaar mee .

Inderdaad... groot gelijk.

Maar toch zou ik je nogmaals adviseren om een ander bedrijf in grind-epoxy vloeren te vragen om vrijblijvend langs te komen.
Even het verhaal van tevoren uit de doeken doen natuurlijk.

Stel dat er een oplossing mogelijk is...?
Goed, je hebt dan het geld wat je terugkrijgt natuurlijk, eventueel kost het nog iets extra... maar misschien is het mogelijk om de ergernis aan de vloer weg te nemen door een oplossing van dat andere bedrijf.
De extra uitgave daar denk je minder lang over na als de vloer waar je nog een jaar of wat mee wilt doen.

althans... het zou misschien een oplossing bieden, en (vrijvlijvend) vragen staat immers vrij.

ra
door rayktm - May 30, 2011 om 19:24
10 Antwoorden / 2 Vragen
0

ha


het houd niet op
vandaag een mail : als ik een bevestiging wil geven als ze de 250 euro overmaken dat er geen een of andere actie,s meer volgen .

ze hebben vast ervaring met dit soort dingen

zucht

ma
door mast195 - Jun 21, 2011 om 21:17
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

jammer van je ervaring met arco...

wij hebben er een jaar of 7 geleden een vloer gekocht en in het begin waren we redelijk gelukkig ermee. Op de vele hobbels na dan maar daar kon niks aan gedaan worden want het was handwerk.

Heb ook een andere grindlegger inhuis gehad en die zei dat het erg slecht was gelegd.

Boven hebben we een aubergine achtige kleur liggen erg mooi in het begin, na een paar jaar verschenen er allemaal witte plekken. Ben toen ook terug geweest maar het eerst wat ik hoorde was dat de garantie al om was. Ik heb het toen op consumenten bescherming gegooid en toen zijn ze langs geweest.

Het was normale slijtage van de vloer????(na ongeveer 4 jaar) en dus was het normaal dat er eens een steentje afbrak of dat er kleur weg was. Ze konden er niks aan doen want meneer die kon niet nagaan hoe ik met de vloer omging.

Met andere woorden, volgens arco loop ik met klompen en zware werkschoen en schoen met stalen zolen over mijn vloer anders kon hij niet zo zijn versleten....
Ik hem nog verteld dat ik alleen op sokken boven loop net als de meeste mensen lijkt mij zo. Maar je raad het al helemaal niks.

Wij hebben nu in het hele huis uit ergenis er maar laminaat over heen gelegd, wel doodzonde als je bedenkt wat voor dure vloer er onderligt waar naar 6 jaar niet meer naar wilt kijken.

Bij de firma arco heb je garantie van 3 jaar op de vloer en elke seconde daarna heb je pech. Klant vriendelijkheid is er ver te zoeken.

Als ik jou was zou ik gewoon nara je rechtsbijstand gaan want het klopt wel dat ze vaker voor het hekje hebben gestaan.

Erg jammer dat ze zo met he produkt omgaan want het kan wel mooi worden gelegd en goede service is ook niet moeilijk te verlenen.

Heb laatst wel nog een reclame bord van ze gezien schuin tegen over de Suz dealer in assen aan de ander kant van het water leek of er een kantoortje zat.

heel veel succes met de vloer. Misschien moet je eens een ander bedrijf die ook grindvloer legt langs laten komen en vragen wat voor oplossing hun hebben. Naar mijn weten kan er gewoon worden bij gesmeerd aangezien je er dan een nieuwe laag op zet.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Silliejeanie
Silliejeanie - Apr 24, 2024 om 17:03
Geldzaken & recht
Zorgplicht online casino's

Zorgplicht online casino's

nu gaat de overheid je helpen omdat we in Nederland wonen. Prijs jezelf gelukkig, je woont in NL, je hebt de jackpot alsnog gewonnen. Dit klopt gedeeltelijk. Casino's die de zorgplicht schenden lopen het gevaar dat hun vergunning wordt ingetrokken en krijgen hoge boetes opgelegd. Deze boetes gaan(deels) de schatkist in en/of worden ingezet voor de verslavingsinstellingen waar de speler zich aan k ... Lees meer

Peteri
Peteri - Apr 24, 2024 om 11:24
Geldzaken & recht

Overschrijvingsfomulier fraude

Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer

Le
Leny van der Plas - Apr 19, 2024 om 19:46
Geldzaken & recht

Klarna, aanmaning niet besteld artikel

Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.

Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met  aanmaningskosten.
Direc ... Lees meer