em
door emma33 May 14, 2015 om 10:47
Vakantie & reizen

Arke maakt fout, moet ik dan betalen?

Ik heb telefonisch een reis geboekt bij Arke. Nu 5 dagen voor vertrek kom ik erachter dat zij i.p.v. een enkele reis heen, een enkele reis terug hebben geboekt. Arke zegt nu dat het mijn schuld is dat ik het ticket niet goed gelezen heb. Omboekkosten komen nu voor mijn rekening en de oorspronkelijke aanbieding is niet meer van toepassing.
De reis kost nu meer dan het dubbele. Dit zou toch niet mogen. Zij hebben toch een foute boeking gemaa

773 9 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - May 14, 2015 om 12:03
7155 Antwoorden / 3 Vragen

Hallo Emma33,
Ja zij hebben die fout gemaakt zoals ik het lees maar bewijs is er na telefonisch verkeer niet
Vr. Gr.

ma
door mantelzorger52 - May 14, 2015 om 12:11
6 Antwoorden / 1 Vragen

Wat is er moeilijk aan een ticket lezen?

tenormin
door tenormin - May 14, 2015 om 12:25
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mantelzorger52 schreef op donderdag 14 mei 2015, 12:11]Wat is er moeilijk aan een ticket lezen?

De TS heeft geen moeite met een ticket lezen; die heeft moeite met het feit dat hij/zij alleen maar terug zou kunnen. Wat normaliter niet de bedoeling is, men wil ook eerst heen en dan terug. (Niet in alle gevallen) maar in dit geval.

@emma33, je hebt inderdaad een probleem als je zaken telefonisch afhandelt, geen bewijs. En zelfs met een bewijs, ook dan is om boeken nog moeilijk. Helaas vette pech voor je.

ro
door ron530 - May 14, 2015 om 14:16
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wanneer heeft u het ticket ontvangen is dat direct na de boeking geweest of pas 5 dagen voor vertrek?

sw
door swat1500 - May 15, 2015 om 11:07
3763 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt mij dat u na uw telefonische boeking een bevestiging moet hebben gekregen per post of email. Wat stond daarop?
Kennelijk had u het ticket ook al enige tijd eerder ontvangen. U heeft toen niet gecontroleerd of alles daar juist op stond?
U kunt niet blindelings vertrouwen dat alles goed gaat. Eigen controle is noodzakelijk. Kennelijk is de termijn dat een en ander kostenloos kon worden gewijzigd voorbij.
In deze tijden van prijsvechters is het niet ongebruikelijk meer om met maatschappij A naar een locatie te vliegen en vervolgens met maatschappij B terug te keren. De kans op fouten wordt dan wel groter.

edrick3
door edrick3 - May 15, 2015 om 15:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo emma33,

Tja, dat is dus zonde geld.
Telefonisch boeken en dan niet zelf controleren of de doorgegeven gegevens wel goed verwerkt zijn na het ontvangen van het ticket.....
Toon maar eens aan dat de fout bij het reisbureau ligt. Dat lukt je dus niet.
Denk dat je je verlies maar moet nemen.
Toch een goede reis toegewenst.

Met vr.gr.

julesvermeire81
door julesvermeire81 - May 20, 2015 om 10:06
39 Antwoorden / 4 Vragen

Ik vermoed dat hierover vast wat te vinden is in de algemene voorwaarden, zoals dat bij een fout de consument zijn geld terug krijgt of iets dergelijks. Ik zou de algemene voorwaarden dus even checken als ik jou was!

di
door digioma - May 20, 2015 om 10:22
646 Antwoorden / 29 Vragen

Denk dat vraagstelster al vertrokken is... maar wie weet bij terugkomst?

em
door emma33 - May 20, 2015 om 11:11
1 Antwoorden / 1 Vragen

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb inmiddels een (flauwe) reactie op een door mij gezonden email aan Arke ontvangen. Er staat in "wat vervelend voor u dat er een foute boeking is gedaan". Verder wordt ik geadviseerd telefonisch contact op te nemen met een 06-nummer. Aan het feit dat ik in de email vermeld heb dat ik (met wachten mee) 2 uur geprobeerd heb om tot een oplossing te komen wordt gewoon voorbij gegaan.
Nee, mantelzorger52 het is niet moeilijk om een ticket te lezen, maar normaal gesproken staat er op een ticket eerst de vertrekplaats vermeld. Op mijn ticket stond Amsterdam VANUIT Kefalonia. Ik ga de algemene voorwaarden er nog eens op na lezen, bedankt voor de tip julesvermiere. Ik ben echter bang dat ik mijn geld kwijt ben.