ro
door robertel Jul 30, 2015 om 19:01
Auto & vervoer

Arriva-abonnement

Met een nieuw afgesloten abbo bij Arriva stond ik bij een bushalte te wachten. Toen de bus arriveerde bleek dat deze bus niet inclusief stond in het abbonnement. Abbo van ca 148,00. Direct naar Arriva gebeld en verteld dat het een verkeerd abbo was. Deze verwezen mij naar een formulier op het internet wat ingevuld moest worden. Dit is ook direct gedaan. En een nieuw abbo incl. deze bus is toen gekocht. Heb ik enig recht om de eerste 148,00 terug te eisen.

3244 19 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2015 om 19:19
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER, lees punt 11-a. U bent uw geld kwijt.

edrick3
door edrick3 - Jul 30, 2015 om 19:30
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nou, je had dus vóór je dat abonnement kocht moeten kijken voor welke lijnen dat abbo was.
Ben bang dat je je geld nu kwijt bent.
Wellicht overdoen aan iemand anders?

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2015 om 22:00
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Als je op dag één van de geldigheid van het abo ontdekt dat het fout is, kan je m.i. via de klantenservice wel wat regelen. maar als je op dag 30 van de geldigheid van het maand abo ontdekt dat het niet goed is, dan geef ik je zero kans. Wat zegt de klantenservice?

ro
door robertel - Jul 30, 2015 om 22:09
58 Antwoorden / 1 Vragen

@mahadma. Je koopt een abbo voor een busdienst van a naar b. Vertel mij eens hoevaak je de kleine regeltjes leest voordat je een abbo afsluit?. Het lijkt meer op misleiding.
De eerste dag, het eerst uur, nog voor de rit gemaakt was. (Dat kon immers niet). De bus was weg zonder mij en ik belde naar arriva. Zij wilden niets regelen en hebben zelfs niet uit coulance een toezegging gedaan. Tot nu toe steeds gezegd dat ze er 'even' naar zouden kijken. En dat er geen terugbetaling zou worden gedaan. Maar ze zouden toch weer even kijken.
@edrick3 .ja, helemaal gelijk. Voortaan de kleine regeltjes lezen......pffff

mahadma
door mahadma - Jul 30, 2015 om 22:25
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@Robertel,

Zonder vervelend te willen zijn, maar: "Vertel mij eens hoe vaak je de kleine regeltjes leest voordat je een abbo afsluit?. " Als je iets koopt, zeker een abo, is het altijd van belang om (minimaal) bepaalde dingen of te lezen of te vragen, maar zeker om van te voren je goed te (laten) informeren (en controleren) of de informatie klopt.

Het lijkt meer op misleiding.
Dit is wel een erg pittige titel voor deze fout. Nee, ik werk niet bij arriva, voordat dat weer gezegd wordt, maar zoals altijd leest men niets, maakt men een fout en heet het misleiding...........
De term misleiding is eerder van toepassing bij bedrijfjes die gratis artikelen aanbieden tegen verzendkosten en je vastzetten (minimaal proberen) op alle mogelijke manieren aan een abo.

Maar om je vraag te beantwoorden: "Vertel mij eens hoe vaak je de kleine regeltjes leest voordat je een abbo afsluit?", ik lees ze altijd. Zeker bij een abo.

zoekster
door zoekster - Jul 30, 2015 om 22:43
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik heb ook niet alle voorwaarden gelezen van mijn NS abp. Zo'n gigalap tekst in piepkleine lettertjes.

Wat ik u aanraad is op alle mogelijke manieren een klacht neerleggen. U heeft nog op geen enkele manier gebruik gemaakt van dit abonnement, u heeft ook meteen gebeld en u heeft ook meteen daarna het juiste abo afgesloten, dus het was echt een vergissing, dan kan Arriva wel wat coulanter zijn, lijkt me.

Ik zou denken aan facebook en twitter.

Verder reageert Arriva op klacht.nl en op klachtenkompas.nl

Alles tegelijk aanpakken.

Stort u frontaal in de strijd. De ervaring leert dat de aanhouder een véééééél grotere kans heeft op succes dan iemand die het kopje erbij laat hangen. (vooral diegene die luisteren naar de soms ontmoedigende raadgevingen op deze site)

Succes!

ru
door ruitenheer - Jul 30, 2015 om 22:46
120 Antwoorden / 0 Vragen

Wat voor soort abonnement heb je afgesloten en waarom heb je die gekozen? Wat voor soort bus wilde je nemen?

door 1953 - Jul 30, 2015 om 23:33
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wiens schuld is het, de schuldvraag, is Arriva nalatig geweest of is zijdens de klant die onjuist heeft gecommuniceerd.

Is voor het maandabonnement een formulier ingevuld? Waarom was uw abonnement dan niet geldig voor die buslijn, een andere zone o.i.d.?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 31, 2015 om 12:55
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Je neemt een abo op krant X.
Je betaalt 3 maanden abogeld.
Die krant valt de eerste dag meteen tegen.
ik denk toch echt dat je je geld bij die krant niet kunt terugvragen.
Het busabo heb je afgesloten zonder dat je eerst de voorwaarden hebt bestudeerd.
Dat is toch echt eigen schuld.
Maarrrr.... Arriva heeft u verwezen naar een formulier wat u kunt invullen.
Kennelijk is er dus een regeling te treffen, anders wordt u niet verzocht een formulier in te vullen.
Waarom stelt u deze vraag eigenlijk ?
Hebt u dat formulier ingevuld ?
En wat stond daar in ?

zoekster
door zoekster - Jul 31, 2015 om 13:10
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 31 jul 2015, 12:55]Je neemt een abo op krant X.
Je betaalt 3 maanden abogeld.
Die krant valt de eerste dag meteen tegen.
ik denk toch echt dat je je geld bij die krant niet kunt terugvragen.
Het busabo heb je afgesloten zonder dat je eerst de voorwaarden hebt bestudeerd.

Deze vergelijking deugt niet. Dit gaat om een abo mét of een abo zonder een bepaalde bus.

Dan zou je eerder moeten denken aan bijv. een krant met bijlage en dezelfde krant zonder bijlage. Als je dan belt dat je per ongeluk de krant zonder bijlage hebt besteld maar dat het de bedoeling was met bijlage, dan wordt het abo omgezet naar met bijlage.

Is het dan logisch dat je dan een abo met en een abo zonder bijlage moet betalen vanwege de vergissing die je hebt gemaakt? Of is het dan redelijk dat het abo zonder bijlage omgezet wordt naar een abo met bijlage, waarbij het eerste vervalt?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 31, 2015 om 13:21
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Zoekster,
u maakt een hoogst ernstige denkmisvergissing.
De krant waar ik over sprak heeft geen bijlage.

jo
door jorisw - Jul 31, 2015 om 13:32
4340 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 30 jul 2015, 22:43]Ik heb ook niet alle voorwaarden gelezen van mijn NS abp. Zo'n gigalap tekst in piepkleine lettertjes.

Klinkt eerder als gemakzucht. Net even de voorwaarden gedownload en ze gebruiken gewoon 10pts letters. En het zijn maar 5 A4-tjes. Niet lezen is dus een keuze.

zoekster
door zoekster - Jul 31, 2015 om 14:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=jorisw schreef op vrijdag 31 jul 2015, 13:32][quote=zoekster schreef op donderdag 30 jul 2015, 22:43]Ik heb ook niet alle voorwaarden gelezen van mijn NS abp. Zo'n gigalap tekst in piepkleine lettertjes.

Klinkt eerder als gemakzucht. Net even de voorwaarden gedownload en ze gebruiken gewoon 10pts letters. En het zijn maar 5 A4-tjes. Niet lezen is dus een keuze.
Ik kreeg ze in papiervorm, heel klein.
Dat je ze nog gaat downloaden om hier een punt te maken. Ziek.

ro
door ron530 - Jul 31, 2015 om 14:17
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Even de site van Arriva geraadpleegd en "welk abonnement past bij mij" aangeklikt, stap voor stap kreeg ik opties die voor mij van toepassing zouden kunnen zijn maar terzijde. Wat ik niet snap is dat u het formulier omtrent het verkeerde abonnement wel invult en indient maar de uitkomst niet afwacht en direct een nieuw abonnement koopt. U had met een simpele anonieme ov kaart in de bus kunnen stappen totdat het abonnement naar uw wensen was aangepast.

ro
door robertel - Jul 31, 2015 om 14:32
58 Antwoorden / 1 Vragen

0 - Ik ga nooit met het ov.
1 - Vragen formulier netjes ingevuld.
2 - Was een maand abbo voor Zoetemeer naar Leiden Centraal. Er schijnen meerdere bussen van hetzelfde bedrijf te gaan die niet allemaal toegankelijk zijn met een maandabbo voor bus.
3 - Ik lees zelden de kleine lettertjes
4 - Er moest diezelfde dag een kopie van het abbo worden voorgelegd bij het bedrijf waar ik een maand werkzaam zou zijn, vanwege terugbetaling. Er moest dus direct een nieuw abbo bewijs komen.

mahadma
door mahadma - Jul 31, 2015 om 14:41
11520 Antwoorden / 51 Vragen

0 - Ik ga nooit met het ov. Een reden te meer om alles goed te controleren.

3 - Ik lees zelden de kleine lettertjes Daar kiest u dus zelf voor om dat niet te doen.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 31, 2015 om 18:26
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Punt 2; wanneer dit niet expliciet aangegeven wordt bij het afsluiten van een abonnement, enkel dus in de kleine lettertjes staat, is het niet uw fout maar die van Arriva.
Aangezien volgens de wet essentiële productinformatie niet enkel en alleen in de voorwaarden mogen staan. Mag jij bij jouw abonnement enkel bus Z en X nemen maar niet Y (die op hetzelfde traject rijdt) dient dit vermeld te worden.

Mocht dat inderdaad zo zijn, dien dan ook een klacht in bij het OV-loket. Compleet zinloos, niets toevoegende overheidsinstantie, maar wanneer niemand het doet, zal er nooit iets veranderen.

akkerdistel
door akkerdistel - Jul 31, 2015 om 18:31
1790 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=zoekster schreef op donderdag 30 jul 2015, 22:43]Ik heb ook niet alle voorwaarden gelezen van mijn NS abonnement. Zo'n gigalap tekst in piepkleine lettertjes.
Heeft ook geen enkele zin om wel te lezen; a. NS geeft er een eigen draai aan zodat het altijd in hun voordeel uitvalt. b. vrijwel iedere zin is dubbelzinnig (wat van de wet ook niet mag, de wet geldt enkel voor het plebs niet voor de overheid zelf). c. NS heeft sowieso de meest deplorabele klantenservice ever, alhoewel bij Veolia zijn ze geen haar beter (daar kopen ze jouw klacht tegenwoordig wel af :-)).

pe
door peter honkoop - Apr 16, 2016 om 21:56
1 Antwoorden / Vragen

Sinds begin januari reis ik na een lange tijd van autogebruik weer met het OV (Arriva). Het was even puzzelen met de OV kaart en het koppelen van het abonnement van Arriva, maar uiteindelijk is het gelukt.

Helaas bij de tweede maand (verlengen van het abonnement) ging het inchecken goed (had op mijn OV automatisch incasseren ingeschakeld), alleen had ik niet mijn abonnement geactiveerd. M.a.w. ik heb dus, zonder daar erg in te hebben, losse kaartjes gekocht (totaal 200 euro).
Ik kwam er dus bijna aan het einde van de maand achter en een medewerker van Arriva vertelde mij om restitutie aan te vragen en mijn abonnement alsnog te activeren.

Zo gezegd zo gedaan, echter ik krijg uiteindelijk geen restitutie.
Reden: Arriva is niet verantwoordelijk voor het niet activeren van het abonnement. Dus betaal ik ook nog een keer het gehele abonnement.
Wat ik niet kan begrijpen is dat ik een abonnement betaal voor een specifieke maand (in dit geval februari), ik vergeet hem te activeren waardoor ik losse kaartjes betaal en ik activeer op advies van Arriva mijn abonnement (welke dan nog 1 week loopt) en zij blijven continue bij hetzelfde antwoord zonder coulance.

Wie helpt mij verder bij deze stugge club.

Groeten,
Peter

tijger1
door tijger1 Apr 16, 2016 om 22:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@peter

Het is niet gepast en ook niet verstandig uw eigen vraag in andermans topic te plaatsen.

Ook zult u op deze manier minder reacties krijgen, want men gaat niet eerst al die oude zooi doorlezen,

Dus open zelf een nieuw topic met uw vraag.