Arriva-abonnement
Met een nieuw afgesloten abbo bij Arriva stond ik bij een bushalte te wachten. Toen de bus arriveerde bleek dat deze bus niet inclusief stond in het abbonnement. Abbo van ca 148,00. Direct naar Arriva gebeld en verteld dat het een verkeerd abbo was. Deze verwezen mij naar een formulier op het internet wat ingevuld moest worden. Dit is ook direct gedaan. En een nieuw abbo incl. deze bus is toen gekocht. Heb ik enig recht om de eerste 148,00 terug te eisen.
Nou, je had dus vóór je dat abonnement kocht moeten kijken voor welke lijnen dat abbo was.
Ben bang dat je je geld nu kwijt bent.
Wellicht overdoen aan iemand anders?
Als je op dag één van de geldigheid van het abo ontdekt dat het fout is, kan je m.i. via de klantenservice wel wat regelen. maar als je op dag 30 van de geldigheid van het maand abo ontdekt dat het niet goed is, dan geef ik je zero kans. Wat zegt de klantenservice?
@mahadma. Je koopt een abbo voor een busdienst van a naar b. Vertel mij eens hoevaak je de kleine regeltjes leest voordat je een abbo afsluit?. Het lijkt meer op misleiding.
De eerste dag, het eerst uur, nog voor de rit gemaakt was. (Dat kon immers niet). De bus was weg zonder mij en ik belde naar arriva. Zij wilden niets regelen en hebben zelfs niet uit coulance een toezegging gedaan. Tot nu toe steeds gezegd dat ze er 'even' naar zouden kijken. En dat er geen terugbetaling zou worden gedaan. Maar ze zouden toch weer even kijken.
@edrick3 .ja, helemaal gelijk. Voortaan de kleine regeltjes lezen......pffff
@Robertel,
Zonder vervelend te willen zijn, maar: "Vertel mij eens hoe vaak je de kleine regeltjes leest voordat je een abbo afsluit?. " Als je iets koopt, zeker een abo, is het altijd van belang om (minimaal) bepaalde dingen of te lezen of te vragen, maar zeker om van te voren je goed te (laten) informeren (en controleren) of de informatie klopt.
Het lijkt meer op misleiding.
Dit is wel een erg pittige titel voor deze fout. Nee, ik werk niet bij arriva, voordat dat weer gezegd wordt, maar zoals altijd leest men niets, maakt men een fout en heet het misleiding...........
De term misleiding is eerder van toepassing bij bedrijfjes die gratis artikelen aanbieden tegen verzendkosten en je vastzetten (minimaal proberen) op alle mogelijke manieren aan een abo.
Maar om je vraag te beantwoorden: "Vertel mij eens hoe vaak je de kleine regeltjes leest voordat je een abbo afsluit?", ik lees ze altijd. Zeker bij een abo.
Ik heb ook niet alle voorwaarden gelezen van mijn NS abp. Zo'n gigalap tekst in piepkleine lettertjes.
Wat ik u aanraad is op alle mogelijke manieren een klacht neerleggen. U heeft nog op geen enkele manier gebruik gemaakt van dit abonnement, u heeft ook meteen gebeld en u heeft ook meteen daarna het juiste abo afgesloten, dus het was echt een vergissing, dan kan Arriva wel wat coulanter zijn, lijkt me.
Ik zou denken aan facebook en twitter.
Verder reageert Arriva op klacht.nl en op klachtenkompas.nl
Alles tegelijk aanpakken.
Stort u frontaal in de strijd. De ervaring leert dat de aanhouder een véééééél grotere kans heeft op succes dan iemand die het kopje erbij laat hangen. (vooral diegene die luisteren naar de soms ontmoedigende raadgevingen op deze site)
Succes!
Wat voor soort abonnement heb je afgesloten en waarom heb je die gekozen? Wat voor soort bus wilde je nemen?
Wiens schuld is het, de schuldvraag, is Arriva nalatig geweest of is zijdens de klant die onjuist heeft gecommuniceerd.
Is voor het maandabonnement een formulier ingevuld? Waarom was uw abonnement dan niet geldig voor die buslijn, een andere zone o.i.d.?
Je neemt een abo op krant X.
Je betaalt 3 maanden abogeld.
Die krant valt de eerste dag meteen tegen.
ik denk toch echt dat je je geld bij die krant niet kunt terugvragen.
Het busabo heb je afgesloten zonder dat je eerst de voorwaarden hebt bestudeerd.
Dat is toch echt eigen schuld.
Maarrrr.... Arriva heeft u verwezen naar een formulier wat u kunt invullen.
Kennelijk is er dus een regeling te treffen, anders wordt u niet verzocht een formulier in te vullen.
Waarom stelt u deze vraag eigenlijk ?
Hebt u dat formulier ingevuld ?
En wat stond daar in ?
[quote=wimmi20 schreef op vrijdag 31 jul 2015, 12:55]Je neemt een abo op krant X.
Je betaalt 3 maanden abogeld.
Die krant valt de eerste dag meteen tegen.
ik denk toch echt dat je je geld bij die krant niet kunt terugvragen.
Het busabo heb je afgesloten zonder dat je eerst de voorwaarden hebt bestudeerd.
Deze vergelijking deugt niet. Dit gaat om een abo mét of een abo zonder een bepaalde bus.
Dan zou je eerder moeten denken aan bijv. een krant met bijlage en dezelfde krant zonder bijlage. Als je dan belt dat je per ongeluk de krant zonder bijlage hebt besteld maar dat het de bedoeling was met bijlage, dan wordt het abo omgezet naar met bijlage.
Is het dan logisch dat je dan een abo met en een abo zonder bijlage moet betalen vanwege de vergissing die je hebt gemaakt? Of is het dan redelijk dat het abo zonder bijlage omgezet wordt naar een abo met bijlage, waarbij het eerste vervalt?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Vriendenloterij stoppen lukt niet
Al 2 keer een telefonsch gesprek gehad met een zeer irritante dame. Maar krijg het niet voor elkaar om op te bzeggen. Lees meer
Onaangekondige prijsverhoging sportschool
Goedendag,
vanmiddag een onaangename verassing tijdens het nalopen van de financiele administratie. SInds 1 november 2023 heb ik een abonnement bij een sportschool. Deze sportschool heeft, zonder het aan mij bekend te maken, de abonnementsprijs verhoogd. Ik ben niets te beroerd om te betalen, laten we dat voorop stellen. Ik wil echter wel graag op tijd weten dat er een prijsverhoging aa
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer