we
door wenmali Oct 2, 2014 om 10:58
Geldzaken & recht

Artikel Bol.com niet leverbaar

Een week geleden heb ik bij Bol.com de pc-game The Sims Limited Edition besteld voor 54,99. Gisteren kreeg ik een mail dat deze game niet meer leverbaar was. Op de site staat echter precies hetzelfde spel, maar nu voor 74,99.
Dus gebeld naar Bol.com. De medewerkster vertelde me dat de game die ik had besteld geleverd werd door Bol.com zelf. En die was uitverkocht. De duurdere game op de site was van Yourgamezone. En daar had Bol.com dus niks mee te maken.
Mij lijkt toch dat als je via een bepaalde site een bestelling plaatst, het er niet toe doet wie iets levert. Dat is toch niet mijn probleem?
Als het artikel gewoon uitverkocht was zou ik het begrijpen, maar het is gewoon, via Bol.com, leverbaar.
Maar Bol zegt niks te kunnen doen. Ja, ik kan het opnieuw bestellen, voor 20 euro meer.
Ik vind dit een rare manier van werken, of ligt dat aan mij?

4536 16 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2014 om 11:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dat ligt aan u. Bol.com heeft het niet meer, maar via Bol kunt u ook bij anderen kopen en die hanteren andere prijzen.

we
door wenmali - Oct 2, 2014 om 11:42
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dat snap ik, maar als ik een week geleden een artikel bestel en betaal bij Bol, (levertijd 7-8 dagen) en dat zelfde artikel staat nu nog op de site maar dan 20 euro duurder, dan is het dus gewoon leverbaar. Ik als consument bestel bij Bol, niet bij een andere leverancier. Als die toevallig wel via Bol verkopen, prima, maar dan is het toch heel raar dat het opeens 20 euro duurder is? Dan had bij mijn bestelling al uitverkocht moeten staan. Dan was het logisch geweest.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2014 om 11:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kunt bij heel veel andere zaken kopen via Bol, maar dat is dus niet BIJ Bol.

mahadma
door mahadma - Oct 2, 2014 om 11:53
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Kijk eens via google of u het betreffende artikel via een andere weg als bol kunt verkrijgen, ideetje?

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2014 om 12:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo wenmali,

Komt vaker voor.
Er is verschil in bestellen BIJ en VIA bol.com.
Dat het een beetje raar overkomt snap ik.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Oct 2, 2014 om 12:16
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@wenmali,

Site is nu blijkbaar aangepast: klik hier.

we
door wenmali - Oct 2, 2014 om 12:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel, ik had al gezien dat de site was aangepast.
En natuurlijk kan ik 'm ergens anders kopen, maar niet voor 54,99...
Ik blijf het raar en niet klantvriendelijk vinden ;-)

mahadma
door mahadma - Oct 2, 2014 om 12:39
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik blijf het raar en niet klantvriendelijk vinden ;-)

Waar niet is, verliest de keizer zijn recht. Dat kan u niet klantvriendelijk vinden, maar de feiten liggen er. Daar doe je niets aan.

pi
door pieterwolters - Oct 2, 2014 om 18:09
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ook nog maar de vraag of het 100% identiek is. Vaak zie je games in bijvoorbeeld een "deluxe" of juist eenvoudigere verpakking. Met andere prijskaartjes. De game is dan inhoudelijk wel hetzelfde, maar het product is anders. In het verleden verkocht MediaMarkt vaak CD's in een kartonnen hoesje, zonder boekje voor een lagere prijs. Net zoiets.

zoekster
door zoekster - Oct 2, 2014 om 18:36
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Is dit misschien een idee?

klik HIER

een directe download voor €39,75

we
door wenmali - Oct 2, 2014 om 22:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Zojuist een mail gekregen van Bol.com. Ze gaven aan onze klacht serieus te nemen, en begrepen ook dat we deze gang van zaken niet correct vonden. Daarom hebben ze ons een cadeaubon aangeboden van 20 euro, zodat we de game voor de oorspronkelijke prijs kunnen bestellen.
We zijn natuurlijk erg blij met deze oplossing, en vinden de snelle reactie en afhandeling top.
Iedereen hier bedankt voor het meedenken!

mahadma
door mahadma - Oct 2, 2014 om 22:11
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Mooi gebaar.

tijger1
door tijger1 - Oct 2, 2014 om 22:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar u kon dus via die link van Zoekster nog verl goedkoper terecht.

ph
door philip36 - Oct 2, 2014 om 23:28
2275 Antwoorden / 4 Vragen

In een beperkt aantal winkels van Dixons voor €50.

ph
door philip36 - Oct 2, 2014 om 23:44
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Dixons niet meer nodig lees ik nu.

door 1953 - Oct 3, 2014 om 03:30
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Meende dat BOL.COM vaker een bepaald product plaatst, die dan wordt of werd uitgevoerd door een partner van Bol.com met de nodige prijsverschillen daarbij en de (snellere) leverantie daarvan.

In uw situatie die u kenschetste zou dat best mogelijk die partner kunnen zijn en daar heeft Bol.com geen bedrijfsmatige bemoeienis mee.