ik
door ika1976 Aug 28, 2014 om 11:25
Voeding & gezondheid

Asea

Mijn moeder gebruikt een drankje genaamd Asea, via haar fysiotherapeut gekocht. Schijnt te ontgiften en activeert celvernieuwing. Wordt verkocht als voedingssupplement. Hier zijn ook crèmes van en spray voor wondjes. De ingrediënten zijn gedestilleerd water en zout.
Het smaakt naar chloor en een fles kost 32 euro.
Ik vraag me af, is dit nou wel gezond? Met zout moet je toch sowieso uitkijken? Is dit weer zo'n duur product dat niet werkt en wellicht schadelijk voor je is? Op de website hebben ze het over bonussen verdienen en de kopstukken van dit product zijn mensen die commerciële carrières achter de rug hebben. Ik zet hier mijn vraag tekens bij... Ik ben leek, heb geen kennis van chemische samenstellingen van zout en de werkzaamheden. Maar ik vertrouw het instinctief niet. Wie kan uitleg geven??

26732 4 Rapporteer

Cookies
door Cookies - Aug 28, 2014 om 11:39
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Schandalig dat nu ook al fysiotherapeuten aan geldklopperij gaan doen bij verkoop van dergelijke vage producten, waarvan de werking nooit is bewezen.

Kom op Google ook de kreet tegen: Asea en er geld mee verdienen. Blijkbaar heeft deze fysiotherapeut dat artikel ook gelezen.

Lijkt me een leuk item voor een Radar of Kassa uitzending.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 28, 2014 om 15:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

"De ingrediënten zijn gedestilleerd water en zout." Trekken ze eerst alle vaste stoffen uit het water om daarna zout toe te voegen. Vaag, heel vaag.

Je mag max. 5 gram zout per dag hebben.

gerbera
door gerbera - Aug 28, 2014 om 17:24
7346 Antwoorden / 14 Vragen

Ik zou uw moeder adviseren een andere fisiotherapeut te zoeken en het drankje door de gootsteen te spoelen. Het is gewoon de groots mogelijke onzin wat dat spul kan doen en geldklopperij. Dat de fisiotherapeut zich hiervoor leent is een kwalijke zaak, heeft niets te maken met zijn vakgebied.

czar
door czar - Aug 28, 2014 om 17:27
1209 Antwoorden / 20 Vragen

Leuk product, veel over te vinden op het internet :-)
Alle gezondheidsclaims zijn vaag en onbeduidend.
Onafhankelijke testen gaven geen enkel resultaat ten opzichte van een placebo.

Kortom: een hele dure manier om water met een beetje zout te kopen.
Het is vooral schadelijk voor je portemonnee.

Op het radar-forum loopt ook nog een onderwerp over MLM-producten van Beyuna (KLIK). Die verkopen vitamine-tabletjes met een marketing-verhaaltje voor tig keer de normale prijs.

MLM= multi-level-marketing.
Dat is: hele goedkope producten tegen een hele hoge prijs verkopen en de kopers over te halen door ze te vertellen dat zij er zelf ook veel geld aan kunnen verdienen door hun vrienden en familie op te lichten. Een soort van piramide-spel dus.