lexgensen
door lexgensen Sep 30, 2015 om 18:08
Voeding & gezondheid

Aspergesoep in blik

Ik wilde een blik aspergesoep kopen, maar in de mij bekende supermarkten lukte dat niet. Is er geen aspergesoep in blik te koop? Waarom niet?

4986 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 18:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lexgensen,

Dat is er echt wel hoor.
Bij de juiste grutter, bv. hier. ;-)

Smul ze.

lexgensen
door lexgensen - Sep 30, 2015 om 18:38
274 Antwoorden / 88 Vragen

Bij mij in de straat zit er grote AH en een Boni bij geen van beiden te koop. Ik dacht dat er een reden voor zou kunnen zijn waarom dit niet aangeboden wordt in blik (Unox etc)

aurora1
door aurora1 - Sep 30, 2015 om 18:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Via de gegeven link is te lezen dat het een Belgisch product is. Als het dan niet op een te verwachten plaats staat dan staat het misschien ergens tussen de buitenlandse producten?

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2015 om 18:57
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Het is wel in een "sta-pak" te koop.

mahadma
door mahadma - Sep 30, 2015 om 18:58
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Klik HIER, als voorbeeld.

lexgensen
door lexgensen - Sep 30, 2015 om 19:10
274 Antwoorden / 88 Vragen

Nee Aurora1, heb er naar gevraagd.
Mahadma, ik wilde ivm houdbaarheidsdatum perse in blik. Die sta pakken en/of zakken zijn mij bekend.
Toch bedankt voor reaktie

lexgensen
door lexgensen - Sep 30, 2015 om 19:17
274 Antwoorden / 88 Vragen

Ik heb het inmiddels ook gevraagd aan meneer of mevrouw Unox

diumenge
door diumenge - Sep 30, 2015 om 19:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=lexgensen schreef op woensdag 30 sep 2015, 19:10]Nee Aurora1, heb er naar gevraagd.
Mahadma, ik wilde ivm houdbaarheidsdatum perse in blik. Die sta pakken en/of zakken zijn mij bekend.
Toch bedankt voor reaktieHoelang wil je het bewaren dan? Soep uit een zak is op dit moment houdbaar tot juli 2016.

edrick3
door edrick3 - Sep 30, 2015 om 20:25
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=lexgensen schreef op woensdag 30 sep 2015, 18:38]Bij mij in de straat zit er grote AH en een Boni bij geen van beiden te koop. Ik dacht dat er een reden voor zou kunnen zijn waarom dit niet aangeboden wordt in blik (Unox etc)

En ze willen het ook niet voor je bestellen?
Zou ik eens navragen met een verwijzing naar de website.

Met vr.gr.

gerbera
door gerbera - Oct 1, 2015 om 16:15
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Is er geen aspergesoep in blik te koop? Waarom niet?

Daar is wel een verklaring voor. Asperges kunnen maar in een korte periode, van 4 tot 6 weken, worden gestoken. Het wordt niet voor niets "het witte goud genoemd". Als deze voor (soep)fabrikanten verbouwd zouden moeten worden zal men enorme velden moeten aanleggen. De, in verhouding, geringe hoeveelheid die wordt aangeboden biedt een goede prijs voor de telers en handelaren. Hiervan soep maken wordt dan voor de fabrikant een dure zaak waarop nagenoeg geen winst is te halen.

diumenge
door diumenge - Oct 1, 2015 om 16:23
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het is dan ook aspergesmaaksoep ;-)

lexgensen
door lexgensen - Oct 1, 2015 om 17:39
274 Antwoorden / 88 Vragen

Gerbera, lijkt mij een heel logische verklaring, dank.

Allen die de moeite namen om te antwoorden hartelijk dank.

pi
door pieterwolters - Oct 1, 2015 om 21:40
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerbera schreef op donderdag 1 okt 2015, 16:15]Is er geen aspergesoep in blik te koop? Waarom niet?

Daar is wel een verklaring voor. Asperges kunnen maar in een korte periode, van 4 tot 6 weken, worden gestoken. Het wordt niet voor niets "het witte goud genoemd". Als deze voor (soep)fabrikanten verbouwd zouden moeten worden zal men enorme velden moeten aanleggen. De, in verhouding, geringe hoeveelheid die wordt aangeboden biedt een goede prijs voor de telers en handelaren. Hiervan soep maken wordt dan voor de fabrikant een dure zaak waarop nagenoeg geen winst is te halen.

De asperges voor de soep komen niet uit Nederland en zijn ook van een totaal andere kwaliteit die we in die 4 tot 6 weken kopen.

hereistom
door hereistom - Oct 1, 2015 om 23:21
732 Antwoorden / 1 Vragen

Ik haal de aspergesoep in blik bij de Lidl en die is heerlijk!

door 1953 - Oct 2, 2015 om 01:48