ck
door ckleijer Dec 22, 2010 om 11:38
Voeding & gezondheid

Astro tv net 5

Hallo, ik zit met een probleem. Ik heb een pleegdochter die op zichzelf woont en zwakbegaaft is. ze is 26 jaar. In het voorjaar had ze voor een kleine 2000 euro verbelt aan Astro tv op net 5. Met een betalings regeling is ze hier uit gekomen en haar 09 nummers werden geblokkeerd. Ze beloofde het nooit meer te doen. maar ze heeft toch de blokkering weten op te heffen en in de maand november heeft ze voor 955 euro verbelt. we kwamen er achter omdat we haar pgb beheren en zagen de rekening. ik heb vandaag Ziggo gebeld met het verzoek de 09 blijvend te blokkeren dit is gedaan ze vertelde mij dat er voor december ook al weer voor 600 euro is verbelt. Mijn vraag is nu of Kassa wat kan doen aan deze oplichters praktijken van Astro tv. Deze mensen maken misbruik van vooral zwakbegaafde mensen en mensen met problemen. Het is te erg voor woorden ik heb ook SBS al een mail gestuurd hierover. Mijn pleegdochter leeft van een wajong uitkering en gezien de rekeningen die nu komen kan ze deze niet meer betalen en komt zwaar in de problemen. ik weet het is haar eigen schuld maar het misbruik door Astro tv is hier verantwoordelijk voor en zou volgens mij verboden moeten worden omdat het pure [edit redactie] is.
Ik hoop dat Kassa hier wat mee kan doen het zal voor veel mensen wat kunnen betekenen.
met vriendelijke groet,
C. Kleijer
e.mail; [edit redactie]

1970 6 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 22, 2010 om 15:05
11537 Antwoorden / 51 Vragen

ckleijer,

u heeft uw emailadres op de site geplaatst, rechts bovenaan staat "waarschuw redactie", meld het daar als u dat weg wilt hebben.

Voor alle duidelijkheid, staat uw pleegdochter onder curatele?

mahadma
door mahadma - Dec 22, 2010 om 15:40
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Er is veelvuldig naar 09 nummers gebeld, gevolg betalingsregeling en blokkade van 0609 nummers door Ziggo. Dan heeft uw pleegdochter het voor elkaar gekregen (???) om deze blokkering op te heffen en is weer gaan bellen met alle gevolgen/rekeningen van dien.

Ik zou eerst vragen aan Ziggo hoe het mogelijk is geweest dat uw pleegdochter dit geregeld heeft. Immers, zij is waarschijnlijk niet handelingsbevoegd. Als blijkt dat Ziggo de fout gemaakt heeft om haar blokkering op te heffen met een niet handelingsbevoegd persoon, lijkt het mij tijd worden voor een advokaat. Het gaat nu al weer om 955 + 600 euro. En Ziggo moet er voor zorgen dat voor het geval dat uw pleegdochter het weer voor elkaar krijgt om deze blokkade op te heffen er eerst met u contact moet worden opgenomen.

Astro tv en SBS zijn hiervoor m.i. niet aansprakelijk, zij worden gebeld en dat kunnen zij niet voorkomen. Als het aan de telefoon te merken is dat uw pleegdochter zwakbegaafd is valt deze twee zeker moreel iets aan te rekenen, fatsoen bedoel ik dan.

Als uw pleegdochter wél handelingsbevoegd is, zult u moeten betalen en andere maatregelen moeten nemen om verdere problemen te voorkomen.

Succes

kiran
door kiran - Dec 22, 2010 om 15:50
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@ckleijer

Nee, denk niet dat Kassa hier iets mee gaat doen. Oplichters-praktijken zijn het ook niet, alles is legitiem. De personen, of zij nu zwakbegaafden zijn, oud of jong ... zijn zelf verantwoordelijk. Men hoeft die zooi niet te bellen of sms'en!!

De oplossing is inderdaad: permanent die nummers blokkeren.
Of anders .... geen mobieltje meer?
Sorry, mijn antwoord zal u niet bevallen.
Maar we kunnen niet alles in het leven op een ander afschuiven.
Begrijp uw zorg, maar is niet anders.
SLOT EROP!!

mahadma
door mahadma - Dec 22, 2010 om 20:57
11537 Antwoorden / 51 Vragen

U kunt (aangenomen dat we praten over een "vaste"lijn) deze volledig laten vervallen en haar een pre paid mobieltje geven (als ze dat aankan) die u zelf in kunt stellen welke nummers wel en niet gebeld kunnen worden.

elenay
door elenay - Dec 22, 2010 om 22:56
1031 Antwoorden / 142 Vragen

Ik ben het met Kiran eens.

Hier zal kassa niks mee doen. Ik snap de verleiding, want ze doen net of ze gebeld worden en met iemadn spreken, maar dat zijn gewoon bandjes, om anderen te laten bellen. Die gesprekken zijn opgezet. U zult zelf een manier moeten vinden
om haar niet meer te laten bellen. Prepaid met 10 euro beltegoed, dan kan het nooit misgaan.

stacey
door stacey - Dec 22, 2010 om 23:10
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Misschien een idee dat Astro tv ed gebeuren maar geheel te blocken.........?

--De digitale ontvanger heeft een kinderslot.
Daarmee kunt u de door u gekozen zenders beveiligen met een pincode.
Beveiligde zenders kunnen alleen bekeken worden na het invoeren van deze pincode. --

Weet niet of dit met alle digitale ontvangers werkt,
zijn ook tv`s waar kinderslot in te stellen is.

En een prepaid gsm voor andere bel spellen op tv dan nog, beltegoed op=dan op en je dochter is voor jullie dan wel bereikbaar.