mi
door mirte1992 Jul 7, 2014 om 17:45
Auto & vervoer

Auto

Hallo ik heb onlangs mijn 1e auto van bijna € 6000,00 gekocht.
Nu was bij het maken van de proefrit de kachel defect, dit hebben wij gemeld en de garagehouder zou dit maken, hij heeft
op de overeenkomst vermeld 3mnd garantie op motor/kachel. Toen ik hem opgehaald heb deed deze het inderdaad, maar dezelfde dag nog deed hij het weer niet. ik heb naar de garage gebeld om dit te laten maken, hij zei dat hij dit niet deed en dat ik € 150,00 kon krijgen om dit te laten maken, ik ging hiermee niet akkoord omdat de kosten hiervoor € 400,00 bedragen. Ik heb hierover diverse mails en een aangetekende brief naar hem gestuurd maar hij wil en doet hier verder niets mee, kunnen jullie mij verder helpen ik weet niet meer hoe ik dit verder moet oplossen, 3 mnd garantie is toch garantie ? wat zijn mijn rechten en hun plichten? hopend op een reactie groetjes Mirte

232 3 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 7, 2014 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mirte1992,

Zeker geen garage die aangesloten is bij de BOVAG?
Dan wordt het lastig om ergens je gelijk te halen.
Heb je een rechtsbijstandverzekering?
Informeer anders eens bij het juridisch loket.

Suc6

komsja
door komsja - Jul 7, 2014 om 18:20
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Het feit dat die oplichter 150 euro wou geven betekend dat die oplichter weet waar de oorzaak ligt en de oorzaak tijdelijk heeft verholpen want die gasten weten heus wel dat een volledige reparatie de 400 euro of meer kan gaan kosten.
Heb het vermoeden dat de kachel lek is en dat die oplichters die lekkage tijdelijk hebben weten op te lossen.
Maar bij de meeste auto,s is het een heel lastig werkje om een defecte verwarming te repareren en dat weten die lui ook dondersgoed want om daar bij te kunnen gaat veel tijd in zitten.
Toen u hem na reparatie ophaalde deed de verwarming het weer eventjes.
Ben bang dat die oplichters zich beroepen op het feit dat ze het gerepareerd hebben en de verwarming het gewoon weer deed en feit dat hij het nu niet meer doet valt dan hoogstwaarschijnlijk niet onder de bepaalde garantie voorwaarden GGRRRRRRRR Wat is die gehele auto-handel toch een ene grote oplichtersbende van de bovensteplank.

alfatrion
door alfatrion - Jul 7, 2014 om 18:23
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je hebt gewoon wettelijke garantie. De eerste zes maanden ligt de bewijslast bovendien ook nog eens bij de verkoper.