ag
door agneske Jun 29, 2014 om 09:43
Garantie & verzekeringen

Auto dubbel verzekerd,geen geld terug

Ik heb al meer dan 10 jaar al mijn verzekeringen bij Univé, evenals mijn zoon. Hij had een kleine Renault die we -na op mijn naam gezet te hebben- naar Frankrijk hebben geëxporteerd. Daar wordt de auto door ons gebruikt en kunnen we per trein naar Fr.
Ik heb een (tijdelijke)verzekering afgesloten en aangegeven dat het voor even is omdat de auto naar Fr.gaat.Na terugkomst heb ik op het kantoor van Univé de Franse verzekering en carte grise laten zien plus foto van de auto met Fr. kenteken.Kortom de autoverzekering voor Univé heeft maar 7 dagen geduurd. Ik was verplicht 3 maanden te betalen en de auto was dus dubbel verzekerd en naar mijn mening mag dat niet. Op kantoor was men het met me eens. Krijg ik een telefoontje van een of andere hogere pief: "die kwijtschelding kan niet, BIJ EEN ONGELUK IN FR. LOOPT UNIVE EXTRA RISICO". He??? Mijn argumenten telden niet. Ik ben nu bezig weg te gaan bij Univé, maar het voelt nog steeds als erg onrechtvaardig. Mag een verz.mij als Univé dit zomaar doen?

5216 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jun 29, 2014 om 10:50
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Heeft u een "gewone"autoverzekering afgesloten of en "klik HIER"?

ro
door ron530 - Jun 29, 2014 om 11:05
4084 Antwoorden / 17 Vragen

U koopt een Nederlandse auto en exporteert deze naar Frankrijk dan moet u wel het RDW in kennis stellen want het kenteken vervalt dan. Daarmee vervallen alle verplichtingen die met de auto van doen zijn. De verzekeraar heeft een uitvoerbewijs van het RDW nodig want daarmee kunt u aantonen dat de auto niet meer verzekeringsplichtig is in Nederland. Als u niet de juiste weg heeft bewandeld blijft de autoverzekering van Univé in stand totdat u op kan zeggen.

ag
door agneske - Jun 30, 2014 om 11:28
15 Antwoorden / 4 Vragen

Mahadma: de auto was altijd bij Unive verzekerd (zoon) en is overgezet op mijn naam omdat ik de auto het meest ga gebruiken in Fr. Dus weer bij unive een gewone WA verzekering met groene kaart. Alleen was het maar nodig voor 7 dagen. Bij terugkomst in NL ben ik naar het Unive-kantoor gegaan: 1.mijn carte grise kaart (kentekenbewijs) 2.afmelding bij RDW (wegenbelasting!) en 3.copie polis verzekeringsmij Generali laten zien. Op dat bijkantoor vonden ze mijn verzoek om restitutie heel begrijpelijk.
Ik was dus erg verbaasd over dat telefoontje van de Unive-boss die me probeerde duidelijk te maken dat Unive extra risico heeft gelopen, ?????????? NEE IK loop risico, MOET DUBBEL VERZEKERING BETALEN!
Ron: zie bovenstaande.

mahadma
door mahadma - Jun 30, 2014 om 11:32
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Dan lijkt mij een verklarend telefoontje richting "de boss" gerechtvaardigd. Heeft u dit al gedaan?

ag
door agneske - Jun 30, 2014 om 14:33
15 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 30 jun 2014, 11:32]Dan lijkt mij een verklarend telefoontje richting "de boss" gerechtvaardigd. Heeft u dit al gedaan?

ag
door agneske - Jun 30, 2014 om 14:43
15 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=mahadma schreef op maandag 30 jun 2014, 11:32]Dan lijkt mij een verklarend telefoontje richting "de boss" gerechtvaardigd. Heeft u dit al gedaan?
Mahadma:
Twee keer een lang gesprek met deze meneer, hij bleef volhouden dat Unive extra risico liep, dat was zijn argumentatie, hoe ik dat risico moest zien werd niet duidelijk, en het is me nu nog niet duidelijk. Ik heb hem niet kunnen overtuigen met mijn argumenten.
Zowel mijn zoon als ik (55 jaar!)rijden schadevrij, alles verzekerd bij Univé.
Ook mijn argument: "een verzekerde mag nooit dubbel verzekerd zijn" (volgens unive!) maar een verz.mij mag wel incasseren, terwijl de auto ergens anders verzekerd is. Met dit argument heb ik het telefoongesprek boos beëindigd.

target
door target - Jul 9, 2014 om 18:49
297 Antwoorden / 3 Vragen

Vroeger op school al geleerd.
Je mag je dubbel/tehoog verzekeren voor iets als je maar wilt, zolang je maar niet dubbel claimt (want dat is verzekeringsfraude).

Wat die drie maanden betreft. Volgens mij ga je een (gewone?) autoverzekering altijd aan voor een jaar met de minimale duur van 3 maanden voor deze opgezegd kan worden.
In simpel nederlands, het kost je dus altijd 3 maanden.