ma
door markbuissink Aug 18, 2014 om 22:11
Auto & vervoer

Auto gekocht bij een bedrijf

Beste allemaal,

Begin maart dit jaar een auto gekocht bij Jan de Croon bosch car service in Twello. Betreffende een Alfa romeo GTV 2.0l turbo. Goede auto ingeruild en 4000 euro bij betaald. Vanaf het begin mankeert de auto van alles. Inmiddels ben ik nu een half jaar verder en ik ben niet eens op de helft van de reparaties. Jan de Croon reageert niet meer op mijn emails en brieven. Zij adverteerden met een auto die rijklaar en goed onderhouden was. In werkelijkheid blijkt dit nog steeds niet het geval te zijn. Ik ben inmiddels 4000 euro verder kwijt aan reparaties. Ze hebben mij van alles belooft aan deze auto maar in werkelijkheid hebben ze een auto verkocht die compleet drama is die volgens hun goed onderhouden was.
- het elektronisch circuit van de auto is compleet verbouwd zodat je niks meer hebt aan het zekeringstabel
- koppeling, vliegwiel en koppelingscilinders waren compleet verrot
- remleidingen, schijven en blokken dikke apk afkeur
- lekke middendemper
- kapotte airbag klokveer,
- storing airbag, binnenverlichting, dashboard verlichting, inspuiting, elek ramen. claxon en centrale deurvergrendeling
Ik kan deze lijst natuurlijk nog groter maken maar zoals je al snapt wordt de lijst groter en de weg naar een goedwerkende en lopende auto veel kleiner.

Iemand ideeen?

10505 33 Rapporteer

zoekster
door zoekster - Aug 18, 2014 om 22:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u een rechtsbijstandverzekering?

U zou dit ook bij de Geschillencommissie Voertuigen kunnen voorleggen. klik HIER

Waar heeft u de reparaties laten doen en heeft u daarvoor betaald?

door 1953 - Aug 19, 2014 om 00:49
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Destijds geen aankoopkeuring gedaan van de aangekochte voertuig zeker? Dan had het zeker geen kat in de zak gekocht.

ma
door markbuissink - Aug 19, 2014 om 01:07
3 Antwoorden / 1 Vragen

Dank voor de reacties...

Nee geen keuring laten doen. maar elektronische storingen controleren ze niet bij een keuring.
En ik verwacht dat als ik een auto koop bij een bedrijf die aangesloten is bij de bovag dat dat opzich wel iets kan zeggen maar blijkbaar maakt dat tegenwoordig niet meer uit

geschillencommissie doet niks aangezien het bedrag onder de 4500 euro is.

zoekster
door zoekster - Aug 19, 2014 om 07:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik hoopte nog dat de inruilwaarde bij de bijbetaling zou worden gerekend. Maar ik zie nu dat je ook nog een Bovaggarantie moet hebben om voor de GC in aanmerking te komen en die zult u wel niet hebben gekregen.

De enige andere mogelijkheid is om het via de juridische weg te spelen. U zou hulp kunnen inschakelen van aan een gewone jurist(e), neem geen advocaat dat is te duur. U maakt zich dan op voor een gang naar de rechter. Let op, daar hoeft het niet altijd te eindigen. Veel zaken worden in het voorstadium opgelost, omdat de andere partij eieren voor zijn geld kiest.

Verder is het van belang dat u zoveel mogelijk bewijsstukken verzamelt. Bijv. de advertentie. De nota's van de reparatie enz. Misschien heeft u een mailwisseling gehad met Croon?

Klik HIER en stel de vraag daar nog eens gratis, wellicht kunt u daar iemand vinden die u kan helpen.

Het is van belang dat u officieel/bewijsbaar binnen 6 maanden de defecten meldt (dus schriftelijk per aangetekende brief en mail) bij de verkoper, omdat de bewijslast na 6 maanden omdraait. Voor defecten die 6 maanden na aflevering van de auto worden geconstateerd ligt de bewijslast bij u.

Gebaseerd op op het volgende wetsartikel
art 7:18 lid 2 BW

Bij een consumentenkoop wordt vermoed dat de zaak bij aflevering niet aan de overeenkomst heeft beantwoord, indien de afwijking van het overeengekomene zich binnen een termijn van zes maanden na aflevering openbaart, tenzij de aard van de zaak of de aard van de afwijking zich daartegen verzet.

Het is verder ook van belang dat u eerst schriftelijk heeft verzocht heeft om de reparaties door Croon te laten doen en pas bij een afwijzing daarvan het bij een ander heeft laten doen. Het is me nl niet helemaal duidelijk waar u de reparaties heeft laten doen en wat er verder is afgesproken.

Verzoek altijd om een reactie binnen een bepaalde termijn (10 of 14 dagen) en dateer mail/brief.

me
door mein33 - Aug 19, 2014 om 14:39
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=markbuissink schreef op dinsdag 19 aug 2014, 01:07]Dank voor de reacties...

geschillencommissie doet niks aangezien het bedrag onder de 4500 euro is.

Het bedrag dat u heeft bijbetaald is niet doorslaggevend om uw klacht bij de geschillencommissie te brengen, maar de verkoopprijs van uw auto is bepalend.
De prijs die u heeft betaald is: de inruilwaarde van uw oude auto + het bijbetaalde bedrag.

zoekster
door zoekster - Aug 19, 2014 om 15:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit staat in de brochure

gekocht op of na 30 maart 2002 voor een prijs van tenminste €4500 of (bij een lager bedrag) van tenminste 35% van de oorspronkelijke catalogusprijs, zonder afstand gedaan te hebben van de Bovaggarantie.

Echt duidelijk hoe het zit met een inruil is het niet, maar het lijkt mij ook dat de inruilwaarde erbij moet worden opgeteld. Ook zou er Bovaggarantie moeten worden verstrekt. (tenzij je daar zelf vanaf ziet natuurlijk.

Daar moet @markbuisink dan maar even uitleg over geven.

Bellen naar de GC kan natuurlijk ook. 070 - 310 53 10

hutch
door hutch - Aug 19, 2014 om 17:28
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Klopt. Uiteraard moet de inruilwaarde erbij geteld worden.
Als die inruilwaarde dan minimaal € 500,-- is, kan Mark gewoon een beroep doen op de garantievoorwaarden en eventueel naar de Bovag stappen.

"Alle occasions boven de ?4500,- krijgen bij ons:
- Nieuwe APK
- Bosch mobility service 12 mnd.
- Auto?s van 3 jaar of jonger 12 mnd. Bovag garantie
- 6 mnd. Bovag garantie
Voor extra zekerheid bij aankoop van uw occasion zijn wij lid van Bovag en de Nationale Autopas.
"

ma
door markbuissink - Aug 20, 2014 om 01:11
3 Antwoorden / 1 Vragen

de auto koste 4000 euro met inruil van mijn oude auto moest ik nog 3000 euro bijbetalen. dus ik heb 1000 euro voor mijn oude auto terug gekregen.

Heb ik er dan dus nog steeds rechts op?

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2014 om 08:03
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=markbuissink schreef op woensdag 20 aug 2014, 01:11]de auto koste 4000 euro met inruil van mijn oude auto moest ik nog 3000 euro bijbetalen. dus ik heb 1000 euro voor mijn oude auto terug gekregen.

Heb ik er dan dus nog steeds rechts op?
Bij de Geschillencommissie kunt u dan niet terecht. Helaas. U zult zelf juridische hulp moeten inschakelen als u iets voor elkaar wilt krijgen. Zie mijn eerdere bericht.

hutch
door hutch - Aug 20, 2014 om 11:21
4515 Antwoorden / 29 Vragen

[quote=markbuissink schreef op maandag 18 aug 2014, 22:11]Goede auto ingeruild en 4000 euro bij betaald.
Dat verandert inderdaad de zaak, dus geen € 4000,- bijbetaald.
Dan blijft u in totaal dus onder de gestelde grens van € 4500,-

Voor de rest zie Zoekster.

me
door mein33 - Aug 20, 2014 om 11:55
5658 Antwoorden / 28 Vragen

In het Topic schrijft Ts dat er een goede auto is ingeruild en € 4000.00 is bijbetaald.

In een latere reactie geeft Ts te kennen dat de (nieuwe) auto € 4000.00 heeft gekost en er € 1000.00 voor de inruiler is gegeven, waardoor er € 3000.00 moest worden bijbetaald.

Ook heeft Ts al € 4000.00 aan "zelf betaalde" reparaties uitgegeven.
Heeft Ts de auto wel ter reparatie bij de verkoper aangeboden en zo ja, hoe is dat verlopen.
Als de reparaties door derden zijn uitgevoerd en de verkoper niet in de gelegenheid is gesteld de mankementen te herstellen, dan heeft klagen geen nut meer.
Waarom e.mails en brieven sturen, als er ook op een normale wijze persoonlijk contact mogelijk is.

Dit zijn enkele vragen en opmerking die om een verduidelijking vragen alvorens er een passend antwoord kan worden gegeven.

ro
door ron530 - Aug 20, 2014 om 12:04
4084 Antwoorden / 17 Vragen

De Alfa valt gezien de aanschafprijs niet onder de Bovag garantie, wellicht is er helemaal geen garantie van toepassing. Mocht dit het geval zijn dan heeft u eigenlijk nergens recht op, maar toch bent u na constatering van de mankementen terug gegaan naar de verkoper want dat is de beste manier om defecten opgelost te krijgen of heeft u een ander garage bedrijf ingeschakeld? De vraag is cruciaal want u moet de verkoper als eerste in staat stellen de problemen op te lossen.

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2014 om 12:18
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mein33 schreef op woensdag 20 aug 2014, 11:55]
Waarom e.mails en brieven sturen, als er ook op een normale wijze persoonlijk contact mogelijk is.

Doe niet zo naïef, bij de rechtbank heb je er niets aan als je alleen met mondelinge afspraken komt aanzetten. Zeker nu markbuisink nog binnen de 6 maanden na aflevering zit is alles schriftelijk afhandelen van enorm belang.

Verder staat ook in de wet dat je eerst de verkoper schriftelijk moet hebben gemaand de auto te herstellen alvorens je bij een ander de herstelwerkzaamheden kunt laten doen en de kosten wilt verhalen op de verkoper.

art 7:21 lid 6 BW
Indien bij een consumentenkoop de verkoper niet binnen een redelijke tijd nadat hij daartoe door de koper schriftelijk is aangemaand, aan zijn verplichting tot herstel van de afgeleverde zaak heeft voldaan, is de koper bevoegd het herstel door een derde te doen plaatsvinden en de kosten daarvan op de verkoper te verhalen.

@ron503, het gaat hier dan niet om de verkoper/Bovaggarantie, maar om een (vermoedelijk) geval van non-conformiteit. Maar ja, daar ga ik met jou niet meer over in discussie, wat dat betreft heb je een betonnen plaat voor je hoofd.

Een jurist inschakelen is ongetwijfeld het beste, dat geeft vaak een positief zetje aan de zaak.

Het was natuurlijk heel dwaas van markbuisink om ons op het verkeerde been te zetten, door over een bijbetaling van 4000 euro te spreken terwijl het in feite een aanbetaling van 3000 euro betrof.

ro
door ron530 - Aug 20, 2014 om 12:43
4084 Antwoorden / 17 Vragen

@zoekster, in de autohandel gelden andere regels dan bij de aanschaf van een nieuw product. Bij aanschaf van een nieuw product geeft de fabrikant garantie al dan niet uitgevoerd door de verkoper. In de autohandel ligt dat anders want verkoper en koper maken afspraken die in een koopcontract worden vastgelegd, zo wordt de garantie termijn als die van toepassing is opgenomen maar als er sprake is van verkoop zonder garantie staat dat ook in het koopcontract. Wettelijk gezien kun je daar geen speld tussen krijgen.

di
door dinosaur - Aug 20, 2014 om 12:57
4 Antwoorden / 0 Vragen

Alfa? Goh...

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2014 om 13:11
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=ron530 schreef op woensdag 20 aug 2014, 12:43]Wettelijk gezien kun je daar geen speld tussen krijgen.
Ja, dat is er wel.

Jij haalt de hele tijd garantie en non-conformiteit door elkaar. Ook al is er geen garantie gegeven, dan nog moet het product beantwoorden aan de overeenkomst. Bij een tweedehands auto moet hij dan toch nog geschikt zijn (in ieder geval bij een gebrek binnen de eerste 6 maanden na aflevering ligt ligt het bewijsvermoeden dat er al wat mis was met de auto bij aankoop) om de weg mee op te kunnen gaan.

Heb je hier ook nog een professionele verkoper en een consument, waarbij de mededelingsplicht van de verkoper zwaarder weegt dan de onderzoeksplicht van de koper. Croon wist heus wel van de mankementen. Lekker slim om de auto dan voor iets minder dan 4500 euro te verkopen. Zo ontloopt Croon een beroep op de GC en de Bovaggarantie.

Maar nu ga ik toch nog een discussie met je aan :-(

(terwijl ik weet dat dat zinloos is)

ro
door ron530 - Aug 20, 2014 om 13:24
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Eigen onderzoek doen middels een aankoopkeuring voor de werkelijke aankoop is een must bij auto's uit dit segment. Non-conformiteit is niet van toepassing want de auto deed wat de auto moest doen namelijk rijden. Als er geen garantie is afgesproken zijn gebreken in de toekomst geheel voor rekening koper. Het koopcontract en wat daar in staat zijn wettelijk bindend daar gaat geen enkele rechter omheen.

me
door mein33 - Aug 20, 2014 om 13:49
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@zoekster,

Ts. heeft nog op geen enkele vraag een antwoord gegeven.
Onbekend is ook of de auto met of zonder garantie is gekocht, maar gelet het merk, het type en de aankoopprijs betreft het een auto van tenminste 14 jaar oud, met wee tik veel hoeveel km. op de teller. Hier zal de garage naar alle waarschijnlijkheid geen garantie op hebben gegeven en het lidmaatschap van de BOVAG staat hier dan ook buiten.
Van Alfa Romeo is al bijna 105 jr. bekend dat ze, zelfs nieuw en zo uit het doosje, maar zeker bij de wat oudere modellen zeer storingsgevoelig zijn, met name de elektronica is de grootste zwakke schakel.
Een dergelijke auto kopen zonder een aankoopkeuring door de ANWB, dat is pas echt naïef
Een jurist inschakelen is duurder dan de waarde van de auto en zonde van het geld.

Advies aan Ts. : Hoewel het een heel sportief uitziend model is toch maar heel snel opruimen en een betrouwbaar autootje kopen.

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2014 om 13:50
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Lees dit
klik HIER maar even door, eigenwijs.

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2014 om 13:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Mijn reactie was voor Ron503.

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2014 om 13:56
10965 Antwoorden / 34 Vragen

@mein33
Nu sla je zelf aan het speculere met leeftijd en km teller.

- koppeling, vliegwiel en koppelingscilinders waren compleet verrot
- remleidingen, schijven en blokken dikke apk afkeur

Moet je dat dan ook accepteren?

De kosten van een jurist, tja, dan moet je een beetje geluk hebben. Daarom verwees ik al naar dat forum, daar kun je juristen vinden die je willen helpen tegen een lager tarief.

me
door mein33 - Aug 20, 2014 om 14:14
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 20 aug 2014, 13:56]@mein33
Nu sla je zelf aan het speculere met leeftijd en km teller.

- koppeling, vliegwiel en koppelingscilinders waren compleet verrot
- remleidingen, schijven en blokken dikke apk afkeur

Moet je dat dan ook accepteren?

De kosten van een jurist, tja, dan moet je een beetje geluk hebben. Daarom verwees ik al naar dat forum, daar kun je juristen vinden die je willen helpen tegen een lager tarief.

@zoekster,

Geef het een naam, maar gelet het merk en type (automodellen worden slecht enkele jaren (3) geproduceerd) van de auto klopt mijn speculatie aardig.
De technische mankementen die u opnoemt waren allemaal aan het licht gekomen bij een aankoopkeuring (maar ja !! dat kost centjes).
En Alfa heeft een zeer grote storingen reputatie.
Geen keuring, waarschijnlijk (speculatie) geen garantie, daar zal geen enkele jurist brood in zien, zelf niet een broodje zonder beleg.

zoekster
door zoekster - Aug 20, 2014 om 20:40
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mein33 schreef op woensdag 20 aug 2014, 14:14]

Geen keuring, waarschijnlijk (speculatie) geen garantie, daar zal geen enkele jurist brood in zien, zelf niet een broodje zonder beleg.
Als je mijn link leest , die gaat over een auto van 12 jaar oud, €1750,- zonder garantie en zonder keuring zie je dat wat je zegt niet klopt. Daar heeft een advocaat zeker een broodje met beleg in gezien.

Waarom zou je eigenlijk een aankoopkeuring moeten laten doen, als de professional, de garagehouder, dagelijks auto's keurt en nakijkt om zijn producten te verkopen? Je denkt toch niet dat een garagehouder zijn auto's blind verkoopt? De aangeboden inruilauto wist hij toch ook op waarde te schatten? Croon wist heus wel dat de koppeling is doorgerot en dat de remschijven enz. waardeloos zijn.
Niet voor niets gaat hij net onder de 4500 euro zitten. Zo hoopt hij ermee weg te komen.
En dat vermanende vingertje 'maar ja, dat kost centjes', waarom zou je niet mogen vertrouwen op de expertise van een professionele verkoper? Tenzij de verkoper onbetrouwbaar is?

En kijk eens wat Croon op zijn eigen site over zichzelf zegt. KLIK

Wij reparen voor alle verzekeringsmaatschappijen zorgvuldig de schade aan uw auto. Tijdens het repareren van de schade kunt u de beschikking krijgen over een leenauto. Onze schade werkplaats voldoet aan alle eisen van deze tijd en wij doen alles in eigen beheer.

Ook voor uitdeuken zonder spuiten en een grondige poetsbeurt kunt u bij ons terecht. Vraag naar onze aantrekkelijke prijzen!

Er komen zelfs mensen bij hem schade repareren en dan zou hij de klant niet kunnen vertellen wat er met zijn eigen tweedehands auto's mis is? Lijkt me sterk!

Jij weet helemaal niet of geen enkele jurist daar geen brood in ziet, dat is weer speculeren.

En dan iemand adviseren om maar weer een nieuw autootje te kopen, dat is makkelijk gezegd. Maar die centjes kunnen wel eens op zijn.

po
door polarsnor - Aug 20, 2014 om 21:31
10 Antwoorden / 2 Vragen

Stuur een aangetekende brief naar die garage ,en ga naar juridisch loket die helpen je ook.

1paul
door 1paul - Aug 21, 2014 om 09:24
3103 Antwoorden / 0 Vragen

wat zoekster zegt, u moet terug naar Kroon, rechtsbijstand inschakelen of zelf naar een jurist, als u niet draagkrachtig bent krijgt u ook daar "gratis" juridische hulp...

van belang is wel dat u EERST de garage de gelegenheid heeft gegeven om te repareren...

ook kunt u alsnog de koop ontbinden maar een jurist weet u veel meer te vertellen dan wij, neem wel de uitspreaak mee die zoekster al door gaf...

me
door mein33 - Aug 21, 2014 om 11:59
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 20 aug 2014, 20:40]

Waarom zou je eigenlijk een aankoopkeuring moeten laten doen, als de professional, de garagehouder, dagelijks auto's keurt en nakijkt om zijn producten te verkopen? Je denkt toch niet dat een garagehouder zijn auto's blind verkoopt? De aangeboden inruilauto wist hij toch ook op waarde te schatten?

@zoekster,

Deze (naïeve) opmerking stelt mij in u teleur.
Er zijn veel punten op te noemen waarom een gebruikte auto door de ANWB gekeurd
zou moeten worden.
Twee voorbeelden en daar sluit ik mee af omdat Ts niet reageert.
1/ De eerste eerlijke verkoper van gebruikte auto's moet nog geboren worden. Er wordt hier een duidelijk voorbeeld van gegeven.
2/ Volgens mij bestaat er ook nog een onderzoeksplicht.

gerardk
door gerardk - Aug 21, 2014 om 12:34
175 Antwoorden / 8 Vragen

Alfa romeo GTV 2.0l turbo van 4000 euro? beetje naïef om te denken dat je dan iets behoorlijks koopt

gerardk
door gerardk - Aug 21, 2014 om 12:36
175 Antwoorden / 8 Vragen

met zoeken naar dit bedrijf wordt je ook niet echt vrolijk
http://www.autoweek.nl/autodealer/7584/bosch-car-service-jan-croon

zoekster
door zoekster - Aug 21, 2014 om 12:39
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mein33 schreef op donderdag 21 aug 2014, 11:59][quote=zoekster schreef op woensdag 20 aug 2014, 20:40]

Waarom zou je eigenlijk een aankoopkeuring moeten laten doen, als de professional, de garagehouder, dagelijks auto's keurt en nakijkt om zijn producten te verkopen? Je denkt toch niet dat een garagehouder zijn auto's blind verkoopt? De aangeboden inruilauto wist hij toch ook op waarde te schatten?

@zoekster,

Deze (naïeve) opmerking stelt mij in u teleur.
Er zijn veel punten op te noemen waarom een gebruikte auto door de ANWB gekeurd
zou moeten worden.
Twee voorbeelden en daar sluit ik mee af omdat Ts niet reageert.
1/ De eerste eerlijke verkoper van gebruikte auto's moet nog geboren worden. Er wordt hier een duidelijk voorbeeld van gegeven.
2/ Volgens mij bestaat er ook nog een onderzoeksplicht.

U stelt mij ook erg teleur. Over onderzoeksplicht heb ik het al gehad, de mededelingsplicht van de verkoper prevaleert boven de onderzoeksplicht van de koper.

Uit de eerder aangevoerde link

Dat F&S (verkoper) zelf de auto niet nader heeft onderzocht alvorens deze door te verkopen - en zij daardoor niets wist over de staat van de ter verkoop aangeboden auto - blijft echter geheel voor haar eigen risico nu de mededelingsplicht van de verkoper in deze prevaleert boven de onderzoeksplicht van de koper.

Verder was die opmerking over aankoopkeuring bedoeld als een juridische opmerking. Gewoon een doordenker. Dat je vaak met een stel onbetrouwbare lieden te maken hebt als het op tweedehands auto te maken hebt, zal ik niet ontkennen en een aankoopkeuring kan zeker helpen bij de juiste keuze van een auto. Het ging mij om de juridische consequenties: in uw ogen was deze zaak de moeite van een rechtsgang niet waard. Dat bestrijd ik.
Bovendien vond ik uw opmerking over 'centjes' onnodig denigrerend richting de vraagsteller.

'In court' kun je aanvoeren dat een aankoopkeuring geen noodzakelijkheid is, nog afgezien van de mededelingsplicht van de koper, heb je hier met een bedrijf te maken dat nota bene zelf een schadehersteller is in verzekeringszaken.

In feite gaat het mij om informatie leveren aan de vraagsteller. Aangezien dit een nieuwsbrief-item betreft en er misschien nog meer mensen in hetzelfde schuitje zitten. Om zo wat mensen op weg te helpen met mijn bijdragen en niet onnodig het kopje te laten hangen.

ma
door markbuissink - Aug 21, 2014 om 15:16
3 Antwoorden / 1 Vragen

Mijn dank aan zoekster voor alle informatie en begrip.

de recensie in de autoweek heb ik geschreven na de drama van de koop bij jan de croon. Ik heb inderdaad geen keuring laten doen bij de koop van de auto. Ik heb wel mijn eigen belangrijke punten gecontroleerd.

Met betrekking tot alfa romeo, deze auto's hebben inderdaad een naam. Maar kijk eventjes waar alfa romeo wordt gebouwd? Fiat! Kijk hoeveel mensen probleemloos fiat rijden tegenwoordig. Best veel. Echter de naam alfa blijft bij heel veel mensen in het archief staan met vermijden want. Geschiedenis blijft zich herhalen terwijl dat tegenwoordig niet meer nodig is want fiat bouwt geen slechte autos meer.

De gtv is roestvrij. De problemen qua elektronica die ontstaan zijn komt voort uit de zekeringkast die compleet verbouwd is. Het boekje kan je net zo goed weggooien want het schema klopt toch niet meer. De kortsluiting van meerdere groepen in het kastje zorgt voor elektronica problemen. Dit heeft jan de croon echt geweten want ze zijn er mee bezig geweest. Dit hoor je te vertellen bij de verkoop en ze hebben dit oprecht verzwegen. Er zat ook nog een alarm op die volgens hun eruit was maar toch af gjng. Het gaat mij niet om een paar reparaties maar om de talloze. Een gebruikte auto heeft meestal gebreken maar niet zoveel.
kapot vliegwiel
Kapotte koppeling
lekke koppelingscilinder
airbag klokveer (gesloopt door hun door stuur verkeerd aan te sluiten
lichtschakelaar 3de door verkeerd aansluiten stuur van hun
Verrotte remleidingen
verotte schijven
verrotte blokken
niet werkende airco (werkende airco volgens hun)
Lekkage kofferbak (antenne afvoer gootje niet goed erin gedaan door hun)
Lekkage kofferbakslot
los hangende spiegel
deur links veer van het slot kapot
airbag storing
Storing in verlichting, radio claxon dashboard verlichting elek ramen door zekeringkast
kapotte sensor airvalve (soort luchtmassameter)
Kapot glasklephuis.

moet ik nog even doorgaan?
Zij zouden dit oplossen maar ze hebben dat niet gedaan, moest het zelf maar gaan doen en lieten me zitten.
enige wat ze hebben gedaan is de km tellers maken en 8 weken zijn ze ermee bezig geweest. Ik vraag me dan sterk af wat dan vakkundig personeel is en of deze garage bovag keurmerk verdient. Naar ijn weten ben je een oplichter en geen garage waardig. Binnen 8 dagen als je iets koopt met bon mag je het terug brengen. K wilde me oude auto terug aar kreeg het niet o dat ze het zouden fixen.

me
door mein33 - Aug 21, 2014 om 15:43
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@markbuissink, @zoekster,

Mijn opmerking betreffende de kosten voor een keuring was zeker niet denigrerend bedoeld en moet ook niet zo worden opgevat. Mocht dat toch zo zijn, dan mijn bied ik mijn welgemeende excuses daarvoor aan.

Als iemand een oudere Alfa koopt, die wat betrouwbaarheid niet te vergelijken is met de Alfa van nu, dan is het bijna onverantwoordelijk om deze te kopen zonder een (technische) aankoopkeuring.
Bij het uitlezen van de elektronica, als dat al mogelijk was geweest, was al een groot deel van de problemen al zichtbaar geworden.
Alle andere, in de reactie van Ts genoemde technische gebreken, waren ook bovenwater gekomen.
Ik ben er van overtuigd dat Ts. de auto niet had gekocht als hij een goed keuringsrapport in handen zou hebben gehad.

Ik wens hem veel succes bij de eventuele vervolgstappen.

he
door henkvankempen - Aug 22, 2014 om 11:39
2 Antwoorden / 0 Vragen

Deze auto heeft toch bovag garantie kaart het aan bij de bovag over deze garage.

ro
door ron530 - Aug 22, 2014 om 11:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Nee Henk, de aanschaf was 4000 euro en vraagsteller moest 3000 euro toe betalen. Vraagsteller geeft dat in latere berichten ook aan, van Bovag garantie is dus geen sprake.