gi
door gijs89 Mar 11, 2014 om 16:08
Auto & vervoer

Auto inbraak bewoners parkeergrarage

Beste Forumleden,

Afgelopen weekend is er ingebroken in mijn auto. Slot geforceerd en autoradio weg. Helaas heb ik geen inbraak verzekering meer. Deze heb ik stopgezet omdat mijn auto sinds een paar maanden in een bewoners parkeergarage staat. De garage is te bereiken via een lift. Het is alleen mogelijk om met de lift naar de garage te gaan met een sleutel. Nu is het zo dat dit slot al vanaf het begin kapot is (september ongeveer, is een nieuw appartementen complex). Daardoor is het voor iedereen mogelijk om in de parkeer garage te komen. Een buurman van mij heeft hier al meerdere keren over geklaagd bij de makelaar maar er is niets mee gedaan. En nu ben ik hier dus de dupe van.

Ik heb contact gehad met de makelaar en gezegd dat ik vind dat zij hier verantwoordelijk voor zijn. De makelaar zegt: dat is niet zo, dit is alleen het geval wanneer de auto geschorst zou zijn... en dat het helemaal niet gebruikelijk is dat je een sluitel nodig hebt om een parkeer garage in te komen voor bewoners.

Wat kan ik het beste doen in deze situatie? Ik heb verder geen rechtsbijstand verzekering oid.

Met vriendelijke groet,

Gijs

5616 48 Rapporteer

sw
door swat1500 - Mar 11, 2014 om 18:23
3776 Antwoorden / 0 Vragen

U kunt m.i. de makelaar niet aansprakelijk stellen voor de schade die u geleden heeft.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2014 om 18:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De makelaar is daar natuurlijk niet aansprakelijk voor. Die auto's moeten ook nog de garage in en uit kunnen rijden. Dus iedereen kan ook binnenkomen.

Erg onverstandig om het extra gedeelte van de autoverzekering stop te zetten omdat de auto in een garage staat. Als u hem gebruikt, moet u toch ook parkeren? Net zoveel kans op inbraak.

pi
door pieterwolters - Mar 11, 2014 om 18:45
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Huur je de woning van de makelaar?

gi
door gijs89 - Mar 11, 2014 om 19:03
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op dinsdag 11 mrt 2014, 18:37]De makelaar is daar natuurlijk niet aansprakelijk voor. Die auto's moeten ook nog de garage in en uit kunnen rijden. Dus iedereen kan ook binnenkomen.

Erg onverstandig om het extra gedeelte van de autoverzekering stop te zetten omdat de auto in een garage staat. Als u hem gebruikt, moet u toch ook parkeren? Net zoveel kans op inbraak.

2 seconden nadat je er in bent gereden gaat het hek al weer dicht. Lukt je echt niet om onopgemerkt binnen te komen. Ik gebruik mijn auto ongeveer 1x in de week, dus hij staat voornamelijk in de garage.

Het is huur ja.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2014 om 21:42
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult de garage toch ook nog wel op een andere manier kunnen verlaten, dan de lift of het hek?

Maar dat doet er verder niet toe. Alle bewoners met een plek kunnen er ook komen. Boeven wonen niet altijd elders.

vr1944
door vr1944 - Mar 12, 2014 om 11:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien kun je deze schade claimen bij je inboedel verzekering .Het proberen waard.

gi
door gijs89 - Mar 12, 2014 om 11:22
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=vr1944 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 11:19]Misschien kun je deze schade claimen bij je inboedel verzekering .Het proberen waard.

Helaas. Autoradio en auto vallen onder autoverzekering. Had ik al gecheckt.

@tijger1 De garage is ook te verlaten via een nooduitgang. Maar daar kun je niet van buitenaf in.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 11:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

In een bankkluis kan men ook normaal gesproken niet zomaar in, maar alles is te verbreken of te omzeilen.

ka
door kassandra - Mar 12, 2014 om 11:39
9 Antwoorden / 1 Vragen

Begrijp ik goed dat u bij uw inboedelverzekering hebt gecheckt.
Toen mijn auto was opengebroken heeft mijn inboedelverzekering - een hele goedkope - 250 euro ( dit is het maximale bedrag) uitbetaald aan gestolen goederen waaronder een autoradio.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 11:40
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De autoradio is een accessoire van de auto en valt NIET onder de inboedelverzekering.

gi
door gijs89 - Mar 12, 2014 om 11:41
3 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 11:37]In een bankkluis kan men ook normaal gesproken niet zomaar in, maar alles is te verbreken of te omzeilen.

Klopt. Maar als de deur van de kluis al maanden stuk is en de bank weet dat maar doet repareert hem niet? Is het dan nog steeds mn eigen risico?

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 11:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, dan is het helaas nog steeds uw eigen risico. In elke straat, waar u parkeert als u met de auto gereden hebt, kan hij opengebroken worden. Net zo goed als dat de auto door medebewoners opengebroken zou kunnen zijn.

mathijs_b
door mathijs_b - Mar 12, 2014 om 11:51
641 Antwoorden / 77 Vragen

Je kunt altijd contact opnemen met de rechtsbijstand, maar ik denk dat je zelf voor de kosten opdraait.
Daarvoor zijn er autoverzekeringen.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 11:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mathijs

De Ts heeft geen rechtsbijstand volgens zij vraag. Is trouwens zinloos.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 12, 2014 om 12:10
16838 Antwoorden / 202 Vragen

Na alle antwoorden te hebben gelezen:
Er is sprake van een afgesloten parkeergarage, beter gezegd, er is sprake van een parkeergarage die normaliter afgesloten zou moeten zijn maar dat ondanks klachten niet is.

In dat geval kan denk ik dat de verhuurder/eigenaar aansprakelijk is wegens bijv. nalatigheid of mogelijk ook het niet nakomen van een overeenkomst. Dat is naar mijn stellige mening in ieder geval aan de orde als in het huurbedrag dat u betaalt ook servicekosten resp. andere kosten voor het gebruik maken van de garage zijn opgenomen. Kort gezegd: de verhuurder/eigenaar aansprakelijk gesteld kan worden. In de meeste gevallen is een makelaar tussenpersoon en geen eigenaar.

In dit geval zou het best eens zo kunnen zijn dat zelfs beroep op een autoverzekering, zo die er wel zou zijn, faalt. Hier is sprake van inbraak en zou een boedelverzekering uitkomst kunnen bieden en het lijkt mij zinvol om die te benaderen, al is het maar om een uitspraak te krijgen dat door het verzuim van de verhuurdeer/eigenaar niet is voldaan aan polisvoorwaarden.

Anders dan tijger1 stelt: inschakelen van de rechtsbijstandsverzekering zou zeer zinvol zijn maar die moet er dan wel zijn.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 12:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerrit

Lees eens een polis inboedelverzekering. Een autoaccessoire is daar niet op gedekt. En dat men iets huurt, maakt de verhuurder nog niet aansprakelijk voor brask.

vr1944
door vr1944 - Mar 12, 2014 om 12:56
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Heeft weinig zin ,voorwaarden verschillen per verzekering . Het gaat er dus om wat de voorwaarden van TS z'n verzekering in dit geval zijn.Die heeft TS inmiddels bekeken

=tijger1 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 12:13: @gerrit

Lees eens een polis inboedelverzekering. Een autoaccessoire is daar niet op gedekt. En dat men iets huurt, maakt de verhuurder nog niet aansprakelijk voor brask.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 13:25
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vr1944

Geen een inboedelverzekering dekt een radio van een auto.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 12, 2014 om 15:00
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vreemd dat iedereen het maar over de radio heeft.
De braakschade aan het slot is vele malen groter.
En hoe kunt u bewijzen dat een bewoner niet heeft ingebroken in uw auto ?
Dan blijft er van het defecte slotverhaal niets over.

vr1944
door vr1944 - Mar 12, 2014 om 15:28
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Op grond waarvan dan ,ik ben deze uitsluiting niet tegengekomen in de voorwaarden van mijn inboedelverzekering . De reparatiekosten van in mijn flatbox half gesloopte brommer werd door de verzekering vergoed . Als de garage een opstal is TS niet kansloos . Gerritaltena is een verzekeringsexpert en acht TS ook niet kansloos. Verzekeringsvoorwaarden zijn per maatschappij verschillend

=tijger1 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 13:25: @vr1944

Geen een inboedelverzekering dekt een radio van een auto.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 12, 2014 om 15:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vr1944,
u zit er naast, een box of schuur in de tuin wordt door de verzekering maatschappij gerekend als behorend bij de woning.
Een parkeergarage behoort niet bij uw woning, ook niet als u huur voor de garage betaalt.
Onder de inboedelverzekering valt een fiets of brommer, alleen als deze gestald is in een box of schuur, die bij het huis hoort.
Heeft u in of aan uw huis een garage dan valt een daarin geparkeerde auto niet onder uw inboedelverzekering.
Stel dat de wielen en stoelen van de auto gestolen worden, dan voel je toch met je klompen aan dat dat niet onder je inboedel valt ?
Waarom de radio dan wel ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

=vr1944 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 15:28: Op grond waarvan dan ,ik ben deze uitsluiting niet tegengekomen in de voorwaarden van mijn inboedelverzekering . De reparatiekosten van in mijn flatbox half gesloopte brommer werd door de verzekering vergoed . Als de garage een opstal is TS niet kansloos . Gerritaltena is een verzekeringsexpert en acht TS ook niet kansloos. Verzekeringsvoorwaarden zijn per maatschappij verschillend
=tijger1 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 13:25: @vr1944

Geen een inboedelverzekering dekt een radio van een auto.

tot15karakters
door tot15karakters - Mar 12, 2014 om 15:58
2189 Antwoorden / 14 Vragen

U staat er slechts een paar maanden en niemand weet nog wie U bent....
Dat geld ook andersom dus er zal vermoedelijk een crimineel tussen zitten in jou garage, maar ook mensen die bij openen snel mee naar binnen gaan is mogelijk.

Dus vreemde kunnen afwachten en achter een van de bewoners aan gaan.
Zolang je niet weet wie al je buren zijn valt dit niet op.
Verder is rustig wachten tot het rustig is voldoende om rustig alles uit te zoeken.

Alleen een camera bij de ingang zou iets kunnen voorkomen maar het is wegens vele gebruikers dus minder veilig als U dacht helaas.

Alleen je Auto verzekeraar kan dit vergoeden en helaas geven dit soort plaatsen ook dieven een rustige werkplek waar nauwelijks iemand langs komt.
Alleen als er meer word ingebroken zullen ze meer gaan opletten dus meld deze diefstal bij de ingang met een papier....
Dan weten ze het en zullen ze elkaar ook meer controleren en zou het iets beter moeten worden.

Voor U helaas te laat maar als iedereen meelopers in de gaten houd blijven alleen je eigen buren over.
Als het buren waren loopt de inbreker wel de kans dat deze relatief kleine groep zijn vingerafdruk achter laat en heeft verhoogd pak risico.

labren
door labren - Mar 12, 2014 om 16:16
862 Antwoorden / 0 Vragen

het is dus een openbare gagage want iedereen kan erin komen , verantwoording is dus voor jezelf

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 16:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vr1944

Maar dat is het hem juist. Een brommer in uw schuur is wel gedekt op een inboedel verzekering, maar de autoaccessoires dus niet.

Een brommer is ook geen auto.

vr1944
door vr1944 - Mar 12, 2014 om 19:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ik beweer nergens dat TS de schade vergoed gaat of moet krijgen via zijn inboedelverzekering en TS heeft dat inmiddels ook gemeld .Inboedelverzekeringen hebben wel diverse voorwaarden als het om vergoedingen gaat.Dus roepen dat een autoradio nooit verzekerd is is mi onzin.Hoe zit bv met drive-in woningen?Hoort de garage bij het huis toch

=wimmi20 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 15:49: Vr1944,
u zit er naast, een box of schuur in de tuin wordt door de verzekering maatschappij gerekend als behorend bij de woning.
Een parkeergarage behoort niet bij uw woning, ook niet als u huur voor de garage betaalt.
Onder de inboedelverzekering valt een fiets of brommer, alleen als deze gestald is in een box of schuur, die bij het huis hoort.
Heeft u in of aan uw huis een garage dan valt een daarin geparkeerde auto niet onder uw inboedelverzekering.
Stel dat de wielen en stoelen van de auto gestolen worden, dan voel je toch met je klompen aan dat dat niet onder je inboedel valt ?
Waarom de radio dan wel ?
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========
=vr1944 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 15:28: Op grond waarvan dan ,ik ben deze uitsluiting niet tegengekomen in de voorwaarden van mijn inboedelverzekering . De reparatiekosten van in mijn flatbox half gesloopte brommer werd door de verzekering vergoed . Als de garage een opstal is TS niet kansloos . Gerritaltena is een verzekeringsexpert en acht TS ook niet kansloos. Verzekeringsvoorwaarden zijn per maatschappij verschillend
=tijger1 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 13:25: @vr1944

Geen een inboedelverzekering dekt een radio van een auto.

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2014 om 19:47
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vr1944

U schijnt het niet te willen begrijpen.

Uiteraard zit bij een drive-in woning de garage onder het huis, maar dat maakt nog niet dat een inbraak aan die auto, ook al staat hij in de garage, gedekt zou zijn op de inboedelverzekering, van welke maatschappij dan ook.

Welzeker hebben de verzekeraars verschillende voorwaarden, maar bij geen een valt een auto onder de term inboedel.

Zou de Ts een nieuwe autoradio kopen en die in de woning hebben liggen, als er dan ingebroken wordt en die radio wordt gepikt, dan is het gedekt op de inboedelverzekering, maar zodra hij is geïnstalleerd, niet meer.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 12, 2014 om 22:27
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Gijs,

In het betoog van Gerrit Altena zie ik wel wat.
Maar dan over het feit dat u een plek huurt in een afsluitbare garage. (Dat afsluitbare zal in het huurcontract dienen te staan.) U betaalt daarvoor en mag daarom voldoende tegenprestatie verwachten waar de verhuurder zich niet zomaar aan kan onttrekken. Zeker niet als de verhuurder geen maatregelen neemt de defecte afsluiting zo spoedig mogelijk in overeenstemming met het gehuurde te herstellen. Ook wanneer in het huurcontract staat dat er cameratoezicht is en de camera stuk is en/of niemand de opnames bewaart of controleert.

Analoog aan het weghangen van een jas in een betaalde garderobe, waarbij de directie niet aansprakelijk stelt voor diefstal of vernieling.
Doordat voor het bewaren van de jas geld wordt gevraagd, dient de directie maatregelen te nemen dat u het in bewaring gegevene in goede staat terug ontvangt. Ze dient voor het geld een passende tegenprestatie te leveren. Ze is daarom wel degelijk aansprakelijk bij het tegen betaling in bewaring nemen. Daar is voldoende jurisprudentie over.

Zekerheidshalve zou ik de verhuurder aansprakelijk stellen met gebruik van bovenstaand(e) argument(en).

Ik neem aan dat u officieel aangifte bij politie hebt gedaan van diefstal met braak in de betreffende garage en dat u daarvan een kopie met datum heeft gekregen.
Zo niet, staat u zwak.

Succes gewenst.

HardwareERrorMAN.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 12, 2014 om 22:47
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Hardwerroman,
van uw betoog blijft niets over.
Zelf als de garage wel afsluitbaar zou zijn kun je niet bewijzen of de radio door een bewoner/sleutelhouder is gestolen, of door een indringer.

Het zou anders zijn als het een door een bewaker beveiligde ruimte zou zijn.
Pas dan kun je de exploitant mogelijk aansprakelijk stellen.

Bij een parkeergarage als deze gaan de hekken niet onmiddellijk dicht als er een auto naar binnen is gereden.
Ook dan kan een kwaadwillende mee naar binnen glippen.
Is de makelaar dan ook aansprakelijk ? Ik dacht van niet.
Heel bizar in de vraag van TS is de verklaring van de makelaar : de makelaar zou wel aansprakelijk zijn als de auto geschorst was.
Dat slaat nergens op.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 13, 2014 om 10:21
16838 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 12:13]@gerrit

Lees eens een polis inboedelverzekering. Een autoaccessoire is daar niet op gedekt. En dat men iets huurt, maakt de verhuurder nog niet aansprakelijk voor brask.

Beste Tijger: indien een verhuurder nalaat om een normaliter afgesloten toegang op afgesproken wijze afgesloten te houden en eventueel bijkomend er ook voor laat betalen via servicekosten is hij wel degelijk aansprakelijk te stellen. Lees het BW er nog eens op na. (Art 6:74 e.v. (ook bijv 6:85 en 6:88. Vraagsteller5 geeft aan herhaald om reparatie te hebben verzocht!

zoekster
door zoekster - Mar 13, 2014 om 10:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Om schade te kunnen claimen bij de verhuurder moet er een direct causaal verband zijn tussen de schade en het nalaten van de verhuurder om het slot te repareren. Daar zou een moeilijkheid kunnen liggen, want voor hetzelfde geld is het een van de andere huurders van de parkeergelegenheid geweest.
Ik kan me zelfs voorstellen dat zoiets staat in de alg. voorwaarden van het contract.

Wel zou u vermindering van de huurprijs kunnen afdwingen bij de verhuurder van de parkeergarage wegens het niet nakomen van de verplichtingen van de verhuurder.

vr1944
door vr1944 - Mar 13, 2014 om 11:15
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Nogmaals, ik heb de voorwaarden van mijn inboedelverzekering er nog eens goed op na gelezen en ik ben nergens tegen gekomen dat een schade aan een auto niet vergoed wordt .De garage van een in-drive hoeft niet onder het huis te zitten en heeft meestal een directe toegangsdeur vanuit het huis en hoort dus bij de opstal. Wat is volgens jou het verschil van schade door diefstal uit een van binnen uit bereikbare inpandige garage of een box onder een flat van 14 hoog. Je wil het schijnbaar niet lezen maar ik beweer nergens dat TS recht op vergoeding maar hij heeft niets aan zelf bedachte voorwaarden.

=tijger1 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 19:47: @vr1944

U schijnt het niet te willen begrijpen.

Uiteraard zit bij een drive-in woning de garage onder het huis, maar dat maakt nog niet dat een inbraak aan die auto, ook al staat hij in de garage, gedekt zou zijn op de inboedelverzekering, van welke maatschappij dan ook.

Welzeker hebben de verzekeraars verschillende voorwaarden, maar bij geen een valt een auto onder de term inboedel.

Zou de Ts een nieuwe autoradio kopen en die in de woning hebben liggen, als er dan ingebroken wordt en die radio wordt gepikt, dan is het gedekt op de inboedelverzekering, maar zodra hij is geïnstalleerd, niet meer.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2014 om 12:20
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@vr1944

Dan nog maar een keer. Een inboedelverzekering dekt schade aan INBOEDEL, een auto is GEEN inboedel, daarom is braakschade aan een auto, of diefstal van die auto, zelfs al zou u hem in uw woonkamer kunnen parkeren niet gedekt op een inboedel verzekering.

En die voorwaarden zijn niet door mij bedacht, maar door de verzekeraars.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 13, 2014 om 15:26
2154 Antwoorden / 7 Vragen

VR1944
snapt niets van verzekeringsvoorwaarden zoals in de polis beschreven.
Zijn/haar argument is dat niet in de polis staat dat een auto in een garage NIET is verzekerd.
Wimmi geeft even polis les : in de polis staat waarvoor u WEL bent verzekerd, in de polis staat niet waarvoor u NIET bent verzekerd.
Aangezien een auto in de polis niet wordt genoemd als zijnde WEL verzekerd op uw inboedelpolis, is de auto op die polis NIET verzekerd

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2014 om 15:35
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Soms staat toch ook wel in een polis wat niet gedekt is, maar dat zijn dan zaken waarvan de meeste mensen veronderstellen dat ze wel gedekt zouden zijn, dus niet een auto natuurlijk, of als er niet aan bepaalde voorwaarden wordt voldaan

Als voorbeeld: Diefstal uit een woning is gedekt, maar bij diefstal uit bijvoorbeeld een kelderbox, moeten er braaksporen zijn, anders is die diefstal niet gedekt. Enzovoort, enzovoort.

ka
door kassandra - Mar 13, 2014 om 18:31
9 Antwoorden / 1 Vragen

Nogmaals, mijn inboedelverzekering heeft mij 250 euro vergoed na inbraak in auto.
Tik op internet eens in : diefstal uit auto inboedelverzekering voorwaarden.
Je zie dan bij Wikepedia staan dat er door een inboedelverzekering maximaal 225 euro wordt vergoed.
Het hangt dus af van bij wie je verzekerd bent.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 13, 2014 om 19:02
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Kassandra,

er zijn waarschijnlijk losse goederen uit uw auto gestolen, goederen die tot uw huishouden behoren.
Een autoradio hoort niet bij uw huishouden, en is niet op de inboedelpolis verzekerd.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++========

=kassandra schreef op donderdag 13 mrt 2014, 18:31: Nogmaals, mijn inboedelverzekering heeft mij 250 euro vergoed na inbraak in auto.
Tik op internet eens in : diefstal uit auto inboedelverzekering voorwaarden.
Je zie dan bij Wikepedia staan dat er door een inboedelverzekering maximaal 225 euro wordt vergoed.
Het hangt dus af van bij wie je verzekerd bent.

tijger1
door tijger1 - Mar 13, 2014 om 20:26
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Op de meeste inboedelpolissen is een klein bedrag gedekt voor inboedel die gestolen wordt uit een auto na braak aan die auto. Zoals een jas, zonnebril, of plaid. Een autoradio is geen inboedel maar een accessoire van de auto en valt dus niet onder de dekking.

ja
door jans2 - Mar 14, 2014 om 09:52
311 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 12 mrt 2014, 12:13]@gerrit

Lees eens een polis inboedelverzekering. Een autoaccessoire is daar niet op gedekt. En dat men iets huurt, maakt de verhuurder nog niet aansprakelijk voor brask.

Maar de verhuurder is wel verantwoordelijk voor het kapotte slot.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2014 om 09:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@jans2

Ja, voor het kapotte slot van de garage.

ja
door jans2 - Mar 14, 2014 om 10:03
311 Antwoorden / 4 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 14, 2014 om 11:37
16838 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 09:57]@jans2

Ja, voor het kapotte slot van de garage.

En dan ook nog maar een keer: daarmee ook aansprakelijk voor de gevolgen die reparatieweigering tot gevolg heeft.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2014 om 13:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=gerritaltena schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 11:37][quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 09:57]@jans2

Ja, voor het kapotte slot van de garage.

En dan ook nog maar een keer: daarmee ook aansprakelijk voor de gevolgen die reparatieweigering tot gevolg heeft.

Dan nog maar een keer, uiteraard niet.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 14, 2014 om 18:59
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ tijger:

Je blijft maar reageren, zinnig of niet. Zo kan ik ook wel zeven sterren halen......
Maar dat hoef ik niet. Voor mij telt de kwaliteit, niet de kwantiteit.

Als iemand nalatig is en daardoor ontstaat gevolgschade, is deze ook voor gevolgschade aan te spreken.

H.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2014 om 19:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=hrdwerrorman schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 18:59]@ tijger:

Je blijft maar reageren, zinnig of niet. Zo kan ik ook wel zeven sterren halen......
Maar dat hoef ik niet. Voor mij telt de kwaliteit, niet de kwantiteit.

Als iemand nalatig is en daardoor ontstaat gevolgschade, is deze ook voor gevolgschade aan te spreken.

H.

Ga zo door met reageren, dan haalt u ook zeven sterren.

De veronderstelling dat de verhuurder van een plekje in een garage aansprakelijk is voor eventuele schade aan een auto is dus onjuist. En daar gaat hem om.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 15, 2014 om 16:36
16838 Antwoorden / 202 Vragen

[quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 13:12][quote=gerritaltena schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 11:37][quote=tijger1 schreef op vrijdag 14 mrt 2014, 09:57]@jans2

Ja, voor het kapotte slot van de garage.

En dan ook nog maar een keer: daarmee ook aansprakelijk voor de gevolgen die reparatieweigering tot gevolg heeft.

Dan nog maar een keer, uiteraard niet.

tiger1@: z.g expert van een aantal weken betekent niet: alle wijsheid in pacht en echt waar ook al blijft gij het hardnekkig ontkennen: bij nalatigheid kan er wettelijk wel degelijk volgschadevervolgschade worden geclaimd. Neem toch eindelijk eens de moeite om het BW na te lezen incl. jurisprudentie. Hetgeen ik aangeef is een gemotiveerd en ervaringsadvies maar het is en blijft een rechter die uiteindelijk bepaald, ook het al of niet ontvankelijk zijn.

Jammer dat dit fenomeen zich weer blijkt te herhalen

tijger1
door tijger1 - Mar 15, 2014 om 16:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@gerritaltena

"Jammer dat dit fenomeen zich weer blijkt te herhalen."

Geen idee wat u hiermee bedoelt.

U bent blijkbaar niet gewend tegengesproken te worden.

Richt uw advies tot de Ts. En als hij dat opvolgt, kan hij goed geld naar kwaad geld gooien.

labren
door labren - Apr 18, 2014 om 15:04
862 Antwoorden / 0 Vragen

sucses, maar ik denk dat je geen geld of vergoeding krijgt

h.
door h.terpstra - May 9, 2014 om 00:20
202 Antwoorden / 1 Vragen

Gijs 89.
Goed, dat u de makelaar aansprakelijk heeft gesteld. Met het antwoord van betreffende makelaar heeft hij in wezen toegegeven fout te zijn. Waarom moet u betalen voor een afgesloten garage, terwijl de makelaar bij herhaling verzuimt dat te herstellen. Ik las dat het huur was. Niet mooi, maar nu wel handig. Iedere maand 10 euro minder huur betalen. Wel even aangetekend melden met reden. .
Het probleem wordt verplaatst. U ontvangt uw kosten. Ee rechtszaak zal niet lukken denk ik.