Auto kopen met kapotte ruit
Wij zijn op zoek naar een andere auto. Nou hebben we een mooie auto gezien, proefrit gemaakt. Bij het onderhandelingsgesprek zeiden wij dat er een scheur in de voorruit zit en dat wij aannemen dat dit nog verholpen gaat worden. Waarop de verkoper van de auto garage het volgende vertelde; u kan dit gewoon bij uw eigen verzekering declareren als u er een maandje in heeft gereden, de eigen bijdrage die u dan moet betalen, betalen wij u terug.
Erg vreemd vonden wij dit. Mag een garagehouder dit zo vragen? En als je dit zo doet pleeg je toch eigenlijk fraude?
Hoor graag een reactie.
BVD
Bij zo'n autohandelaar zou ik niets kopen. Als hij zo makkelijk de verzekeraar flest, flest hij u net zo hard.
Dan ga jij moedwillig de verzekering tillen en die garage, wat zijn dat voor lui, wilde ik niks mee te maken hebben, want door dit soort lui gaan onze verzekeringspremies alsmaar omhoog.
Dat is niet 'eigenlijk fraude', dat is gewoon fraude! Niet aan meewerken. Ten eerste natuurlijk omdat dat verboden is en ten tweede omdat u degene met problemen bent als het uitkomt en niet de verkoper. Als hij de auto zo graag wil verkopen laat hij er maar een nieuwe ruit inzetten of u biedt een bedrag waarbij u rekening houdt met de kosten voor een nieuwe ruit.
[quote=margriet183 schreef op donderdag 23 okt 2014, 23:29]Wij zijn op zoek naar een andere auto. Nou hebben we een mooie auto gezien, proefrit gemaakt. Bij het onderhandelingsgesprek zeiden wij dat er een scheur in de voorruit zit en dat wij aannemen dat dit nog verholpen gaat worden. Waarop de verkoper van de auto garage het volgende vertelde; u kan dit gewoon bij uw eigen verzekering declareren als u er een maandje in heeft gereden, de eigen bijdrage die u dan moet betalen, betalen wij u terug.
Erg vreemd vonden wij dit. Mag een garagehouder dit zo vragen? En als je dit zo doet pleeg je toch eigenlijk fraude?
Dat hebben jullie heel goed gezien. Dus gewoon niet doen. Er zijn duizenden andere occasions die waard zijn te kopen. Weer zo'n niet te vertrouwen handelaar met beste smoesjes. Dus niet intrappen, komen jullie en niet hij, in de problemen.
Hoor graag een reactie.
BVD
[quote=margriet183 schreef op donderdag 23 okt 2014, 23:29]Wij zijn op zoek naar een andere auto. Nou hebben we een mooie auto gezien, proefrit gemaakt. Bij het onderhandelingsgesprek zeiden wij dat er een scheur in de voorruit zit en dat wij aannemen dat dit nog verholpen gaat worden. Waarop de verkoper van de auto garage het volgende vertelde; u kan dit gewoon bij uw eigen verzekering declareren als u er een maandje in heeft gereden, de eigen bijdrage die u dan moet betalen, betalen wij u terug.
Erg vreemd vonden wij dit. Mag een garagehouder dit zo vragen? En als je dit zo doet pleeg je toch eigenlijk fraude?[quote]Hoor graag een reactie.
BVD
Oeps, verkeerde quote. Natuurlijk niet doen; is wat je zelf al weet en denkt: fraude. Er zijn duizenden andere occasions: dus zoek er een die wel okay is, zonder smoesjes.
Inderdaad daar niet kopen. Koop ook niet bij een handelaar maar bij voorkeur bij een Bovag garage en laat de auto eventueel vooraf elders keuren.
De auto niet kopen is een optie of de verkopende partij moet u € 750,00 korting geven en alsnog met de auto naar een glasherstelbedrijf gaan zonder inmenging van de verzekeraar. Handje contantje!
Heb nimmer een APK meegemaakt, doch het zou weleens een onderdeel van die keuring kunnen uitmaken de voorruitconditie.
U weet toch zelf ook wel dat dat fraude zou zijn en als de verzekeringsmaatschappij er achter komt, wordt u uit de verzekering gegooid en kunt u zich nog hooguit bij Rialto tegen WA voor de dubbele premie verzekeren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer