ma
door margriet183 Oct 23, 2014 om 23:29
Auto & vervoer

Auto kopen met kapotte ruit

Wij zijn op zoek naar een andere auto. Nou hebben we een mooie auto gezien, proefrit gemaakt. Bij het onderhandelingsgesprek zeiden wij dat er een scheur in de voorruit zit en dat wij aannemen dat dit nog verholpen gaat worden. Waarop de verkoper van de auto garage het volgende vertelde; u kan dit gewoon bij uw eigen verzekering declareren als u er een maandje in heeft gereden, de eigen bijdrage die u dan moet betalen, betalen wij u terug.

Erg vreemd vonden wij dit. Mag een garagehouder dit zo vragen? En als je dit zo doet pleeg je toch eigenlijk fraude?

Hoor graag een reactie.
BVD

3126 16 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Oct 23, 2014 om 23:41
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik hoop niet dat u de auto gekocht heeft, dit stinkt.

zoekster
door zoekster - Oct 23, 2014 om 23:41
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Bij zo'n autohandelaar zou ik niets kopen. Als hij zo makkelijk de verzekeraar flest, flest hij u net zo hard.

holstein
door holstein - Oct 23, 2014 om 23:44
922 Antwoorden / 16 Vragen

Dan ga jij moedwillig de verzekering tillen en die garage, wat zijn dat voor lui, wilde ik niks mee te maken hebben, want door dit soort lui gaan onze verzekeringspremies alsmaar omhoog.

emcede
door emcede - Oct 23, 2014 om 23:44
960 Antwoorden / 4 Vragen

Dat is niet 'eigenlijk fraude', dat is gewoon fraude! Niet aan meewerken. Ten eerste natuurlijk omdat dat verboden is en ten tweede omdat u degene met problemen bent als het uitkomt en niet de verkoper. Als hij de auto zo graag wil verkopen laat hij er maar een nieuwe ruit inzetten of u biedt een bedrag waarbij u rekening houdt met de kosten voor een nieuwe ruit.

valerius-2
door valerius-2 - Oct 24, 2014 om 00:11
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als een garage zulk soort zaken wil doen dan klopt er iets niet, afblijven is mijn raad.

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2014 om 00:20
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=margriet183 schreef op donderdag 23 okt 2014, 23:29]Wij zijn op zoek naar een andere auto. Nou hebben we een mooie auto gezien, proefrit gemaakt. Bij het onderhandelingsgesprek zeiden wij dat er een scheur in de voorruit zit en dat wij aannemen dat dit nog verholpen gaat worden. Waarop de verkoper van de auto garage het volgende vertelde; u kan dit gewoon bij uw eigen verzekering declareren als u er een maandje in heeft gereden, de eigen bijdrage die u dan moet betalen, betalen wij u terug.

Erg vreemd vonden wij dit. Mag een garagehouder dit zo vragen? En als je dit zo doet pleeg je toch eigenlijk fraude?

Dat hebben jullie heel goed gezien. Dus gewoon niet doen. Er zijn duizenden andere occasions die waard zijn te kopen. Weer zo'n niet te vertrouwen handelaar met beste smoesjes. Dus niet intrappen, komen jullie en niet hij, in de problemen.

Hoor graag een reactie.
BVD

tenormin
door tenormin - Oct 24, 2014 om 00:23
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=margriet183 schreef op donderdag 23 okt 2014, 23:29]Wij zijn op zoek naar een andere auto. Nou hebben we een mooie auto gezien, proefrit gemaakt. Bij het onderhandelingsgesprek zeiden wij dat er een scheur in de voorruit zit en dat wij aannemen dat dit nog verholpen gaat worden. Waarop de verkoper van de auto garage het volgende vertelde; u kan dit gewoon bij uw eigen verzekering declareren als u er een maandje in heeft gereden, de eigen bijdrage die u dan moet betalen, betalen wij u terug.

Erg vreemd vonden wij dit. Mag een garagehouder dit zo vragen? En als je dit zo doet pleeg je toch eigenlijk fraude?[quote]Hoor graag een reactie.
BVD

Oeps, verkeerde quote. Natuurlijk niet doen; is wat je zelf al weet en denkt: fraude. Er zijn duizenden andere occasions: dus zoek er een die wel okay is, zonder smoesjes.

aurora1
door aurora1 - Oct 24, 2014 om 00:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad daar niet kopen. Koop ook niet bij een handelaar maar bij voorkeur bij een Bovag garage en laat de auto eventueel vooraf elders keuren.

door 1953 - Oct 24, 2014 om 00:58
3725 Antwoorden / 95 Vragen

De auto niet kopen is een optie of de verkopende partij moet u € 750,00 korting geven en alsnog met de auto naar een glasherstelbedrijf gaan zonder inmenging van de verzekeraar. Handje contantje!

Heb nimmer een APK meegemaakt, doch het zou weleens een onderdeel van die keuring kunnen uitmaken de voorruitconditie.

tijger1
door tijger1 - Oct 24, 2014 om 10:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U weet toch zelf ook wel dat dat fraude zou zijn en als de verzekeringsmaatschappij er achter komt, wordt u uit de verzekering gegooid en kunt u zich nog hooguit bij Rialto tegen WA voor de dubbele premie verzekeren.

grindweg
door grindweg - Oct 26, 2014 om 11:27
2308 Antwoorden / 28 Vragen

het kan zelfs al een keer geclaimd zijn.
maar controle daarop is niet gemakkelijk.

1953 .
voor ruiten zijn een onderdeel van de apk .
lees de regels op de site van het rdw..

ondanks dat de verzekerings maatschapijen boter op hun hoofd hebben klopt dit inderdaad niet en dus ook niet kopen daar.

hereistom
door hereistom - Oct 26, 2014 om 22:47
732 Antwoorden / 1 Vragen

Het is allemaal fraude, die bedrijven zoals carglass maken zelfs reclame dat je gratis je ruit bij hun kan laten repareren, maar dat betaal je uiteindelijk zelf door de hogere verzekeringspremies!
Hetzelfde in de zorg met al die reclames voor gratis brillen!

door 1953 - Oct 27, 2014 om 01:11
3725 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=grindweg schreef op zondag 26 okt 2014, 11:27]het kan zelfs al een keer geclaimd zijn.
maar controle daarop is niet gemakkelijk.

1953 .
voor ruiten zijn een onderdeel van de apk .
lees de regels op de site van het rdw..

ondanks dat de verzekerings maatschapijen boter op hun hoofd hebben klopt dit inderdaad niet en dus ook niet kopen daar.

Deskundigheid sprak mij aan, had het ook over 'zou weleens kunnen zijn ...', was daar ook niet zeker over.

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 27, 2014 om 14:38
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Soms kun je met een speciale kijker zien dat het een oudere scheur is met vuil erin dus fraudeer je met de datum en dan heb je een verzekeringsprobleem.

Ook bij sterren is het verwijderen van oude vuil vaak nodig en soms zit het er al erg lang in.
Een scheur is meestal erg smal maar op enkele punten breder en de hoeveelheid vuil en/of slijtage aan wissers verraden dat je de scheur eerder had dan de meld datum.
Ze controleren zelden maar 1x is voldoende om jarenlang erg veel te betalen omdat je eruit gezet word... zoals iemand al eerder noemde.
Ik zou voor die E500,- dat risico niet nemen.

Vraag eerst bij een bedrijf wat het vervangen gaat kosten, en dan zonder verzekeraar....

http://autoruitexpress.nl/

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 27, 2014 om 14:38
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Ik vond deze laatste niet duur maar er zijn er meerdere...

h.
door h.terpstra - Nov 20, 2014 om 00:10
202 Antwoorden / 1 Vragen

Margriet 183.

Goed dat u dit vraagt; en dus ook meld. Dit zijn m.i. criminele activiteiten van malavide auto handelaren.

Het is mij ook overkomen in Kraggenburg ( Flevoland) . Via uw verzekering betaald u uiteindelijk die kapotte ruit zelf in termijnen. En de malafide handelaren steken de extra winst in hun zak.

Tip; Sluit nimmer een glasverzekering af bij Centraal beheer. Na drie sterretjes reparatie ( wat CB beheer betaald; de laatste keer 150 euro ??? ) gaat je basis verzekering met 10 % omhoog. Ook al is de auto niet meer in je bezit.
Tip 2. Als u geen ruit verzekering heeft, bel even rond voor een offerte. Dat kan 50 0f 100% schelen.

Bij klachten zie www.KIFID.nl