Auto na reparatie in garage niet in orde
Ford Focus wagon naar garage gebracht omdat de motor of uitlaat ietsje meer lawaai maakte. Uitlaatspruitstuk vernieuwd en nieuwe wiellagers. 750 euro. Auto opgehaald. Stottert bij optrekken flink! Nooit eerder geweest. Teruggegaan. Advies: diagnose laten doen bij Ford garage'omdat deze garage benodigde uitleesapparatuur niet heeft. Wie betaalt kosten? Mag ik verwachten dat auto gerepareerd en naar tevredenheid terug komt?
Beste lindajansse,
natuurlijk mag u verwachten dat uw auto na reparatie bij de garage gerepareerd en naar tevredenheid terug komt.
Dit is de informatie welke u hierover op consuwijzer kunt vinden, klik hier.
Het is natuurlijk altijd lastig om aan te tonen om de gebreken die uw auto nu vertoont te wijten zijn aan de uitgevoerde reparatie bij de garage. Het zal vast zo zijn maar om dat 'hard' te maken is wat anders.
Probeer er samen uit te komen met de garage. Geef aan dat u niet tevreden bent en van ze verwacht dat ze het kosteloos voor u oplossen. Geef daarbij ook aan dat de gebreken die uw auto nu vertoont er nog niet waren voordat uw auto door de garage werd gerepareerd. Dat u als klant wel beter verwacht kunt u ook nog aangeven.
De kosten voor het uitlezen horen dan ook voor rekening van de garage te komen. De garage kan ook zelf met uw auto naar een Ford garage gaan om deze uit te laten lezen.
Kijk hoe ver u met de garage kunt komen, u kunt altijd nog besluiten om zelf een beetje water bij de wijn te doen.
Als u 100% kunt bewijzen dat de huidige gebreken veroorzaakt zijn door de reparatie in de garage dan zou ik geen water bij de wijn doen. Maar dat bewijzen zal heel lastig zijn vermoed ik.
Dat ligt eraan wat de oorzaak is van de nieuwe klacht., als dit komt door de reparatie dan is het de kosten van de garage.
Bedankt voor de reacties. Duidelijk. De klachten waren er niet voor de reparatie. Daarom leek het me aannemelijk dat deze door de reparatie ontstaan zijn. Ik ga in gesprek met de garage!
Is dan blijkbaar wel een behoorlijke "dorpsgarage" als deze niet over uitleesapparatuur beschikt die een Ford kan uitlezen. Ik zou u ook adviseren met de garage in gesprek te gaan en eventueel te eisen dat deze zelf met de auto naar een Ford dealer gaat om de auto te laten uitlezen en de kosten hiervoor (en voor het eventueel oplossen van de klacht) op zich neemt. Is wellicht gewoon een kwestie van het wissen van storingscodes. Ook zou ik u adviseren voortaan naar een iets "modernere" garage te gaan.
De garage heeft een nieuwe sensor geplaatst en het probleem is opgelost! Dit was kosteloos. Bedankt voor alle reacties.
[quote=diversion schreef op woensdag 15 jul 2015, 12:15]Is dan blijkbaar wel een behoorlijke "dorpsgarage" als deze niet over uitleesapparatuur beschikt die een Ford kan uitlezen.
De "dorpsgarages" ;-)) zoals u de garages buiten de grote steden kwalificeert zijn meestentijds zeer goed en "divers"geoutilleerde "allround garages" waar menig stedelijke "rommel maar wat aan" ;-)) garages een puntje aan kunnen zuigen.
Gelukkig voor Ts het probleem inmiddels tot tevredenheid opgelost.
[quote=mein33 schreef op woensdag 15 jul 2015, 17:52][quote=diversion schreef op woensdag 15 jul 2015, 12:15]Is dan blijkbaar wel een behoorlijke "dorpsgarage" als deze niet over uitleesapparatuur beschikt die een Ford kan uitlezen.
De "dorpsgarages" ;-)) zoals u de garages buiten de grote steden kwalificeert zijn meestentijds zeer goed en "divers"geoutilleerde "allround garages" waar menig stedelijke "rommel maar wat aan" ;-)) garages een puntje aan kunnen zuigen.
Gelukkig voor Ts het probleem inmiddels tot tevredenheid opgelost.
Een garage die tegenwoordig niet over uitleesapparatuur beschikt zou ik niet als "divers geoutilleerd" willen aanduiden. Tegenwoordig kom je bij een moderne auto niet ver meer zonder dergelijke uitleesapparatuur. En voor de goede orde: Ik woon niet in de "grote stad" en laat mijn auto zelf onderhouden bij een kleine, vrije garage, maar die beschikt wel over alle apparatuur om ook aan moderne auto's te kunnen werken.
[quote=lindajansse schreef op woensdag 15 jul 2015, 16:37]De garage heeft een nieuwe sensor geplaatst en het probleem is opgelost! Dit was kosteloos. Bedankt voor alle reacties.
Beste lindajansse,
wat fijn dat het is opgelost.
Dank u wel voor het terugmelden.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer