bo
door boemer10 Jul 13, 2014 om 13:42
Auto & vervoer

Auto spuiten

Hallo,

Weet iemand raad?
Ik heb een kleine reparatie aan mijn auto uitgevoerd en de schade herstelt.
Ik heb een spuitbus op kleur laten maken en de beschadiging gespoten.
Ik moest het afwerken met blanke lak.
Kreeg van de expert een spuitbus Dupli Acryl spray.
Ik heb een aantal dunne laagjes gespoten, maar de lak wil niet glimmen.
De rest van de auto glimt meer.
Moet ik soms een paar dagen de lak laten uitharden en dan poetsen?
Wie weet een oplossing?

groetjes,

Boemer10
Van de

886 3 Rapporteer

pa
door paultronics - Jul 13, 2014 om 17:38
7 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heb ik ook eens gedaan maar ontdekte dat de lak die ik erop spoot totaal dof was , na het polijsten was het als nieuw.Nooit te dikke laag aanbrengen om het direct te laten glimmen.
Na behandeling de pas de afwerklak aanbrengen.
Het valt mij n.l op dat nieuwe auto's vanaf fabriek ook niet glimmen daarvoor moet men eerst gaan poetsen.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

bo
door boemer10 - Jul 13, 2014 om 18:35
31 Antwoorden / 14 Vragen

Beste Paultronics,

Bedankt voor de snelle reactie.
Wat ik nog wil weten, hoeveel dagen met die acryl lak uitharden, voor dat ik kan gaan poetsen?

gr.

boemer10

boppe1943
door boppe1943 - Jul 14, 2014 om 10:51
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Reparatielak heeft een zgn. satijnglans, geen hoogglans. Probeer met autowas de gewenste glans te krijgen, maar als uw auto een metallic kleur heeft zult u altijd een afwijkende glans houden.