da
door darjulis Apr 17, 2014 om 17:57
Computers & telefonie

Autocorrectie

Beste mensen, alles goed? Houden zo!
Ik heb een vervelend problem. Als ik typ veranderen alle woorden in het Engels. Bijvoorbeeld, ik typ informatie, maar het veranderd automatisch in informative. Zo gaat het ook bij een aantal andere woorden. En onder de woorden verschijnt een rood zigzagstreepje, alsof het fout is, zoals bij autocorrectie in het Nederlands. Hoe kan ik het oplossen? Alvast bedankt!

2961 18 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Apr 17, 2014 om 18:06
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Welk OS?

tijger1
door tijger1 - Apr 17, 2014 om 18:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is dat ineens gebeurd?

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 18:19
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Toetsenbord op Nederlands zetten ipv Engels?

Is dit pas?
Dan kun je systeemherstel proberen.

Suc6

da
door darjulis - Apr 17, 2014 om 18:24
8 Antwoorden / 3 Vragen

@pieterwolters, wat is os? Bedoel je misschien windows 7?
@edrick3, linksonder zie ik een toetsenbord, ik wijzig het in Nederlands, maar blijft hetzelfde.
@tijger1, voor mijn gevoel is het ineens gebeurd.

edrick3
door edrick3 - Apr 17, 2014 om 18:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@darjulis,

Zou ik systeemherstel eens proberen:

et terugzetten van een herstelpunt kan op meerdere manieren. Als uw computer nog correct opstart, doet u dat gewoon vanuit Windows.

Klik op Start > Configuratiescherm.
Klik op Systeem en beveiliging (ziet u dit niet staan, klik dan eerst rechtsboven achter 'Weergeven op' op Categorie).
Klik op Systeem > Geavanceerde systeeminstellingen > tabblad Systeembeveiliging.
Klik op Systeemherstel.
Klik op Volgende en (indien aanwezig) op Meer herstelpunten weergeven.
Windows toont de laatste systeemherstelpunten. Bij elk herstelpunt vindt u de datum/tijd en omschrijving. Klik op het herstelpunt dat u wilt terugzetten.
Klik op Zoeken naar programma's die worden beïnvloed. Windows geeft aan wat de gevolgen zijn voor uw bestanden als u het gekozen herstelpunt terugzet. Lees dit scherm goed door.
Klik op Sluiten.
Bent u er zeker van dat u het herstelpunt wilt terugzetten? Klik dan op Volgende.
Klik op Voltooien.
Klik op Ja. Het systeem wordt herstelt. Dit kan enige tijd duren.
(Bron:seniorweb)

Suc6

da
door darjulis - Apr 17, 2014 om 18:33
8 Antwoorden / 3 Vragen

@edrick3, ik ga het proberen. Ik stond er niet bij stil dat ik in dit geval ook systeemherstel zou kunnen doen. Ik hou je op de hoogte.

jantje7
door jantje7 - Apr 17, 2014 om 19:11
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Ga even naar Word.
Boven in de balk klik op controleren (zowat in het midden)
Klik aan de linkerkant op taal en kies hier Nederlands (standaard)
Nu zou het opgelost moeten zijn.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 17, 2014 om 19:51
4299 Antwoorden / 5 Vragen

De geïnstalleerde toolbar verwijderen of deze functie daarin uitzetten.

forever-nl
door forever-nl - Apr 17, 2014 om 20:13
400 Antwoorden / 11 Vragen

Het lijkt er op dat u de automatische correctie functie van Word hebt ingeschakeld. Als u aangeeft welke versie van Word u gebruikt dan kunnen we specifiek aangeven hoe en waar het uit te schakelen of beter in te stellen.

pe
door pebk - Apr 18, 2014 om 13:23
579 Antwoorden / 0 Vragen

@darjulis
Misschien moet je even aangeven waar het probleem zich bevindt. Gebeurt het overal in Windows, onder Mac OS? Gebruik je soms linux? Is het in je tekstverwerker, in een webbrowser? Zo ja, welke?

Gelijk naar systeemherstel lijkt me onzinnig. Het kost veel tijd en levert misschien niets op. Gewoon je vraag duidelijker stellen.

Bijvoorbeeld in (willekeurige lijst van programma's):
* Windows
* Word
* Chrome
* Internet explorer
* hotmail

En anders: Probeer dit eens:

da
door darjulis - Apr 18, 2014 om 13:34
8 Antwoorden / 3 Vragen

@pebk, het problem doet zich voor overal. Hier op het forum, op andere websites, in mijn mail en ook in words. Ik gebruik internet explorer, mijn laptop werkt op windows 7.

@ lekkerisdat, er is geen toolbar geinstalleerd.

Een aantal voorbeelden, protectie veranderd in protective, informatie in informative. Ik kan nu niet meer op meer komen, want altijd bij controle achteraf zie ik de woorden.

edrick3
door edrick3 - Apr 18, 2014 om 13:38
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@darjulis,

En systeemherstel geprobeerd?

da
door darjulis - Apr 18, 2014 om 13:39
8 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb via configuratiescherm, klok, taal en region, de taal veranderd. Laat me even wat testen. Informatie, protectie. Oke, volgens mij is het problem opgelost. De worden veranderen niet.

Hey, wacht even, regio veranderd in region. Er is nog steeds iets aan de hand.

tijger1
door tijger1 - Apr 18, 2014 om 14:03
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[edit - redactie]

gompy2
door gompy2 - Apr 18, 2014 om 14:42
2796 Antwoorden / 0 Vragen

Per ongeluk een verkeerd woordenboek geactiveerd in je browser?
Daar lijkt het op tenminste...
Ik heb nog nooit Internet Explorer gebruikt, dus ik kan je niet helpen daarmee en hoe dat te veranderen of te controleren, ik kan je wel de manier laten lezen zoals het in Firefox moet, misschien kom je dan verder of anders moeten anderen die wel Internet Explorer gebruiken je daar even mee helpen als je er zelf niet uit komt.
Klik hier-> Een veel betere browser ;-)

lekkerisdat
door lekkerisdat - Apr 18, 2014 om 15:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=darjulis schreef op vrijdag 18 apr 2014, 13:34]@ lekkerisdat, er is geen toolbar geïnstalleerd.
Die heb ik vaker gehoord :-).

Kan je niet vertellen hoe je die zichtbaar maakt in IE, aangezien ik hier vakkundig *kuch* IE om zeep geholpen heb.

Sterk de suggestie om naar het advies van gompy² te luisteren. FireFox, is echt veel beter en vooral veel veiliger en deze veiligheid (inclusief bewaking van jouw privacy) kun je met een paar klikken uitbreiden.

pe
door pebk - Apr 18, 2014 om 16:32
579 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 7 dus en overal. Heb je toevallig de linker alt toets en shift tegelijkertijd ingedrukt? Als je dat nogmaals doet kan het weer goed zijn.

Mocht dat helpen, dan kun je naar start -> control panel gaan. Vervolgens naar "region and language", tabje 'Advanced key settings" ebn de actie die staat bij 'Between input languages" kiezen, vervolgens 'Change key sequence" en beiden op 'Not assigend zetten".

Of in het Nederlands: Start -> Configuratiescherm -> Klok, taal en regio en Land en taal -> Tekstservices en invoertalen -> tab "Geavanceerde toetsinsellingen". Daar moet je dan de sneltoetsen weghalen.
Ik heb hier geen Nederlandse versie maar zoiets zou het moeten zijn.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2014 om 13:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En..... systeemherstel al geprobeerd?
Of is het anderszins opgelost?