flesje53
door flesje53 May 16, 2015 om 16:50
Computers & telefonie

Automatich intenet gaat aan zegt vodafone

Vodafone zegt tegen mij dat als Samsung een update doet dat dan de internet aan gaat op mijn telefoon.
Daar ik een abonnement zonder internet heb vind ik dit erg onwaarschijnlijk. Heb dit abonnement al drie jaar en dit is nog nooit gebeurt nu was mijn abonnement afgelopen en gaan ze in eens data kosten buiten de bundel berekenen. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit echt waar is. Ik geloof daar namelijk niets van . Want er zijn hier meerdere Samsung toestellen in huis en daar gebeur het niet bij. Kan iemand mij vertellen of dit waar is.

b.v.d. flesje

1194 13 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

aurora1
door aurora1 - May 16, 2015 om 17:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Lees eens klik hier door.
Op die andere toestellen is mogelijk alleen wifi ingeschakeld en gewoon mobiel internet uitgeschakeld en updaten alleen via wifi ingeschakeld.
Als u een datateller app op uw gsm zet kunt u zelf zien waaraan data op gaan.
Ik zou alles aan automatisch updaten en synchroniseren op het toestel uitzetten. Als u een abonnement zonder internet heeft betekent dat nog niet dat het toestel geen contact met internet maakt. Lees anders ook nog eens de gebruiksaanwijzing van uw toestel door.

gompy2
door gompy2 - May 16, 2015 om 17:16
2796 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dat je geen internet hebt maakt niets uit, je smartphone staat niet goed geconfigureerd.
Je moet "Mobiele gegevens" uitschakelen, dan doet die smartphone en alle apps die daar op staan de update's alleen via wifi, nu wordt je gewone beltegoed gebruikt en dat is duur en het kan heel veel data zijn wat er door gaat.

flesje53
door flesje53 - May 16, 2015 om 18:23
22 Antwoorden / 5 Vragen
0

beste aurora1 en gompy2 bij mij op het staat alles uit geschakeld omdat ik absoluut geen internet op mij telefoon wilde. het is dus 3 jaar goed gegaan tot dat mijn abonnement afliep
dus nu weet ik het ook niet meer



flesje

gompy2
door gompy2 - May 16, 2015 om 18:35
2796 Antwoorden / 0 Vragen
0

Flesje welk type smartphone heb je precies van Samsung?

aurora1
door aurora1 - May 16, 2015 om 18:41
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Hoe bedoelt u "tot het abonnement afliep"? Heeft u nu geen abonnement meer? Heeft u dat opgezegd? Heeft u al eens gekeken in uw account wat daar aan kosten vermeld staat (en waarvoor)?

flesje53
door flesje53 - May 16, 2015 om 19:03
22 Antwoorden / 5 Vragen
0

IK had een abonnement tot feb toen kwamen de hogere rekeningen en kwam ik er achter dat mijn abonnement afgelopen was ze hebben dit stilzwijgend door laten lopen en sinds die tijd rekenen ze dus data (ik heb een Samsung fame)

macwouter
door macwouter - May 16, 2015 om 23:55
825 Antwoorden / 9 Vragen
0

Als u mobiele data heeft uitstaan hoeft u zich geen zorgen te maken tenslotte weet vodafone dat ook niet en stuur u dat standaard bericht. Als ik u vraag goed lees kunt u op elk moment overstappen naar een ander en goedkoper abonnement.

aurora1
door aurora1 - May 17, 2015 om 00:16
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Dit klik hier wordt gezegd over automatisch doorlopen abonnement.
Ik zou toch nog eens de instellingen van de gsm doorlopen (zie ook @macwouter), u kunt dus ook opzeggen en een goedkoper abonnement elders nemen (met behoud van nummer) en eventueel dan prepaid.
Ik zou de voorwaarden van uw abonnement ook nog eens bekijken en zoals eerder gezegd, zet een datateller op de gsm dan kunt u zelf controleren waar de data aan opgaan.
Zie klik hier.
Heeft u het verhaal over data gebruik van de Consumentenbond en met name de gegeven tips gelezen en dus op de rode woorden in mijn eerste reactie geklikt? Dus ook over synchroniseren, op de achtergrond etc.?


flesje53
door flesje53 - May 17, 2015 om 10:49
22 Antwoorden / 5 Vragen
0

Nou ik ben gisteren naar een Vodafone winkel gegaan die beweren dat Samsung als ze updating doen mijn internet aanzetten .Ze hebben naar Vodafone gebeld en daar het internet geblokkeerd. Ik was dus als overgestapt naar een ander maar Vodafone heeft problemen met de nummerbehoud dat ik dus had aangevraagd.


Maar allemaal bedankt ben toch weer wat wijzer geworden
GR Flesje53

eigenwijsje_1
door eigenwijsje_1 - May 17, 2015 om 13:14
152 Antwoorden / 5 Vragen
0

Helaas heeft Vodafone gelijk.

Zo'n beetje alle samsung smartphones zetten automatisch je internet weer aan op het moment dat er een systeemupdate is geweest.

Het maakt daarin niet uit of je alles uit hebt staan, of alles altijd via WIFI laat lopen.

Mijn vader en moeder zijn daar inmiddels ook achter gekomen dat samsung dit doet. Bij mijn vader staat alles ingesteld op Alleen verbinding maken bij WIFI, bij mijn moeder staat elke mogelijkheid van internet uit. Elke keer als er nu een systeemupdate heeft gehad, laten zij door ons (kinderen) de internetinstellingen weer terug zetten naar UIT!!!!

Enne flesje53, mijn vader zit bij T-Mobile, en het heeft dus niets met je provider te maken, maar wel met je toestel!

aurora1
door aurora1 - May 17, 2015 om 13:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

Nummerbehoud wordt doorgaans door de nieuwe provider geregeld. U moet dan nog wel een beetje te goed hebben en de opzegdatum voor het abonnement bij Vodafone moet correct zijn.

flesje53
door flesje53 - May 17, 2015 om 15:16
22 Antwoorden / 5 Vragen
0

Oké eigenwijsje dat is een goeie tip geen Samsung meer dan.
En aurora1 Hollands nieuwe heeft het ook geregeld maar Vodafone heeft een probleem wat weet ik ook niet daarom kan ik nog niet over helaas.
Even wachten tot dit ook is geregeld.

aurora1
door aurora1 - May 17, 2015 om 15:44
15645 Antwoorden / 6 Vragen
0

U kunt het updaten van Samsung uitzetten, net zoals van apps. Of Samsung via Kies op uw pc updaten en dan e.e.a. erna even op de gsm controleren.
Het updaten van apps van Google Play kunt u uitzetten door de app Google Play te openen, dan linksboven op de streepjes tikken, vervolgens op instellingen in het opengeklapte venster. De rest wijst zich vanzelf.
Heeft u al gecontroleerd of de datum van het laten ingaan van HollandsNieuwe overeenkomt met per wanneer uw contract opgezegd kan worden en u kunt overgaan? Dat de datum van HollandsNieuwe niet te vroeg is?

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

na
nanada - Apr 18, 2024 om 12:32
Winkels & webshops

Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?

Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.

Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.

Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n ... Lees meer

he
henniev - Apr 16, 2024 om 14:49
Computers & telefonie
Abonnement Red Together Vodafone

Abonnement Red Together Vodafone

Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en ... Lees meer

ji
jimace - Apr 18, 2024 om 19:59
Geldzaken & recht
Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Probleem bij pakket bezorgen door DPD

Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer