Automatich intenet gaat aan zegt vodafone
Vodafone zegt tegen mij dat als Samsung een update doet dat dan de internet aan gaat op mijn telefoon.
Daar ik een abonnement zonder internet heb vind ik dit erg onwaarschijnlijk. Heb dit abonnement al drie jaar en dit is nog nooit gebeurt nu was mijn abonnement afgelopen en gaan ze in eens data kosten buiten de bundel berekenen. Zou iemand mij kunnen vertellen of dit echt waar is. Ik geloof daar namelijk niets van . Want er zijn hier meerdere Samsung toestellen in huis en daar gebeur het niet bij. Kan iemand mij vertellen of dit waar is.
b.v.d. flesje
Lees eens klik hier door.
Op die andere toestellen is mogelijk alleen wifi ingeschakeld en gewoon mobiel internet uitgeschakeld en updaten alleen via wifi ingeschakeld.
Als u een datateller app op uw gsm zet kunt u zelf zien waaraan data op gaan.
Ik zou alles aan automatisch updaten en synchroniseren op het toestel uitzetten. Als u een abonnement zonder internet heeft betekent dat nog niet dat het toestel geen contact met internet maakt. Lees anders ook nog eens de gebruiksaanwijzing van uw toestel door.
Dat je geen internet hebt maakt niets uit, je smartphone staat niet goed geconfigureerd.
Je moet "Mobiele gegevens" uitschakelen, dan doet die smartphone en alle apps die daar op staan de update's alleen via wifi, nu wordt je gewone beltegoed gebruikt en dat is duur en het kan heel veel data zijn wat er door gaat.
beste aurora1 en gompy2 bij mij op het staat alles uit geschakeld omdat ik absoluut geen internet op mij telefoon wilde. het is dus 3 jaar goed gegaan tot dat mijn abonnement afliep
dus nu weet ik het ook niet meer
flesje
Hoe bedoelt u "tot het abonnement afliep"? Heeft u nu geen abonnement meer? Heeft u dat opgezegd? Heeft u al eens gekeken in uw account wat daar aan kosten vermeld staat (en waarvoor)?
IK had een abonnement tot feb toen kwamen de hogere rekeningen en kwam ik er achter dat mijn abonnement afgelopen was ze hebben dit stilzwijgend door laten lopen en sinds die tijd rekenen ze dus data (ik heb een Samsung fame)
Als u mobiele data heeft uitstaan hoeft u zich geen zorgen te maken tenslotte weet vodafone dat ook niet en stuur u dat standaard bericht. Als ik u vraag goed lees kunt u op elk moment overstappen naar een ander en goedkoper abonnement.
Dit klik hier wordt gezegd over automatisch doorlopen abonnement.
Ik zou toch nog eens de instellingen van de gsm doorlopen (zie ook @macwouter), u kunt dus ook opzeggen en een goedkoper abonnement elders nemen (met behoud van nummer) en eventueel dan prepaid.
Ik zou de voorwaarden van uw abonnement ook nog eens bekijken en zoals eerder gezegd, zet een datateller op de gsm dan kunt u zelf controleren waar de data aan opgaan.
Zie klik hier.
Heeft u het verhaal over data gebruik van de Consumentenbond en met name de gegeven tips gelezen en dus op de rode woorden in mijn eerste reactie geklikt? Dus ook over synchroniseren, op de achtergrond etc.?
Nou ik ben gisteren naar een Vodafone winkel gegaan die beweren dat Samsung als ze updating doen mijn internet aanzetten .Ze hebben naar Vodafone gebeld en daar het internet geblokkeerd. Ik was dus als overgestapt naar een ander maar Vodafone heeft problemen met de nummerbehoud dat ik dus had aangevraagd.
Maar allemaal bedankt ben toch weer wat wijzer geworden
GR Flesje53
Helaas heeft Vodafone gelijk.
Zo'n beetje alle samsung smartphones zetten automatisch je internet weer aan op het moment dat er een systeemupdate is geweest.
Het maakt daarin niet uit of je alles uit hebt staan, of alles altijd via WIFI laat lopen.
Mijn vader en moeder zijn daar inmiddels ook achter gekomen dat samsung dit doet. Bij mijn vader staat alles ingesteld op Alleen verbinding maken bij WIFI, bij mijn moeder staat elke mogelijkheid van internet uit. Elke keer als er nu een systeemupdate heeft gehad, laten zij door ons (kinderen) de internetinstellingen weer terug zetten naar UIT!!!!
Enne flesje53, mijn vader zit bij T-Mobile, en het heeft dus niets met je provider te maken, maar wel met je toestel!
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Apparatuur tas blijkt niet waterdicht, website zegt het is waterdicht - heb ik recht op geld terug?
Hai. Ik heb bij een winkel voor dj benodigheden [edit-red.] een tas gekocht voor dj apparatuur. Volgens de website is de tas waterdicht.
Dat was ie niet. Ik was voor werk op reis en merkte dat de tas niet water dicht is. Ik heb direct gemaild en de situatie uitgelegd.
Ik wil mijn geld terug, want dat ding functioneert niet zoals beloofd en nu doen ze er alles aan om dat dus n
...
Lees meer
Abonnement Red Together Vodafone
Ik heb een mobiel abonnement bij Vodafone Red Together met mijn vrouw als medegebruiker genomen om buitenshuis wifi te hebben en te gebruiken. Nu kwam ik erachter dat Vodafone mijn thuisgebruik van de wifi (deze gebruik ik overig van Ziggo) de mb"s noteert en aftrekt van mijn afgesloten gb contract bij Vodafone.
Bijvoorbeeld: op 02/03/2024 heb ik om 19.23 0,01 mb gebruikt. Hoe dan? als ik en
...
Lees meer
Probleem bij pakket bezorgen door DPD
Ik heb een CDi (brommer onderdeel) besteld en deze zou DPD bezorgen. Echter is de CDi nooit afgelevert alleen de verpakking zat in de brievenbus. En daar gaat het in onze ogen mis, omdat dit geen brievenbus pakket was. De afmetingen van de CDi zie foto zijn groter dan die van onze brievenbus. Wij hebben natuurlijk direct contact gehad met DPD maar zij geven de leverancier de schuld omdat het pakke ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer