be
door bentpeters2 Nov 24, 2014 om 11:07
Geldzaken & recht

Automatische incasso

kan een bedrijf je verplichten om een automatische incasso machtiging te geven

319 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 24, 2014 om 11:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nee, maar bij weigering nemen ze je ook niet als 'klant' aan.

alfatrion
door alfatrion - Nov 24, 2014 om 12:36
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Je kunt de machtiging na het sluiten van de overeenkomst gewoon intrekken.

=Artikel 6:237 onder n BW: Bij een overeenkomst tussen een gebruiker en een wederpartij, natuurlijk persoon, die niet handelt in de uitoefening van een beroep of bedrijf, wordt vermoed onredelijk bezwarend te zijn een in de algemene voorwaarden voorkomend beding dat bepaalt dat een door de wederpartij verleende volmacht onherroepelijk is of niet eindigt door haar dood of ondercuratelestelling, tenzij de volmacht strekt tot levering van een registergoed;

mahadma
door mahadma - Nov 24, 2014 om 13:08
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Er zijn bedrijven die dit als voorwaarde stellen, dan is het dus of klant en incasso of geen klant worden daar. Ja, dat mag.

valerius-2
door valerius-2 - Nov 24, 2014 om 14:21
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja dat kan als het i de voorwaarden staat.