al
door algemeen Jun 28, 2014 om 11:51
Auto & vervoer

Autoruiten-zure regen

Met welk middel krijg ik de zure regendruppels van de autoruiten?Ik heb rees van alles geprobeerd ook via diverse ruitenspecialisten maar niets helpt.

8026 17 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jun 28, 2014 om 12:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo ton52,

Zure regen
Wanneer na een regenbui sporen van regendruppels op de lak zichtbaar zijn, kan dit wijzen op de aanwezigheid van zure regen. Poets de auto met een neutraal oplosmiddel om de zuren zorgvuldig te verwijderen. Onachtzaamheid kan de lak doen verkleuren.

Datzelfde neutrale oplosmiddel zou je voor je ruiten kunnen proberen.

Alle oplossingen met een pH van 7 worden neutrale oplossingen genoemd. Zo'n oplossing is niet zuur en ook niet basisch.

Suc6

me
door mein33 - Jun 28, 2014 om 12:46
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Mogelijk zit het probleem in de waslaag die na een wasbeurt door u zelf of in de wasstraat op de auto en daarmee ook op de ruiten wordt aangebracht.
Zelf maak ik na iedere wasbeurt, die ik altijd zelf doe, de ruiten en de ruitenwisserbladen (rubbers)weer schoon met Glassex en keukenpapier.
Nooit last van kringetjes of vlekken op de ruiten bij nat weer.

hutch
door hutch - Jun 28, 2014 om 14:25
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dag Ton,

probeer eens met koperpoets of tandpasta.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 28, 2014 om 15:17
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Los zout op in witte azijn om een subtiel schuurmiddel te maken. Uitstekend te gebruiken voor het reinigen van tegels, glas en wastafels. Bron: Duurzaam thuis.

tot15karakters
door tot15karakters - Jun 28, 2014 om 16:18
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Is het wel ZURE REGEN?

Ik demonstreerde ooit met siliconen product voor gevels droog te houden in bouwmarkt.
Maar waarschuwde de mensen ook de ramen af te plakken.
Als je die siliconen op ramen doet krijg je zeer moeilijk verwijderbare vlekken.

Ook in autowas zitten ze soms.
Net als op rubber delen na poetsen auto die wit uitslaan.....

Ja, een Cleaner als Commandant 4, poets je het meestal wel weg van glas.
(Het werkt dus niet op rubbers).

Succes met het vlekvrij poetsen en de kans bestaat dat iemand met siliconen de buitenmuren droog wilde maken.
Zowel bij optrekkend vocht als doorslaand regenwater en juist in deze droge maanden trekt het beter in de muur en zal er minder door regen wegspoelen....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 29, 2014 om 11:50
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Zure regen bestaat niet meer, niemand heeft het er tenslotte nog over, door het fantastische beleid (lees; burgers veel centjes extra dokken) op het gebied van milieu is de zure regen opeens op een dag opgehouden met bestaan.

Oh wacht, zure regen was een hoax van de milieumaffia. Mensen trappen er nu dus nog altijd in.

boppe1943
door boppe1943 - Jun 29, 2014 om 14:00
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Lekkerisdat: "Oh wacht, zure regen was een hoax van de milieumaffia. Mensen trappen er nu dus nog altijd in."

Ja ik dus ook. Was tot een minuut geleden nog steeds bang voor de gevolgen van de opwarming van de aarde, uit uitsterven van de Europese bossen en ja, de zure regen dus. Een hoax! Nou, lekker is dat!

tolsma1945
door tolsma1945 - Jun 30, 2014 om 16:01
229 Antwoorden / 6 Vragen

Hoe komt u erbij dat het zure regen is,dan zou ook iedereen er last van hebben,natuurlijk heeft u een probleem,maar dat komt niet van z.g.zure regen,dat was een lachertje.

al
door algemeen - Jun 30, 2014 om 17:12
21 Antwoorden / 25 Vragen

Tolsma1945
Heb je ook een oplossing voor mij inplaats van kritiek op mijn zogenaamde zure regen?

tijger1
door tijger1 - Jun 30, 2014 om 17:28
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien hebt u hier iets aan?

Klik hier.

al
door algemeen - Jun 30, 2014 om 17:40
21 Antwoorden / 25 Vragen

Dank U wel Tijger1

shepu
door shepu - Jun 30, 2014 om 19:13
33 Antwoorden / 0 Vragen

Zure regen bestaat niet meer. Moet dus wat anders zijn; al weet ik niet wat.

shepu
door shepu - Jun 30, 2014 om 19:17
33 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=ton52 schreef op maandag 30 jun 2014, 17:12]Tolsma1945
Heb je ook een oplossing voor mij inplaats van kritiek op mijn zogenaamde zure regen?

Zie mijn eerdere reactie. Zag nu pas jouw geagiteerde kritiek op iemand die eigenlijk hetzelfde zegt als ik. Niet zo zeuren als iemand een andere mening heeft, toch?

al
door algemeen - Jun 30, 2014 om 22:50
21 Antwoorden / 25 Vragen

shepu,

Dit probleem wordt al jaren zure regen genoemd in de volksmond(wat het ook mag zijn)en ik kan gelukkig tegen kritiek maar zelfs jij geeft ook geen oplossing.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 1, 2014 om 00:43
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Wat een onzinnige vraag.
U bent dus de enige waar zure druppels op uw auto vallen.
Andere mensen hoor je hier nooit over.
Dus de lak van uw auto heeft er geen last van ?
Trouwens, wie likt er nou aan zijn voorruit ?
En als u nog eens aan uw ruit wilt likken : smaakt het toevallig naar rupsen poep ?

al
door algemeen - Jul 1, 2014 om 18:37
21 Antwoorden / 25 Vragen

wimmi20

Jouw niveau is gelet op je uitspraak beneden peil.Ik wil niet weten wat jij in je eigen tijd allemaal uitspook.Likken misschien?

wimmi20
door wimmi20 - Jul 1, 2014 om 19:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

De laatste twee woorden van uw betoog overtuigen mij dat u een vieze geest hebt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=========

=ton52 schreef op dinsdag 1 jul 2014, 18:37: wimmi20

Jouw niveau is gelet op je uitspraak beneden peil.Ik wil niet weten wat jij in je eigen tijd allemaal uitspook.Likken misschien?