sa
door sanders1968 Aug 31, 2015 om 12:12
Auto & vervoer

Autoverhuur

Ik heb een pechhulpverzekering bij allianz, onlangs kregen wij pech op onze vakantie, allianz heeft vervangend vervoer geregeld. na het terug brengen van de auto kregen bij een rekening met schoonmaakkosten van 100 euro.Het was al avond toen we de auto meekregen en hij was niet echt schoon maar was geen probleem. we hebben de auto in dezelfde staat weer ingeleverd dat betekend dat er wat grassprietjes op de mat lagen die er daarvoor ook al waren. Die 100 euro staat ook nergens genoteerd en lijkt me zowieso veel te veel voor wat sprietjes op de mat. Bij afleveren hebben wij hier ook niets over vernomen. Mogen zij dit doen?

1042 4 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Aug 31, 2015 om 12:19
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Is er iets te vinden in de voorwaarden? Bel/mail ze anders eens even.
Heeft u bewijzen (lees foto's) van de staat van "schoonheid" van de auto bij eerste gebruik?

sa
door sanders1968 - Aug 31, 2015 om 13:34
1 Antwoorden / 1 Vragen

Nee, het is totaal niet in mij opgekomen dat dit aan de orde zijn zijn, zeker omdat het een vervangende auto is bij pech die dus geregeld is door mijn verzekering.
Er staat alleen net opleveren, niets over evt kosten die daar aan verbonden zijn. Op deze manier kunnen ze net zo goed 300 vragen. Er is ook bij inlevering nergens voor getekend dat hij niet ''schoon: zou zijn.

ja
door janf43 - Aug 31, 2015 om 15:03
733 Antwoorden / 0 Vragen

Vreemd. Ik heb al vaak een auto gehuurd en die na niormaal gebruik ingeleverd. Bij inlevering wordt er gecontroleerd op schade. Ik heb nog nooit meegemaakt dat ik moest betalen om de auto te laten wassen of schoonmaken.

crewmember
door crewmember - Sep 4, 2015 om 11:02
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Laat ze maar bewijzen dat ze hem echt voor 100 euro hebben laten schoonmaken, en dat dit nodig was. Bon van het schoonmaakbedrijf en alles.