li
door lightheart Nov 25, 2015 om 19:52
Garantie & verzekeringen

Autoverzekeraar claimt te weinig betaalde premie

Hallo, Mijn auto is casco verzekerd. Nu heb ik mijn verzekering per 1-1-2016 opgezegd en de verzekeraar zegt nu dat men te weinig premie heeft ontvangen en dus claimt men per die afloopdatum alsnog deze volgens hun te weinig betaalde premie. Mag dit zomaar? Tenslotte heb ik een overeenkomst gesloten met deze maatschappij en heb ik me 100 % gehouden aan de maandelijkse betalingen. Verder ook nooit eerder iets gehoord van dat men een te lage premie zou heffen. Pas nu na deze mutatie hoor ik van dit probleem. De verzekeraar geeft aan dat men tussentijds deze te lage premie wettelijk niet mocht verhogen en dat men het dus nu pas op dit moment zou kunnen aanzeggen. Maar dat is toch niet mijn probleem of juist wel.....?

921 5 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Nov 25, 2015 om 19:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat een dwaas verhaal. De verzekeraar mag de premie verhogen op de vervaldag, maar ook tussentids in verband met eventuele wettelijke verhogingen.

Uiteraard mag hij niet met terugwerkende kracht de premie verhogen.

Dus dien ern klacht in tegen deze dwaasheid.

li
door lightheart - Nov 25, 2015 om 20:00
3 Antwoorden / 1 Vragen

Oke tijger1 bedankt voor de reactie. Ga ermee aan de slag.

edrick3
door edrick3 - Nov 25, 2015 om 20:47
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Welke verz.mij. doet dit?
Dat kan/mag helemaal niet.
Kijk eens hier.

li
door lightheart - Nov 25, 2015 om 21:55
3 Antwoorden / 1 Vragen

Beste edrick3. Dank voor je link. Daar kan ik wat mee. Ik zal de verdere afwikkeling weer hier posten zodat anderen er misschien ook profijt van kunnen hebben. Nogmaals bedankt edrick3 en tijger1.

door 1953 - Nov 25, 2015 om 22:26
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Als u te weinig premie zou hebben betaald aan uw verzekeraar per maand, dan bent u in feite niet verzekerd volgens de verzekeraar, de verzekeraar schorst de verzekering en meldt dit vervolgens bij de RDW.

Het klinkt mij eerder een broodje aap verhaal. Waarom kwamen er geen aanmaningen van uw verzekeraar? En bij welke verzekeraar verlaat u per 1 januari a.s.? Gaat u naar een andere verzekeraar per 1 januari a.s.?

Als u een wanbetaler zou zijn van te weinig premiebetalingen dan komt er een incassotraject van uw verzekeraar en komt u op de zwartelijst te staan. Kan de verzekeraar specificeren wat het verschil is per maand?