mk
door mkp Dec 23, 2010 om 20:27
Auto & vervoer

Autoverzekering

In 2007 mijn eerste autoverzekering afgesloten voor 3 jaar,
werd elk jaar iets goedkoper. In 2010 komt de autoverzekering en is voor de casco volledig 112 % omhooggegaan, en voor de aansprakelijkheid 38 %. Ik ga bellen en krijg als antwoord: er is een enbloc verhoging geweest in 2010 en dat kan fors oplopen. Ik krijg bij de verzekering geen antwoord op de vraag: hoeveel % kan en mag een enblock verhoging zijn. Er zal toch wel een richtlijn zijn.

2739 7 Rapporteer

vladja
door vladja - Dec 23, 2010 om 20:43
8293 Antwoorden / 27 Vragen

De verzekeringsmaatschappijen zijn op hun vestje gespuugd door de AFM, dat de autoverzekeringen niet kosten dekkend op de markt werden gebracht. Ze moeten dat op orde brengen. Ik denk dat de prijsverhoging daar voor een deel vandaan komt.

Vladja

mk
door mkp - Dec 23, 2010 om 20:47
10 Antwoorden / 16 Vragen

Het gaat mij erom hoeveel % mag en kan zoiets zijn.

vladja
door vladja - Dec 23, 2010 om 20:54
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ze mogen vragen wat ze willen. Bij prijsverhoging mag je altijd opzeggen om een goedkopere te zoeken.

Vladja

mahadma
door mahadma - Dec 23, 2010 om 21:14
11539 Antwoorden / 51 Vragen

Als je wilt veranderen en of vergelijken, kijk eens hier.

keessie1
door keessie1 - Dec 24, 2010 om 18:38
138 Antwoorden / 9 Vragen

PAS OP! voor verzekerings maatschappijen waar je GEEN bonus malus korting kunt verliezen als je schade hebt.

De truc is n.l. dat je inderdaad de korting behoud bij schade maar WEL terug valt met je schade vrije jaren, je zou denken nou en?? als mijn korting maar het zelfde blijft.....

Fout als je schade vrije jaren zijn gezakt kunnen ze fors de premie verhogen, je heb dan wel veel korting maar bij een forse premie verhoging (om welke vage rede dan ook) ben je toch veel meer kwijt, Het probleem is dat je niet meer weg kunt omdat je bij andere maatschappijen GEEN korting meer krijgt omdat je GEEN schade vrije jaren meer hebt.

Dus zit je vast aan deze maatschappij die je elke premie die ze willen in rekening kunnen brengen.

Mischien zit je ook bij zo'n maatschappij?

Groetjes Keessie

ro
door ron530 - Dec 24, 2010 om 18:53
4084 Antwoorden / 17 Vragen

moeilijk verhaal, ben je beginnend bestuurder of nog jong dan val je in de risico groep met een veel hogere premie. Vreemd vind ik wel dat de verzekering drie jaar loopt die is doorgaans per jaar een wordt dan met een jaar verlengt en de no claim korting wordt op het te betalen bedrag in mindering gebracht, je bouwt immers schadevrije jaren op. Het zou handig zijn om de maatschappij te noemen dan kunnen vormen van verzekering gecontroleerd worden en er een duidelijk antwoordt gegeven worden

hu
door hunk - Dec 24, 2010 om 19:17
20 Antwoorden / 0 Vragen

Kijk eens op www.kiesautoverzekering.nl
Wordt niet genoemd bij independer maar is wel de goedkoopste en heeft goede polisvoorwaarden.
Als je verzekering de premie verhoogt kun je altijd opzeggen.