ak
door akan Nov 22, 2010 om 21:28
Auto & vervoer

Autoverzekering

Mijn autoverzekering Academia heeft verzuimd een
" Verklaring ingevolge art 34 van de WAM" aan de RDW te sturen.
Iets waar ik als klant volledig buiten sta. Nu blijkt bij controle door de RDW, dat ik daardoor onverzekerd zou zijn en de verzekeringsplicht overtreed.
Ik heb nu een boete van € 390 opengelegd gekregen.
En dat door een niet nagekomen actie tussen mijn autoverzekering en de RDW die volledig buiten mij om gaat.
Het betalen van mijn verzekeringspremie en de Groene kaart blijkt geen bewijs te zijn, dat ik verzekerd ben.

1233 7 Rapporteer

vladja
door vladja - Nov 22, 2010 om 21:46
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Jouw verzekering moet je aanmelden als zijnde verzekerd met begindatum.

Jouw verzekering moet aan jou een Verklaring ingevolge art.34 WAM geven en die moet jij insturen naar de RDW. Deze verklaring dien je, samen (nietje er door heen) met de brief van de RDW (waarin de overtreding onverzekerd rijden wordt geconstateerd) op te sturen aan de RDW, unit Handhaving. Postbus 4444, 9640 EE Veendarm. Dat moet voor een bepaalde datum, die staat vermeld in de brief.

Dit staat precies ook allemaal beschreven in de brief, die je van de RDW hebt gekregen.

Dus volg hun aanwijzingen op, doe het op tijd. Als je de voorgeschreven procedure van de RDW niet volgt, loopt het mis en moet je de boete betalen, ook al ben je verzekerd.

Vladja

kiran
door kiran - Nov 22, 2010 om 21:52
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@akan

En de vraag is???
Contact maken met uw autoverzekeraar ....
Klik hier: brief rdw

vladja
door vladja - Nov 22, 2010 om 21:57
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ga naar de site van de RDW. Bij particulieren zoek je naar:

Voertuiggegevens online raadplegen, vul daar je kenteken in en kijk wat er bij WAM verzekerd geregistreerd, staat. Is dat ja, dan is je kenteken nu wel aangemeld door de verzekeringsmaatschappij.

Alleen moet je nog wel de RDW-brief afhandelen, exact zoals door beschreven door de RDW in die brief. De aanmelding door de verzekeringsmaatschappij alleen is niet genoeg!!

Vladja

vladja
door vladja - Nov 22, 2010 om 21:59
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Kiran,

Alleen contact met de verzekeringsmij is niet genoeg. Hij dient de aanwijzingen in de brief letterlijk op te volgen en op tijd, om de boete ongedaan te kunnen maken.

Vladja

kiran
door kiran - Nov 22, 2010 om 22:05
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@vladja

Nee, dat klopt. Vandaar de gegeven link, ging ervan uit dat het dan wel duidelijk was wat hem/haar te doen stond.

vladja
door vladja - Nov 22, 2010 om 22:15
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Kiran,

Dat is exact de brief, die hij zelf ontvangen heeft.

Vladja

kiran
door kiran - Nov 22, 2010 om 22:41
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@Vladja

Precies! Die schijnt hij niet goed gelezen te hebben.
Antwoord op zijn vraag staat er eigenlijk al in.
'Brief afhandelen' zoals jij ook al schreef.