allegonda
door allegonda Jul 17, 2010 om 12:37
Computers & telefonie

AVG + Zylom

Vanaf vanochtend na een grote update van AVG werken mijn Zylomspelletjes niet meer. Ik krijg steeds een melding van infectiedetectie. Alle spelletjes verwijderd, maar bij opnieuw downloaden en installeren krijg ik weer melding van infectie.
Zijn er nog meer mensen die dit probleem hebben en wat kan ik eraan doen ?

Vriendelijke dank en groet
Yvonne

1616 16 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2010 om 12:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo yvonne,

Van de zylom Lounge:

Wat betreft meldingen bij AVG virusscanner:

Als je AVG hebt kan je het probleem op de volgende wijze verhelpen:

1 Verwijder het spel door in 'Configuratiescherm' te kiezen voor 'Programma's toevoegen of verwijderen'. In de weergegeven lijst kun je je spel selecteren en vervolgens 'Verwijderen'.
2 Open het AVG menu, bijvoorbeeld door op het ikoontje van AVG te klikken, in de taakbalk onderaan je scherm, links van de klok.
3 Klik op Resident Shield
4 Klik op Uitzonderingen beheren of Manage Exeptions (onderaan)
5 Klik op Pad Toevoegen of Add Path (rechts bovenaan)
6 Selecteer Mijn Computer - C: - Program files - Zylom Games en klik daarna OK en weer op OK
7 Download het spel opnieuw op onze website.

NB: Als je Windows Vista hebt werkt het alleen als je het spel daarna opnieuw download via de Mozilla Firefox of Chrome internet browser, in plaats van via Internet Explorer.

Mocht het probleem zich voor blijven doen, dan raad ik je aan om even contact op te nemen met onze customer support service via: http://www.zylom.com/nl/help/.

Veel spelplezier.

ikbenik
door ikbenik - Jul 17, 2010 om 14:37
2845 Antwoorden / 27 Vragen

Alweer AVG?

Het is ook altijd gedonder ermee!

allegonda
door allegonda - Jul 17, 2010 om 14:43
49 Antwoorden / 92 Vragen

Bedankt voor jullie reacties.
In het verleden heb ik dezelfde problemen met AVG gehad en ben toen overgestapt naar Avira. Dat heb ik nu weer gedaan, want ook de oplossing van edrick3 heeft helaas geen verbetering gebracht, zelfde problemen kwamen terug.
Inmiddels AVG verwijderd, Avira geinstalleerd, spelletjes weer gedownload en alles functioneert weer naar behoren.
Wel jammer, want ik denk dat AVG qua virusprogramma beter is dan Avira, maar we zien wel waar het schip strandt.

Groetjes
Yvonne

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2010 om 14:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ikbenik,

Maar we gaan hier NIET WEER een discussie starten over virusscanners en hoe
goed Kasperski wel niet is!!

Aan je opmerking heeft TS niets!

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2010 om 14:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@yvonne,

Mooi dat het opgelost is al is het niet op een manier die je eigenlijk wenste.
Bedankt voor het terugmelden.

Met vr.gr.

ikbenik
door ikbenik - Jul 17, 2010 om 15:23
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 17 jul 2010, 14:45]@ikbenik,

Maar we gaan hier NIET WEER een discussie starten over virusscanners en hoe
goed Kasperski wel niet is!!

Aan je opmerking heeft TS niets!

Met vr.gr.

Daar gaat het niet om.

Het gaat er wel om dat het iedere keer gedonder is met AVG en dat er maar steeds lieden zijn die dit weghonen en AVG adviseren.

AVG geeft op dit moment alleen maar problemen, laat virussen door, viruslijsten die problemen geven.

ikbenik
door ikbenik - Jul 17, 2010 om 15:24
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 17 jul 2010, 14:45]
Aan je opmerking heeft TS niets!

Doorgaan met AVG, dat is pas een zeer slecht advies.

Wat ik al aangaf: AVG geeft veel problemen, dus is de logische stap AVG van de computer verwijderen.

Er zijn genoeg antivirus programma's die wel in orde zijn.

edrick3
door edrick3 - Jul 17, 2010 om 16:11
27632 Antwoorden / 85 Vragen

[quote=
Doorgaan met AVG, dat is pas een zeer slecht advies.
.

??? Dat advies heb ik hier NIET gegeven!
Verder reageer ik hier niet meer op.

ikbenik
door ikbenik - Jul 17, 2010 om 16:22
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=edrick3 schreef op zaterdag 17 jul 2010, 16:11][quote=
Doorgaan met AVG, dat is pas een zeer slecht advies.
.

??? Dat advies heb ik hier NIET gegeven!
Verder reageer ik hier niet meer op.

Ik zeg ook niet dat jij dat advies gegeven hebt, laat daar aub geen misverstanden over bestaan.

Wat wel opvalt is dat men met een programma door wilt blijven gaan die niet in orde is en waar steeds problemen mee zijn.

En als ik dan aangeef dat men dan beter dat programma van de computer kan halen, is wel vaak het antwoord dat de TS daar niet bij geholpen is.

Met alle respect, maar waarom met "geweld" een programma blijven gebruiken en niet op een ander programma over stappen die niet die problemen heeft?

edwardus
door edwardus - Jul 17, 2010 om 19:26
6844 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=allegonda schreef op zaterdag 17 jul 2010, 14:43]Wel jammer, want ik denk dat AVG qua virusprogramma beter is dan Avira, maar ...

Nee dat is een misvatting, Avira is een STUK beter dan AVG, alleen is de gratis versie niet zo compleet als AVG, maar dat hindert niet, want AVG is toch niet zo'n geweldige virusscanner. Bovendien kun je andere componenten (ook van andere leveranciers) installeren om even compleet te zijn.

sekrepatoe
door sekrepatoe - Jul 21, 2010 om 23:12
8 Antwoorden / 2 Vragen

Wat willen mensen eigenlijk,een gratis virusscanner of geld uitgeven voor een goeie?
ik heb Norton dat kost wel wat maar werkt wel goed.

sekrepatoe
door sekrepatoe - Jul 21, 2010 om 23:18
8 Antwoorden / 2 Vragen

ik wil een vraag stellen
ik heb nu een stick voor mobiel internet van Vodafone die ik onderweg gebruik.
er zit op de laptop een Norton virusscanner
kan ik daarmee volstaan?
moet de stick apart beveiligd worden?

ikbenik
door ikbenik - Jul 21, 2010 om 23:35
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sekrepatoe schreef op woensdag 21 jul 2010, 23:18]
ik heb nu een stick voor mobiel internet van Vodafone die ik onderweg gebruik.
er zit op de laptop een Norton virusscanner
kan ik daarmee volstaan?

Ik zou echt adviseren om voor een internet security pakket te kiezen, omdat zo'n pakket ook de netwerk activiteiten in de gaten houdt, wat een antivirus pakket niet doet.

[quote=sekrepatoe schreef op woensdag 21 jul 2010, 23:18]
moet de stick apart beveiligd worden?
Nee hoor.
Als je een internet security pakket neemt, worden de internet verbindingen ook mee gecontroleerd.

birdies
door birdies - Jul 21, 2010 om 23:56
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=sekrepatoe schreef op woensdag 21 jul 2010, 23:18]ik wil een vraag stellen
ik heb nu een stick voor mobiel internet van Vodafone die ik onderweg gebruik.
er zit op de laptop een Norton virusscanner
kan ik daarmee volstaan?
moet de stick apart beveiligd worden?

Het is not done in te breken bij het topic van een ander. Zou heel wat netter zijn als je hiervoor een eigen topic opent. Bovendien heeft jouw vraag niets met het onderwerp te maken.

ikbenik
door ikbenik - Jul 22, 2010 om 00:08
2845 Antwoorden / 27 Vragen

[quote=sekrepatoe schreef op woensdag 21 jul 2010, 23:12]Wat willen mensen eigenlijk,een gratis virusscanner of geld uitgeven voor een goeie?
ik heb Norton dat kost wel wat maar werkt wel goed.

Er zijn mensen die zeggen dat ze een goede beveiligingspakket willen en dat het best geld mag kosten.

Er zijn ook mensen die aangeven dat ze voor hun beveilgiings software nooit willen betalen en dat dit altijd gratis moet zijn.

Veel mensen kiezen voor AVG, omdat AVG bekend is.
En veel mensen gaan blindelings op de meningen van anderen af, zelfs als het slechte software betreft.

Ik heb het zelfs meegemaakt dat bij een klant de computer (met complete geupdate software) helemaal vol zat met virussen en andere troep.

De boel schoongemaakt en de mensen willen gewoon bij die software blijven.
En als je ze dan wijst op de risico's, dan is hun antwoord: dan neem ik dat risico maar.

sekrepatoe
door sekrepatoe - Jul 22, 2010 om 10:23
8 Antwoorden / 2 Vragen

hoi ikbenik
,volgens mij heb ik een volledig securetypakket hoor het kost € 55,- en is 15 mnd geldig