Avis past huurprijs aan zonder dat contract gewijzigd is
Voor onze zomervakantie in de Verenigde Staten hebben we via een reisagent een verzorgde reis geboekt, inclusief een huurauto bij Avis. Na het ontvangen van de reisbescheiden heb ik op de website van Avis de contactgegevens aangepast omdat deze onjuist waren. Er zijn verder geen wijzigingen in het contract aangebracht, alleen e-mail adres, telefoonnummer en vlucht informatie. Na wijziging van deze informatie werd de huurprijs ineens met ongeveer 500 euro verhoogd. Ik heb hiervoor contact gehad met Avis, zij vertelden me dat ze hier niets aan konden doen en dat ik contact op moest nemen met de reisagent. De reisagent vertelde me dat dit een probleem van Avis was en ik dit met Avis zou moeten oplossen (je voelt hem aankomen: kastje - muur...). Ik weer met Avis gebeld maar zij hielden voet bij stuk. Het enige dat zij kunnen doen is dat ik de meerprijs betaal bij het ophalen van de huurauto en kan proberen het teveel betaalde bedrag later terug te claimen (heel vreemd). Daarna weer contact gehad met de reisagent die me vertelde dat ik niet zo maar informatie moet aanpassen bij reserveringen. Ik vertelde de agent dat als ik stoelen reserveer voor de vliegreis ik dit ook gewoon kan doen zonder consequenties en dat ik het vreemd vind dat dit zomaar allemaal kan. Ik heb vervolgens een e-mail naar de reisagent verstuurd waarin ik aangeef dat de agent het probleem moet oplossen omdat de reisinformatie in de reservering verkeerd/onvoldoende was. Persoonlijk ben ik van mening dat Avis dit moet oplossen maar hier is geen speld tussen te krijgen.
Misschien heeft iemand een soortgelijke ervaring of kan aangeven hoe ik dit kan oplossen.
Het is in ieder geval een heel vervelende situatie.
mvrgr,
Dik
Hoi Jan, bedankt voor je snelle antwoord. Ik denk dat annuleren een uitdaging wordt omdat de huurauto als arrangement bij de reis besteld is. Dit impliceert dat als ik de huurauto annuleer de creditering naar de reisorganisatie plaatsvindt.
Bij de reisorganisatie gaven ze overigens aan dat annulering niet zonder meer mogelijk is zonder kosten. Op de Avis site staat dat de annuleringskosten 25 euro bedragen. Die kosten zijn nog wel overkomelijk...
Ik ga trouwens zeker even kijken bij Sunny Cars.
Beste oeveren,
een verhoging van het bedrag van € 500,- is nogal fors. Hoe lang zou u de auto huren ?
Wel typisch dat uw reisagent reageert met 'dit is een probleem van Avis'.
De reisagent is uw aanspreekpunt, uw verkoper, dus die hoort het voor u op te lossen.
U heeft toch een reis geboekt met één totale prijs ?
Als u in een patstelling beland zou ik als ik u was inderdaad de huur van de auto annuleren (mits u daarbij wel het bedrag terug krijgt wat daarbij hoort uiteraard).
Het zou me niet eens verbazen als u (met die € 500 extra die men u nu in rekening wil brengen) goedkoper uit bent als u rechtstreeks bij Avis de auto zou huren. Maar zou inderdaad even goed rond kijken als u los een auto gaat huren, er is meer dan Avis.
Welke reisagent is het ?
Beste hopetobehelping, bedankt voor je antwoord. Het initiele huurbedrag was rond de 1500 Euro en het nieuwe bedrag is dus meer dan 2000 Euro. Het gaat om het huren van een premium SUV (Chevrolet Suburban).
De duur van de autohuur is 2 1/2 week. Reisagent is Jan Doets. Ik wil wel benadrukken dat de service van Jan Doets verder prima in orde is en de informatieverstrekking tot nu toe ook zeer goed is.
De reis is als geheel geboekt, dus inclusief vluchten, hotels en autohuur.
Ik heb de contact informatie gewijzigd op de Avis site, en nog een keer gechecked wat de huurprijs zou zijn als is bij Avis zelf zou boeken, die is dus ook meer dan 2000 Euro.
Het lijkt er dus op dat het systeem bij Avis hier niet mee overweg kan.
Zelfs het reserveringsnummer is niet gewijzigd, dus het contract is ook hetzelfde gebleven. Ik zou zeggen dat Avis dan het huurbedrag niet mag wijzigen als er geen extra verzekeringen of opties toegevoegd worden (dit heb ik dus echt niet gedaan, alleen de contact info veranderd).
Echt een hele vreemde gang van zaken.
Niet dat ik het gedrag van Avis goedpraat, maar waarom zelfstandig gegevens gaan veranderen en dat niet via de reisagent laten aanpassen?
Is de tenaamstelling van de gehuurde auto aangepast?
Hallo Diumenge, bedankt voor je reactie. Dat zei de reisagent ook. Tenaamstelling is volgens mij niet veranderd. Alles is hetzelfde gebleven, behalve de contact informatie (mobiele telefoonnummer, Vluchtinformatie en mijn e-mail adres).
Met betrekking tot het wijzigen van informatie, ik heb voor de vluchten de mogelijkheid om de stoelen te wijzigen, heb ik ook gedaan zodat we met z'n allen bij elkaar zitten. Dit ging moeiteloos en zonder problemen (KLM/Delta). Ik ga er vanuit dat bij het wijzigen van eenvoudige informatie zoals contactgegevens, ik niet ineens geconfronteerd wordt met extra kosten. Ik heb immers niets aan het contract veranderd. Ik ben ook van mening dat als ik iets niet zou mogen veranderen ik hiertoe de mogelijkheid niet zou mogen hebben.
Zou ik dan voor ieder wissewasje de reisagent moeten bellen?
Beste oeveren,
uw reisagent dient in actie te komen.
Als er geen veranderingen (los van de naam) zijn aangebracht en zelfs het reserveringsnummer nog hetzelfde is dan kan het niet zo zijn dat de prijs ineens fors omhoog gaat.
U heeft het gehele arrangement bij uw reisagent geboekt dus die dient dit voor u op te lossen.
Het lijkt er bijna wel op dat er in het arrangement een bepaalde korting zit (niet meer dan logisch met een compleet arrangement) voor de huur bij Avis en dat doordat u een naamswijziging heeft gedaan het 'vinkje' voor 'korting/arrangement' is verdwenen bij Avis.
Nogmaals uw reisagent (uw verkopende partij) dient dit voor u te regelen. Desnoods annuleert hij de gehele reis en boekt hem dan weer opnieuw voor u (met wel de juiste naam uiteraard).
Bedankt, Hopetobehelping. Ik denk er ook zo over. Ik heb het nu bij Jan Doets liggen dus ik hoop dat ze het oplossen. Ik ben wel bang dat als ze de hele reis annuleren en herboeken er weer een hele andere situatie ontstaat (andere prijzen). Ik had altijd wel goede ervaringen met Avis maar door dit gebeuren is hier een behoorlijke deuk in gekomen.
To be continued....
Beste oeveren,
geen idee of u vaker een reis boekt via Jan Doets, maar gezien de tot op heden positieve ervaringen van u ga ik er toch vanuit dat Jan Doets u graag als klant behoud en van dienst is.
Een reisagent zal beperkt zijn in zijn mogelijkheden, maar mogelijkheden zullen er zeker zijn.
Als u met de reisagent het gesprek aangaat en aangeeft dat u alleen de contactgegevens heeft gewijzigd kan ik me niet voorstellen dat uw reisagent het dan normaal vind dat er een prijsverhoging van € 500,- om de hoek komt kijken.
Laat Jan Doets het maar regelen met Avis, u hebt met Jan Doets een overeenkomst gesloten voor een reis (met een arrangement) voor een afgesproken prijs. Desnoods spamt Jan Doets Avis zo lang totdat ze er helemaal gek van worden, maar dat is aan uw reisagent. U heeft een overeenkomst en daar dient uw reisagent zich aan te houden.
[quote=hopetobehelping schreef op zaterdag 4 jul 2015, 16:38]Beste oeveren,
uw reisagent dient in actie te komen.
Als er geen veranderingen (los van de naam) zijn aangebracht en zelfs het reserveringsnummer nog hetzelfde is dan kan het niet zo zijn dat de prijs ineens fors omhoog gaat.
U heeft het gehele arrangement bij uw reisagent geboekt dus die dient dit voor u op te lossen.
Het lijkt er bijna wel op dat er in het arrangement een bepaalde korting zit (niet meer dan logisch met een compleet arrangement) voor de huur bij Avis en dat doordat u een naamswijziging heeft gedaan het 'vinkje' voor 'korting/arrangement' is verdwenen bij Avis.
Nogmaals uw reisagent (uw verkopende partij) dient dit voor u te regelen. Desnoods annuleert hij de gehele reis en boekt hem dan weer opnieuw voor u (met wel de juiste naam uiteraard).
...en als het in de voorwaarden, conditions, staat dat AVIS dat mag doen, valt er weinig aan te doen dan het slikken van de verhoging.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Meer gas "gebruikt" op dag van vervanging gasleiding
Onlangs heeft netbeheerder Enexis in onze straat alle gasleidingen naar de meter toe vervangen. Hiervoor kregen alle bewoners een brief en er werd een afspraak gemaakt zodat ze middels een schema verdeeld over meerdere dagen alle aansluitigen af konden gaan.
Op de dag dat wij aan de beurt waren zie ik in de app van mijn energieprovider dat ons verbruik juist op die betreffende dag een stuk h
...
Lees meer
Ik wil een klacht indienen over Rioleringsbedrijf Van Dongen
Klacht over rioleringsbedrijf van Dongen (085.8000582) Op 25 december 2023 had ik last van een verstopt toilet. Ik heb toen contact opgenomen met Rioleringsbedrijf van Dongen. Ik ben toen opgelicht. Ik heb uiteindelijk een rekening moeten betalen van 4.145, -- voor ca één uur werk. De kosten zaten in de toeslag vanwege de feestdagen en de afschrijving van de apparatuur die volgens de mont ... Lees meer
Afvoer verstopt
Hoi,
Momenteel hebben wij thuis erg veel last van terugkomende verstoppingen in onze afvoer. Ik probeer het telkens zelf op te lossen, maar zonder succes. Nu ben ik op zoek gegaan naar een loodgieter alleen vind ik de prijs echt belachelijk duur.
Is er ergens een redder in nood met de gouden tip? Of weet er iemand een loodgieter die goedkoper is en netjes te werk gaat??
...
Lees meer
Populair in Auto & Vervoer
Mag een dealer een koop intrekken?
Afgelopen week hebben wij contact gehad met erkende Bovag Citroen Dealer voor aanschaf 2e auto via private lease.
De dealer was niet bij ons in de buurt dus na mailcontact met foto;s etc gevraagd of zij de auto konden vasthouden zodat wij zaterdag langs konden komen.
Dat kon en zo gezegd zo gedaan.
Gisteren zijn wij langs geweest en de verkoper heeft ons prima geholpen. De auto was hele
...
Lees meer
Rijden in automaat
ik ga binnenkort naar de VS, het land van de auto's met een automaat. Rij je daar zo in weg? Of heb je een paar (rij)lessen nodig? : ) Lees meer
kwaliteit motorolie
Is de motorolie van praxis of action kwalitatief beduidend minder dan bijvoorbeeld motorolie van shell of castrol? In prijs is het verschil erg groot.
Lees meer