g.
door g.baron Oct 7, 2015 om 16:33
Geldzaken & recht

Awbz teruggave

ik heb een e-mail ontvangen waarin staat dat wij allen teveel AWBZ premie betaald hebben en via deze brief terug te eisen is.klopt dit ? als u mij uw mail adres geeft kan ik deze mail doorsturen.
afwachtend op uw antwoord verblijf ik vriendelijk groetend g baron

15855 14 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Oct 7, 2015 om 16:59
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Niet op ingaan, u email adres is al bekent om dat u daarop dit bericht heeft ontvangen. Daar zit dus meer achter .Niet doen dus.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2015 om 17:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat zal wel een poging tot phishing zijn. Niemand heeft teveel AWBZ premie betaald, dus niet op ingaan en geen gegevens verstrekken.

diumenge
door diumenge - Oct 7, 2015 om 17:13
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Stuur maar door! hhkba@slipry.net

edrick3
door edrick3 - Oct 7, 2015 om 17:43
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo g.baron,

Deleten = weggooien = verwijderen en NIET op reageren.
Dat is de veiligste oplossing.
Zeker niet 'zomaar' gegevens door gaan geven.

Met vr.gr.

pi
door pieterwolters - Oct 7, 2015 om 17:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Met de huidige zorguitgaven door de overheid hebben we eerde te weinig betaald. Wel een creatieve truc trouwens. Weer eens wat anders dan een mailtje van de bank.

reflecs
door reflecs - Oct 7, 2015 om 19:08
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Het schijnt wel een protestactie te zijn geweest:
Zie KLIK http://delangemars.nl/2015/08/23/burger-betaalt-14-miljard-te-veel-voor-zorgverzekering/ commentaar van 07-09-2015.

Ik vermoed dat uw bericht eigenlijk bedoeld was voor de redactie:
Contact met Kassa

reflecs
door reflecs - Oct 7, 2015 om 19:11
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Is de afzender van die mail bij u bekend?

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2015 om 19:14
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@reflecs

En u denkt werkelijk dat een organisatie aan de Ts om gegevens vraagt om de teveel betaalde premie terug te kunnen storten? :-)

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2015 om 19:15
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het kan ook nog een kettingbrug zijn.

reflecs
door reflecs - Oct 7, 2015 om 19:18
1859 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 7 okt 2015, 19:15]Het kan ook nog een kettingbrug zijn.
Die autocorrectie ;)
Klopt, dat kan heel goed. Dat blijft maar doorgaan.
Ik bedoelde niet zozeer een instantie, maar meer een bekende die meende een tip te geven.

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2015 om 19:22
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@reflecs

Ja, heel lastig die autocorrectie, soms een brug te ver.:-) Dat kan uitgeschakeld maar dan moet ik op deze site wel tien keer per dag mijn inloggegevens invullen en nu ook maar dan met een klik.

Ben ook wel benieuwd verder naar de inhoud van die brief.

me
door mebol - Oct 9, 2015 om 12:50
1 Antwoorden / 0 Vragen

Aangezien ik in Belgie woon, betaal ik altijd teveel AWBZ omgerekend naar het woonland principe. Ik krijg uitsluitend PER POST bericht van wat CVZ was en nu Zorginstituut Nederland heet.
Niet reageren op deze mail.

eenhoorn50
door eenhoorn50 - Oct 9, 2015 om 12:53
41 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb dus wel de brief verstuurd want wat er instaat klopt gewoon. De regering hoort de anwz premie terug in het zorgstelsel te storten want daar is het voor bedoeld maar dat gebeurt dus niet. Nadat ik de brief verstuurd had kreeg ik na 3 weken een brief dat deze brief niet bij de geadresseerde moest zijn en dat de aanschrijver de brief had doorgestuurd naar de belastingdienst. Deze brief is er volgens mij alleen voor om alles wakker te schudden zodat de anwz premie weer terug gaat naar de zorg. en niet naar bv griekenland of een andere post.

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2015 om 14:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@eenhoorn50

Zinloze bezigheid.