ma
door mandy25 Nov 10, 2015 om 20:07
Huishouden & energie

Baby en tiener klacht

Hallo

Wij hebben bij Baby en Tiener een babykamer gekocht dit was vorig jaar oktober. Nou is afgelopen maand de commode kapot gegaan de lade rails is afgebroken ik heb hun netjes een mail gestuurd met het probleem krijg ik een mail terug dat ik nieuwe ladegeleiders kan bestellen maar dit kost dan wel 14,95 per set. Hierop heb ik terug gemaild en gevraagd of dit niet onder de garantie valt waarop ik een antwoord kreeg dat dit niet het geval was nu heb ik hun vandaag gebeld en gevraagd hoelang de garantie termijn is, deze blijk 1 jaar te zijn ik ben dus net 2 weken te laat! weten jullie misschien wat ik hiermee kan? het gaat mij niet om de 14,95 maar het is toch gewoon belachelijk dat omdat ik net 2 weken te laat ben ik het bedrag moet betalen en de commode zo snel kapot gaat deze is pas 8 maanden oud

Groetjes Mandy

975 10 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Nov 10, 2015 om 20:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja garantie heeft een bepaalde tijd dat nu eenmaal zo is. Maar uit coulantie willen ze wel eens daar een uitzondering voor maken, maar is geen verplichting.

gerbera
door gerbera - Nov 10, 2015 om 23:00
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Of ik moet het niet goed lezen maar u schrijft deze is pas 8 maanden oud. Een jaar heeft nog steeds 12 maanden dus heeft u nog 4 maanden recht op garantie.

mahadma
door mahadma - Nov 10, 2015 om 23:11
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik denk dat de commode vóórdat de baby geboren is al even klaar stond, een maand of 3, 4. Dus feitelijk is de baby 8 maanden jong en de commode 1 jaar oud.

mahadma
door mahadma - Nov 10, 2015 om 23:12
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dan komt de vraag: hoe is het defect ontstaan? eigen schuld of niet?

gerbera
door gerbera - Nov 11, 2015 om 12:35
7359 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=mahadma schreef op dinsdag 10 nov 2015, 23:11]Ik denk dat de commode vóórdat de baby geboren is al even klaar stond, een maand of 3, 4. Dus feitelijk is de baby 8 maanden jong en de commode 1 jaar oud. Sorry hoor het staat er toch echt dat de commode pas 8 maanden oud is dus is er nog garantie.

mahadma
door mahadma - Nov 11, 2015 om 13:05
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ik lees: nu heb ik hun vandaag gebeld en gevraagd hoelang de garantie termijn is, deze blijk 1 jaar te zijn ik ben dus net 2 weken te laat!

ma
door mandy25 - Nov 11, 2015 om 13:12
1 Antwoorden / 1 Vragen

De commode heb ik vorig jaar oktober gekocht onze zoon is in maart geboren de babykamer is wel een jaar oud maar pas 8 maanden maken wij er gebruik van ! Excuus niet helemaal goed neergezet

mahadma
door mahadma - Nov 11, 2015 om 13:14
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Dus de aankoopdatum is bepalend, en die is méér als een jaar geleden. Welliswaar 2 weken, maar daar is eerder op gereageerd.

gerbera
door gerbera - Nov 11, 2015 om 16:47
7359 Antwoorden / 14 Vragen

Misverstand uit de wereld, maar als ik u was zou ik maar eens in een bouwmarkt kijken voor een gelijkwaardige zet. Als de oude het al binnen 8 maanden begeven verwacht ik van de nieuwe niet veel. Ga er van uit dat de commode normaal gebruikt wordt en de kleine niet overdreven zwaar zal zijn.

user123
door user123 - Nov 11, 2015 om 18:13
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=mandy25 schreef op dinsdag 10 nov 2015, 20:07]Het gaat mij niet om de 14,95

Daar gaat het u wel om. Anders had u de nieuwe geleiders er al op zitten.

Lijkt mij overigens wel wat snel, maar kan ook door overbelasting komen.