tu
door tukkertje Aug 18, 2014 om 16:58
Computers & telefonie

Back up

Vorige week is mijn gmail adres gehackt waarna al mijn contactadressen een mail ontvingen 'van mij' dat ik in het buitenland in moeilijkheden zou zijn en of men geld over zou willen maken. Ik kon niet meer bij mijn mailbox en contactadressen en de hele dag stond mijn telefoon thuis roodgloeiend met allemaal mensen die vroegen wat er aan de hand was. Ik heb dit alles gemeld bij het Meldpunt internetfraude. Door dit alles moest ik mijn mailadres wijzigen en ook de wachtwoorden.
Ik had geen back up gemaakt ( dom ik weet het), en dat wil ik nu dus wel doen. Maar hoe doe ik dat van bijvoorbeeld mijn mail, fotoos en contactadressen? Moet k daarvoor overschrijfbare cdees gebruiken (welke zijn dat), omdat alles wat in de mailbox zit nog wel eens wijzigt. Ik heb zoiets nog niet eerder gedaan.

225 7 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2014 om 17:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo tukkertje,

Lees deze info eens.
Wellicht kun je daar iets mee.
Hier nog wat uitgebreidere info.

Suc6

edrick3
door edrick3 - Aug 18, 2014 om 18:20
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@tukkertje,

Er zijn ook progjes te koop, bv. gmailkeeper (ca € 30) kijk hier.

ph
door philip36 - Aug 18, 2014 om 18:38
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Voor email back-up is mailstore een aardig programma.
Adviseer de back-up map aan te maken op de D partitie of een usb stick.

Voor het gratis programma zie:

http://www.mailstore.com/en/mailstore-home-email-archiving.aspx

tu
door tukkertje - Aug 18, 2014 om 19:55
176 Antwoorden / 159 Vragen

Dank mensen voor jullie hulp. Ik ga mij daar de komende dagen in verdiepen.
Tukkertje

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 19, 2014 om 12:49
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je kunt nog gewoon toegang krijgen tot jouw Gmail adres, volg gewoon de procedure.

tu
door tukkertje - Aug 20, 2014 om 10:20
176 Antwoorden / 159 Vragen

Nee 'lekker is dat'. Door de hack kon ik nergens meer bij in mijn gmail. Kun je je voorstellen hoeveel problemen dit heeft opgeleverd? Bijvoorbeeld alle contactadressen weg.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 20, 2014 om 10:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tukkertje schreef op woensdag 20 aug 2014, 10:20]Nee 'lekker is dat'. Door de hack kon ik nergens meer bij in mijn gmail. Kun je je voorstellen hoeveel problemen dit heeft opgeleverd? Bijvoorbeeld alle contactadressen weg.
Als je gewoon weer toegang hebt, heb je ook al jouw contacten weer terug. Daar nemen ze echt niet de moeite voor om te verwijderen.

Klik hier dan op 'Heeft u hulp nodig?' heb je binnen no-time jouw account weer terug.
Doe eens gewoon gek en probeer het, dan zul je het vanzelf zien.