eclipse
door eclipse May 17, 2015 om 21:46
Computers & telefonie

Back up hele schijf

Hoi ik wil C: geheel kopieëren, nu weet ik geen free programma ? alles is engels ... ik heb die wel voor de ssd maar die wil dan gelijk als hoofdstation dienen ?? ik wil een copy die ik ken terugzette.. hij loopt nu snel, foutloos en alles geinstalleerd wie weet ereen ? niet te moeilijk aub

1115 51 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - May 17, 2015 om 22:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen
ph
door philip36 - May 17, 2015 om 22:36
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Een image maken kan met Programma Acronis True Image.(niet gratis)
Kijk ook op de site van schoonepc.nl hoe en met welk gratis programma een schijf image gemaakt kan worden.
Als u een interne of externe schijf van Seagate of Maxtor heeft kunt u van hun site, gratis een programma downloaden waarmee schijf backups en images gemaakt kunnen worden.
Deze gratis programma's zijn van de makers van Acronis True Image maar aan mogelijkheden wat beperkter dan de betaalde versie.
Windows zelf kan ook een complete kopie van de HD maken, maar dan heet het een systeembackup.
Voor gratis 'image' programma's zie
http://www.thewindowsclub.com/free-imaging-backup-recovery-software-windows

ph
door philip36 - May 17, 2015 om 22:47
2275 Antwoorden / 4 Vragen

WD heeft zoals Seagate en Maxtor ook een gratis schijf image programma.
Dus als u een interne of externe WD schijf heeft zie

http://support.wdc.com/product/downloaddetail.asp?swid=119&wdc_lang=de

eclipse
door eclipse - May 17, 2015 om 22:49
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=aurora1 schreef op zondag 17 mei 2015, 22:34]Lees eens klik hier, klik hier.

@ AURORA, DIT GAAT BOVEN ME PET :-( teveel info van hoe en wat ...

eclipse
door eclipse - May 17, 2015 om 22:51
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 17 mei 2015, 22:36]Een image maken kan met Programma Acronis True Image.(niet gratis)
Kijk ook op de site van schoonepc.nl hoe en met welk gratis programma een schijf image gemaakt kan worden.
Als u een interne of externe schijf van Seagate of Maxtor heeft kunt u van hun site, gratis een programma downloaden waarmee schijf backups en images gemaakt kunnen worden.
Deze gratis programma's zijn van de makers van Acronis True Image maar aan mogelijkheden wat beperkter dan de betaalde versie.
Windows zelf kan ook een complete kopie van de HD maken, maar dan heet het een systeembackup.
Voor gratis 'image' programma's zie
http://www.thewindowsclub.com/free-imaging-backup-recovery-software-windows

@ hallo Philip, dat proggie van je kost dagen werk heb hem van de week gelezen.. teveel gedoe...ik heb er een nioeuwe ssd in he daar zat een programma bij die een copy maaktte van C in ca 4 minuten ken ik die niet gebruiken, in dit geval was het een kopie van een andere ssd ( kleinere) als ik hem nu eens naar een externe schrijf ????

eclipse
door eclipse - May 17, 2015 om 22:53
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 17 mei 2015, 22:47]WD heeft zoals Seagate en Maxtor ook een gratis schijf image programma.
Dus als u een interne of externe WD schijf heeft zie

http://support.wdc.com/product/downloaddetail.asp?swid=119&wdc_lang=de

@Philip hij moet van een SSD naar een wd schijf western digital...ik wil hem wel naar de grotere ssd kopieeren met dat programnma maar dan gaat ie er van opstarten dus ik moet externe gaan

eclipse
door eclipse - May 17, 2015 om 22:58
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Download SyncBackFree V7.3.1.29

is dit een makkelijke ??? wie o wie :-)

eclipse
door eclipse - May 17, 2015 om 22:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Download SyncBackFree V7.3.1.29 nee dus engelse pdf erbij ?

eclipse
door eclipse - May 17, 2015 om 23:13
1561 Antwoorden / 370 Vragen

help ik heb met windows een backup naar een externe schijf willen maken na ca 6 gig zei die jammer foutje en stoptte ermee , hoe heet die backup ?? ik ken het niet terug vinden op de schijf ?? maar hij is nu wel 5 gig kleiner dus er moet ergens een soort van stukkie backup staan maar ik weet de naam niet ??? hoe noermt windows die backup ????

ph
door philip36 - May 17, 2015 om 23:14
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Met het WD image programma maak je een Image van bijv. de C schijf en van deze image-file kan niet worden opgestart, ook al zou de imagefile op een interne HD staan.
Maar opslaan op een externe schijf is geen enkel probleem.
Als het Image programma van WD opgestart is en het programma detecteert een WD schijf, intern of extern, kun je het programma gebruiken ook al gebruik je de WD schijf niet.
Dus als er een WD schijf in de computer zit maar je wilt een image van C (Samsung) naar externe SSD van Samsung of een ander type en merk HD moet dat geen probleem zijn.

ph
door philip36 - May 17, 2015 om 23:23
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Extensie .vhd

ph
door philip36 - May 17, 2015 om 23:26
2275 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=eclipse schreef op zondag 17 mei 2015, 23:13]help ik heb met windows een backup naar een externe schijf willen maken na ca 6 gig zei die jammer foutje en stoptte ermee , hoe heet die backup ?? ik ken het niet terug vinden op de schijf ?? maar hij is nu wel 5 gig kleiner dus er moet ergens een soort van stukkie backup staan maar ik weet de naam niet ??? hoe noermt windows die backup ????

Extensie .vhd

eclipse
door eclipse - May 17, 2015 om 23:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 17 mei 2015, 23:26][quote=eclipse schreef op zondag 17 mei 2015, 23:13]help ik heb met windows een backup naar een externe schijf willen maken na ca 6 gig zei die jammer foutje en stoptte ermee , hoe heet die backup ?? ik ken het niet terug vinden op de schijf ?? maar hij is nu wel 5 gig kleiner dus er moet ergens een soort van stukkie backup staan maar ik weet de naam niet ??? hoe noermt windows die backup ????

Extensie .vhd

Extensie .vhd ken die niet vinden ( locate ) en zelf ook niet als ik op de E zoek ?? :-( hij begon gewoon te schrijven zondewr een naam te laten zien alleen externe M maar zie er geen backup Extensie .vhd

eclipse
door eclipse - May 17, 2015 om 23:49
1561 Antwoorden / 370 Vragen

data migration van samsung schrijft enkel naar ssd schijven :-( je ken géén station toewijzen....dus bijv. C: naar M: map back-up dat gaat niet

ph
door philip36 - May 17, 2015 om 23:54
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als het file backup is en geen system backup is de ectensie .bkf
Probeer anders de onvolledige backup terug te zetten waardoor je in het backup venster de naam ziet.

eclipse
door eclipse - May 17, 2015 om 23:59
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op zondag 17 mei 2015, 23:54]Als het file backup is en geen system backup is de ectensie .bkf
Probeer anders de onvolledige backup terug te zetten waardoor je in het backup venster de naam ziet.

@hoi philip dat heb ik geprobeerd, opnieuw proberen maar de kast reageerde gewoon niet.. deed niets probeerde niet eens een venster te openen

zal evben zoeken naar onvolledige backup door een backup te maken maar ben bang dat ie het niet doet NEE hij zegt uw backup controleren ( belangrijk) de vorige geplande back-up is niet gelukt datum van back-up 17-05-2015 23:37
de backup opnieuw uitvoeren doet hij niet

ph
door philip36 - May 18, 2015 om 00:11
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Wat u wilt doen is een eigenlijk een exacte kopie van C: maken.
Maar dat moet je niet willen want dan kun je die schijf waar de kopie op staat ook niet meer gebruiken om andere bestanden er naar te kopiëren.
U moet echt gaan werken met het WD Image programma of een ander gratis Image programma.
Als er wat met de C schijf gebeurt of met de bestanden op C kun je de gemaakte image terugzetten en heb je weer de situatie toen de image gemaakt werd.
Je kunt de gemaakte image ook regelmatig aanvullen met de wijzigingen die in die tussentijd op C: zijn opgetreden.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 00:13
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op maandag 18 mei 2015, 00:11]Wat u wilt doen is een eigenlijk een exacte kopie van C: maken.
Maar dat moet je niet willen want dan kun je die schijf waar de kopie op staat ook niet meer gebruiken om andere bestanden er naar te kopiëren.
U moet echt gaan werken met het WD Image programma of een ander gratis Image programma.
Als er wat met de C schijf gebeurt of met de bestanden op C kun je de gemaakte image terugzetten en heb je weer de situatie toen de image gemaakt werd.
Je kunt de gemaakte image ook regelmatig aanvullen met de wijzigingen die in die tussentijd op C: zijn opgetreden.

deze Philip ?? http://landing.driverwhiz.com/nl/software.jsp?brand=Western%20Digital&device=&type=&cc=nl&subid=P31A117688&kid=0f44ce22-5ad5-4f07-b059-f3471052bc34&gclid=CKLcs5XmycUCFUjlwgodaFQA7g

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 00:22
1561 Antwoorden / 370 Vragen

njietb te geloven linkt dat ding me door naar een update proggie ?? knetter van die dingen ... t is puzzelen om op de goede download te klikken

dobby
door dobby - May 18, 2015 om 01:03
749 Antwoorden / 1 Vragen

Voor iets van 40 euro (prive single license) ofzo als je hem wilt blijven gebruiken, of gratis (mag legaal, maar dan werkt de backup functie maar een paar maanden, duidelijk zichtbaar aangegeven; restoren mag altijd, en je kan natuurlijk als je eens een nieuw image moet maken ook desnoods weer een nieuwe versie, met een nieuwe datum downloaden - hoewel gezien de functionaliteit die 40 euro zeer goed te verantwoorden is).

Je hebt maar 1 file nodig, snapshot.exe, tenzij je onder een 64bits WinRE draait (dat is niet de standaard manier van werken), dan heb je snapshot64.exe nodig.

Maar deeplinken is niet zo netjes, en de setup kan ook wel handig zijn (file associaties, startmenu entries enzo) - http://www.drivesnapshot.de/ Plus natuurlijk de FAQs, BuyMeNow links enzo..

Let op = is geen backup programma, maar echt een image programma, doet dus geen losse files maar wel partities, disks. Er zit een filesystem drover bij (je kan de backup dus tijdelijke (readonly) openen om er dingen af te halen / op te zoeken. Hij kan veel filesystemen aan, en raw.. Is maar 1 losse executable, draait onder win32/64/winre..

Echt handig..heeft bij mij de registratieprijs al meerdere keren terugverdient..

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 07:52
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=dobby schreef op maandag 18 mei 2015, 01:03]Voor iets van 40 euro (prive single license) ofzo als je hem wilt blijven gebruiken, of gratis (mag legaal, maar dan werkt de backup functie maar een paar maanden, duidelijk zichtbaar aangegeven; restoren mag altijd, en je kan natuurlijk als je eens een nieuw image moet maken ook desnoods weer een nieuwe versie, met een nieuwe datum downloaden - hoewel gezien de functionaliteit die 40 euro zeer goed te verantwoorden is).

Je hebt maar 1 file nodig, snapshot.exe, tenzij je onder een 64bits WinRE draait (dat is niet de standaard manier van werken), dan heb je snapshot64.exe nodig.

Maar deeplinken is niet zo netjes, en de setup kan ook wel handig zijn (file associaties, startmenu entries enzo) - http://www.drivesnapshot.de/ Plus natuurlijk de FAQs, BuyMeNow links enzo..

Let op = is geen backup programma, maar echt een image programma, doet dus geen losse files maar wel partities, disks. Er zit een filesystem drover bij (je kan de backup dus tijdelijke (readonly) openen om er dingen af te halen / op te zoeken. Hij kan veel filesystemen aan, en raw.. Is maar 1 losse executable, draait onder win32/64/winre..

Echt handig..heeft bij mij de registratieprijs al meerdere keren terugverdient..

@Hoi dobby, hou het even simpel :-) ik heb vannacht nog met true image een copy ?? gemaakt niet een gehele .. C: is 69,8 gig...de kopy is 50,2 gig. , mis dus iets van 19 gig ? wat ken dat wezen , wat ken die 19 gig zijn die NIET gekopieerd is ??

ph
door philip36 - May 18, 2015 om 08:15
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als je Acronis True Image hebt gevraagd een image van C te maken heeft het programma dat ook gedaan.
De Image file wordt standaard gecomprimeerd, of je moet geen compressie ingeven bij de settings.
Bij compressie van de file is deze natuurlijk kleiner dat de grootte van C., vandaar het verschil in grootte van de Image file en C.
Neem aan dat je aan Acronis True Image gevraagd hebt om een image van C te maken en geen normale backup van files.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 08:25
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op maandag 18 mei 2015, 08:15]Als je Acronis True Image hebt gevraagd een image van C te maken heeft het programma dat ook gedaan.
De Image file wordt standaard gecomprimeerd, of je moet geen compressie ingeven bij de settings.
Bij compressie van de file is deze natuurlijk kleiner dat de grootte van C., vandaar het verschil in grootte van de Image file en C.
Neem aan dat je aan Acronis True Image gevraagd hebt om een image van C te maken en geen normale backup van files.

@ morge Philip, ik lees ff wat engels voor .. clone disk wizard.
automatic recommed
all your partitions from the source disk wil be copied to the target disk in few simple steps and your new hard disk wil be made bootable . your existing partitions will be automatic resized to fit the target harddisk. dan klik je op next en gaatie schrijven naar een schijf die jij zelf wilt...

Als ik het goed begrijp zegt ie dat ie alles hebt gekopieerd .. maar ik zie geen gecomprimeerde bestanden ? en gaat ie nu gewoon verder met aanvullen van de backup ? als ik wat op C: doet ?????
m n engels is slecht hoor..O programma heet acronis true image WD edition ik kies dan voor clone disk copy partions from one disk to another .... dat was het :-) oke nu ?? alles erop ??

ph
door philip36 - May 18, 2015 om 08:34
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ook goede morgen eclipse.
Het lijkt erop dat het programma een kopie van de C schijf heeft gemaakt alsof de target disk de nieuwe schijf is om in de computer te plaatsen.
Zal direct het programma Acronis True zimage WD edition eens installeren en bekijken wat er precies gedaan is.
Last het u deze morgen nog weten.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 08:44
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op maandag 18 mei 2015, 08:34]Ook goede morgen eclipse.
Het lijkt erop dat het programma een kopie van de C schijf heeft gemaakt alsof de target disk de nieuwe schijf is om in de computer te plaatsen.
Zal direct het programma Acronis True zimage WD edition eens installeren en bekijken wat er precies gedaan is.
Last het u deze morgen nog weten.C: .

Hoi Philip C: 49,4 gig F: clone 43,7 gig ik zag niets van comprimeren, maar is anders als 19 gig ??

ph
door philip36 - May 18, 2015 om 10:05
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Ik heb True Image WD opgestart.
Het programma start op met het tab-blad Tools and utilities.
Maar om een Image te maken moet je op het tab-blad Backup and recovery klikken.
Dan zie je links Disk and partition backup.
Dan kom je in het menu Configure Disk backup process.
Hier kun je de partitions selecteren waarvan een image gemaakt moet worden.
Onderin kun je aangeven waar de image opgeslagen moet worden.
Rechtboven zie je switch to disk mode. Als je daar op klikt zie je de geen details meer maar de namen van de schijven.
Als je een image wilt maken van de complete schijf kun je hier dan die schijf selecteren.
Onderin kun je ook hier weer de plaats selecteren waar de image opgeslagen moet worden.
In het tab-blad Backup and recovery zie je ook Recover staan.
Hier moet je op klikken als je de image terug wilt zetten.
Op dezelfde regel staat ook nog Other backups.
Deze werken niet in deze beperkte versie van True Image WD edition.

ph
door philip36 - May 18, 2015 om 10:19
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@eclipse

Het beperkte programma ondersteunt niet het opslaan van de wijzigingen (incremental backup) van de C: schijf.
Als de zaken op C dusdanig gewijzigd zijn dat je daar een image van wilt hebben zul je met deze versie van het programma weer een volledige nieuwe Image moeten maken.
Als dat gelukt is en je hebt ruimte probleem op de externe schijf kun je de oude image eraf gooien.
Bij genoeg ruimte kun je de eerdere Image gewoon laten staan en heb je de keus welke image je wilt terugzetten bij problemen met de C: schijf.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 10:26
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op maandag 18 mei 2015, 10:19]@eclipse

Het beperkte programma ondersteunt niet het opslaan van de wijzigingen (incremental backup) van de C: schijf.
Als de zaken op C dusdanig gewijzigd zijn dat je daar een image van wilt hebben zul je met deze versie van het programma weer een volledige nieuwe Image moeten maken.
Als dat gelukt is en je hebt ruimte probleem op de externe schijf kun je de oude image eraf gooien.
Bij genoeg ruimte kun je de eerdere Image gewoon laten staan en heb je de keus welke image je wilt terugzetten bij problemen met de C: schijf.

Philip hij hebt er op M wd schijf 2 tb een Samsung SSD 840 PRO Series_full_b1_s1_v1.tib van gemaakt de grootte is 24,2 gig op M op C: 49,7.... hebt ie het dus gecomprimeerd ? C: werkt primas nu hoor dus als de backup NU goed is ben ik tevreden zal niet veel meer bijkomen...

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 10:36
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Philip ik heb het precies zo gedaan als dat jij het geschreven had ........maar is dus wel beduidend kleiner als de C: wat denk je ? is het goed gegaan ? dan ken ik het eens afsluiten wordt er zolangzamerhand knetter van :-) jij ook :-) ??

dobby
door dobby - May 18, 2015 om 12:51
749 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=eclipse schreef op maandag 18 mei 2015, 07:52]@Hoi dobby, hou het even simpel :-) ik heb vannacht nog met true image een copy ?? gemaakt niet een gehele .. C: is 69,8 gig...de kopy is 50,2 gig. , mis dus iets van 19 gig ? wat ken dat wezen , wat ken die 19 gig zijn die NIET gekopieerd is ?? Er kan compressie gebruikt zijn, maar wat hier denk ik waarschijnlijker is: Veel imageing programma's "kennen" file systems, en gebruiken die kennis ook.. dus die slaan niet meer botweg elke sector van de disk op, maar alleen sectors die "in gebruik zijn" (ok - je hebt dan altijd nog de mogelijkheid ergens in de advanced opties enzo om echt een Raw Copy / Full Disc / whatever te doen, maar dat is voor gewoon gebruik niet nodig, die data heb je als enduser niets aan.) Als je forensisch onderzoek gaat doen enzo is het een heel ander verhaal, maar gewoon een snapshot - ik wil later naar (wat Windows en de User betreft) exact deze situatie toe.. dan heb je aan "Het Actieve deel" van de partitie genoeg...

crewmember
door crewmember - May 18, 2015 om 13:06
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom wil je een kopie maken.

Installeer gewoon windows opnieuw en zet je foto's enzo over.

Om de zoveel tijd eens opnieuw installeren is zowiezo goed voor de snelheid van je PC.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 14:01
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op maandag 18 mei 2015, 12:26]Onderaan het tab blad Configure disk backup process kun je op Disk backup options klikken.
In het venster wat dan komt zie je tab-bladen, de 2 waar we naar kijken zijn Backup scheme en tab-blad Performance.
Klik op tab-blad Backup scheme,
Daar staat standaard ingesteld Single version scheme.
Onder How it works zie je dat als de nieuwe Image gemaakt is, de voorgaande verwijderd wordt.
Verander de Single version scheme in Custom scheme en klik daarna op Turn on automatic cleaning.
Vink daar in ieder geval aan Do not delete the first version of the backup aan.
Daarna vink je Save the settings als default aan.

Klik nu op tab-blad Performance.
Daar zie je dat de compressie is ingesteld op Normal.
U kunt de schuif naar links zetten op None en een Image maken om te zien of de grootte van de C-schijf en de Image file nu wel gelijke grootte hebben.

Ook kun je op het tab blad Configure Disk backup process bij Scheldule opgeven op welke dag en uur er een nieuwe Image gemaakt moet worden.
Als je
U kunt instellen dat er bijv.vandaag om 14 uur nog een Image gemaakt moet worden en zien wat er gebeurt.

Om te zien of de Image die u gemaakt heeft werkt kunt u in het tab-blad Backup and recovery op Browse for Backup klikken waarna hij de gemaakte Image moet kunnen vinden.

Heb op internet gevonden dat dat compressed Image file (normal) ongeveer 60 % tot 70% van de originele schijfgrootte is.
Is afhankelijk van de type files. Dus 24,2 Gb tegen 49,7 GB is dan 50% gecomprimeerd, wat dan weer erg veel lijkt.

Als je genoeg ruimte op de externe disk hebt zou je, zoals al gezegd is, een Image kunnen maken zonder compressie, deze is dan ook wat sneller klaar.
Of een Image alleen van een partitie, is dan een stuk kleiner, alleen om te zien of de grootte van de Image en partitie nu ongeveer gelijk zijn.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 14:04
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op maandag 18 mei 2015, 12:26]Onderaan het tab blad Configure disk backup process kun je op Disk backup options klikken.
In het venster wat dan komt zie je tab-bladen, de 2 waar we naar kijken zijn Backup scheme en tab-blad Performance.
Klik op tab-blad Backup scheme,
Daar staat standaard ingesteld Single version scheme.
Onder How it works zie je dat als de nieuwe Image gemaakt is, de voorgaande verwijderd wordt.
Verander de Single version scheme in Custom scheme en klik daarna op Turn on automatic cleaning.
Vink daar in ieder geval aan Do not delete the first version of the backup aan.
Daarna vink je Save the settings als default aan.

Klik nu op tab-blad Performance.
Daar zie je dat de compressie is ingesteld op Normal.
U kunt de schuif naar links zetten op None en een Image maken om te zien of de grootte van de C-schijf en de Image file nu wel gelijke grootte hebben.

Ook kun je op het tab blad Configure Disk backup process bij Scheldule opgeven op welke dag en uur er een nieuwe Image gemaakt moet worden.
Als je
U kunt instellen dat er bijv.vandaag om 14 uur nog een Image gemaakt moet worden en zien wat er gebeurt.

Om te zien of de Image die u gemaakt heeft werkt kunt u in het tab-blad Backup and recovery op Browse for Backup klikken waarna hij de gemaakte Image moet kunnen vinden.

Heb op internet gevonden dat dat compressed Image file (normal) ongeveer 60 % tot 70% van de originele schijfgrootte is.
Is afhankelijk van de type files. Dus 24,2 Gb tegen 49,7 GB is dan 50% gecomprimeerd, wat dan weer erg veel lijkt.

Als je genoeg ruimte op de externe disk hebt zou je, zoals al gezegd is, een Image kunnen maken zonder compressie, deze is dan ook wat sneller klaar.
Of een Image alleen van een partitie, is dan een stuk kleiner, alleen om te zien of de grootte van de Image en partitie nu ongeveer gelijk zijn.

Hoi Philip, gedaan wat je schreef, ik heb nu een back up van 41,9 gig tegenover 49,9 van C: wat denk je inorde zo, ? zoja jouw instellingen zoals je hier schrijft laten staan ??? ik mis nog iets van 8 gig maar dat ken gecomprimeerd zijn dan he ? poeh hee ingewikkeld proggie :-) hij deed er nu ca 8 minuten over ipv 4 a 5

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 14:06
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 18 mei 2015, 13:06]Waarom wil je een kopie maken.

Installeer gewoon windows opnieuw en zet je foto's enzo over.

Om de zoveel tijd eens opnieuw installeren is zowiezo goed voor de snelheid van je PC.
weet ik wel , crewmember, maar ik moest nu wel formatten omdat er een schijf stond geblokkeerd met een 1 o kb bestandje schijf is 500 gig, kon hem alleen op een schone instal formatten...

ph
door philip36 - May 18, 2015 om 14:17
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@crewmember
Waarom een Image van C partitie of de hele harde schijf maken.
Zeg dat je een nieuwe PC hebt gekocht en al je extra computerprogramma's, internetinstellingen en spellen hebt geïnstalleerd en geconfigureerd.
Ook alle updates voor Windows staan er op.
Na een half jaar wil je computer door een softwareprobleem niet meer opstarten en moet je alles opnieuw installeren.
Dat kost dan behoorlijk wat tijd want je moet elk afzonderlijk programma weer installeren en spellen opnieuw instellen.
Je zit dus hiermee weer een halve dag achter de computer om dat voor elkaar te krijgen.

Als je toen, na de installatie van je extra software op de nieuwe PC, een Image had gemaakt had je deze Image nu gewoon terug kunnen zetten en had je weer de situatie gehad van het moment waarop de Image gemaakt is.
Niks opnieuw programma's installeren en instellen en als het terugzetten van de Image gestart is kun je gewoon iets anders gaan doen.
Meestal na een half uurtje staat de Image weer op de PC en is deze weer gebruiksklaar.

ph
door philip36 - May 18, 2015 om 14:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@eclipse
Als het programma geen foutmelding heeft gegeven zal het dik in orde zijn.
De instellingen kunnen blijven zoals beschreven.
U moet nog wel even kijken of met True Image WD edition een bootable schijfje gemaakt kan worden.
Als de computer niet opstart heb je een bootable schijfje nodig om de Image terug te kunnen zetten.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 15:13
1561 Antwoorden / 370 Vragen

Philip hij hebt met succes een bootable cd 546 mb gebrand......er zit geen uitvoerbaar bestand bij dus exe bijv...enkel bn..efi...........so............cfg............dat...........ms dos toepassing......................wat denk je ? klaaar ?????????????????

ph
door philip36 - May 18, 2015 om 15:26
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Onderaan het tab blad Configure disk backup process kun je op Disk backup options klikken.
In het venster wat dan komt zie je tab-bladen, de 2 waar we naar kijken zijn Backup scheme en tab-blad Performance.
Klik op tab-blad Backup scheme,
Daar staat standaard ingesteld Single version scheme.
Onder How it works zie je dat als de nieuwe Image gemaakt is, de voorgaande verwijderd wordt.
Verander de Single version scheme in Custom scheme en klik daarna op Turn on automatic cleaning.
Vink daar in ieder geval aan Do not delete the first version of the backup aan.
Daarna vink je Save the settings als default aan.

Klik nu op tab-blad Performance.
Daar zie je dat de compressie is ingesteld op Normal.
U kunt de schuif naar links zetten op None en een Image maken om te zien of de grootte van de C-schijf en de Image file nu wel gelijke grootte hebben.

Ook kun je op het tab blad Configure Disk backup process bij Scheldule opgeven op welke dag en uur er een nieuwe Image gemaakt moet worden.
Als je
U kunt instellen dat er bijv.vandaag om 14 uur nog een Image gemaakt moet worden en zien wat er gebeurt.

Om te zien of de Image die u gemaakt heeft werkt kunt u in het tab-blad Backup and recovery op Browse for Backup klikken waarna hij de gemaakte Image moet kunnen vinden.

Heb op internet gevonden dat dat compressed Image file (normal) ongeveer 60 % tot 70% van de originele schijfgrootte is.
Is afhankelijk van de type files. Dus 24,2 Gb tegen 49,7 GB is dan 50% gecomprimeerd, wat dan weer erg veel lijkt.

Als je genoeg ruimte op de externe disk hebt zou je, zoals al gezegd is, een Image kunnen maken zonder compressie, deze is dan ook wat sneller klaar.
Of een Image alleen van een partitie, is dan een stuk kleiner, alleen om te zien of de grootte van de Image en partitie nu ongeveer gelijk zijn.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 15:38
1561 Antwoorden / 370 Vragen

mensen allemaal dank je wel voor jullie tijd en men name Philip, zonder blikken of blozen of ongeduldig te zijn volhardend mij er doorheen te sleuren, ik begrijp engels niet meer zo. en zeker niet als ze met rare woorden gaan smijten in dat programa van true images acronis .
iedereen die reageerde dankjewel, maar ik moest me aan philip vasthouden, want alles wat Philip schreef deed ik hier op de computer :-) heb van de hele vraag een word docu gemaakt dus ken het nalezen en ervan leren...................... dank en dit gaat me uren werk schelen met opnieuw installeren... al dat geupdate...games gaan vanzelf via steam... maar windows en programma s moet je toch echt zelf doen en bijblijven, zeker als je ook nog data gaat verplaatsen naar andre schijven , maar goed alles voor elkaar data /kopie backup of recover hoe het ook heet veilig data rescue cd gemaakt .. ik heb begrepen dat als ik een image terugzet jhij dan C: formateerd dus heb altijd een schone instal :-) en weten jullie ( sommige van jullie dat het begon met een 0 kb bestandje op een harde schijf wat zich niet liet formateren dus m n hele schijf blokkeerde :-) 0,0 kb ?? ongelooflijk.... dus iets niks hebt me ff 3 dagen werk bezorgt en jullie koppijn :-) dank jullie welllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll

crewmember
door crewmember - May 18, 2015 om 16:08
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eclipse schreef op maandag 18 mei 2015, 15:38] ik heb begrepen dat als ik een image terugzet jhij dan C: formateerd dus heb altijd een schone instal

Hij is zo schoon als dat hij was toen je de image maakte. Als je bijvoorbeeld nu een virus op die image hebt staan, zal je die wanneer je hem gebruikt weer installeren.

[quote=philip36 schreef op maandag 18 mei 2015, 14:17]@crewmember

Ik blijf erbij dat opnieuw installeren een betere optie is.
-Je kan via Ninite.com in 1 keer de meest up to date versie al je software er op zetten. -Je windows updates gaan over het algemeen automatisch, dus dat is ook geen werk.
-Je hebt meteen de nieuwste drivers etc weer.

-Met zon image zet je er na een jaar alleen maar verouderde rommel etc op.
-Dan moet je dus alsnog allemaal Handmatige updates doen,voordat al je software (java/chrome/Avast etc) weer veilig is.
-Daarnaast verwijder je dan alsnog alle spellen en data die je er in het afgelopen jaar op hebt gezet.
-En een spel van een jaar geleden dat je misschien allang niet meer boeit. Zet je er weer op omdat het in je image zat.

Het is misschien handig om je basis windows met drivers te imagen als backup. Maar dat kost je dan weer een aardig stuk van een harde schijf, en windows opnieuw installeren is bijna net zo snel.

Maar goed, ieder zijn meug.

ph
door philip36 - May 18, 2015 om 16:43
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@eclipse
Graag gedaan.
Nu de bootable schijf.
Had even tijd nodig om bootable schijf te branden (kan ook op een DVD of DVD rewritable) en het uit te proberen.
Ik heb naast de WD versie er ook nog True Image 2011 Nederlands opstaan.
Blijkbaar ziet de WD versie ook de 2011 versie.
Bij het maken van de bootable schijf kan ik 3 dingen selecteren om op de schijf te branden.
Heeft te maken met usb ondersteuning en system info.
Heb een bootable schijf gebrand en grootte is 324MB.
Heb daarna met de bootable schijf in de dvd lade computer opnieuw opgestart.
Krijg dan een scherm waar ik kan kiezen tussen True image en Windows.
Kies je voor Windows start Windows gewoon op en geen True Image.
Voor terugzetten van backup True Image kiezen.
Dan kies je voor Recovery.
Daarna Browse for backup.
Als de backup geselecteerd is kies je voor Valideren.
Daarna Proceed.
Ik ben zojuist tot Valideren gegaan zonder dat de backup terug gezet werd.

Of de bootable schijf werkt zou ik met de bootable schijf in de DVD lade de computer opnieuw opstarten en even zien of je tot aan de backup file kunt komen.

ph
door philip36 - May 18, 2015 om 17:07
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@crewmember
Het is wel de bedoeling dat je regelmatig een Image maakt om up-to-date te blijven.
met wat er op de computer staat.
Gooi er een spel af waar je geen schijfjes meer van hebt kun je dat weer terug zetten van een eerdere backup.
Je kunt door de Image bladeren en kiezen wat je terug wilt zetten. Het is niet noodzakelijk om de hele Image terug te zetten.
Bij de betaalde versie kun je incremental backups maken waardoor je niet zoveel ruimte nodig hebt.
Maar ja, inderdaad ieder zijn meug.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 17:18
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op maandag 18 mei 2015, 16:43]@eclipse
Graag gedaan.
Nu de bootable schijf.
Had even tijd nodig om bootable schijf te branden (kan ook op een DVD of DVD rewritable) en het uit te proberen.
Ik heb naast de WD versie er ook nog True Image 2011 Nederlands opstaan.
Blijkbaar ziet de WD versie ook de 2011 versie.
Bij het maken van de bootable schijf kan ik 3 dingen selecteren om op de schijf te branden.
Heeft te maken met usb ondersteuning en system info.
Heb een bootable schijf gebrand en grootte is 324MB.
Heb daarna met de bootable schijf in de dvd lade computer opnieuw opgestart.
Krijg dan een scherm waar ik kan kiezen tussen True image en Windows.
Kies je voor Windows start Windows gewoon op en geen True Image.
Voor terugzetten van backup True Image kiezen.
Dan kies je voor Recovery.
Daarna Browse for backup.
Als de backup geselecteerd is kies je voor Valideren.
Daarna Proceed.
Ik ben zojuist tot Valideren gegaan zonder dat de backup terug gezet werd.

Of de bootable schijf werkt zou ik met de bootable schijf in de DVD lade de computer opnieuw opstarten en even zien of je tot aan de backup file kunt komen.

Hoi Philip, hij strat wel op van de cd, acronis boot vervolgens de melding niet bootable cannot read en dan gaat ie herstarten naar windows ?? maar zo n backup ken ik toch terug zetten met het programma ???

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 17:23
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 18 mei 2015, 16:08][quote=eclipse schreef op maandag 18 mei 2015, 15:38] ik heb begrepen dat als ik een image terugzet jhij dan C: formateerd dus heb altijd een schone instal

Hij is zo schoon als dat hij was toen je de image maakte. Als je bijvoorbeeld nu een virus op die image hebt staan, zal je die wanneer je hem gebruikt weer installeren.

[quote=philip36 schreef op maandag 18 mei 2015, 14:17]@crewmember

Ik blijf erbij dat opnieuw installeren een betere optie is.
-Je kan via Ninite.com in 1 keer de meest up to date versie al je software er op zetten. -Je windows updates gaan over het algemeen automatisch, dus dat is ook geen werk.
-Je hebt meteen de nieuwste drivers etc weer.

-Met zon image zet je er na een jaar alleen maar verouderde rommel etc op.
-Dan moet je dus alsnog allemaal Handmatige updates doen,voordat al je software (java/chrome/Avast etc) weer veilig is.
-Daarnaast verwijder je dan alsnog alle spellen en data die je er in het afgelopen jaar op hebt gezet.
-En een spel van een jaar geleden dat je misschien allang niet meer boeit. Zet je er weer op omdat het in je image zat.

Het is misschien handig om je basis windows met drivers te imagen als backup. Maar dat kost je dan weer een aardig stuk van een harde schijf, en windows opnieuw installeren is bijna net zo snel.

Maar goed, ieder zijn meug.

hallo crewmember ik heb de betaalde versie van advanted driver updater, deze chect regelmatig op nieuwe drivers e,d gaat vanzelf moet alleen ff toestemming geven... dus ook geen probleem, mijn sys is nu schoon en snel, en klaar, als ik een image terugzet gaat ie eerst formatten dan de image terugzetten dan is ie net zo schoon als nu alleen de drivers zullen dan bijgewerkt worden, die van windows update gaan uit want hij loopt goed, en updates brengen soms problemen mee, heb vaak last na een update met de blue tooth en de 3.0 verbinding..

crewmember
door crewmember - May 18, 2015 om 17:45
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eclipse schreef op maandag 18 mei 2015, 17:23]

hallo crewmember ik heb de betaalde versie van advanted driver updater, deze chect regelmatig op nieuwe drivers e,d gaat vanzelf moet alleen ff toestemming geven... dus ook geen probleem, mijn sys is nu schoon en snel, en klaar, als ik een image terugzet gaat ie eerst formatten dan de image terugzetten dan is ie net zo schoon als nu alleen de drivers zullen dan bijgewerkt worden, die van windows update gaan uit want hij loopt goed, en updates brengen soms problemen mee, heb vaak last na een update met de blue tooth en de 3.0 verbinding..

-Die driver updater is ook weer een process dat aanstaat en je pc trager maakt. En het opstarten langer laat duren. En je moet er nog voor betalen ook.

- Als je je image nooit meer update heb je dus straks een oude image die weer een berg updates moet hebben voordat hij veilig is.
- Als je je image elke maand ofzo vernieuwd wordt je pc nooit schoon.Je formatterd hem dan en dan zet je er weer een rommelige image van een maand oud overheen. Je schoont dan maar een maand aan rommel op.

Verder zijn allerhande tune, speed up, auto driver checker programma's enzo zelf al funest voor je snelheid. Maar goed.

Verder moet je beslist niet je windows update uitzetten. Als er dan een beveiligings lek gedicht wordt door Microsoft krijg jij die update niet en blijf je kwetsbaar.
Liever problemen met je bluetooth dan met het saldo op je bankrekening neem ik aan.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 17:55
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 18 mei 2015, 17:45][quote=eclipse schreef op maandag 18 mei 2015, 17:23]

hallo crewmember ik heb de betaalde versie van advanted driver updater, deze chect regelmatig op nieuwe drivers e,d gaat vanzelf moet alleen ff toestemming geven... dus ook geen probleem, mijn sys is nu schoon en snel, en klaar, als ik een image terugzet gaat ie eerst formatten dan de image terugzetten dan is ie net zo schoon als nu alleen de drivers zullen dan bijgewerkt worden, die van windows update gaan uit want hij loopt goed, en updates brengen soms problemen mee, heb vaak last na een update met de blue tooth en de 3.0 verbinding..

-Die driver updater is ook weer een process dat aanstaat en je pc trager maakt. En het opstarten langer laat duren. En je moet er nog voor betalen ook.

- Als je je image nooit meer update heb je dus straks een oude image die weer een berg updates moet hebben voordat hij veilig is.
- Als je je image elke maand ofzo vernieuwd wordt je pc nooit schoon.Je formatterd hem dan en dan zet je er weer een rommelige image van een maand oud overheen. Je schoont dan maar een maand aan rommel op.

Verder zijn allerhande tune, speed up, auto driver checker programma's enzo zelf al funest voor je snelheid. Maar goed.

Verder moet je beslist niet je windows update uitzetten. Als er dan een beveiligings lek gedicht wordt door Microsoft krijg jij die update niet en blijf je kwetsbaar.
Liever problemen met je bluetooth dan met het saldo op je bankrekening neem ik aan.

daar hebben we dan weer tuneup utilities voor he schakel je onnodige opstart programma s uit ..eitje .........

ph
door philip36 - May 18, 2015 om 19:59
2275 Antwoorden / 4 Vragen

@eclipse
Ja, je kunt de Image terug zetten met het programma.
Maar als de computer niet wil starten vanaf de HD heb je een probleem want je kunt niet bij het programma komen.
Dus zul je een bootCD moeten hebben.
Als de True Image bootcd niet wil lukken zal er iets anders gezocht moeten worden.
Ik heb True Image WD edition en die van 2011 eraf gegooid, en alleen de WD versie er op gezet, maar als ik een bootCD wil maken met True Image WD edition komen in het aanmaakvenster toch weer de bootfiles van de 2011 versie

Er bestaat een BartPe bootCD en een Ultimate BootCD.
Ik heb ze allebei maar kan ze nu even niet vinden, te goed weggelegd, dus kan nu niet testen of je hiermee bij het True Image programma kunt komen om te starten.
We zoeken morgen verder, prettige avond.

eclipse
door eclipse - May 18, 2015 om 20:03
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=philip36 schreef op maandag 18 mei 2015, 19:59]@eclipse
Ja, je kunt de Image terug zetten met het programma.
Maar als de computer niet wil starten vanaf de HD heb je een probleem want je kunt niet bij het programma komen.
Dus zul je een bootCD moeten hebben.
Als de True Image bootcd niet wil lukken zal er iets anders gezocht moeten worden.
Ik heb True Image WD edition en die van 2011 eraf gegooid, en alleen de WD versie er op gezet, maar als ik een bootCD wil maken met True Image WD edition komen in het aanmaakvenster toch weer de bootfiles van de 2011 versie

Er bestaat een BartPe bootCD en een Ultimate BootCD.
Ik heb ze allebei maar kan ze nu even niet vinden, te goed weggelegd, dus kan nu niet testen of je hiermee bij het True Image programma kunt komen om te starten.
We zoeken morgen verder, prettige avond.

oke dankjewel philip, ken je anders niet zo n cd opsturen ?? ik hoor het wel van je, fff iets anders aan je hoofd he :-) snap best dat je er even genoeg van hebt :-) respect hoor

crewmember
door crewmember - May 18, 2015 om 21:45
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eclipse schreef op maandag 18 mei 2015, 17:55]
daar hebben we dan weer tuneup utilities voor he schakel je onnodige opstart programma s uit ..eitje .........

Dus je zet er een automatische driver updater op, en dan zet je die weer uit via weer een ander programma.

Bedenk je wel, dat als er programma's zouden zijn die je PC echt sneller zouden maken, Microsoft die zelf wel in Windows had gebouwd.

Maar ik zal er over op houden, want het is niet mijn bedoeling alleen maar negatief te doen.

eclipse
door eclipse - May 19, 2015 om 00:00
1561 Antwoorden / 370 Vragen

[quote=crewmember schreef op maandag 18 mei 2015, 21:45][quote=eclipse schreef op maandag 18 mei 2015, 17:55]
daar hebben we dan weer tuneup utilities voor he schakel je onnodige opstart programma s uit ..eitje .........

Dus je zet er een automatische driver updater op, en dan zet je die weer uit via weer een ander programma.

Bedenk je wel, dat als er programma's zouden zijn die je PC echt sneller zouden maken, Microsoft die zelf wel in Windows had gebouwd.

Maar ik zal er over op houden, want het is niet mijn bedoeling alleen maar negatief te doen.

[/quote
crewmember , je dwaalt af van het werkelijke probleem, maar goed, tune up stopt alle programma s ZET ZE UIT TOTDAT JE ZE NODIG HEBT DUS JE COMPUTER NIET BELASTEN, . programma s die je bijv een maal per week gebruikt belasten de kast niet.. branders staan uit tot ik ze nodig heb, dus snap jouw probleem niet meer...wil je het aub bij de image houden...

crewmember
door crewmember - May 19, 2015 om 09:55
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=eclipse schreef op dinsdag 19 mei 2015, 00:00]ZET ZE UIT TOTDAT JE ZE NODIG HEBT DUS JE COMPUTER NIET BELASTEN, . programma s die je bijv een maal per week gebruikt belasten de kast niet.. branders staan uit tot ik ze nodig heb, dus snap jouw probleem niet meer...wil je het aub bij de image houden...

Ik weet heel goed wat al die tune-up programma's doen. Ik heb ze zelf ook allemaal geprobeerd. Totdat ik er achter kwam dat je hiermee meer ellende op de hals haalt dan voortgang. Alle windows processen kan je beter gewoon laten draaien. En alle programma's van derden die je niet opgestart wil hebben, kan je via windows mee geinstalleerde eigen tool "MS config" ook gewoon uitzetten.
Je moet er ook maar op vertrouwen dat die tune up programma's daadwerkelijk weten wat ze doen, en ook niet doodleuk op de achtergrond je data verzamelen en doorsturen.

Dit wordt onderbouwd door het feit dat die tune up programma's vaak free ware programma's zijn. Of van een bedrijfje met een jaaromzet van 30.000€ zijn. En die moeten het dan beter weten dan het internationaal miljarden conglomeraat van Microsoft?

Dit ging over de imaging software. En de problemen die deze manier van backups met zich meebrengt.