lo
door lotte1302 Feb 12, 2015 om 10:29
Huishouden & energie

Bagoes mode

Ik bestelde op 20-01-2015 een paar laarzen op de webshop van Bagoes. Kreeg daarvan een bevestiging, echter werd deze kort daarna geannuleerd, want er stond een foute prijs bij de laarzen. Ik bestelde ze incl verzendkosten voor € 42,75 en er werd mij gemeld dat ze € 109,95 kosten. Men deed mij nog een aanbod met een korting van € 28,00, maar ik ben het daar niet mee eens. Op de voorpagina van Bagoes staat "50 % korting op veel kleding en schoenen" aangegeven en dan lijkt mij de prijs van € 42,75 zeker acceptabel. Ik heb ze in eerste instantie gehouden aan de bevestiging, maar ook aangegeven dat ik bereid ben iets meer te betalen, omdat ik hun fout ook spijtig voor hun vind, maar ze gaan nergens op in. Uiteindelijk heeft mijn baas (directeur incassobureau) hen een brief verzonden waarin de eis dat ze de laarzen voor de prijs moeten leveren als in de bevestiging van de bestelling aangegeven. Ze reageren helemaal niet meer en de laarzen zijn ook niet geleverd. Wat kan ik nog doen, zonder meteen kosten te maken aan deurwaarder en rechtbank. Ik weet dat er wettelijke bepalingen zijn die hierop van toepassing zijn en heb ze daarmee geconfronteerd, maar ze reageren gewoon niet meer. Ik wil die laarzen echt hebben.

1424 13 Rapporteer

ge
door gerboe - Feb 12, 2015 om 10:36
806 Antwoorden / 0 Vragen

Wat u nog kunt doen? Accepteren dat mensen fouten maken en gebruik maken van hun coulante aanbod.

Cookies
door Cookies - Feb 12, 2015 om 10:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Het prijsverschil is te groot met de werkelijke prijs. Een leverancier hoeft dan niet te leveren.

Belachelijk trouwens dat je werkgever zich met dergelijke praktijken bezig houdt.

ge
door gerboe - Feb 12, 2015 om 10:45
806 Antwoorden / 0 Vragen

"50 % korting op veel kleding en schoenen" is wat anders dan "50 % korting op alle kleding en schoenen"

ge
door gerboe - Feb 12, 2015 om 10:47
806 Antwoorden / 0 Vragen

en €42,75 is niet de helft van €109,95...

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 11:32
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als ik bij de sale kijk, zie ik een vest met een adviesprijs van 159.95 voor 24,90 euro. Wat ik al heel flauw vind, want van advies naar verkoopprijzen zijn geen werkelijke afprijzingen.

Het gaat erom of u redelijker wijs had mogen verwachten dat dit een juiste prijs was voor het artikel.

Het gaat om dit wetsartikel

Artikel 3:35 BW
Tegen hem die eens anders verklaring of gedraging, overeenkomstig de zin die hij daaraan onder de gegeven omstandigheden redelijkerwijze mocht toekennen, heeft opgevat als een door die ander tot hem gerichte verklaring van een bepaalde strekking, kan geen beroep worden gedaan op het ontbreken van een met deze verklaring overeenstemmende wil.

Gezien de sales verkopen, zou het kunnen. Vanaf 40 euro gratis verzenden.

Maar u zult het alleen voor de rechter rond kunnen krijgen, aangezien de verkoper geen asem meer geeft.

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2015 om 11:56
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo lotte1302,

..... Ik wil die laarzen echt hebben......
Dan zul je m.i. daar de gevraagde prijs voor moeten gaan betalen.

Je kunt natuurlijk ook de gang naar de rechter maken - met de daaraan wellicht verbonden kosten. De uitkomst lijkt me dan op z'n minst twijfelachtig.

Kan me overigens wel voorstellen dat je teleurgesteld bent: denk je een paar leuke/mooie laarzen voor een goedkoop prijsje te kunnen kopen .....

Dat ze niet meer reageren kan ik me voorstellen, die denken: zoek het maar uit.
Ze hebben je een aardig aanbod gedaan door je korting te willen verlenen.

Mag aannemen dat de prijs op de site inmiddels aangepast is.

Met vr.gr.

Cookies
door Cookies - Feb 12, 2015 om 12:03
13336 Antwoorden / 36 Vragen

......Gezien de sales verkopen, zou het kunnen.......

De laarsjes van topicstarter stonden niet onder 'sales'. Ik zie geen enkele reden waarom Bagoes zou moeten leveren voor 42,75.

mahadma
door mahadma - Feb 12, 2015 om 12:03
11537 Antwoorden / 51 Vragen

In het verleden in de winkel gewerkt en daar werd de Van/Voor prijs wel wat ruimer gezien als reëel. Modeprijzen zijn zo flexibel, daar kan je echt alles van maken. Als het bedrijf niet meer wil leveren mogen ze dat. Al blijft u stellen: "Ik wil die laarzen echt hebben".

Maar als ik als verkopend bedrijf een brief krijg zoals "Uiteindelijk heeft mijn baas (directeur incassobureau) hen een brief verzonden". Ik zou dan als verkopend bedrijf ook afhaken.

hutch
door hutch - Feb 12, 2015 om 12:06
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Hou ook het zgn. '' in het oog.

Als ik het goed gezien heb is Bagoes.nl niet aangesloten bij een branchevereniging, dus zult u, om uw gelijk te halen, naar de kantonrechter moeten stappen.
En dat voor nog geen €40,-- ? Ik vermoed dat de kosten van een gerechtelijke procedure niet in verhouding staan tot het belang van de zaak.

Leest u * * ook eens (als voorbeeld).

U zou kunnen 'schikken' door die 28 euro te accepteren.

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2015 om 12:44
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Door de tegemoetkoming worden de laarzen rond de €70,00. Ik denk eerlijk gezegd niet dat, na ontvangst van uw 'directeur incassobureau' brief ze er nog zo welwillend tegenover zullen staan.

zoekster
door zoekster - Feb 12, 2015 om 12:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=tenormin schreef op donderdag 12 feb 2015, 12:44]Door de tegemoetkoming worden de laarzen rond de €70,00. Ik denk eerlijk gezegd niet dat, na ontvangst van uw 'directeur incassobureau' brief ze er nog zo welwillend tegenover zullen staan.

??? 109,95 - 28 = 81,95

edrick3
door edrick3 - Feb 12, 2015 om 13:02
27632 Antwoorden / 85 Vragen

OT

Ach, tenormin heeft die € 28 korting bij de prijs van € 42,95 opgeteld!
Foutje. ;-)

tenormin
door tenormin - Feb 12, 2015 om 13:05
16826 Antwoorden / 108 Vragen

@zoekster, jaja, ik ging weer eens van het verkeerde bedrag uit: van €42,75. Dom, ik weet het. Nou, dan er nog maar ruim €11,80 bovenop gooien, maar ik denk echt dat de deal helemaal niet meer im frage is.