sa
door saturnus May 18, 2014 om 16:02
Voeding & gezondheid

Bakharing

Geachte panelleden,

Gisteren ben ik in verschillende supermarkten geweest op zoek naar
grote potten braadharing van Ouwerhand, met nul resultaat.
Is deze soms uit de handel ?

16362 27 Rapporteer

diumenge
door diumenge - May 18, 2014 om 16:19
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Volgens de website bestaat het nog wel: braadharing.

Misschien even bij Ouwehand navraag doen naar verkoopadressen.

tenormin
door tenormin - May 18, 2014 om 16:51
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Bakharing kom ik niet tegen, wel de door genoemde diumenge braadharing. Gewoon bij Appie te koop.

sa
door saturnus - May 18, 2014 om 17:48
72 Antwoorden / 12 Vragen

Dank voor de antwoorden.
Die kleine potjes met stukjes braadharing oftewel bakharing, vind ik ook bij mijn super.
Maar het gaat mij om hoge potten met héle haringen met ui. Ik meen dat ik daar vorig jaar (?) € 1,60 voor betaalde.

Anders moet ik morgen maar bellen.

Dank!

boppe1943
door boppe1943 - May 18, 2014 om 18:04
1129 Antwoorden / 98 Vragen

Op de website van Ouwehand komen alleen partjes in een pot van 38 cl voor. Niet groter. Waarschijnlijk dus uit de handel.

tenormin
door tenormin - May 18, 2014 om 18:54
16823 Antwoorden / 108 Vragen

Niet alleen bij Ouwehand maar op Google kom ik het woord bakharing helemaal niet tegen. Dan maar aan de rolmops. Maar ja, die is niet gebakken. Tja, dan zullen ze wel in stukken gehakt zijn, ben alleen bang dat de prijs niet is gedaald.

sa
door saturnus - May 18, 2014 om 20:15
72 Antwoorden / 12 Vragen

Tenormin, wat ik bedoel is gebakken haring in het zuur. Eet ik al mijn leven lang.
Maar het zal wel uit de handel gehaald zijn.
Zo'n minipotje, stop je in je holle kies, hahaa, maar je betaalt wel de prijs van de grote pot.

aurora1
door aurora1 - May 18, 2014 om 20:21
15645 Antwoorden / 6 Vragen

De grote braadharingen in een (hoge) pot zijn al langer dan een jaar nergens meer verkrijgbaar. Er zijn nu alleen die potten met stukjes.
In sommige viswinkels of op de markt zijn nog wel los hele braadharingen te koop, d.w.z. tot een poosje geleden heb ik ze daar nog wel gezien.
Soms heeft Lidl braadharingen in een langwerpig blik te koop.

diumenge
door diumenge - May 18, 2014 om 21:28
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dan maar online bestellen? >>> LINK

tenormin
door tenormin - May 18, 2014 om 22:35
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 18 mei 2014, 21:28]Dan maar online bestellen? >>> LINK

Knap dat je iets gevonden hebt maar halleluja, wat een prijs! Is misschien, als je er echt dol op bent een optie, maar wat een verschil in pegulanten. Doe mij dan maar een gerookte makreel, haha!

he
door heideveld - May 19, 2014 om 11:55
43 Antwoorden / 6 Vragen

Voor wat het waard is, maar misschien biedt onderstaande website DE oplossing?

http://simonisvis.nl/gerookte-vis/brado

costnix
door costnix - May 19, 2014 om 11:57
2874 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt ook zelf braadharingen maken zie dit recept.

tenormin
door tenormin - May 19, 2014 om 12:24
16823 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=costnix schreef op maandag 19 mei 2014, 11:57]U kunt ook zelf braadharingen maken zie dit recept.

Haha costnix, als ik al gelijk lees: menig huisvrouw was de dag van te voren al bezig haar keuken klaar te maken voor de braadharing....ik denk dat @Saturnus dit ook overslaat. Maar goed gezocht hoor. ;-)

re
door red1 - May 19, 2014 om 12:29
329 Antwoorden / 1 Vragen

aldi misschien ?

boerenbond
door boerenbond - May 19, 2014 om 12:43
44 Antwoorden / 0 Vragen

Niet van Ouwehand maar van de Leeuw.

http://www.viswinkel.nl/de-leeuw-braadharing/

sa
door saturnus - May 19, 2014 om 12:47
72 Antwoorden / 12 Vragen

Boerenbond, deze zoek ik, geweldig.

Ik ga morgen naar de visboer op de markt, kijken of hij nog Ouwerhand op voorraad heeft, anders bestel ik via van Leeuwen.

Zelf maken is namelijk geen optie.

Bedankt allemaal voor het meedenken!

donkschr
door donkschr - May 19, 2014 om 14:26
78 Antwoorden / 14 Vragen

Ik koop pan-/braadharing in grote potten nog steeds bij de visboer. Bestaat dus nog wel.

wimmi20
door wimmi20 - May 20, 2014 om 02:13
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beter nooit dan laat :
dit soort vis heet geen braadharing.
Het juiste woord is panharing.

wimmi20
door wimmi20 - May 20, 2014 om 02:17
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Beter nooit dan laat :
dit soort vis heet geen braadharing.
Het juiste woord is panharing.
Een panharing is de hele haring.
Ouwehand verkoopt tegenwoordig kleine potten met stukjes panharing.
Dubbel zo duur, en nu heten ze opeens braadharing.
Ik kocht recent panharing bij onze oosterburen, en zoals eerder gemeld : visboeren op de markt hebben nog potten met de hele haring.

pi
door pieterwolters - May 20, 2014 om 08:25
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=tenormin schreef op zondag 18 mei 2014, 22:35][quote=diumenge schreef op zondag 18 mei 2014, 21:28]Dan maar online bestellen? >>> LINK

Knap dat je iets gevonden hebt maar halleluja, wat een prijs! Is misschien, als je er echt dol op bent een optie, maar wat een verschil in pegulanten. Doe mij dan maar een gerookte makreel, haha!

Het is kennelijk een niche product geworden. Anders had Ouwehand het ook nog wel steeds in het assortiment.

ma
door manwijf - May 20, 2014 om 13:43
574 Antwoorden / 1 Vragen

Als bak en/of braadharing, kippers of brado's allemaal hetzelfde is, dan kun je daarvoor terecht bij rokerij Smeding in IJmuiden. Zitten alleen niet in een pot.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2014 om 14:24
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Een panharing is hetzelfde als een braadharing; kipper, bokking, brado enz. is de naam voor een andere bereidingswijze.
Lees bijv. ook eens klik hier.

co
door contigo1948 - May 20, 2014 om 14:56
21 Antwoorden / 0 Vragen

Ik ben gek op braadharing, ook wel panharing genoemd, en het is gewoon te koop bij o.a. de Plus en AH, en heb net weer een potje gehaald.

sa
door saturnus - May 20, 2014 om 15:07
72 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=contigo1948 schreef op dinsdag 20 mei 2014, 14:56]Ik ben gek op braadharing, ook wel panharing genoemd, en het is gewoon te koop bij o.a. de Plus en AH, en heb net weer een potje gehaald.

Klopt, maar dan kleine potjes met grote prijzen.
Maar het goede nieuws is dat ik vandaag op de markt grote potten met hele pan/ braadharingen heb gevonden.

Vishandel Koelewijn, maakt ze zelf en ze waren heerlijk.
Heerlijk, probleem opgelost.

Dames, heren ook, mijn dank is groot voor het meedenken.

aurora1
door aurora1 - May 20, 2014 om 15:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ga ik ook maar weer eens doen. Gelukkig is de missie geslaagd. Dank voor het melden.

costnix
door costnix - May 20, 2014 om 16:08
2874 Antwoorden / 1 Vragen

@Saturnus
Bedankt voor de tip. Als kind vond ik ze heerlijk. Ik kreeg altijd eentje van mijn opa. Hij zei altijd met een grote grijns: "Daar eet je je vingers bij op!" Vond ik wel eng :-)
Dus op naar Koelewijn!

kleinepop
door kleinepop - Jul 31, 2015 om 20:51
1 Antwoorden / 0 Vragen

Braadharing kun je in Duitsland vol op kopen in de supermarkten.
Kosten rond de 2.50 potje.

wimmi20
door wimmi20 - Jul 31, 2015 om 21:09
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Heel goed kleinepop,

dat schreef ik op 20 mei 2014 ook al.
Meer dan een jaar geleden !
Potjes met stukken braadharing van Ouwehand zijn regelmatig in de aanbieding bij DIRK voor 99 cent.
En die zijn lekkuh.
++++++++++++++++++++++===========

=kleinepop schreef op vrijdag 31 jul 2015, 20:51: Braadharing kun je in Duitsland vol op kopen in de supermarkten.
Kosten rond de 2.50 potje.