cl
door clazien_1 Feb 22, 2015 om 11:02
Elektronica & tv

Baktijd

ik vraag aan u hoelang dat mijn cake in de hetelucht oven moet hij stond er net 30 min in en op 150 en was door en door verbrand heb geen beschrijving van de oven gr clazien

300 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 22, 2015 om 11:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo clazien,

Zou toch wel handig zijn om te weten om wat voor oven het gaat: merk/type.

30 minuten en dan door en door verbrand?
Redelijk normaal is dacht ik zo'n 60 minuten.

(Overigens: Categorie: Telefonie?)

edrick3
door edrick3 - Feb 22, 2015 om 11:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oei, foutje van mij.
Laat die laatste opmerking maar weg!
Je zit wél bij de goede categorie.

tijger1
door tijger1 - Feb 22, 2015 om 11:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u per abuis misschien ook de gril aangezet?

Cookies
door Cookies - Feb 22, 2015 om 11:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Deze vraag kun je ook prima aan Mr. Google stellen, die heeft honderdduizenden antwoorden op je vraag.

diumenge
door diumenge - Feb 22, 2015 om 11:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lijkt mij inderdaad dat het gril element ook aanstond, in een half uur kan een cake op 150 graden niet verbranden. Buitenkant verbrand en binnenkant nog niet gaar?

aurora1
door aurora1 - Feb 22, 2015 om 11:45
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u op internet intikt: gebruiksaanwijzing + merk en type oven dan vindt u mogelijk de gebruiksaanwijzing van de oven.
Mij lijkt ook dat u de grill mogelijk aangezet heeft gehad.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 22, 2015 om 11:47
4299 Antwoorden / 5 Vragen

170 graden en inderdaad voor 60 minuten is gebruikelijk, bij een normale 'grote' oven.

En niet zo'n kant en klaar pak kopen in de winkel, ongezond en duur.

Recept is zo eenvoudig; 1 deel bloem, 1 deel ei, 1 deel suiker (bruine suiker is 'n aanrader), 1 deel roomboter, minuscuul beetje zout en per 100 gram bloem 4 gram bakpoeder.

Daarnaast kun je dingen toevoegen om het lekker te maken, zoals citroen, vanille etc.

tenormin
door tenormin - Feb 22, 2015 om 13:36
16816 Antwoorden / 108 Vragen

@lekker is dat, neem aan dat clazien zelf wel weet wat en welke cake ze bakt, het gaat om de temperatuur en die lijkt me inderdaad niet te kloppen met het resultaat. Denk dus, net als de anderen, dat het grill element per ongeluk aangezet is, anders krijgt men de cake niet zo snel verbrand op die temperatuur. Jammer dat ie door en door verbrand is anders had u de bovenkant nog kunnen verwijderen. Nou ja, volgende keer beter en succes met de volgende cake.

crewmember
door crewmember - Feb 23, 2015 om 09:41
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Opletten dat je wel een “echte” hete lucht oven hebt. Veel goedkope hete lucht ovens hebben gewoon een gril waar een ventilator langs blaast. Dit is prima voor een pizza, maar hier kan je beslist geen cake in bakken.

Een echte (aanrecht) hete lucht oven is te herkennen aan een grote toeter op de achterkant.