ye
door yesmin2000 Jun 24, 2015 om 18:41
Huishouden & energie

Ballusstaden

wie kan me verder helpen
in het huis waar ik nu woon is brand geweest en heeft de brand weer toen de ballustraden weg ge haalt
waardoor je naar beneden valt als je op het balkon kwam
nu heb ik 1 metzelaar ge vonden die voor mij 1 stenen ballustraden heeft ge metselt
maar nu heb ik 1 bekeuring van de gemeente gekregen van € 1500,= en ik moet het af breken
na telefoon gesprek blijkt dat ik voor de ballustraden geen vergunning nodig heb maar van daag ontving ik bericht dat de boete door gaat en ik moet af breken
de gemeente is nu bezig ieder 1 die wat heeft aan ge bouwt al staat het er al 15 jr moet af breken en 1 bekeuring betalen tot wel € 5000,= of meer
wie weet raad want ik daai nu door want ik snap er niks meer van

923 10 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jun 24, 2015 om 18:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neen aan dat u een koophuis hebt.

Die vorige balustrade was, neem ik aan, van metaal. En nu hebt u een stenen balustrade laten zetten, waardoor het aanzich sterk gewijzigd is. Dat zal de aanleiding voor de boete zijn.

Maar neem contact op met het Juridisch Loket, kijk op Google voor het telefoonnummer, of zij u kunnen helpen in beroep te gasn tegen die boete.

user123
door user123 - Jun 24, 2015 om 23:01
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Ook constructief kan het balkon overbelast raken en voor levensgevaarlijke situaties zorgen !

me
door mein33 - Jun 25, 2015 om 13:12
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=yesmin2000 schreef op woensdag 24 jun 2015, 18:41]wie kan me verder helpen
in het huis waar ik nu woon is brand geweest en heeft de brand weer toen de ballustraden weg ge haalt waardoor je naar beneden valt als je op het balkon kwam

Indien u een koopwoning heeft en een opstalverzekering dan komt deze reparatie, net als alle andere schade ontstaan door de brand, ten laste van deze opstalverzekering.
Indien u een huurwoning heeft dient de balustrade door de eigenaar van de woning te worden hersteld.
U hoeft dit herstel in geen van beide gevallen zelf te betalen.

me
door mein33 - Jun 25, 2015 om 13:36
5658 Antwoorden / 28 Vragen

P.s.

Met "alle andere schade door de brand ontstaan" bedoel ik "alle andere schade aan de woning door de brand ontstaan".

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2015 om 14:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Het gaat niet over de kosten voor het herstel van die balustrade, maar over een door de gemeente opgelegde boete.

me
door mein33 - Jun 25, 2015 om 16:28
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@tijger1,

Dat er geen vergunning voor de balustrade nodig is is volkomen begrijpelijk want deze vervangt een eerder bestaande.
De balustrade moet echter wel voldoen aan de bouwvoorschriften en daar is klaarblijkelijk niet aan voldaan, vandaar de opgelegde boete en de eis om deze balustrade weer af te breken.
Maar het verbaasd mij dat Ts dit, zoals ik het begrijp, uit eigen zak betaald en dat zou in het geheel niet nodig moeten zijn, vandaar mijn eerdere reactie.

tijger1
door tijger1 - Jun 25, 2015 om 17:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

Ik lees nergens iets over de betaling voor die balustrade. Wellicht heeft de Ts geld gekregen van de verzekeringn voor een metalen, maar had hij liever een stenen.

aurora1
door aurora1 - Jun 25, 2015 om 17:23
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Ik lees ook niets over betaling van de balustrade.
Ik begrijp dat vraagsteller een boete opgelegd gekregen heeft vanwege een controle van de gemeente en dat ze het metselwerk moet afbreken. En ik begrijp dat de gemeente overal aan het controleren is en boetes oplegt voor niet toegestane constructies.
Vraagsteller, in de brief zal staan of en hoe u een bezwaar kunt indienen neem ik aan. Als u het er niet mee eens bent zou ik dat doen.
Er zal ook informatie in staan (of op de website van uw gemeente te vinden zijn?) of u de balustrade kunt laten staan tot een besluit over uw bezwaar genomen is, of dat u toch per omgaande dan wel vóór een bepaalde datum moet afbreken.
Vraag anders eventueel om een betalingsregeling voor die boete.

ye
door yesmin2000 - Jun 26, 2015 om 17:47
3 Antwoorden / 4 Vragen

het is een eigen huis en de brand was bij de vorige bewoner dus of ik nu wel of geen opstalverzekering heb doet er niet toe dit word niet aan mij vergoed

wat betreft dat de ballustrade of die nu van steen is op getrokken maakt ook niets uit ik weet niet of dat zo was daar er 1 dak terras was? alles is weg ge haalt bij de brand door de brandweer heb wel veel steen weg moeten brengen
en velen hier in de wijk hebben dat en er ook nog ramen in gezet wat betekent dat de pui 50 cm naar buiten is komen te staan dus balkon is bij woon en slaap kamer getrokken maar dat mag dus wel blijven
ook wat betreft de kleur dit is ook niet van toe passing want als het wit moet zijn nu verfkwast is geduldig
het is ge woon heel erg selectief wat hier nu gebeurt
de ver gunningen worden afgewezen door hun
en aan de 1 ne kant zeggen ze het mag en aan de andere kant moet het weg
dus ik snap er echt niks meer van
wil dan ook naar de rechter stappen voor kort geding

tijger1
door tijger1 - Jun 26, 2015 om 19:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Kort geding lijkt me een beetje overdreven. Ik zou eerst maar eens gewoon bezwaar maken.

Maar dat "velen" iets hebben, wil nog niet zeggen dat het mag.