ma
door madelief Jan 26, 2015 om 13:34
Geldzaken & recht

Bank zaken

Zit te denken om over te stappen naar een nieuwe bank maar is er nog wel een bank waar je veilig je geld op kan zetten Heb de rabo maar deze is aardig aan het afglijden .
NA DIE LABOR AFFAIRE EN DE CO CO WAAR DE RABO NU MEE BEZIG IS .zie argos aflevering radio 1 weet ik het niet meer zo .Is er nog wel een betrouwbare bank te vinden.

14199 49 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - Jan 26, 2015 om 15:18
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Zo lang het minder is dan 100000,-- euro is er een bankgarantie.

edrick3
door edrick3 - Jan 26, 2015 om 15:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo madelief,

Al eens aan de ASN of Triodosbank gedacht?

Kijk eens hier bij de EerlijkeBankwijzer.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 26, 2015 om 18:43
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Banken hebben dat slim aangepakt, jarenlang uitstellen dat overstappen met behoud van het rekeningnummer mogelijk wordt.

En nu is dat simpelweg onmogelijk geworden.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2015 om 18:53
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik kan de ASN bank van harte aanbevelen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 26, 2015 om 19:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Wel onderdeel van SNS, klantonvriendelijker kan het echt niet.

O jawel, streep de eerste S maar door.

diumenge
door diumenge - Jan 26, 2015 om 19:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Klopt dat de ASN Bank onderdeel van SNS is, heb ik verder geen probleem mee. Hoe klant(on)vriendelijk SNS is weet ik niet, dat de ASN klantvriendelijk is weet ik wel.

komsja
door komsja - Jan 26, 2015 om 19:11
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Heb totaal geen enkele angst dat ik me geld kwijt raak bij m,n ING want zit ruim onder de 100,000
maar lijkt me ook niet prettig om met de angst te moeten leven dat je geld zomaar kan verdwijnen,maar met de 10,00 hoef ik me daar geen zorgen over te maken

ma
door madelief - Jan 27, 2015 om 10:01
25 Antwoorden / 8 Vragen

Edrick3 triosdos bank daar heb ik wel positieve dingen van gehoord.
Maar bedankt allemaal voor de reacties.MADELIEF

ge
door gerboe - Jan 27, 2015 om 11:24
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op maandag 26 jan 2015, 19:00]Wel onderdeel van SNS, klantonvriendelijker kan het echt niet.

O jawel, streep de eerste S maar door.

Dat is onzin. De ASN Bank is voor de vijfde keer op rij als meest klantvriendelijke bank gekozen.

rots92
door rots92 - Jan 27, 2015 om 11:42
157 Antwoorden / 3 Vragen

Speelt contactloos betalen een belangrijke rol?

me
door mein33 - Jan 27, 2015 om 13:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het maakt helemaal niets uit waar u als particulier bankiert.
Uw tegoeden zijn tot € 100.000,00 gedekt door de staat.
De eerste eerlijke bankier, net als bij de autohandelaren, moet nog geboren worden.
Bij alle banken en verzekeraars over de hele wereld is wel iets wat niet in de haak is, als het anders zou zijn dan zat de wereld nu niet in een financieel- economische crisis.
Overstappen met een betaalrekening naar een andere bank heeft voor de kleinen man/vrouw geen enkel voordeel.
Zolang uw bank uw persoonlijke financiële zaken netjes regelt, zou ik zeggen, lekker blijven zitten en u vooral geen onnodige kopzorgen maken.

aurora1
door aurora1 - Jan 27, 2015 om 14:43
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Als u eventueel elders wilt sparen dan bij uw eigen bank, kijk dan eens klik hier voor internet spaarrekeningen. De hierboven genoemde Nederlandse bankgarantie geldt niet voor buitenlandse banken, dus ik zou dan niet voor een buitenlandse bank kiezen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jan 28, 2015 om 09:17
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=aurora1 schreef op dinsdag 27 jan 2015, 14:43]Als u eventueel elders wilt sparen dan bij uw eigen bank, kijk dan eens klik hier voor internet spaarrekeningen. De hierboven genoemde Nederlandse bankgarantie geldt niet voor buitenlandse banken, dus ik zou dan niet voor een buitenlandse bank kiezen.
Hoi Rob! ;-).

pi
door pieterwolters - Jan 28, 2015 om 09:34
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 26 jan 2015, 15:22]Hallo madelief,

Al eens aan de ASN of Triodosbank gedacht?

Kijk eens hier bij de EerlijkeBankwijzer.

Met vr.gr.

ASN is een prima bank. Totdat er een keer wat fout gaat.... Net als iedere andere bank dus.

pi
door pieterwolters - Jan 28, 2015 om 09:37
3610 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerboe schreef op dinsdag 27 jan 2015, 11:24][quote=lekkerisdat schreef op maandag 26 jan 2015, 19:00]Wel onderdeel van SNS, klantonvriendelijker kan het echt niet.

O jawel, streep de eerste S maar door.

Dat is onzin. De ASN Bank is voor de vijfde keer op rij als meest klantvriendelijke bank gekozen.

Dat is vaak appels en peren vergelijken. Mensen kiezen bewuster voor ASN dan voor een andere bank (die "erf" je vaak vanuit waar je opgegroeid bent). En het is een bekend verschijnsel dat mensen die bewust voor iets kiezen daar eerder positief over zijn omdat mensen niet graag een verkeerde keuze maken (en dat vooral niet willen laten merken aan anderen).

ge
door gerboe - Jan 28, 2015 om 10:50
806 Antwoorden / 0 Vragen

@pieterwolters: dus er zijn wel degelijk veel klachten maar iedereen houdt ze onder de pet? Het spijt me, als je de uitkomst van onafhankelijk onderzoek zo gaat verdraaien, dan blijf je nergens meer. Het is een vreemde redenering die u met geen enkel bewijs kunt staven.

fr
door fransap43 - Jan 28, 2015 om 12:00
24 Antwoorden / 4 Vragen

Sinds je zelfs meneer pastoor niet meer kan vertrouwen zou ik maar bedenken dat die banken niet zozeer het belang van de klant dienen maar vooral die van hun zelf. En mijn betaalrekening naar een andere bank? Ik vrees de sores met al die automatische incasso's en instellingen die jouw huidige rekening in hun boeken hebben. Het is geen doen om iedereen te informeren of weet iemand een praktische oplossing?

al
door alfredmarks50 - Jan 28, 2015 om 12:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

de vraag is of een bank te vertrouwen is, niet of ze klantvriendelijk zijn. Wel fijn n atuurlijk als dat zo is. Er is geen enkele bank te vertrouwen omdat dat afhankelijk is van vele faktoren, bestuur en personeel. We weten dit allemaal uit ervaring. Daarom is door de Nederlandse staat voor rekening houders de garantie van 100000.- Euro per Bank ingevoerd, zodat je niet snel je geld verliest . Dit kan veranderen als het geld systeem nog grotere problemen kriigt, wat met de huidige euro ontwikkeling niet onmogelijk is .Zie ook de film: inside job

ge
door gerboe - Jan 28, 2015 om 12:12
806 Antwoorden / 0 Vragen

@fransap43: daar is de overstapservice voor. Ik heb er prima ervaringen mee.

le
door leenpres - Jan 28, 2015 om 12:18
79 Antwoorden / 7 Vragen

Hoi

antwoord op je vraag geen een bank kan je vertrouwen zij zijn alle bezig zeer rijk te worden
En zo veel mogelijk geld uit onze zak te halen
Een aude sok daar je geld in elke Euro die je daar in doet kom er ook weer uit bij de bank weet je het niet

afz leenpres

el
door elsels - Jan 28, 2015 om 12:24
34 Antwoorden / 0 Vragen

Om meerdere redenen de ASN en Tridos Bank. Waarvan bij de ASN de rente net wat hoger is. (voor zover het nog speelt met de lage rentestanden).
Doe er al járen zaken mee en nog nooit problemen gehad.

hansje klein
door hansje klein - Jan 28, 2015 om 12:33
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@madelief. Onduidelijk wat je van 'veilig' en 'vertrouwen' precies verwacht!

Er zijn basic-banken, banken met extra diensten als sparen, beleggen, verzekeren en banken die hun geld met beleggen en/of zakelijke transacties verdienen.

Eerlijk kan ook het beleggingspatroon betekenen. Kinderarbeid, olie- of wapenzaken, milieu-verpestende industrie...

Is een ING-bank met bankvreemde acties als rentenpunten vertrouwenswaardig?

ASN, SNS, REAAL, Regiobank alles één pot nat? Ben je overmorgen dan niet ineens bij een chinese Bank of een britse verzekeringsmaatschappij?

Ik ben onlangs uit deze spagaat naar de SNS Bank overgestapt en merk weliswaar, dat er een enorm apparaat webcare ter beschikking staat, maar zonder enig verstand van ingewikkeldere bankprocessen. Back-office nooit thuis!

Gaat het bij voorbeeld om sparen of een depostito? Krijg je haast geen rente meer en biedt het zich aan om bij een tweede (spaar-)bank een rekening te openen. Lijstjes genoeg op het internet.

VEILIG zijn de digitale bankverbindingen al lang niet meer. Veilig is het spaargeld zoals al eerder werd aangegeven door een banklicentie tot maximaal € 100.000. p.P. waarbij bij de buitenlandse filialen zoals Argenta weer geclaimt zal moet worden in België. Niet de DNB, maar de banken onderling garanderen de opgezette depositobankgarantie. Onduidelijk wat er gebeurd wanneer alle banken tegelijk in de volgende crisis raken. De Staat weet dan van niks!

Veilig/betrouwbaarder is m.i. een bank die in het verleden zelf zijn broek kon ophouden en niet gered moest worden......er blijven er niet veel meer over dus!

Je zult naar de minst slechte moeten zoeken! Goede banken zijn er niet!

lo
door lopaka - Jan 28, 2015 om 12:53
70 Antwoorden / 47 Vragen

Mijn vader zei altijd "Banken en verzekeraars zijn de grootste dieven en oplichters op deze aarde"

ja
door jaapvanleijen - Jan 28, 2015 om 12:56
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het is al gezegd onder de €100.000 heb je bij alle binnenlandse banken de staatsgarantie en de Argenta-bank uit Belgie biedt deze garantie ook. Het is vaak één pot nat maar wat ik wel weet is dat SNS de enige is die ook op de betaal rekening rente geeft.
Verder geeft Nationale Nederlanden , Centraal Beheer, Leaseplan-bank, Argenta en SNS nog de meest fatsoenlijke rentes t.o.v. de grote jongens, op dit moment biedt de deposito van Centraal Beheer de meest hoge rente. Succes!!!

door 526996 - Jan 28, 2015 om 13:29
32 Antwoorden / 0 Vragen

even googelen naar deposito garantiestelsel],bij de dnb de nederlandse bank zie je dan lijsten welke eronder vallen met een garantie van € 100.000 per bank.
en daar zitten kleine banken bij met een depositogarantiestelsel die meer rente geven dan de grote banken denk aan leaseplan bank en nibc.verder even je aanmelden bij de gratis site van spaarbank veranderen daar kun je de banken zien met de hoogste rente en welke onder dit depositogarentiestelsel vallen.

fr
door fransap43 - Jan 28, 2015 om 13:38
24 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=gerboe schreef op woensdag 28 jan 2015, 12:12]@fransap43: daar is de overstapservice voor. Ik heb er prima ervaringen mee.

Nou, als die service voorziet in de genoemde gevallen dan moet ik nog maar eens gaan nadenken, maar ja ik heb de ervaring dat die banken elkaar niet veel ontlopen. Toch bedankt voor je reactie.

fr
door fransap43 - Jan 28, 2015 om 13:45
24 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=hänschen klein schreef op woensdag 28 jan 2015, 12:33]@madelief. Onduidelijk wat je van 'veilig' en 'vertrouwen' precies verwacht!

Veilig/betrouwbaarder is m.i. een bank die in het verleden zelf zijn broek kon ophouden en niet gered moest worden......er blijven er niet veel meer over dus!

Resultaten in het verleden zijn geen garantie ............

hansje klein
door hansje klein - Jan 28, 2015 om 13:47
3037 Antwoorden / 62 Vragen

ERVARING. De Spaarbank Argenta kan momenteel door de hoogste rente het aantal nieuwe aanmeldingen niet meer aan en 'de aanvragers worden in volgorde van aanvraag' afgewikkeld, Dit kan wekenlang duren om een deposito te kunnen inrichten, waarbij de rente tussentijds weer kan zakken.........reken hiermee!

frisiantje
door frisiantje - Jan 28, 2015 om 14:05
13 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou geen enkele bank meer vertrouwen, ook de zogenaamde "goede banken" niet.
We hebben allemaal gezien wat er gebeurd is na 2008. Iedere bank, niet één uitgezonderd, gaat voor de volle 100% voor winst. En daar zit geen uitzondering tussen.
De klant (de Muppet) is niet belangrijk.

he
door heideveld - Jan 28, 2015 om 14:27
43 Antwoorden / 6 Vragen

Goede ervaringen met Triodos Bank. Betrouwbaar en klantvriendelijk.

ni
door niniki - Jan 28, 2015 om 14:39
36 Antwoorden / 6 Vragen

Geen één!

he
door heideveld - Jan 28, 2015 om 14:50
43 Antwoorden / 6 Vragen

Beetje vertrouwen mag je toch hebben niniki, alhoewel ik ze allemaal ook niet zo erg vertrouw hoor. Maar Triodos komt ook uit diverse onderzoek aardig positief naar voren.

fa
door fairman - Jan 28, 2015 om 15:35
22 Antwoorden / 3 Vragen

Ben altijd verbaasd geweest waarom mensen, zeker die met de wat kleinere beurs, zo graag
bij grote (liberale) banken zijn of blijven.
ASN is prima: zelfs rentevergoeding op betaalrekening!
Maar ook belangrijk = Wat wordt er met je geld gedaan; wapens of mensen- en milieuhulp?

sc
door schrikbeeld - Jan 28, 2015 om 17:52
1 Antwoorden / 1 Vragen

3,5 jaar geleden overgestapt van ING naar ASN en nog nooit spijt van gehad!
- Nooit storingen met internetbankieren.
- Overstappen met de overstapservice volkomen pijnloos.
- Iets hogere rente dan anderen.
- Zelfde downloadfaciliteiten als ik gewend was (van overschrijvingsgegevens).
- Handiger interface op de website.

hansje klein
door hansje klein - Jan 29, 2015 om 00:05
3037 Antwoorden / 62 Vragen

@madelief Een democratische solidaire bank en/of verzekering deelt de lusten en de lasten met de aangesloten leden. Zo zijn er ooit 'eerlijke verzekeraars' ontstaan die vroeger nog Onderlinge genoemde werden. FBTO is nog zo'n overblijfsel van Boeren en Tuinders Onderlinge. Inmiddels zijn zij helemaal opgegegaan in het Achmea-concern en daar zelf aandeelhouder geworden.

Maar er zijn inmiddels weer nieuwe democratische bewegingen op gang gekomen. De zorgverzekeraar ANNO12 probeert al sinds 2012 een poot aan de zorg-grond te krijgen. In Apeldoorn is er een eerlijke Bank in oprichting en probeert een licentie te krijgen. Kijk misschien dáár ook eens rond:

https://www.dfc.coop/

j.a.de witte
door j.a.de witte - Jan 29, 2015 om 01:36
86 Antwoorden / 6 Vragen

Heb zelf bij een bank gewerkt.
Klant onvriendelijker en vertrouwens loos kan gewoon niet!
Zo asociaal als maar kan.
Mbt. speculatief N O O I T vertrouwen , ze DOEN maar wat !
Mijzelf door bank gevraagd naar een andere te gaan;ze hadden niks aan mij.
Met betalen zitten ze vaak ONDER het wettelijk minium(zelf ervaren)
Banken ontwikkelen een systeem(bijv.Internetbankieren) maar leggen de verantwoordelijkheid bij de klant !
Als het slecht gaat "lenen" ze van de staat(onze belastingcenten) en daarna verhogen ze de kosten.

latevogel
door latevogel - Jan 29, 2015 om 12:42
86 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik u was zou ik eens op "eerlijke bankwijzer" kijken en vervolgens mijn bank gaan kiezen.
Wilt u bv niet dat er met uw geld inhumane of milieu onvriendelijke zaken worden gefinancieerd, dan heeft u aan deze site een goede hulp.

Wat betreft uw inleg op de rekening, daarover hoeft u zich geen zorgen te maken want de Staat der Nederlanden betaald u bij een failissement van een bank uw geld terug met een maximum van 100.000 euro per rekening.

fr
door fransap43 - Jan 29, 2015 om 12:59
24 Antwoorden / 4 Vragen

Het begon met de vraag van Madelief: Is er nog wel een betrouwbare bank te vinden.
Op grond van de reacties kan je dus als antwoord geven: Neen, behalve misschien een paar kleinere banken die sympathiekere doelen nastreven. Maar ook voor deze kleintjes geldt: Gedragingen in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Met andere woorden, voor de klanten komt het dus neer op hun knopen tellen of een kruis slaan.

simon55
door simon55 - Jan 29, 2015 om 17:48
1556 Antwoorden / 5 Vragen

D r is maar een bank die goed is..............en dat is de bank in mijn kamer

diumenge
door diumenge - Jan 29, 2015 om 18:00
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=fransap43 schreef op donderdag 29 jan 2015, 12:59]Het begon met de vraag van Madelief: Is er nog wel een betrouwbare bank te vinden.
Op grond van de reacties kan je dus als antwoord geven: Neen, behalve misschien een paar kleinere banken die sympathiekere doelen nastreven. Maar ook voor deze kleintjes geldt: Gedragingen in het verleden bieden geen garantie voor de toekomst. Met andere woorden, voor de klanten komt het dus neer op hun knopen tellen of een kruis slaan.
Niks 'Neen, behalve, misschien een paar kleinere banken...'. ASN, eigen ervaring, en Triodos zijn volgens de reacties beide betrouwbare banken. Ze zouden beiden alleen een enorm probleem krijgen als er teveel mensen overstappen naar hen.

me
door mein33 - Jan 29, 2015 om 18:25
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Zie regelmatig de naam ASN bank voorbij komen.
ASN bank is een dochter van SNS REAAL (die van de woekerpolissen) en daar mag een ieder het zijne van denken, maar ik pas.

me
door mein33 - Jan 29, 2015 om 18:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Triodos bank is eigendom van : Rabobank, Delta Loyd, Frieslandbank en PGGM en enkele kleinere investeerders.
Dus niet meer of minder betrouwbaar dan welke Nederlandse bankinstelling dan ook.

hansje klein
door hansje klein - Jan 30, 2015 om 09:56
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Zolang de regenten en dus de Staat met de bankiers in hetzelfde bed met elkaar blijven rollebollen......maakt alleen de kleur van het banklogo het verschil.

https://burgerinitiatiefonsgeld.nu/context

tot15karakters
door tot15karakters - Jan 30, 2015 om 11:15
2189 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas ontbreken de echte voor en nadelen;

ASN, prima maar alleen gastgebruik als je veel contant wil opnemen en geen kantoren,
wel prima helpdesk per telefoon die goed werkte en nauwelijks wachttijden kent.

Triodos, ja via Rabo kun je in plaats van E250,- daar E1250,- opnemen...
Verder dus vrijwel hetzelfde, maar mijn advies, omdat er wel eens een automaat leeg is of stoorde,
zorg voor een paar honderd euro reserve thuis te hebben.

Naast de staking van Brinks is een Pin storing en voor het weekend geen boodschappen kunnen doen een ramp...
Bij elke Pin storing, heerlijk rustig winkelen en ik heb contant!
Alle dagelijkse Pin betalers liepen boos weg in ik voelde op Zaterdag een Maandag ochtend rust!

Ook kan Mark(T) Rutte niet zien waar ik tank en tabak haalde, en zo naast BTW & Accijns de Zuidelijke Nederlanden steunde....

te
door teo - Jan 30, 2015 om 13:31
82 Antwoorden / 30 Vragen

Twee jaar geleden al overgestapt van abn naar ASN en dat bevalt uitstekend.in vergelijking met die
abominable abn. Zelfs hun koffiereclame van "ben je daar nu alweer aap" getuigd van die kenmerkende valse klefheid als er bij de klant wat te halen valt.
Eventueel ook de rekening opgezeggen van de rabo, ing, etc.(regelrechte diefstal!)
ASN: duidelijk website, hogere rente en uitstekende telefonische sevice.
Overstappen fluitje van n cent.
Dus niet zeuren en koffie kan je beter zelf zetten.

hansje klein
door hansje klein - Jan 30, 2015 om 15:58
3037 Antwoorden / 62 Vragen

Vandaag actueel op de website Consumentenbond (lezen die soms mee?)

http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/betalen-en-sparen/betaalrekeningen/Extra/bankrekening-openen/?CID=EML_NB_BT_20150130

ha
door harryromijn - Jan 31, 2015 om 16:33
272 Antwoorden / 0 Vragen

Betrouwbare bank ? Uw 2- en 3-zits. niet de tuinbank, want die kan verrot zijn.

Financiële banken: niet één ! Ze zijn allemaal al lang failliet, doch wat hebben ze ons nog niet verteld. Ook de regeringen willen dat niet weten, want dan kunnen ze aangesproken worden op die verhoging van Bos van € 20 naar € 100k. U gelooft toch niet echt, dat Dijsselbloem c.s. een ondergang van de ABN AMRO, ING of Rabo kunnen betalen ? Dik 1000 miljard uitstaand met een eigen kapitaal van enkele tientallen miljarden Euro's ?
Daarom heeft men het risico van ... ca 10-20 miljard afschrijven op de ANB AMRO voor lief genomen, want kopje-onder kostte veel meer.
Idem het maar blijven ondersteunden van de Grieken met wel geldhonger maar geen zweetinspanning: "laten we die koe, in feite een zak botten, dood gaan of blijven we voeren in de hoop ooit die koe nog te kunnen melken ?" Eerst moest alle private schuld ( ex uw pensioenfonds, verzekering en spaarrekening) omgezet worden naar publieke schuld, want.. een staatsschuld van E 350 of 375 miljard Euro.. maakt toch niet zo veel uit..
Overigens: Sinds de laatste verkiezingen is de NL staats ( = onze gemeenschappelijke ) schuld meer toegenomen dan alles, wat we naar Griekenland gestuurd hebben als garantiestelling.

Dus.. betrouwbaarheid = hoe zeker zijn de centen op de bank: NIETS. Enige voordeel: kunnen bij een overval niet gestolen worden en niet verbranden.

Verdere lijkt mij het veel belangrijker hoe uw relatie met de diverse bankmedewerk(st)ers is. Dat is meer waard dan de voordelen van bank X tov Y

br
door braaksel - Jan 31, 2015 om 18:39
10 Antwoorden / 3 Vragen

Ook al wordt Triodos goed aangeschreven toch vreemd dat Eelco Brinkman (CDA) dat bexst met al die commissariaten etc. en Bouwend Nederland onlangs hier ook al tot bestuur is toegetreden ?

Niet idee fris figuur, maar wie wel ?

ki
door kikkervisje - Feb 9, 2015 om 17:29
5 Antwoorden / 0 Vragen

Zelf heb ik nooit meer problemen gehad met banken sinds ik ben overgestapt naar Triodos Bank en ASN Bank. Deze banken vind ik klantvriendelijk, bijvoorbeeld geen dure 0900-nrs. of lange keuzemenu's en snel iemand aan de lijn die weet waar het over gaat en je daadwerkelijk helpt. Dit is een prettige bijkomstigheid, want de werkelijke reden van mijn overstap was dat ik niet wilde dat met mijn geld nog langer werd geïnvesteerd in zaken als de vee-industrie, wapens en kinderarbeid.

Kijk eens onder het kopje Rapportcijfers op http://www.consumentenbond.nl/test/geld-verzekering/betalen-en-sparen/betaalrekeningen/Extra/beste-bank/ en op http://www.eerlijkebankwijzer.nl/overzicht-scores/.