ma
door marjahellemons Jul 28, 2014 om 10:53
Geldzaken & recht

Banken en internet

Vandaag kwam ik er achter dat mijn salaris niet gestort is door een internet storing bij de RABObank. Ik bankier zelf bij de ING. Hierdoor kom ik in de problemen met mijn kwartaalkrediet, doordat er wel afschrijvingen plaatsvinden maar geen bijschrijving. Mijn werkgever probeert zo snel mogelijk mijn geld te storten maar beroept zich op overmacht. Waar kan ik mij op beroepen? Ik neem aan dat dit soort kwesties bij veel meer mensen zal spelen en steeds vaker zal gebeuren, gezien alle internet problematiek.

499 8 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 11:01
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die storing was dezelfde dag weer opgeheven. En ja dat is overmacht voor de bank en voor uw werkgever.

Wat heeft dat met cyberaanvallen van doen?

Misschien uw financiën eens onder de loep nemen, want zo gaat het helemaal fout.

Rood staan op uw betaalrekening is heel duur. Wellicht is een persoonlijke lening verstandiger.

gerbera
door gerbera - Jul 28, 2014 om 14:04
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Ja als u op het eind van uw salaris een stukje maand overhoud komt u in de problemen. Het is wat tijger1 vermeld, uw finaciën eens onder de loep nemen. Ik ga er van uit dat uw wergever tijdig de opdracht aan de bank heeft verstrekt. De storing heeft zich 2 achtereenvolgende dagen voorgedaan en dan is er, van de kant van uw werkgever, inderdaad sprake van overmacht. Pas als blijkt dat uw wergever uw salaris te laat overmaakt kan u in actie komen, want da mag nie.

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 14:18
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat te laat valt nogal mee. Als er niets over in de CAO geregeld is, moet de werkgever uiterlijk binnen een maand na de gewerkte maand het salaris uitbetalen.

me
door mein33 - Jul 28, 2014 om 14:51
5658 Antwoorden / 28 Vragen

De storing bij de Rabobank is heel vervelend, mede als u uw salaris vanwege overmacht een (aantal) dag(en) later krijgt.
Het daardoor tijdelijk even rood staan op uw kwartaalkrediet bij ING omdat u deze niet tijdig kunt aflossen, zal u de kop toch niet kosten of het zou over een groot bedrag moeten gaan.
Per € 100,00 kost u dat € 0.0482 per dag (een halve eurocent per dag bij een rente op jaarbasis 17.6%)

tijger1
door tijger1 - Jul 28, 2014 om 14:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mein33

De Ts komt in de problemen met dat krediet, dus hij of zij zal wel permanent rood staan. En dan nu door de betalingen over de limiet heen gaan.

me
door mein33 - Jul 28, 2014 om 15:31
5658 Antwoorden / 28 Vragen

[quote=tijger1 schreef op maandag 28 jul 2014, 14:58]@mein33

De Ts komt in de problemen met dat krediet, dus hij of zij zal wel permanent rood staan. En dan nu door de betalingen over de limiet heen gaan.

Ts zal tenminste één maal per kwartaal en 24 h lang het volledige saldo moeten inlossen.
Als de betaalrekening leeg is en het maximum van het kwartaalkrediet is opgenomen, zullen er geen betalingen meer plaatsvinden zoals bv. automatische incasso's en maandelijkse betaalopdrachten.
Meestal wordt na een dag of twee nogmaals geprobeerd deze te verwerken.
Mocht dit niet gebeuren of niet lukken dan zal Ts een herinnering krijgen dat de incasso niet is gelukt en kan hij/zij deze alsnog betalen.

di
door diemenees - Aug 2, 2014 om 14:08
196 Antwoorden / 15 Vragen

de kans lijkt me groter dat de aflossing niet overgemaakt wordt, wegens onvold. saldo-en dan zijn de problems nadien stukken groter-zelf in de gaatjes houden en meteen zelf overmaken is dan de enige uitweg-dan moet je dus wel alle gegevens bij de hand hebben. UIteraard hebben al die veels te hoogbetaalde juristen dit allang dichtgetimmerd met uitsluitingen- als klant kan je daar niet tegenop.

target
door target - Aug 25, 2014 om 01:14
297 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=marjahellemons schreef op maandag 28 jul 2014, 10:53]Mijn werkgever probeert zo snel mogelijk mijn geld te storten maar beroept zich op overmacht. Waar kan ik mij op beroepen?

Overmacht?