yp
door ypeij Apr 13, 2013 om 20:28
Geldzaken & recht

Banksparen

November vorig jaar gaf Reaal schriftelijk aan dat mijn stamrechtverzekering in 2013 zou vrijkomen. In de brief stond een link, http://www.reaal.nl/klantenservice/uw-gouden-handdruk-valt-vrij, naar de website van reaal aangegeven. Daarmee kon worden bepaald over welke periode de lijfrente kon worden uitgekeerd tegen welk percentage en met welk bedrag per maand. Ik heb voor mezelf een periode van 10 jaar gekozen. Vervolgens moest in een volgende stap worden gekozen voor een adviseur. Ik heb toen aangegeven dat ik dat niet wilde omdat ik precies wist wat ik wou. Ik ben toen gebeld door Reaal waarin gesteld werd dat, dat wel kon. Gevraagd werd een kopie van mijn paspoort en mijn bankrekeningnummer door te geven. Dat heb ik per mail gedaan. Tot februari vernam ik niets. Ik heb via de "klantenservice" van Reaal gevraagd waar de eerste betaling bleef. Helaas moet ik concluderen dat via de klantensite van Reaal kennelijk verschillende personen mijn dossier behandelen. De een stelde dat het wettelijk verplicht is dat ik een adviseur neem, m.a.w. ik zou dan kosten moeten maken voor iets waarvan ik precies wat ik wil. Verder werd in verscheidene mails aangegeven dat er sprake is van een complex produkt en daarom een adviseur nodig is. Ik word kennelijk voor achterlijk gehouden. Een ander persoon van Reaal gaf aan mijn dossier niet te kunnen vinden, dit terwijl ik mijn polisnummer heb doorgegeven. Dezelfde persoon gaf aan dat hij wel een andere polis van mij heeft gevonden En heeft deze naar mij toegestuurd. Deze polis was dus niet van mij.

Mijn vraag is dus is het inderdaad wettelijk verplicht dat ik een adviseur moet nemen? (Persoonlijk vind ik dit chantage, Reaal heeft immers de beschikking over mijn geld) In welk wetboek staat dat dan vermeld?

815 1 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 13, 2013 om 20:44
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als u vanavond naar Kassa hebt gekeken, hebt u gezien dat er diverse mogelijkheden zijn. Niet gezien? Dan alsnog kijken.

Blijkbaar heeft Reaal dus nog helemaal niets gedaan. Hou er dus rekening mee, dat het uit te keren bedrag nu lager kan zijn.

U hoeft trouwens niet bij Reaal te blijven voor die uitkeringen, u kunt elders offertes opvragen.