ha
door hansa53 Feb 10, 2015 om 21:09
Huishouden & energie

BANKSTEL

IK HEB PAS EEN NIEUW BAKSTEL GEKOCHT € 2700
TOEN HIJ UITGEPAKT WAS , WAREN DE BOVENKANT
INGEDEUKT, WIJ DACHTEN NA EEN WEEK GAAT HET WEL WEG, MAAR NIET DUS. ER KWAM EEN SCHADE EXPERT , DIE ZEI ,U HEEFT EEN VERKEERD BANKSTEL GEKOCHT.TEVENS ZATEN ER OVERAL PLOOIEN.

1707 25 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Feb 10, 2015 om 21:17
16826 Antwoorden / 108 Vragen

Hallo Hansa53, wanneer is "pas een nieuw bankstel gekocht" en u mag gerust de naam noemen waar. Pas dan kunnen we iets gerichter antwoord geven, zoals: aangesloten bij e.d. dingen. €2.700,00 is niet niets dus wat meer info a.u.b.

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2015 om 21:17
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Als u alles in hoofdletters schrijft, betekent dat hier: Schreeuwen, en dat bedoelt u waarschijnlijk niet, maar het is maar een weet.

Bij wie heeft u het bankstel gekocht?

Wanneer?

Waarom een schade expert?

Waarom de conclusie: een verkeerd bankstel gekocht?

Normaal heb je garantie op dit soort zaken.

ha
door hansa53 - Feb 10, 2015 om 21:25
3 Antwoorden / 1 Vragen

DIT BANKSTEL IS 3 MAANDEN GELEDEN BIJ EEN CBW ERKEND MEUBELBDRIJF BESTELD
EN DEZE FIRMA HEEFT EEN STOFFEERDER BESTELD OM DE ZAAK TE BEKIJKEN EN VOND DAT WIJ EEN VERKEERDE KEUS HADDEN GEMAAKT, OMDAT EEN LDEREN BANKSTEL VOLGENS HEM ALTIJD PLOOIEN HEEFT.

zoekster
door zoekster - Feb 10, 2015 om 21:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Heeft u de geschilllencommissie ingeschakeld?

En als u dat niet heeft, hoe lang geleden, precieze datum, heeft u geklaagd bij de verkoper?

Waarom schrijft u in hoofdletters? Zo komt u erg onvriendelijk over.

mahadma
door mahadma - Feb 10, 2015 om 21:38
11537 Antwoorden / 51 Vragen

Ga klagen bij de CBW met alle papieren er in kopie erbij. Dat is de enige weg die ik zie.Klik hier

tenormin
door tenormin - Feb 10, 2015 om 21:40
16826 Antwoorden / 108 Vragen

hansa53, zet A: uw Caps Lock uit en schrijf waar het bankstel gekocht is. Anders is er geen zinnig woord over te zeggen. U stelt niet voor niets deze vraag dus als u antwoord wilt hebben: geeft u dan eerst het door ons gevraagde antwoord.

gerbera
door gerbera - Feb 10, 2015 om 22:13
7358 Antwoorden / 14 Vragen

Dat een ander kan bepalen dat u een verkeerde keus hebt gemaakt vindt ik al bijzonder. Het lijkt mij dat u zelf wel in staat bent te bepalen welk bankstel u wenst. Heb al ruim 6 jaar een lederen bankstel en nog geen plooi te zien. Is dus duidelijk iets mis met uw bankstel. Komt u er met de winkelier niet uit dien dan een klacht in bij het CBW.

zoekster
door zoekster - Feb 10, 2015 om 22:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Hij moet niet naar het CBW, hij moet naar de geschillencommissie wonen. Maar wil binnen 3 maanden nadat hij zijn klacht bij de verkoper heeft neergelegd.

zoekster
door zoekster - Feb 10, 2015 om 22:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

wil=wel

user123
door user123 - Feb 10, 2015 om 22:49
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gerbera schreef op dinsdag 10 feb 2015, 22:13]Dat een ander kan bepalen dat u een verkeerde keus hebt gemaakt vindt ik al bijzonder. Het lijkt mij dat u zelf wel in staat bent te bepalen welk bankstel u wenst. Heb al ruim 6 jaar een lederen bankstel en nog geen plooi te zien. Is dus duidelijk iets mis met uw bankstel. Komt u er met de winkelier niet uit dien dan een klacht in bij het CBW.

Ik denk dat het verwachtingspatroon niet past bij de leren bank welke ts heeft gekocht.

Wanneer ts verwacht dat een leren bank niet plooit dan zou je kunnen constateren dat ts een verkeerde keus heeft gemaakt.

Gezien de manier van communiceren hier op dit forum verbaast mij dat overigens niet.

user123
door user123 - Feb 10, 2015 om 22:52
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op dinsdag 10 feb 2015, 21:40]hansa53, zet A: uw Caps Lock uit en schrijf waar het bankstel gekocht is. Anders is er geen zinnig woord over te zeggen. U stelt niet voor niets deze vraag dus als u antwoord wilt hebben: geeft u dan eerst het door ons gevraagde antwoord.

Winkel is cbw erkend. Waarmee de opties voor ts bekend zijn. Wat voegt een naam verder toe behalve de bevrediging van jouw nieuwsgierigheid ?

tenormin
door tenormin - Feb 10, 2015 om 23:26
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=user123 schreef op dinsdag 10 feb 2015, 22:52]

Wat voegt een naam verder toe behalve de bevrediging van jouw nieuwsgierigheid ?

Ik hoef niet "bevredigd" te worden, dank U. Als ik een naam heb van een leverancier van meubelen kom IK iets verder. En ik ben U voor U, neem de respectvolle regels in acht: ik ken u niet , u kent mij niet. Dus...

door 1953 - Feb 11, 2015 om 02:29
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Plooien is gebruikelijk bij het gebruik van de bankstel, natuurlijke eigenschap, daar wordt geen garantie op gegeven.

Vorige week woensdag werden bij mij de 2+3 zits zetels model Pesos - € 4.000,00 - geleverd. Heb nog geen duidelijke plooien in het leer.

Bevreemde mij dat direct een schade-expert werd aangesteld door ...

Waarom betrof het een verkeerd bankstel?

gerbera
door gerbera - Feb 11, 2015 om 15:55
7358 Antwoorden / 14 Vragen

@user123 schreef,

Ik denk dat het verwachtingspatroon niet past bij de leren bank welke ts heeft gekocht.

Wanneer ts verwacht dat een leren bank niet plooit dan zou je kunnen constateren dat ts een verkeerde keus heeft gemaakt.

Gezien de manier van communiceren hier op dit forum verbaast mij dat overigens niet

Zou haast denken dat u de bewuste "expert" bent geweest. Een lederen bankstel wat in zo'n korte tijd plooien vertoond is duidelijk iets mis mee. En ik schat Ts iets hoger in en acht ze in staat een goede keuze te maken. Och en uw laatste zin.....lees uw eerste zin nogmaals, want wat u denkt is hier niet relevant.

user123
door user123 - Feb 11, 2015 om 22:53
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=gerbera schreef op woensdag 11 feb 2015, 15:55]@user123 schreef,

Ik denk dat het verwachtingspatroon niet past bij de leren bank welke ts heeft gekocht.

Wanneer ts verwacht dat een leren bank niet plooit dan zou je kunnen constateren dat ts een verkeerde keus heeft gemaakt.

Gezien de manier van communiceren hier op dit forum verbaast mij dat overigens niet

Zou haast denken dat u de bewuste "expert" bent geweest. Een lederen bankstel wat in zo'n korte tijd plooien vertoond is duidelijk iets mis mee. En ik schat Ts iets hoger in en acht ze in staat een goede keuze te maken. Och en uw laatste zin.....lees uw eerste zin nogmaals, want wat u denkt is hier niet relevant.

Quoten is niet moeilijk. Je zet de tekst gewoon tussen quote tags.

Fijn dat je inhoudelijk reageert. De opmerking dat je bijna zou denken dat ik de bewuste expert zou zijn geweest is briljant.

Elk bankstel vertoont plooien door gebruik. ELK BANKSTEL !
(Om in de typologie van ts te blijven)

tenormin
door tenormin - Feb 11, 2015 om 23:29
16826 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=user123 schreef op woensdag 11 feb 2015, 22:53]

Elk bankstel vertoont plooien door gebruik. ELK BANKSTEL !
(Om in de typologie van ts te blijven)

Om in uw typologie te blijven: dan heeft u niet heel erg veel verstand van bankstellen om het statement te gebruiken dat "elk bankstel" plooien geeft. Van welke meubelfabriek c.q. woningzaak heeft u deze "non-kennis" opgedaan. 't Klopt n.l. voor geen centimeter. Conclusie is dat stoffen/leder kennis ontbreekt.

user123
door user123 - Feb 12, 2015 om 16:06
1346 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=tenormin schreef op woensdag 11 feb 2015, 23:29][quote=user123 schreef op woensdag 11 feb 2015, 22:53]

Elk bankstel vertoont plooien door gebruik. ELK BANKSTEL !
(Om in de typologie van ts te blijven)

Om in uw typologie te blijven: dan heeft u niet heel erg veel verstand van bankstellen om het statement te gebruiken dat "elk bankstel" plooien geeft. Van welke meubelfabriek c.q. woningzaak heeft u deze "non-kennis" opgedaan. 't Klopt n.l. voor geen centimeter. Conclusie is dat stoffen/leder kennis ontbreekt.

Uwe Hoogheid heeft natuurlijk gelijk.

komsja
door komsja - Feb 12, 2015 om 16:14
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Uwe Hoogheid!!!!! Wist niet dat onze ietwat geplooide Haresaaiemeid ook op dit forum zat.

komsja
door komsja - Feb 12, 2015 om 16:19
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Denk dat onze user123 in de war is met de plooien in zijn of haar gordijnen,want plooien in een bankstel?? dan heeft user123 wel een heel erg oud bankstel en dan schat ik uit het jaar 1418

van leyden
door van leyden - Feb 12, 2015 om 16:34
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Ik maar denken hoe ze dat toch doen< zo n chesterfield bankstel ZONDER plooien.
Moet wel gezichtsbedrog zijn, want bankstellen hebben altijd plooien...

Mijn bankstel is ook van leer, daar zitten plooien in, het zijn lichte plooien omdat de vulling vrij zacht is.
De hamvraag is dus, wanneer zijn plooien ongewenst? Als een bank overmatig gaat plooien is dat niet goed.

Heb me ooit laten verleiden tot een bankstel van populiers, (de grootse rotzooi die je kopen kan), na een paar weken zitten waren de plooien op het zitgedeelte zo groot, dat je het kon voelen.
Het is moeilijk om via een forum te kunnen zeggen of een bankstel (te) geplooid is. Zeker als het nieuw is.

Maar als ts zegt dat er al deuken inzaten tijdens de oplevering, dan is er toch wel wat meer aan de hand.
Ben geneigd om de expert te geloven.

van leyden
door van leyden - Feb 12, 2015 om 17:07
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Mag geen reclame maken, maar dit bankstel is van.... de ikea.
Prima bankstellen voor een gunstige prijs. Ziet er na drie jaar nog uit als nieuw.
Ben dan ook een echte ikea fan geworden.
Een wereldzaak, is het waard om te koesteren.

tot15karakters
door tot15karakters - Feb 12, 2015 om 17:11
2189 Antwoorden / 14 Vragen

ALS hansa53 GROTE LETTERS GEBRUIKT VOOR EXTRA GEWICHT IS HET TERECHT DAT JE DEUKEN KREEG!

komsja
door komsja - Feb 12, 2015 om 17:35
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Plooien zitten in gordijnen en een plooiing zit er in heel veel bankstellen (hangt af van wat voor bankstel) Heb net zoals de geachte Heer/Mevr/Mej van leyden 9 jaar geleden ook een lederen bankstel (een twee en driezits,waarvan alleen de zitting en rug kussens van leer)Voor 660 eurie
bij de Ikea,en er zitten nu na 9 jaar iets meer plooiingen dan bij de aanschaf maar nog steeds een perfect geheel.
Heb ooit ook eens een bankstel (echt leder) van de seat,s en sofa,s gehad,en dat was gewoon bagger spul,wel echt leder maar daar verkopen ze volgens mij lederen bankstellen gemaakt van plofkippenleer,en dat ook nogus voor 2500 eurie,heb met dit bankstel voor 660 eurie veel meer en langer plezier en zitgenot.

van leyden
door van leyden - Feb 12, 2015 om 17:37
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Voor 2700 euro zou je een perfect bankstel moeten hebben.
Ik was nog niet de helft kwijt voor een drie en eenzitter.

Waarom koopt niet iedereen gewoon bij Ikea, zou ik wel willen roepen. Over de kwaliteit hoef je je geen zorgen te maken, de prijs al helemaal niet.
Typ het maar op dan.

van leyden
door van leyden - Feb 12, 2015 om 17:44
1289 Antwoorden / 17 Vragen

Komsja.
Ben het roerend met je eens.
Wat je zegt over dat leer klopt helemaal, het is plofkippenleer.
Nieuw ziet het bankstel er gelikt uit, maar na een avondje zitten zie je al de gebruikssporen.
Snap niet dat ik toen zo gek ben geweest om die zooi te kopen. maar ja, ik wist toen niet beter.