Basic Fit opzegging komt niet rond, ronduit oplichting.
Ik ben nu bijna twee jaar lid van de basic fit, ik wou dat ik er nooit aan begonnen was. In februari was ik al een jaar lid, en raakte ik mijn baan kwijt, ik besloot alle dingen die ik niet direct nodig heb op te zeggen, zo ook mijn fitness abonnement. Toen ik het contract had afgesloten heb ik geen jaar contract afgesloten, dus ik betaalde geen 15,95 maar 17,95 dat heb ik ook altijd betaald. In mei heb ik de eerste poging gedaan op te zeggen, via de site en telefonisch waar ik heel onproffesioneel werd toegesproken. Nu zijn we vijf pogingen tot opzegging later en nog steeds is de boel niet rond, nu ik eindelijk een keer reactie heb gekregen, zeggen ze dat ik een jaarcontract heb?
Ik heb in juni de tegenrekening geblokkeerd en ze dreigen een deurwaarder in te schakelen.
Kan ik juridisch iets tegen deze oplichting doen? Want het moet toch niet zo kunnen zijn dat door het niet in behandeling nemen van een opzegging ik maar lid blijf.
Het regelement wat ze tot voor kort op hun site hadden is trouwens ook ineens niet toegankelijk.
@sannevdijk
U bent al de zoveelste die klachten heeft over dat bedrijf,ga eens zoeken op google naar klachten over dat bedrijf en wellicht zijn er leden of ex-leden die u kunnen vertellen wat u kunt doen om van die gasten af te komen.
Hallo sannevdijk,
Heb je een bewijs van je opzegging?
Artikel 6: Beëindigen lidmaatschap
a. Beëindiging van een lidmaatschap geschiedt door opzegging. Opzegging dient door het Lid per email (klantenservice@basic-fit.nl), via de website (www.basic-fit.nl), per brief (Basic-Fit, Postbus 3124, 2130 KC Hoofddorp) of, indien aanwezig, via de Kiosk op de Basic-Fit vestiging te geschieden. Bij opzegging per email en brief moeten de volgende gegevens vermeld worden: naam van het Lid, pasnummer, Thuisvestiging. Als het Lid zijn lidmaatschap niet uiterlijk 30 dagen voor de einddatum van de initiële contractduur schriftelijk of per email bij Basic-Fit klantenservice opzegt, wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Om ontvangst van de opzeggingsbrief te waarborgen adviseert Basic-Fit dit middels een aangetekend schrijven te doen. Indien het lidmaatschap telefonisch is aangegaan, kan het Lid ook telefonisch de Overeenkomst opzeggen.
b. Indien de Overeenkomst is verlengd voor onbepaalde tijd, bedraagt de opzegtermijn 30 dagen.
Suc6
Je heb een reactie ontvangen, dus bewijs dat jou opzegging is aangekomen.
Hoef je verder niets meer te doen als hun succes wensen bij de rechter.
Hopelijk heb je ooit hun contactformulier gebruikt om op te zeggen;
Dank je wel voor het invullen van het contactformulier!
*knip*
Hieronder vind je nog de gegevens die je op het contactformulier hebt ingevuld.
Sportieve groet, Klantenservice Basic-Fit
Dan ben je gewoon in het bezit van 'n bevestiging. Scheelt toch weer 8 euro.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Klarna, aanmaning niet besteld artikel
Op 6 februari krijg ik een pakket toegestuurd (door de brievenbus) enkel met mijn naam en adres zonder kenmerk door wie het is verstuurd. In het pakket zit een trainingsbroek zonder verzendbrief o.i.d. ik kon het dus ook niet terugsturen aangezien verzender niet bekend was.
Op 3 april krijg ik een brief toegestuurd van Klarna met de kosten van de broek met aanmaningskosten.
Direc
...
Lees meer
Ik ben via internet opgelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug?
Op 25 maart j.l. kreeg ik een sms-je van iemand die zich voordeed als medewerker van ICS (International Card Service) met een noodnummer. Er was geprobeerd €899 van mijn rekening te halen. Ik belde dit nummer en was even later €1794 kwijt. Ik heb aangifte gedaan bij de politie en heb mijn rechtbijstandsverzekering ingelicht. Hoe krijg ik mijn geld terug? Lees meer
Contract youfone ontbinden
sins begin maart heb ik youfone wekelijks gebeld gemailt omdat mijn tv steeds vastliep telefoon niet doet internet slecht.
je mag voor €100 per maand toch wel iets goed verwachten? dus kan ik hierdoor van mijn contract af
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer