sa
door sannevdijk Dec 16, 2014 om 16:43
Voeding & gezondheid

Basic Fit opzegging komt niet rond, ronduit oplichting.

Ik ben nu bijna twee jaar lid van de basic fit, ik wou dat ik er nooit aan begonnen was. In februari was ik al een jaar lid, en raakte ik mijn baan kwijt, ik besloot alle dingen die ik niet direct nodig heb op te zeggen, zo ook mijn fitness abonnement. Toen ik het contract had afgesloten heb ik geen jaar contract afgesloten, dus ik betaalde geen 15,95 maar 17,95 dat heb ik ook altijd betaald. In mei heb ik de eerste poging gedaan op te zeggen, via de site en telefonisch waar ik heel onproffesioneel werd toegesproken. Nu zijn we vijf pogingen tot opzegging later en nog steeds is de boel niet rond, nu ik eindelijk een keer reactie heb gekregen, zeggen ze dat ik een jaarcontract heb?
Ik heb in juni de tegenrekening geblokkeerd en ze dreigen een deurwaarder in te schakelen.
Kan ik juridisch iets tegen deze oplichting doen? Want het moet toch niet zo kunnen zijn dat door het niet in behandeling nemen van een opzegging ik maar lid blijf.

6982 8 Rapporteer

sa
door sannevdijk - Dec 16, 2014 om 16:45
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het regelement wat ze tot voor kort op hun site hadden is trouwens ook ineens niet toegankelijk.

aurora1
door aurora1 - Dec 16, 2014 om 17:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor de algemene voorwaarden: klik hier.

aurora1
door aurora1 - Dec 16, 2014 om 17:32
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Nog meer informatie over opzeggen: klik hier
Beide gevonden door op internet in te tikken: opzeggen Basic Fit.
Opzeggen van die club schijnt nogal eens niet te lukken. Tik maar eens in het zoekvakje Basic Fit.

aurora1
door aurora1 - Dec 16, 2014 om 17:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Vergeet niet om het pasje in te leveren en daarvoor een ontvangstbewijs te verkrijgen.

komsja
door komsja - Dec 16, 2014 om 17:38
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@sannevdijk
U bent al de zoveelste die klachten heeft over dat bedrijf,ga eens zoeken op google naar klachten over dat bedrijf en wellicht zijn er leden of ex-leden die u kunnen vertellen wat u kunt doen om van die gasten af te komen.

edrick3
door edrick3 - Dec 16, 2014 om 17:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo sannevdijk,

Heb je een bewijs van je opzegging?

Artikel 6: Beëindigen lidmaatschap

a. Beëindiging van een lidmaatschap geschiedt door opzegging. Opzegging dient door het Lid per email (klantenservice@basic-fit.nl), via de website (www.basic-fit.nl), per brief (Basic-Fit, Postbus 3124, 2130 KC Hoofddorp) of, indien aanwezig, via de Kiosk op de Basic-Fit vestiging te geschieden. Bij opzegging per email en brief moeten de volgende gegevens vermeld worden: naam van het Lid, pasnummer, Thuisvestiging. Als het Lid zijn lidmaatschap niet uiterlijk 30 dagen voor de einddatum van de initiële contractduur schriftelijk of per email bij Basic-Fit klantenservice opzegt, wordt het lidmaatschap automatisch verlengd voor onbepaalde duur. Om ontvangst van de opzeggingsbrief te waarborgen adviseert Basic-Fit dit middels een aangetekend schrijven te doen. Indien het lidmaatschap telefonisch is aangegaan, kan het Lid ook telefonisch de Overeenkomst opzeggen.

b. Indien de Overeenkomst is verlengd voor onbepaalde tijd, bedraagt de opzegtermijn 30 dagen.

Suc6

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 17, 2014 om 12:39
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Je heb een reactie ontvangen, dus bewijs dat jou opzegging is aangekomen.

Hoef je verder niets meer te doen als hun succes wensen bij de rechter.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Dec 17, 2014 om 12:45
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hopelijk heb je ooit hun contactformulier gebruikt om op te zeggen;

Dank je wel voor het invullen van het contactformulier!

*knip*

Hieronder vind je nog de gegevens die je op het contactformulier hebt ingevuld.

Sportieve groet, Klantenservice Basic-Fit

Dan ben je gewoon in het bezit van 'n bevestiging. Scheelt toch weer 8 euro.