yo
door yolandabeco Jul 11, 2014 om 14:43
Elektronica & tv

BCC prijsverhoging binne 12 uur van ruim 30%

Bcc heeft z'n koel/vriescombinatie van Beco, binnen 12 uur, verhoogd met ruim 30%!!!
Gisteravond op de site van BCC, 299 euro, vanochtend bestellen, 410euro!!!!
Dit is toch pure oplichting!!! Het ging niet om een speciale aanbieding, maar volgens de klantenservice, is het zo dat ze kijken wat de concurent doet!!!!
Wat kan ik als consument hier nou mee????

1116 29 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

++Wat kan ik als consument hier nou mee????++

Niks.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heeft niets te maken met oplichting. Je moet dat soort woorden niet te pas en te onpas op een openbaar forum gebruiken.

Wat kan ik hier als consument mee? Nou niets! Je had gisteravond moeten bestellen. Vanmorgen is het ding duurder. Dat mag - BCC is tenslotte degene die de prijs bepaalt. We leven nu eenmaal in een vrije markteconomie waar de prijzen op basis van vraag en aanbod worden bepaald (over het algemeen).

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 15:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Iemand onterecht van oplichting beschuldigen is strafbaar!

Met alles heb je tegenwoordig dag prijzen, en soms wel uur prijzen.
Dus als je iets voor een goede prijs ziet, en het wil hebben, direct kopen/bestellen.

Maar had je ook boos geweest als het ding gisteren € 410 was en bij vandaag bestellen € 299 ?
Nee, dat denk ik niet ............

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 15:27
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tja, dan had je dus gisteravond moeten bestellen.
Ze hanteren 'fluïd pricing', oftewel ze passen de prijzen regelmatig aan.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 16:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dan ga je toch naar de Media Markt, daar staat dezelfde voor €299.
Klik hier-> BEKO CS234030

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 16:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even je cookies opschonen en dan kan hij goed weer 299 euro kosten.

Bedrijven die dit soort trucjes hanteren met tracking cookies, kun je beter negeren.

PS voordat je bij Mediamarkt iets koopt, zoek er eens hier rechtsboven op.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 16:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 16:12: Dan ga je toch naar de Media Markt, daar staat dezelfde voor €299.
Klik hier-> BEKO CS234030

En dan zal BCC z'n prijs ook wel weer aanpassen. ;-)

@yolanabeco,

Informeer anders eens bij BCC naar de prijsgarantie:

Wij controleren dagelijks de prijzen bij vergelijkbare concurrenten binnen een straal van 20 kilometer van onze winkels. Dit doen we met tientallen medewerkers die in het hele land de prijzen noteren in andere winkels. Wij passen onze prijzen daar dan direct op aan.

De internetaanbieders waarop onze Prijsgarantie van toepassing is, zijn:

www.belcompany.nl
www.bemmelenkroon.nl
www.blokker.nl
www.combi.nl
www.dixons.nl
www.electroworld.nl
www.ep.nl
www.expert.nl
www.halfords.nl

www.harensesmid.nl
www.kijkshop.nl
www.maxwell.nl
www.mediamarkt.nl
www.mikro.nl
www.mycom.nl
www.phonehouse.nl
www.saturn.nl
www.scheerenfoppen.nl

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op vrijdag 11 jul 2014, 16:21: Even je cookies opschonen en dan kan hij goed weer 299 euro kosten.

Bedrijven die dit soort trucjes hanteren met tracking cookies, kun je beter negeren.

PS voordat je bij Mediamarkt iets koopt, zoek er eens hier rechtsboven op.

Lijkt mij sterk, want ik zie 'm ook voor € 410,00 staan en heb er niet eerder naar gekeken.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 17:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

De webwinkels zijn ook niet gek, u gaat niet voor de fun naar een koel/vriescombinatie zoeken want u heeft er één nodig. Als u er één vindt dan ook direct bestellen want aanbiedingen zijn vaak dag aanbiedingen. Ik lees ook weer iets over de Mediamarkt maar de webwinkel van die mediamarkt is zo slecht nog niet qua levering en service. Bcc daarentegen is een bedrijf waar ik nooit iets zou bestellen want ze zijn gewoonweg te duur.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

In het weekend zijn de prijzen vaak weer lager. Even goed in de gaten houden.

Wat BCC doet (prijzen van andere shops / concurrenten in de gaten houden) doet iedere webshop. Met oplichterij heeft dit niets te maken.

Het is aan de consument om nog slimmer te zijn.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op vrijdag 11 jul 2014, 16:21: Even je cookies opschonen en dan kan hij goed weer 299 euro kosten.

Ook bij mij kost dat ding 410,- euro en heb er eerder dan zojuist ook niet naar gekeken.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 18:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kostte het betreffende apparaat wel maandenlang 299 en heeft TS net de prijswijziging gemerkt ...........

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat is dan weer de grap de laagste prijsgarantie geldt enkel voor stenen winkels, webshops zijn uitgesloten.
Webwinkelen bij een erkend keurmerk webwinkel is zeer lonend qua prijs maar dan moet je voordat je gaat zoeken wel weten wat je nodig hebt, je het überhaupt wel nodig hebt en ook direct kan betalen. Ik heb er vele honderden euro's op wit en bruingoed mee bespaart.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 20:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u een overeenkomst gesloten en is de prijs daarop verhoogt? En zo, staat er in de algemene voorwaarden dat dit mag en onder welke condities?

mahadma schreef op vrijdag 11 jul 2014, 15:22: Iemand onterecht van oplichting beschuldigen is strafbaar!

Dat doet TS niet. De feitelijke situatie wordt geschetst en daarna wordt de vraag gesteld of dit oplichting is. BCC gaat hiervoor niet naar de rechter. En als ze dat wel doen dan wijst deze de claim af. Dat is ook gebeurt tussen een bedrijfje en TROS Radar.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ron530,

.....Dat is dan weer de grap de laagste prijsgarantie geldt enkel voor stenen winkels, webshops zijn uitgesloten.
Klopt niet (helemaal).
Zie mijn eerdere reactie.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 20:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

@alfatrion,

TS schrijft: "Gisteravond op de site van BCC, 299 euro, vanochtend bestellen, 410euro!!!!"

Ik lees hier dat er geen bestelling heeft plaatsgevonden op "gisteravond" maar dat TS op "vanochtend bestellen" het prijsverschil geconstateerd heeft. Dus er is geen sprake van een overeenkomst.

Ik vind wel dat het begrip oplichting te pas en te onpas gebruikt wordt hier, en veelal onterecht.

ve
door verwijderd - Jul 11, 2014 om 21:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

@mahadma: Dat vind ik ook. Terughoudendheid met dit soort termen is een deugd.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 00:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Niets !!! Waarschijnlijk een type fout.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 12:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

valerius-2 schreef op zaterdag 12 jul 2014, 00:50: Niets !!! Waarschijnlijk een type fout.

Onzin!
Eerdere reacties gelezen? Blijkbaar niet!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 13:16
0 Antwoorden / 0 Vragen

gompy2 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 16:12: Dan ga je toch naar de Media Markt, daar staat dezelfde voor €299.
Klik hier-> BEKO CS234030

Dan hoop ik dat TS het gisteren besteld heeft voor die prijs want ook bij de mediamarkt is het nu 410 euro.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 13:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zo zie je maar fluid pricing gaat twee kanten op.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 14:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

sylgin schreef op zaterdag 12 jul 2014, 13:16:
gompy2 schreef op vrijdag 11 jul 2014, 16:12: Dan ga je toch naar de Media Markt, daar staat dezelfde voor €299.
Klik hier-> BEKO CS234030

Dan hoop ik dat TS het gisteren besteld heeft voor die prijs want ook bij de mediamarkt is het nu 410 euro.

Hahaha, erg hoor die b****n..
Nee hoor, het is handel en ze zijn er vrij in, en zo werkt het ook, maar ik vind het wel grappig.
Men kan ook in de winkel zelf onderhandelen hoor.
Bij BCC zijn de webshop-prijzen gelijk als in de fysieke winkels, bij de Mediamarkt "in principe" niet, maar je kunt er altijd over praten.
Eind vorig jaar een Braun scheerapparaat gekocht bij MM, maar bij de BCC was die €15 goedkoper als op de website van MM.
De verkoper er op gewezen, die heeft het gecontroleerd op internet, en ik kreeg bij MM het apparaat voor dezelfde prijs als bij BCC.
En zo kun je wat spelen, is wel grappig.
Toch heb ik het gevoel dat ze van elkaar heel goed weten wat ze doen en elkaar een beetje de bal toespelen.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 15:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je zegt nu wel, binnen 12 uur verhoogd met 30%, maar je weet niet hoe lang hij al te koop heeft gestaan voor die 299, want dan praat je over een anders tijdsbestek.
Denk toch dat je het moet zien als pech hebben en te laat opgemerkt.....

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 15:30
0 Antwoorden / 0 Vragen

@gompy2,

.....Toch heb ik het gevoel dat ze van elkaar heel goed weten wat ze doen en elkaar een beetje de bal toespelen......

Uiteraard. ;-)
Je moet dus als consument goed opletten en geen impulsaankopen doen.
(Beetje) prijsbewust zijn!

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 12 jul 2014, 15:30: @gompy2,

..
Je moet dus als consument goed opletten en geen impulsaankopen doen.
(Beetje) prijsbewust zijn!

In dit geval had Yolanda haar impuls van donderdagavond juist wel moeten opvolgen ;-)

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 15:41
0 Antwoorden / 0 Vragen

zoekster schreef op zaterdag 12 jul 2014, 15:40:
edrick3 schreef op zaterdag 12 jul 2014, 15:30: @gompy2,

..
Je moet dus als consument goed opletten en geen impulsaankopen doen.
(Beetje) prijsbewust zijn!

In dit geval had Yolanda haar impuls van donderdagavond juist wel moeten opvolgen ;-)

Of nog even wat langer nadenken (en goed blijven opletten), want de prijs wordt vanzelf weer lager.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het grappige van dit is dat bij de eerste google resultaten er 299 komt en bij doorklikken 410.

ve
door verwijderd - Jul 12, 2014 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 12 jul 2014, 15:30: Uiteraard. ;-)
Je moet dus als consument goed opletten en geen impulsaankopen doen.
(Beetje) prijsbewust zijn!

Precies, eer ik iets koop ben ik dááágen bezig met "vooronderzoek". ;-)

ve
door verwijderd - Jul 13, 2014 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

diumenge schreef op zaterdag 12 jul 2014, 13:46: Zo zie je maar fluid pricing gaat twee kanten op.

Wat ook volstrekt logisch is. Waarom zou je als winkel ver onder de gangbare marktprijs gaan zitten en met minimale marge iets verkopen?