mb
door mbeurskens Mar 6, 2015 om 12:20
Computers & telefonie

BCC, superslechte service/oplichting?

Ik heb bij BCC een laptop gekocht. Helaas barst in het scherm, dus aangeboden ter reparatie.

Om het kort te houden: na 7 weken eindelijk ongerepareerd retour. Volgens BCC reparatiekosten 580 euro (hoger dan aanschafprijs). Vragen over de tijdsduur werden onbeschoft afgewimpeld, men verschuilt zich achter fabrikant/hoofdkantoor/call-center. Bij onafhankelijke reparatieservice voor 150 euro (touchscreen scherm) binnen 3 dagen gerepareerd.

Volgens mij is dit oplichting? BCC hoopt (adviseerde dit ook) dat ik een nieuwe laptop koop. Ik zet nooit meer een voet in de BCC!

1597 2 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 6, 2015 om 12:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo mbeurskens,

Je hebt te maken met de verkopende partij; die mag zich niet achter de fabrikant verschuilen.
Maar ik begrijp dat je al een reparatie elders hebt laten uitvoeren.
Je geeft niet aan hoe oud de laptop is.
Zet je klacht eens op Klachtenkompas.nl - klik hier.

Met vr.gr.

valerius-2
door valerius-2 - Mar 6, 2015 om 12:57
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als men iets koop dan maken ze winst. Maar bij reparatie willen ze ook goed verdienen, vandaar dat alleen de reparateur zijn eigen kost verdient, en daarom veel goedkoper kan werken.