de
door deburen Dec 10, 2010 om 17:39
Huishouden & energie

BD 24-delige messenset in koffer

Echtgenoot heeft net voor 50,00 euro een 24-delige BD messenset in koffer gekocht van man die in de wijk "de van een beurs overgebleven koffers" probeert te verkopen. Het zouden Solingen messen zijn, maar er staat geen Solingen merk op. Het woord Solingen staat nergens. Volgens mij is hij behoorlijk bij de neus genomen. Er is 30 jaar garantie op, maar wat is dat waard als geen leverancier bekend is. Heeft iemand hier ervaringen mee.

29601 18 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 17:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ach ja,
Er zijn er veel veel meer geld in de maling genomen.
Het is een bekend verhaal, ook dat met pannen die "na een beurs zijn overgebleven".
Er zijn mensen geweest die dit geloofden en er voor vele honderden euro's zijn ingestonken.
En nee, het zijn geen echte solinger messen natuurlijk en de echte firma is duister.
In het verleden dook er weleens een adres op van een woonwagenkamp in de buurt van Soest maar daar was men het ook al niet zeker van.
Neem het verlies en snij ze.
Koop in een gereedschapswinkel een ordinair (tweezijdig) slijpsteentje en met wat geluk doe je er toch wel wat jaren mee.
(natuurlijk niet in de afwasmachine).

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt. Shit, ik had al zo'n vermoeden. Ik hou het wel bij mijn aardappelschilmesje van de Hema. Kan wel in de vaatwasser. Wat moet je nou met zo'n rotkoffer ! ! ! Ik zet hem wel in de garage, naast de slijpmachine en de verbanddoos.

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jeetje deze truc is al zo oud als de weg naar Kralingen. Dat iemand daar nog intrapt.

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 19:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

Je kan het ook zie zien, je hebt toch een messenset voor misschien een paar jaar en de verkoper heeft een goed gevoel er aan over gehouden.. het mes snijdt dus aan twee kanten.
mastag

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 19:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ben jij soms de verkoper?

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Even wat leesvoer hierover klik hier

ve
door verwijderd - Dec 10, 2010 om 21:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ deburen,
Nee ik ben niet de verkoper, wel een hobbykok en ik werk met Zwilling messen. een beetje mes kost al 50-90 per stuk,ik lach me dus suf om onze koopjesjagers.

Mastag

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 13:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor 2 euro per mes plus een koffer/cassette gratis een hele Solingenset? Beetje naïef denk ik. Kijk eens bij Blokker wat een beetje mes al kost, laat staan bij een wat duurdere zaak.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 13:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb zo'n Berghausbestek in koffer gekocht bij Leeftrend, aan de Binckhorstlaan in Den Haag en daar mankeert niets aan. Het blijft mooi, ik gebruik het dagelijks en de messen snijden goed.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 13:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

mastag schreef op vrijdag 10 dec 2010, 21:44: @ deburen,
Nee ik ben niet de verkoper, wel een hobbykok en ik werk met Zwilling messen. een beetje mes kost al 50-90 per stuk,ik lach me dus suf om onze koopjesjagers.

Mastag
Het gaat hier om gewone messen en vorken en niet over kooksbestek. Ik gebruik zelf ook Zwilling, Sölingen en WMF-bestek maar mijn Berghaus bestek is gewoon goed.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 13:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien een tip: gewoon gezond allergisch zijn voor aanbiedingen, waarbij het verkooppraatje begint met: ''van een beurs overgebleven''. Dit doen ze ook vaak met tuinmeubelen. Je rijdt het parkeerterrein van een tuincentrum op, en nog voor je goed en wel geparkeerd hebt, komt eer iemand naar je toe, die je voor een habbekrats een splinternieuwe tuinset aanbiedt.

Soms zeggen ze erbij dat de maten niet kloppen, en dat ze daarom ervan af willen.

IN de winkel kopen is het enige advies dat ik hierbij kan geven. Nooit of te nimmer op straat.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 14:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Wij zijn schippers en er komt ook altijd een man langs de schepen met die zelfde messenkoffers en pannenset's.
Ik heb de pannen en messen zowel thuis als aan boord.
Je weet van te voren dat dit naar onraad ruikt omdat als je goede messen en pannen wilt hebben je ervoor moet betalen.
In principe....is met deze pannen en messen niets mis mee ....mits je r niet veel voor betaald ...( zoals ik dus )
Uit goede bron heb ik later vernomen dat de pannensets met complete vrachtwagens te gelijk opgekocht worden bij de fabriek in duitsland en daar ongeveer € 29,- inkoop kosten ...en die dan later verkocht worden aan prijzen tussen de € 100,- en € 350,- dat is dan ook de reinste oplichterij.
Dus degene die ooit nog zo een pannenset of messenkoffer wil kopen ze zijn zeker niet slecht .(ben zelf al gehecht in mijn vinger door zo een mes hahahahaahaha........maar betaal er nooit veel voor !!!!!!

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 14:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er bestaan in de hele wereld geen 24 delige messen sets voor 50 Euro.
Een redelijk goed groot keuken mes van een gerenommeerd merk kost al gauw 100 Euro.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 15:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Solingen is geen merk, maar een plaats in Duitsland waar vroeger bestekfabrieken
stonden. Dan praat ik over lang geleden.
Op die messen stond made in Solingen of alleen Solingen.
Dit was echt kwaliteits spul en het woord Solingen werd een begrip voor kwaliteit.
Dit houd dus in dat de chinezen solingen op hun messen kunnen zetten omdat het alleen maar een plaatsnaam is Is het je trouwens bij de koop niet opgevalleen dat de aanbieder in een dure auto reed ?
Meestal is dit zo, want met de messen en pannentruc wordt veel geld verdiend.

ve
door verwijderd - Dec 13, 2010 om 16:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

deburen schreef op vrijdag 10 dec 2010, 18:00: Bedankt. Shit, ik had al zo'n vermoeden. Ik hou het wel bij mijn aardappelschilmesje van de Hema. Kan wel in de vaatwasser. Wat moet je nou met zo'n rotkoffer ! ! ! Ik zet hem wel in de garage, naast de slijpmachine en de verbanddoos.

Kijk, Deburen verdient het predikaat: Top antwoord,
Waarom?
Veel vragenstellers laten nooit meer iets horen, of zijn degene die op alle correcte antwoorden die hen niet passen een rode duim toepassen.
En uit de reaktie maak ik op, dat Deburen zijn eigen stommiteit erkent.
En relativeert ook nog enigszins.
Dus waarom in het vervolg van deze van deze vraag het kopen van de messen naief noemen?

ve
door verwijderd - Dec 14, 2010 om 00:08
0 Antwoorden / 0 Vragen

Solingen, Sheffield, ja, alleen maar plaatsnamen. En de pannen en messensets zijn net zo goed als de huismerken van Blokker. Alleen nooit betalen wat ze vragen!!! Zeg maar dat je wel zou willen, maar nog maar 30 euro hebt. Kun je nog een koopje doen. En voor die mensen die nu, DomDomDom aan het roepen zijn; wellicht zijn er mensen bij die hun geld aan Spaarbeleg en Icesave gegeven hebben!!!!!!! Het blijft; is het te mooi om waar te zijn...............

ve
door verwijderd - Dec 15, 2010 om 01:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja, u bent duidelijk belazerd. Degene is nu weg en u hebt een messenset erbij. Wat helpt het om u erover te ergeren?

Zo slecht was die deal nu ook weer niet. U heeft 2 a 3 tientjes teveel betaald voor een aan huis Service + een les voor de volgende keer, die anders misschien wel duurder zou worden.

ve
door verwijderd - Jan 19, 2012 om 13:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

hahaha, ben je misschien onze buren? Mijn man heeft precies hetzelfde gedaan. Ik lag al helemaal in een deuk toen hij mij vertelde dat hij op straat een vertegenwoordiger tegenkwam die zijn messen die hij op de beurs had gebruikt kwijt moest omdat die niet mee het vliegtuig in mochten. Wat een onzinverhaal. En helemaal iets voor hem om hierin te trappen; zo'n half kartonnen koffertje met wat slappe messen erin zonder merkteken. ach ja. zit ook een messenslijper in en die hadden we net nodig :-).