bo
door bosmaatjes May 15, 2010 om 12:05
Geldzaken & recht

BDR containerreiniging/niet geven volledige informatie/opzeggen abonnement

Op 26 april jl. is er iemand van BDR Containerreiniging bij ons aan de deur geweest. We hebben toen getekend voor een abonnement. Op 6 mei jl. hebben we vervolgens een bevestiging ontvangen van onze deelname (overigens middels een ongedateerde brief).

In die bevestigingsbrief was echter vermeld dat uitwerpselen van huisdieren niet rechtstreeks in de container mogen als we de containers willen laten reinigen door BDR. Dit was voor ons totaal nieuwe informatie. Als we dit te horen hadden gekregen van de colporteur, hadden we nooit een abonnement afgesloten. Dit hebben we in een schrijven van 6 mei jl. direct aangegeven bij BDR, waarbij we verzocht hebben het contract nietig te verklaren.

In het antwoord van BDR (of eigenlijk van KCR (klantenservice containerreiniging), wat blijkbaar een zelfstandige eenheid is van hetzelfde bedrijf) geven zij te kennen dat het abonnement gewoon loopt voor een jaar, omdat de opzegging niet binnen 8 dagen na tekenen van het contract is ontvangen, waarbij beroep gedaan wordt op de colportagewet en de algemene voorwaarden. Zoals uit de datavermelding blijkt, hebben we nooit binnen die termijn kunnen reageren, aangezien de bevestigingsbrief pas 10 dagen na het tekenen is binnengekomen.

Wat zijn nu de mogelijkheden, want wij hebben geen behoefte aan dit contract. De contractpartner is geheel onbetrouwbaar gebleken:
geen volledige informatie vooraf (misleiding);
bevestiging buiten de uiterste reactietermijn.

We gaan zelf in elk geval dit (nogmaals) schriftelijk aankaarten bij BDR. Tegelijk willen we graag weten wie deze situatie herkent en/of wie nog mogelijke tips heeft om dit contract alsnog nietig te laten verklaren?

3831 37 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bosmaatjes

De bedenktijd gaat in op het moment dat u de overeenkomst sluit.
Koper+Verkoper hebben beide getekend/Vermelding van adres Verkoper/aangeven van bedenktijd. Correct? Dan zit u eraan vast.

Klik hier : info colportage.

Wat de dierenuitwerpselen betreft: denk dat niemand die zo'n contract afsluit een 'gebruiksaanwijzing' erbij krijgt met wat wel dan niet uitgesloten is ....
Zal m.i. lastig worden om die reden de overeenkomst te ontbinden.

BDR/KCR/VCCS en hoe ze zich ook noemen, het is/lijkt één pot nat.
* uw beste kans om ervan af te komen ... dit bedrijf vertoont trekjes van: abonnement binnen halen, een paar keer langs te komen en je ziet ze niet meer.
* mocht u dat ook overkomen, is dat uw beste kans.

Klik hier: proberen nu of later ....

Persoonlijk nootje: was zelf ook ooit een klant bij Vincent zijn Cleaning Service bedrijfje .... ging een paar maanden goed, en daarna mag je er achteraan bellen om je container alsnog te laten reinigen.
Tip: d-h-z / hogedrukspuit - snel en zonder gezeur!

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 19:15
0 Antwoorden / 0 Vragen

Onze container wordt al jaren gereinigd door BDR. Uiteraard hebben we zo af en toe dat ie niet gereinigd wordt. Helaas moeten we dan bellen en melden dat ie niet gereinigd is. Telkens als we dat doen wordt dit verrekend met het volgende abonnement. Dit is uiteraard niet ideaal maar na zo'n 10 jaar weet je hoe het daar werkt. In zijn algemeenheid wordt mijn container wel gereinigd.
Ik verwacht dat je ook met anderen soortgelijke zaken zult hebben. Ik reageer met name door de reactie van Kiran. Hij suggereert e.o.a. klein malafide bedrijf. Dat is BDR zeker niet!

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 20:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

GOOGLE eens met klachten BDR Containerreiniging

En u weet genoeg, en tevens in dan duidelijk dat jscholtes iets van doen heeft met deze bijdehandtjes.
Het zijn gewoon malafide ondernemers. [of één ondernemer met vele namen]
En, KCR is BDR is VCCS enz.enz.
Ze wonen allemaal in Oud Beijerland.

Afijn, lees eerst maar eens bij via GOOGLE.
Dan weet u genoeg.

Succes, poltol

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 22:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmaatjes

Als de colporteur u direkt na ondertekening een doorslag gegeven heeft van de overeenkomst, dan is de datum die op die doorslag staat, bepalend voor het ingaan van de dienst. Op die datum gaat dan ook de bedenktijd van 8 kalenderdagen in. Als je van de colporteur geen getekende doorslag hebt gekregen, dan heb je zelfs 3 kalendermaanden de tijd om de overeenkomst te vernietigen. Hier gebruik ik heel bewust het woord "vernietigen". In juridische zin houdt dat in, dat de toestand hersteld wordt naar het moment waarop nog geen handtekeningen zijn/waren gezet.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 22:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb helemaal niets te maken met BDR Containerreiniging. Maar mijn bakken worden zonder probleem op tijd door BDR gereinigd en dat al enige jaren. Er zijn dus schaarse plekken in Nederland waar het wel goed gaat.

Dus Poltol, scholtes aanvallen en tot medeplichtige bestempelen is niet terecht.

Vladja

ve
door verwijderd - May 15, 2010 om 23:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag bosmaatjes,

Wanneer een colportage contract nog niet is aangenemeld bij Kamer van Koophandel, kun je nog steeds van het contract af. Soms wordt vergeten of uit laksheid dit niet aangemeld.
Vraag dus bij KvK of je contract al aangemeld is.

Hardware ERror MAN.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 00:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

vladja schreef op zaterdag 15 mei 2010, 22:12: Ik heb helemaal niets te maken met BDR Containerreiniging. Maar mijn bakken worden zonder probleem op tijd door BDR gereinigd en dat al enige jaren. Er zijn dus schaarse plekken in Nederland waar het wel goed gaat.

Dus Poltol, scholtes aanvallen en tot medeplichtige bestempelen is niet terecht.

Vladja

. @vladja en scholtes excuus
Er zijn zo weinig positieve ervaringen met deze slimmerikken dat ik watrouwig wordt van mensen waar het wel werkt.
Maar @vladja is voor mij zeker een ijkpunt. Dus nogmaals excuses aan scholtes.

Prettige zondag, poltol

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 09:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

poltol schreef op zaterdag 15 mei 2010, 20:36: Hallo,

GOOGLE eens met klachten BDR Containerreiniging

En u weet genoeg, en tevens in dan duidelijk dat jscholtes iets van doen heeft met deze bijdehandtjes.
Het zijn gewoon malafide ondernemers. [of één ondernemer met vele namen]
En, KCR is BDR is VCCS enz.enz.
Ze wonen allemaal in Oud Beijerland.

Afijn, lees eerst maar eens bij via GOOGLE.
Dan weet u genoeg.

Succes, poltol

@Polto; ik het geen enkele relatie met BDR enz.enz. anders dan klant sedert ruim 10 jaar. Jammer dat u zo snel met uw mening klaar staat.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 09:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Poltol; excuses geaccepteerd.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 09:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

scholtes,

Er zijn niet alleen hier, maar ook bij Tros Radar en andere consumentensites kilometers geschreven over de wanpraktijken van BDR. Ik denk dat jouw en mijn bericht zowat de enige positieve geluiden zijn, die ooit over deze organisatie neergezet zijn. Dus ik begrijp Poltol wel.

Vladja

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 13:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

hrdwerrorman

Vanaf 28 december 2009 hoeven de colportage overeenkomsten van meer dan 34 euro niet meer ingeschreven te worden in het register van de KvK.

Info van de kvk-site:

Door een wetswijziging worden de colportageovereenkomsten boven de 34 euro, die zijn aangegaan vanaf 28 december 2009 niet meer gedagtekend door de Kamer van Koophandel (de 3maandenregeling is dus niet meer van toepassing).

Met collegiale groet, ReadAC/Ton.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 14:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmaatjes

Als de colporteur u direkt na ondertekening een doorslag gegeven heeft van de overeenkomst, dan is de datum die op die doorslag staat, bepalend voor het ingaan van de dienst. Op die datum gaat dan ook de bedenktijd van 8 kalenderdagen in. Als je van de colporteur geen getekende doorslag hebt gekregen, dan heb je zelfs 3 kalendermaanden de tijd om de overeenkomst te vernietigen. Hier gebruik ik heel bewust het woord "vernietigen". In juridische zin houdt dat in, dat de toestand hersteld wordt naar het moment waarop nog geen handtekeningen zijn/waren gezet.

Bovenstaande tekst is NIET helemaal correct!!! en moet zijn:

Als de colporteur aan de koper direkt na ondertekening een doorslag gegeven heeft van de overeenkomst, dan is de datum die op die doorslag staat, bepalend voor het ingaan van de dienst (controleer wel of dat dezelfde datum is waarop je de overeenkomst afsluit). Op die datum gaat dan ook de bedenktijd van 8 kalenderdagen in. Als je van de colporteur geen getekende doorslag hebt gekregen, dan is er geen sprake van een wettige overeenkomst. Dan kun je dus de vermeende overeenkomst zonder meer vernietigen. Hier gebruik ik heel bewust het woord "vernietigen". In juridische zin houdt dat in, dat de toestand hersteld wordt naar het moment waarop nog geen handtekeningen zijn/waren gezet.

Sorry dat ik je op het verkeerde been heb gezet en ik hoop, dat je nog geen actie hebt ondernomen op basis van mijn foutieve informatie. Nogmaals mij excuus.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 14:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 16 mei 2010, 13:52: hrdwerrorman

Vanaf 28 december 2009 hoeven de colportage overeenkomsten van meer dan 34 euro niet meer ingeschreven te worden in het register van de KvK.

Info van de kvk-site:

Door een wetswijziging worden de colportageovereenkomsten boven de 34 euro, die zijn aangegaan vanaf 28 december 2009 niet meer gedagtekend door de Kamer van Koophandel (de 3maandenregeling is dus niet meer van toepassing).

Met collegiale groet, ReadAC/Ton.

Hoe moet ik die norm van 34 euro zien? Geldt dit voor het jaarbedrag?

Verder wil ik iedereen bedanken voor de reacties. Het ziet er, als ik het goed begrijp, naar uit dat we er voor 1 jaar aan vastzitten, maar ik blijf het toch proberen. En ja, colporteurs zal ik voortaan nooit meer een getekend iets meegeven...ga eerst eens surfen...

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 14:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmaatjes

Die norm van 34 euro was vóór 28 december 2009 van toepassing en nu dus niet meer. In de colportagewet is deze norm op de genoemde datum vervallen. Vóór 28 december 2009 was die norm dus van toepassing bij elke colportage overeenkomst van 34 euro of hoger.

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ Ton:

Bedankt voor de info en correctie. Was ik nog niet mee op de hoogte.

H.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 16 mei 2010, 14:12: bosmaatjes

Die norm van 34 euro was vóór 28 december 2009 van toepassing en nu dus niet meer. In de colportagewet is deze norm op de genoemde datum vervallen. Vóór 28 december 2009 was die norm dus van toepassing bij elke colportage overeenkomst van 34 euro of hoger.

Groeten, ReadAC.

Dus er wordt geen inschrijving bij KvK meer gedaan?

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 17:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmaatjes

Dat klopt. Sterker nog: je kunt een overeenkomst via colportage niet meer inschrijven bij de KvK.

Met vriendelijke groet, ReadAQC.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 17:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmaatjes

Wat ik nog graag wil weten is, heb jij tijdens het bezoek van de colporteur een door hem getekende kopie van de overeenkomst gekregen?

Groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 16 mei 2010, 17:20: bosmaatjes

Wat ik nog graag wil weten is, heb jij tijdens het bezoek van de colporteur een door hem getekende kopie van de overeenkomst gekregen?

Groeten, ReadAC.

Helaas wel...tenminste een recu met zijn werversnummer, geen daadwerkelijke handtekening. Ik neem echter aan dat dat nummer al geldt als ondertekening?

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 20:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmaatjes

Strikt juridisch gezien is een werversnummer niet identiek aan een handtekening. In feite is dus deze overeenkomst niet rechtsgeldig en dus vernietigbaar. Ik denk dan wel, dat als je die weg wilt inslaan, je een rechtsbijstandverzekeraar moet inschakelen.

Sukses en met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 16, 2010 om 21:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmaatjes

Een recu is niet hetzelfde als een getekende overeenkomst. De overeenkomst die je krijgt, moet voldoen aan de hier volgende wettelijke eisen:

*
De overeenkomst moet schriftelijk zijn;
*
Beide partijen (zowel de koper als de colporteur) moeten hun handtekening zetten onder de overeenkomst;
*
Van de overeenkomst gaat 1 exemplaar naar de colporteur en 1 exemplaar ontvangt de koper. Let op dat je allebei een zelfde exemplaar hebt;
*
De overeenkomst dient duidelijk aan te geven hoe lang de “afkoelingsperiode” is (onder de plaats voor de handtekeningen). Deze afkoelingsperiode is wettelijk geregeld en duurt 8 dagen. Als je na het sluiten van de overeenkomst spijt krijgt van de koop, heb je 8 dagen de tijd om de overeenkomst ongedaan te maken;
*
Daarnaast dient in de overeenkomst duidelijk te staan hoeveel je moet betalen, de naam en het adres van de colporteur en voor welk bedrijf de colporteur werkt/werft.

(aldus de Colportagewet)

Als aan één van deze vereisten niet voldaan is, komt er geen geldige overeenkomst tot stand (een zogenaamde “nietige” overeenkomst). Desgewenst kunt je de colporteur en de firma laten weten dat je je niet (meer) gebonden acht aan het contract en dat je derhalve de overeenkomst vernietigt.

Sukses en vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - May 19, 2010 om 15:20
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb de kwestie ook voorgelegd aan Consuwijzer. Onderstaande reactie van hun gekregen.

Geachte heer Bosma,

Hartelijk dank voor uw e-mail van 15 mei 2010. In uw e-mail schrijft u dat u op 26 april 2010 aan de deur een contract heeft getekend met BDR Containerreiniging. Op 06 mei 2010 heeft u een bevestiging van dit contract ontvangen. U heeft het contract toen meteen schriftelijk opgezegd, echter BDR Containerreiniging accepteert deze opzegging niet. U wilt nu weten wat uw rechten hierin zijn. In deze e-mail vertellen we u wat uw rechten zijn als consument. En we vertellen u wat u kunt doen.

Bij colportage geldt een wettelijke bedenktijd van acht kalenderdagen. Deze termijn gaat in op het moment dat u het contract hebt ontvangen. Dat betekent dat u binnen de acht kalenderdagen bedenktijd de verkoper een brief kunt sturen dat u de overeenkomst ontbindt (ongedaan maakt). U hoeft hiervoor geen reden op te geven.

Advies bij ontbinding
- Wij raden u aan om uw brief aangetekend te verzenden. Zo hebt u altijd een bewijs dat u het contract binnen de acht dagen hebt ontbonden.
- Als u uw aangetekende brief op de achtste dag hebt verzonden, dan is dit nog op tijd. Het is alleen verstandiger om uw brief uiterlijk 2 dagen voor het einde van de bedenktijd op te sturen.
- Is uw ontbinding op tijd? Dan hoeft u geen annuleringskosten of administratiekosten te betalen.
- Hebt recht op teruggave van uw eventuele aanbetaling.
- De colporteur moet (op voorschrift van de Minister) bij het contract een ontbindingsformulier stoppen. Dit formulier kunt u dan gebruiken voor ontbinding binnen de bedenktijd

Een colportageovereenkomst moet aan een aantal regels voldoen. Hieronder leest u welke regels dit zijn. Of wat u kunt doen als het contract niet aan deze regels voldoet.

Wat moet er in het contract staan?
- Er moet duidelijk in het contract staan dat er een ‘afkoelingsperiode’ (bedenktijd) is van 8 kalender dagen. En dat u binnen deze 8 dagen de overeenkomst kunt ontbinden (ongedaan maken).
- Er moet duidelijk in het contact staan wat de afgesproken prijs is (het totaal van de betalingen).
- De datum waarop de overeenkomst wordt aangegaan en ingaat.
- Handtekening van zowel de verkoper (colporteur) als de consument.
- Naam en adres van de verkoper of het bedrijf waarvoor hij werkzaam is.
- Is de verkoper (colporteur) in Nederland gevestigd, dan moet ook vermeld worden de Kamer van Koophandel waarbij de onderneming is ingeschreven + het inschrijvingsnummer.
- Er moet ook duidelijk in staan dat de verplichtingen uit de overeenkomst (zoals leveren en betalen) op de negende dag opeisbaar is.

Hoe moet het contract eruit zien?
- De overeenkomst moet schriftelijk zijn.
- Het contract mag niet groter zijn dan een A4. In tweevoud. Eén exemplaar van de overeenkomst is voor de colporteur en het andere exemplaar wordt onmiddellijk na ondertekening aan de consument gegeven. Allebei de overeenkomsten moeten hetzelfde zijn.
- Naast de overeenkomst moet de verkoper (colporteur) een apart standaard formulier meegeven. Hierin staat een voorbeeld brief dat u af kunt zien van de overeenkomst binnen de bedenktijd.

Wat kunt u doen?

Ontdekt u na het aangaan van de overeenkomst dat deze niet voldoet aan de wettelijke inhoud/vormvereisten? En wilt u van de overeenkomst af? Dan kunt u een beroep doen op “nietigheid”. Dit betekent dat er geen geldige overeenkomst is gesloten.
- U kunt de colporteur het beste een aangetekende brief sturen.
- Hierin schrijft u dat u zich niet (meer) houdt aan het contract, omdat deze nietig is. (Noem hierbij wel de inhoud/vormvereisten waaraan niet is voldaan).
- Bewaar een kopie van uw brief.

Bij colportage moet de verkoper (colporteur) zich aan gedragsregels houden.

Hieronder leest u welke regels dit zijn:

- De verkoper moet u meteen duidelijk maken dat hij u iets wil verkopen.
- De verkoper mag niet proberen u iets te verkopen als hij weet dat u het niet kunt betalen.
- De verkoper mag u niet misleiden. Hij mag geen dingen zeggen die niet waar zijn.
- De verkoper mag een product niet splitsen in meerdere koopcontracten, om zo onder de 34 euro te blijven.
- De verkoper mag u niet alleen geldleningen verkopen.
Tekent u een koopcontract?
Dan moet u daar meteen een kopie van krijgen. Dit noemen we ook wel een afschrift of een akte. Zonder deze kopie is de koopovereenkomst niet geldig.

Een reactie die vergelijkbaar is met de reactie van ondermeer Read. Er lijken dus wel wat mogelijkheden:

bevestigingsbrief is pas na 10 dagen ontvangen;

bevestigingsbrief bevatte informatie die niet bekend is gemaakt bij colportage en die wel bepalend is in het willen aangaan van de overeenkomst, zodat er sprake is van misleiding;

de door Consuwijzer genoemde benodigde bijlagen ontbreken;

er is geen formele begindatum opgenomen in aanmeldingsformulier en bevestigingsbrief;

het aanmeldingsformulier is niet echt ondertekend door de colporteur, maar enkel voorzien van zijn werversnummer;

er wordt nergens melding gemaakt van het per de 9e dag aanspraak kunnen maken op verplichtingen uit de overeenkomst.

Een en ander ligt nu nog even ter verificatie ten behoeve van de juridische haalbaarheid van een nietigverklaring. Wordt vervolgd...

ve
door verwijderd - Jun 3, 2010 om 20:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Na alle verkregen informatie hier, heb ik ook nog wat navraag gedaan bij de consuwijzer en bij DAS, waar ik mijn rechtsbijstand heb lopen. Op 26 mei jl. heb ik vanuit deze contacten een brief opgesteld waarin ik alle punten die ik als kritiekpunt heb weten te vinden vanuit de colportagewetgeving nog eens heb opgesomd:

bevestigingsbrief is pas na 10 dagen ontvangen;

bevestigingsbrief bevatte informatie die niet bekend is gemaakt bij colportage en die wel bepalend is in het willen aangaan van de overeenkomst, zodat er sprake is van misleiding;

de benodigde bijlagen (voorbeeldbrieven etc) ontbreken;

er is geen formele begindatum opgenomen in aanmeldingsformulier en bevestigingsbrief;

het aanmeldingsformulier is niet echt ondertekend door de colporteur, maar enkel voorzien van zijn werversnummer;

er wordt nergens melding gemaakt van het per de 9e dag aanspraak kunnen maken op verplichtingen uit de overeenkomst.

In de brief direct een reactietermijn gegeven met de mededeling dat ik anders juridische stappen zou ondernemen. Vandaag (dus een week na het schrijven van de brief) maar eens geïnformeerd naar de stand van zaken. Toen bleek dat het contract is stopgezet...Echter de eerste persoon die ik aan de lijn had gaf aan dat het contract per 31 mei is opgezegd...Nog eens gevraagd wat dit betekende voor de kosten...na tot drie keer toe te zijn doorverbonden eindelijk het verlossende antwoord: er worden geen kosten in rekening gebracht en het reeds geïncasseerde bedrag zal worden teruggestort.

Eindelijk gerechtigheid zou ik zeggen...al is het natuurlijk nog even afwachten of het geld ook echt terugkomt. Ik wil iedereen hier bedanken voor de reacties die mij zeker verder op weg geholpen hebben!

ve
door verwijderd - Jun 3, 2010 om 21:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmaatjes

Proficiat!!! Het lijkt erop, dat deze fraaie firma aan het kortste eind trekt, maar......................ik verwacht niet, dat zij geld terug zullen storten.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Jun 7, 2010 om 12:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op donderdag 3 jun 2010, 21:10: bosmaatjes

Proficiat!!! Het lijkt erop, dat deze fraaie firma aan het kortste eind trekt, maar......................ik verwacht niet, dat zij geld terug zullen storten.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

Ach Read

Voorlopig ben ik nog bereid om ze het voordeel van de twijfel te geven...
...al zal er wellicht weer een dreigbrief aan te pas moeten komen uiteindelijk ;-)

ve
door verwijderd - Jun 15, 2010 om 16:25
0 Antwoorden / 0 Vragen

We zijn nu alweer een eindje op weg in de tijd en nog steeds geen geld terug. Een telefoontje leerde dat niemand iets van een toezegging van terugstorting wist, maar ze wilden wel overgaan tot uitbetaling. Ik heb ze nog eens gewezen op de inhoud van het gesprek, namelijk dat ik al vreesde voor (een deel van) het geld door de einddatum niet op de begindatum te zetten, wat wel mijn verzoek was. De persoon aan de andere kant wist mij te verzekeren dat ik wel mijn geld terug zou krijgen. Maar er was nu dus momenteel niemand bij de klantenservice die ook maar iets wist van een telefonische toezegging en ze konden dit ook nergens terugvinden. Ook in de na het eerdere telefoongesprek aan mij verzonden brief over stopzetting stond niets over deze afspraak. Nu maar zien hoe snel ze het overmaken. Ik heb ze een week de tijd gegeven, maar ze zeiden zelf dat het zo'n 30 dagen kon duren...

ve
door verwijderd - Jun 15, 2010 om 16:49
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmaatjes

Dus 30 kalenderdagen vanaf de datum dat de overeenkomst vernietigd is.

ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2010 om 11:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

deze brief is gisteren aan BDR verstuurt:

Geachte dhr./mevr,

Wij hebben in 2009 meerdere keer contact met u opgenomen en ons ongenoegen geuit over het feit dat ons container niet word gereinigd. Omdat dit niet tot het gewenste resultaat heeft geleidt hebben wij u service schriftelijk opgezegd.

U heeft ons container dus de laatste keer ergens medio 2009 gereinigd.
Nadat wij dus u service hebben opgezegd, en ook geen rekeningen meer hebben gekregen, zijn wij ervan uitgegaan dat deze zaak opgelost was.

Bij een recente controle van ons bankrekening is nu gebleken dat u, in tegenstelling van wat wij hebben aangenomen, regelmatig geld van ons hebt geïncasseerd zonder dat wij er toestemming voor hebben gegeven.

Wij hebben daarom al contact met ons bank opgenomen om ieder bedrag die ongeoorloofd is afgeboekt, terug te storten.

Gisteren hebben wij nu een brief van u gekregen met het verzoek tot toestemming van het automatische incasso voor de periode van 27.10.2010 tot 26.10.2011.

Wij gaan hier er zeker geen toestemming voor geven omdat wij niet het minst vertrouwen meer in u bedrijf hebben.

Nog eens:

1 wij hebben u service al in 2009 opgezegd
2 wij gaan elk bedrag die u ongeautoriseerd heeft afgeboekt terugvorderen

Met vriendelijke groeten,

ve
door verwijderd - Sep 19, 2010 om 11:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

karat

Op zich is dit een prima brief, maar je moet die bij dit ********bedrijf wél aangetekend en met bewijs van ontvangst versturen.

Sukses en met vriendelijke groet.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2010 om 11:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmaatjes

Kun jij hier melden of je inmiddels al geld hebt terug gekregen?

ReadAC.

ve
door verwijderd - Sep 19, 2010 om 22:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

read schreef op zondag 19 sep 2010, 11:51: bosmaatjes

Kun jij hier melden of je inmiddels al geld hebt terug gekregen?

ReadAC.

Excuus, ReadAC.... Het geld is ontvangen van BDR. Het heeft geloof ik (moet weer even graven in geheugen) een dag of 10 geduurd uiteindelijk....stond toentertijd net op het punt om ze weer te bellen, toen ik op de bankrekening de bijschrijving tegenkwam. Alles is dus goed gekomen, behalve voor BDR dan ;-)

ve
door verwijderd - Sep 19, 2010 om 23:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

bosmaatjes

Proficiat!!! Zo zie je maar dat een bewuste consument echt nog wel iets kan bereiken.

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2012 om 18:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stopzetten container reiniging!

Er komt bij ons een man aan de deur die een service van container reiniging aanbieden.
Ik geef aan bij deze jongeman aan dat ik het nog wil overleggen met m´n man. Geen probleem zegt meneer, u wordt morgen toch nog gebeld voor de bevestiging-
Ok, ik vul het gele briefje in voor 6 maanden.
Mijn man was het er niet mee eens, ik bel BDR dezelfde dag nog op en ze geven aan dat ik het gele briefje naar BDR moet sturen, dit doe ik dezelfde dag nog. Een dag later krijg ik een telefoontje van BDR over de service van de huisverkoper, ik vertel haar wederom dat mijn man het er niet mee eens is en dat ik het gele briefje al op de post hebt gedaan. Prima, alles afgehandeld, denk ik.
Een week later krijg ik een brief met mijn container sticker. Ik bel direct naar BDR en leg uit dat ik het abonement direct dezelfde dag heb stop gezet door het gele briefje op te sturen en dit 2 keer telefonisch te melden aan BDR.
Mevrouw zegt nooit het briefje retour te hebben ontvangen en dat ze het niet stop kan zetten. Boos vraag ik wanneer en hoe dit dan wel kan. Mevrouw geeft aan: volgend kalender jaar want u heeft voor en jaar getekend! Allereerst heb ik explicite gekozen voor 6 maanden en ten 2de heb ik al het mogelijke gedaan om deze huis aan huis verkoop terug te draaien. mevrouw weigerde me door te verbinden met de manager want die heeft ze niet (?), ze weigerde me haar naam te geven toen ik die vroeg, want dat was niet relevant en ik moest mijn mond houden en stoppen met dreigen.. Ik ben de eerste die toegeef dat ik boos ben en boos reageerde maar de wijze waarop BDR `klantenservice` biedt is hooguit schandalig.

Het enige wat ik wil is dat het zogenaamde abonnement stop gezet wordt, als de ik vooraf had geweten of had gehoord van de huisverkoper hoe jullie werkwijze is, dan was ik er nooit aan begonnen!

ve
door verwijderd - Feb 27, 2012 om 18:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

En dus zet u hier een reactie op een vraag van mei 2010??
Ik denk niet dat dit helpt om uw contract te stoppen, daarvoor moet u bij BDR zijn.

ve
door verwijderd - Feb 27, 2012 om 19:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

@ susannet:

Je schrijft:".... en ten 2de heb ik al het mogelijke gedaan om deze huis aan huis verkoop terug te draaien."

Niet dus! Dan had je het "gele briefje" aangetekend met bewijs van ontvangst terug moeten zenden. Het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat voor als ze zeggen: "Nooit ontvangen".

Overigens is het n.m.m niet netjes om een nieuw eigen topic binnen het topic van iemand anders te plaatsen. Het heeft ook diverse nadelen voor jezelf!

H.

ve
door verwijderd - Oct 26, 2012 om 12:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hebben jullie nog last van dit bedrijf. zoja dan zou ik graag jullie gegevens willen hebben want ben benaderd door een tv programma die ons allen erbij wil helpen om deze malafide bende stop te zetten.
Graag reactie via mail.

ve
door verwijderd - Dec 12, 2012 om 13:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Omroep Max besteedt morgen aandacht aan BDR! http://www.meldpunt.tv/13-12-2012/bdr-puzzle4u