jadie3
door jadie3 Feb 15, 2014 om 14:00
Voeding & gezondheid

Becel-proactiv

goedemiddag .
nu lees ik net dat becel-pro-activ niet goed is .en uit de schappen moet worden gehaald .terwijl mijn dietist zei dat ik die moest nemen omdat mijn slechte colesterol 4.3 ipv 3.4 moet zijn ! dus drink ik elke dag zo,n flesje becel pro-activ omdat ik niet tegen medicijnen kan . heeft u hier een antwoord op ? gr cocky

15082 15 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 15, 2014 om 14:10
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Het reclame idee dat dit heel goed werkt is overdreven. Het helpt minimaal. Maar voor het dure spul uit de schappen is, duurt nog wel even.

zoekster
door zoekster - Feb 15, 2014 om 14:16
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Eerst voerde Foodwatch actie tegen het product, omdat het niet zou werken, nu omdat het wel zou werken. Lijkt me dat die organisatie een beetje de weg kwijt is.

Is nog lang niet uit de schappen hoor, er komt wel een waarschuwing op dat het niet bedoeld is voor mensen die geen klachten hebben met hun cholesterol.
Het loopt allemaal wel los.

me
door mein33 - Feb 15, 2014 om 14:54
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Het product zou uit de schappen van de supermarkt moeten omdat het waarschijnlijk slecht is voor mensen die geen verhoogd cholesterol hebben.
Het zou alleen beschikbaar moeten komen voor mensen met een verhoogd cholesterol gehalte.
Dus in uw geval niets aan de hand.

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2014 om 18:00
16816 Antwoorden / 108 Vragen

Al die Becel Pro artikelen: één groot sprookjesbos. De drankjes, de boterham smeerseltjes, allemaal reclame kreten. En dat kan gewoon jarenlang doorgaan ondanks dat de RCC ze al zo vaak op de vingers heeft getikt.

zwemmer
door zwemmer - Feb 15, 2014 om 18:21
2638 Antwoorden / 35 Vragen

Alleen al omdat het werving is zou je het niet moeten geloven. Dat zou je je diètist eens moeten vertellen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 15, 2014 om 19:44
4299 Antwoorden / 5 Vragen

95 procent van de producten in de supermarkt zijn overbodig..

tenormin
door tenormin - Feb 15, 2014 om 20:13
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op zaterdag 15 feb 2014, 19:44]95 procent van de producten in de supermarkt zijn overbodig..

Hou ik over: brood, groente, fruit, aardappelen en/of rijst pasta, melk. Mag het een groter percentage zijn?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 15, 2014 om 20:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=tenormin schreef op zaterdag 15 feb 2014, 20:13]Hou ik over: brood, groente, fruit, aardappelen en/of rijst pasta, melk. Mag het een groter percentage zijn?
Ja.

(yeh, iemand begrijpt precies wat ik bedoel!)

komsja
door komsja - Feb 16, 2014 om 17:26
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Er was gister ook weer wat op TV te zien,wat ging over al die gezonde (al dan niet gedroogde) spullen die men met een 1 of ander gezond drankje tezamen in de blender kan mieteren om zo supergezond te worden/te zijn en te blijven.
Maar werd door een expert weer afgeraden,omdat men dan een teveel aan (gezonde)dingen binnen krijgt waarvan men niet weet hoe het lichaam daar op de lange termijn op gaat reageren.
Oftewel:als men voldoende beweging heeft(bijvoorbeeld ook sporten) en er ook een beetje op let dat men voldoende groente en fruit enz enz eet (of het enigsinds aanvult met een multi-vitamine)
dat men dan goed bezig is met z,n lijf.En zo nu en dan een vette hap is lekker en kan dan geen kwaad.
want over het algemeen gaat ELK PONDJE DOOR HET MONDJE.

tijger1
door tijger1 - Feb 16, 2014 om 17:37
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ten eerste ging het over de margarine en niet over de yoghurt. En ik denk dat u de waardes van uw cholesterol omgekeerd hebt.

Maar als het foute bij u te hoog is, kan het geen kwaad dat spul te drinken. Of het nu werkt of niet.

komsja
door komsja - Feb 16, 2014 om 18:02
1064 Antwoorden / 218 Vragen

Wat er overigens beweerd word dat een bepaalde margarine de cholesterol waarde zou verbeteren,blijkt na onderzoek wel waar te zijn.

tenormin
door tenormin - Feb 16, 2014 om 18:59
16816 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=komsja schreef op zondag 16 feb 2014, 18:02]Wat er overigens beweerd word dat een bepaalde margarine de cholesterol waarde zou verbeteren, blijkt na onderzoek wel waar te zijn.

Geef maar een link, welke medische onderzoeker(s) dit beweren c.q. aantonen. Geen reclame praatje, hoor!

komsja
door komsja - Feb 16, 2014 om 19:24
1064 Antwoorden / 218 Vragen

@tenormin
Kan geen link geven,maar heb verscheidende progamma,s op tv gezien en ook bepaalde dingen op internet gelezen waaruit blijkt dat het gebruik ervan een positief effect heeft op je cholesterol niveau.
Het is zelfs bij kassa een keer aan de orde geweest,waaruit bleek dat het wel een bepaald positief effect had,en van die bevindingen ben ik in m,n antwoord uitgegaan.
Maar merk wel dat er veel tegenstrijdige dingen worden beweerd,en niet alleen over cholesterol verlagende margarine,dus zou ik me ook te makkelijk mee laten nemen door bepaalde beweringen.

tenormin
door tenormin - Feb 16, 2014 om 20:08
16816 Antwoorden / 108 Vragen

komsja, dacht dat je met een medisch artikel zou komen. Was geen aanval hoor, maar ben zo lang met deze materie bezig (1988) dat ik inmiddels de nodige vraagtekens zet, samen met mijn huisarts, met wat men beweert over drankjes, "margarine's" en wat ze zouden toevoegen. Geen tot niets. Heb een erfelijke 'aanleg' voor meerdere zaken, waaronder cholesterol, daar is geen smeerseltje of drankje wat helpt. Dus ja, medicatie is het enige wat de zaak wat onder controle houd. Het is jammer dat de TS niet tegen de medicatie kan; wat me ietwat verbaasd want tegenwoordig kan men het op een persoon aanpassen (de door haar doorgegeven waarden lijken mij niet correct), maar dat terzijde. Weet alleen 98% zeker dat al die spullen die men adviseert van nul en generlei waarde zijn. Is alleen de fabrikant behulpzaam.

jadie3
door jadie3 - Feb 17, 2014 om 09:44
8 Antwoorden / 6 Vragen

bij mij is is het erfelijk bepaald .dus moet de waarde van mijn slechte cholesterol omlaag .naar 3.4 .
maar ik zal het aan mijn dietist doorgeven . de ene dokter zegt dit ,en de ander zo, in maart moet ik weer bloed prikken .want ik neem nu al een half jaar die pro-activ flesjes in ik hou jullie hier van op de hoogte of het bij mij gewerkt heeft . bedankt voor de reactie,s gr cocky