mousy32
door mousy32 Sep 5, 2014 om 11:59
Voeding & gezondheid

Bedelen om geld terug van Bon Prix

Wat een waardeloze webwinkel is dit zeg. Al weken ben ik aan het bedelen om mijn geld terug te krijgen email na email. De ene antwoord dit en de andere antwoord dat.
Nu is echter mn geduld op en plaatst ik dit hier om anderen te waarschuwen ik zal even een stukje email van hen hier plaatsen , ik vind dat ze een heel raar beleid hebben

Beste klant, > > Naar > aanleiding van uw email > begrijp ik dat u nog op een terugbetaling > wacht. > > > Bij het nazien van > uw klantendossier ben ik tot de conclusie gekomen > dat > er inderdaad een > creditsaldo op uw account staat. Dit creditsaldo > bedraagt > 34.99 €. > > > Bedragen hoger dan 50€ worden na 21 dagen > teruggestort naar de klant. > > Bedragen lager dan 50€ behouden we omdat de > meeste klanten dit saldo > > gebruiken om nieuwe bestellingen te maken. Naar > aanleiding van uw vraag > > heb ik ervoor gezorgd dat u de terugbetaling zo > spoedig mogelijk > ontvangt. >

En vervolgens ontving ik weer niets.
Ik heb dus al 2x voor deze email aangegeven dat ik mn geld terug wil en dat ik niet wil dat ze het houden omdat ik nooit meer een bestelling bij hun zal plaatsen.
Dus weer gemaild en toen kreeg ik 14,99 terug , rarara waar is die 20 euro dan? En de 17,99 van niet geleverde artikelen Voor de duidelijkheid ik heb vooraf betaald met Ideal. Krijg ik als antwoord:

Beste klant,

Naar aanleiding van uw email heb ik uw klantendossier nagezien en kan ik u melden dat er een bedrag van 14.99 € vandaag is afgeboekt.

U heeft geen openstaande factuur meer. uw dossier is volledig in orde.

Graag zou ik willen weten waarom u 38 € overgeschreven wilt.
-----------------------------
Dus de 20 euro is zomaar verdwenen en ook geld van niet geleverde artikelen twv 17,99 heb ik niet terug gehad dus er klopt helemaal niks meer van.

Vandaag mail gestuurd ik wil vandaag mn geld nog terug!
Dit gezeur is al een paar weken bezig en de bestelling heb ik in begin juli gemaakt.

6011 20 Rapporteer

mousy32
door mousy32 - Sep 5, 2014 om 13:44
179 Antwoorden / 8 Vragen

Dank je wel Zoekster hier kan ik wat mee. Oh aub controleer je kleding goed het is soms niet van zulke beste kwaliteit zo kreeg k spijkerbroeken met gedraaide pijpen en de andere zat een weeffout in als ik die had behouden zou ik na denk ik 3x wassen een gat erin hebben gehad. Dus dat moet dan weer terug en krijg je vervolgens maar 1 nieuwe ook weer met gedraaide pijp en de andere was uitverkocht... Tshirten die scheef genaaid zijn en dat zie je pas na 2 a 3x wassen. Ik bestel er nooit meer. Ik ga ze weer even mailen met mijn rechten :D

zoekster
door zoekster - Sep 5, 2014 om 13:44
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Volslagen debiel die inhoud van die mail. Ten eerste is het sinds 13 juni 2014 wettelijk verplicht om het bedrag binnen 14 dagen terug te storten. En geld vasthouden omdat er vast nog wel weer een bestelling zal volgen is helemaal uit den boze en zou alleen mogelijk zijn op verzoek van de klant.
Staat ook in hun algemene voorwaarden.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.

Dien een klacht in bij het thuiswinkel waarborg, daar zijn ze bij aangesloten.
klik HIER
dan volgt de oplossing doorgaans heel snel.

(ik heb er zelf ook onlangs wat besteld, maar ik heb gekozen voor betaling achteraf. Dat lijkt me hier echt een aanrader!)

mousy32
door mousy32 - Sep 5, 2014 om 13:52
179 Antwoorden / 8 Vragen

Werkelijk het is niet te geloven wat ik nu weer voor antwoord heb gehad:

Beste klant,

U heeft mij geïnformeerd over uw verbazing bij het ontvangen van uw pakket.

U geeft mij inderdaad aan dat een artikel niet heeft ontvangen.

Ik bied u mijn excuses aan voor dit incident en vraag u om het leveringsborderel naar mij terug te sturen, waarbij u het ontbrekend artikel omcirkelt. U kunt dit (wanneer mogelijk) scannen en doorsturen per e-mail ofwel naar ons correspondentie adres verzenden.

Wanneer u voor de laatste mogelijkheid kiest, kunt u volgende adres gebruiken:

bonprix
Antwoordnummer 54025
5004 VB TILBURG

Van zodra ik dit document ontvang, stuur ik het ontbrekende artikel met spoed naar u toe, zonder extra kosten.

Ik hoop dat ik hiermee u tevreden stel en blijf tot uw dienst indien u andere vragen heeft.

Ik heb direct toen ik het artikel niet had ontvangen de brief en nota ingescand en naar ze gemaild zoals ze dat willen hebben. Mij is toen de 17,99 beloofd, dat die direct terug gestort zou worden echt dit is niet te geloven nu moet ik t nogmaals doen wat een puinhoop en nee ik wil het artikel al niet meer wil mn geld terug zijn ze blind daar? Sorry ik ben nu echt boos dit is toch gewoon belachelijk.

czar
door czar - Sep 5, 2014 om 14:26
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 13:52]Werkelijk het is niet te geloven wat ik nu weer voor antwoord heb gehad:
Wel razendsnel.
Binnen 8 minuten: zelf de klacht mailen, antwoord ontvangen, antwoord gelezen en hier een reactie geplaatst.

Is weer eens wat anders als "wij trachten uw bericht binnen 5 werkdagen te beantwoorden".

mousy32
door mousy32 - Sep 5, 2014 om 14:48
179 Antwoorden / 8 Vragen

Nee dat was antwoord op de mail die ik gisteren heb gestuurd op die van vandaag nog geen antwoord

mousy32
door mousy32 - Sep 5, 2014 om 14:56
179 Antwoorden / 8 Vragen

Hier krijg k toch werkelijk een punthoofd van: krijg net een mail binnen dat ze geen mail met scans van de nota en ontbrekend artikel hebben ontvangen echter deze is 5 juli al verstuurd , vanmorgen nogmaals en net beweren u heeft dit niet eerder verstuurd dus ze liegen ook nog eens , bah echt mn buik vol van dit bedrijf (mail stond nog netjes in verzonden map, ik heb nl de bewijzen allemaal bewaard van correspondentie met hen)

czar
door czar - Sep 5, 2014 om 15:09
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 14:48]Nee dat was antwoord op de mail die ik gisteren heb gestuurd op die van vandaag nog geen antwoord
Ohh zo, wordt wel verwarrend als u schrijft: Werkelijk het is niet te geloven wat ik nu weer voor antwoord heb gehad

Maak u niet zo druk. Ik ga er bij dit soort (op zich best betrouwbare) bedrijven altijd vanuit dat er een chagrijn aan de telefoon of de e-mail zit. Er zijn wel meer bedrijven die bij vaste klanten het geld tijdelijk parkeren. Als je er dan om vraagt krijg je het gewoon teruggestort, anders bij de eerst volgende bestelling als korting.
Op mij komt uw bericht hier over als een bericht van iemand die boos is omdat het niet lukt. Opeens komt daar dan een verhaal over een niet geleverd artikel bij. Dan een bericht er achteraan dat de producten vaak niet goed zijn, waarom bestelt u daar dan wel opnieuw?

Volgens mij: even rustig nadenken en vervolgens een goed en duidelijk bericht sturen waarin u alles chronologisch aangeeft, inclusief order- en factuurnummers en dan zal alles best wel worden opgelost.

mousy32
door mousy32 - Sep 5, 2014 om 15:14
179 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=czar schreef op vrijdag 5 sep 2014, 15:09][quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 14:48]Nee dat was antwoord op de mail die ik gisteren heb gestuurd op die van vandaag nog geen antwoord
Ohh zo, wordt wel verwarrend als u schrijft: Werkelijk het is niet te geloven wat ik nu weer voor antwoord heb gehad

Maak u niet zo druk. Ik ga er bij dit soort (op zich best betrouwbare) bedrijven altijd vanuit dat er een chagrijn aan de telefoon of de e-mail zit. Er zijn wel meer bedrijven die bij vaste klanten het geld tijdelijk parkeren. Als je er dan om vraagt krijg je het gewoon teruggestort, anders bij de eerst volgende bestelling als korting.
Op mij komt uw bericht hier over als een bericht van iemand die boos is omdat het niet lukt. Opeens komt daar dan een verhaal over een niet geleverd artikel bij. Dan een bericht er achteraan dat de producten vaak niet goed zijn, waarom bestelt u daar dan wel opnieuw?

Volgens mij: even rustig nadenken en vervolgens een goed en duidelijk bericht sturen waarin u alles chronologisch aangeeft, inclusief order- en factuurnummers en dan zal alles best wel worden opgelost.

Dat heb ik gedaan ik ben al 2 maanden bezig mijn geld terug te krijgen. En ik ga dus niet opnieuw bestellen daarom wil ik ook mijn geld terug (2x een probleem gehad en dan ben ik weg) en wil niet dat ze het houden en ja ik ben boos , zeker als er tegen me gelogen wordt. Sorry voor de verwarring

mousy32
door mousy32 - Sep 5, 2014 om 15:14
179 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=czar schreef op vrijdag 5 sep 2014, 15:09][quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 14:48]Nee dat was antwoord op de mail die ik gisteren heb gestuurd op die van vandaag nog geen antwoord
Ohh zo, wordt wel verwarrend als u schrijft: Werkelijk het is niet te geloven wat ik nu weer voor antwoord heb gehad

Maak u niet zo druk. Ik ga er bij dit soort (op zich best betrouwbare) bedrijven altijd vanuit dat er een chagrijn aan de telefoon of de e-mail zit. Er zijn wel meer bedrijven die bij vaste klanten het geld tijdelijk parkeren. Als je er dan om vraagt krijg je het gewoon teruggestort, anders bij de eerst volgende bestelling als korting.
Op mij komt uw bericht hier over als een bericht van iemand die boos is omdat het niet lukt. Opeens komt daar dan een verhaal over een niet geleverd artikel bij. Dan een bericht er achteraan dat de producten vaak niet goed zijn, waarom bestelt u daar dan wel opnieuw?

Volgens mij: even rustig nadenken en vervolgens een goed en duidelijk bericht sturen waarin u alles chronologisch aangeeft, inclusief order- en factuurnummers en dan zal alles best wel worden opgelost.

czar
door czar - Sep 5, 2014 om 15:32
1209 Antwoorden / 20 Vragen

[quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 14:56]Hier krijg k toch werkelijk een punthoofd van: krijg net een mail binnen dat ze geen mail met scans van de nota en ontbrekend artikel hebben ontvangen echter deze is 5 juli al verstuurd , vanmorgen nogmaals en net beweren u heeft dit niet eerder verstuurd dus ze liegen ook nog eens , bah echt mn buik vol van dit bedrijf (mail stond nog netjes in verzonden map, ik heb nl de bewijzen allemaal bewaard van correspondentie met hen)

Uw verzonden map biedt geen enkel bewijs dat het ook is afgeleverd.
Als u bestanden scant in hoge resolutie kan het zomaar zijn dat uw mail te groot wordt voor de POP3-box van de ontvanger en deze wordt geweigerd en daarom nooit is aangekomen. Misschien heeft de SMTP-server van uw provider die e-mail wel helemaal nooit verzonden.
Mogelijkheden te over waarom het niet is aangekomen, dat hoeft helemaal niet op leugens te duiden van de medewerker.
Maar goed, u bent kwaad, dus u heeft gelijk, ook als u geen gelijk heeft.
Heeft u als eens getracht hen telefonisch te bereiken? Dat lees ik namelijk nergens. Of een terugbel-verzoek gedaan?

mousy32
door mousy32 - Sep 5, 2014 om 16:14
179 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=czar schreef op vrijdag 5 sep 2014, 15:32][quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 14:56]Hier krijg k toch werkelijk een punthoofd van: krijg net een mail binnen dat ze geen mail met scans van de nota en ontbrekend artikel hebben ontvangen echter deze is 5 juli al verstuurd , vanmorgen nogmaals en net beweren u heeft dit niet eerder verstuurd dus ze liegen ook nog eens , bah echt mn buik vol van dit bedrijf (mail stond nog netjes in verzonden map, ik heb nl de bewijzen allemaal bewaard van correspondentie met hen)

Uw verzonden map biedt geen enkel bewijs dat het ook is afgeleverd.
Als u bestanden scant in hoge resolutie kan het zomaar zijn dat uw mail te groot wordt voor de POP3-box van de ontvanger en deze wordt geweigerd en daarom nooit is aangekomen. Misschien heeft de SMTP-server van uw provider die e-mail wel helemaal nooit verzonden.
Mogelijkheden te over waarom het niet is aangekomen, dat hoeft helemaal niet op leugens te duiden van de medewerker.
Maar goed, u bent kwaad, dus u heeft gelijk, ook als u geen gelijk heeft.
Heeft u als eens getracht hen telefonisch te bereiken? Dat lees ik namelijk nergens. Of een terugbel-verzoek gedaan?

Die brieven en die nota zijn maar kleine bestandjes en de vorige keer heb ik het ook zo verstuurd en dat ging prima. Ik verstuur wel vaker ingescande brieven en komt altijd prima aan als zij hun administratie niet op orde hebben kan ik dr niets aan doen, ik heb even in mijn account gekeken en zelfs daar staat dat het niet geleverd is en wel betaald! Zij zitten gewoon fout en als het jou niet aanstaat wat ik schijf en verder geen toevoegingen hebt tot betrekking met mijn probleem sla dit topic dan aub over k heb geen zin in een zinloze discussie.

mousy32
door mousy32 - Sep 5, 2014 om 16:19
179 Antwoorden / 8 Vragen

Toevoeging: k Kreeg zelfs nog een bevestigingsemail van de ontvangen email + scans dus ze hebben m op 5 juli wel degelijk ontvangen . (heb die nl ook nog) En bellen doe ik niet meer kost geld en k heb geen bewijs van wat er afgesproken is. Ook kreeg ik de vorige keer een chagrijnige mevrouw aan de lijn die ik niet kon verstaan door haar accent (buitenlands) en ik moest dus tig keer vragen sorry wat zegt u nou ik versta u niet, dus sinds die tijd mail ik alleen nog maar

zoekster
door zoekster - Sep 5, 2014 om 16:26
10965 Antwoorden / 34 Vragen

[quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 16:19]Toevoeging: k Kreeg zelfs nog een bevestigingsemail van de ontvangen email + scans dus ze hebben m op 5 juli wel degelijk ontvangen . (heb die nl ook nog) En bellen doe ik niet meer kost geld en k heb geen bewijs van wat er afgesproken is. Ook kreeg ik de vorige keer een chagrijnige mevrouw aan de lijn die ik niet kon verstaan door haar accent (buitenlands) en ik moest dus tig keer vragen sorry wat zegt u nou ik versta u niet, dus sinds die tijd mail ik alleen nog maar
Heb je via het klachtenformulier van Thuiswinkel je laatste mail verstuurd?
Als je het deze keer nog via je eigen mail hebt gedaan, dan kun je nog wat dagen wachten op antwoord van Bonprix en daarna dien je de klacht in via Thuiswinkel.

czar
door czar - Sep 5, 2014 om 16:31
1209 Antwoorden / 20 Vragen

U geeft steeds meer informatie vrij, dus het wordt steeds duidelijker.
Dat u zelf niet belt kan ik me voorstellen, ik hang ook niet graag in de wacht op een duur nummer.
Maar een terugbel-verzoek kan natuurlijk ook, gewoon even aanvragen via de mail met korte uitleg van het probleem en uw klantnummer.
U stelt hier op een openbaar forum een vraag, dus u kunt ook reacties of antwoorden krijgen die u niet in uw straatje passen of u niet aanstaan. Het lijkt erop dat u niet uit bent op een oplossing, maar op een bevestiging in uw gelijk.

Ik zal niet meer reageren, misschien dat u daarmee verder mee komt.

mousy32
door mousy32 - Sep 5, 2014 om 16:40
179 Antwoorden / 8 Vragen

De 20 euro is spoorloos ik krijg nu een mail waar die 34,99 ook instaat als terug te krijgen bedrag maar na uitbetaling van een deel daarvan, die 14,99 is het ineens bij hun klaar waar is mijn 20 euro dan?

mousy32
door mousy32 - Sep 5, 2014 om 16:49
179 Antwoorden / 8 Vragen

[quote=zoekster schreef op vrijdag 5 sep 2014, 16:26][quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 16:19]Toevoeging: k Kreeg zelfs nog een bevestigingsemail van de ontvangen email + scans dus ze hebben m op 5 juli wel degelijk ontvangen . (heb die nl ook nog) En bellen doe ik niet meer kost geld en k heb geen bewijs van wat er afgesproken is. Ook kreeg ik de vorige keer een chagrijnige mevrouw aan de lijn die ik niet kon verstaan door haar accent (buitenlands) en ik moest dus tig keer vragen sorry wat zegt u nou ik versta u niet, dus sinds die tijd mail ik alleen nog maar
Heb je via het klachtenformulier van Thuiswinkel je laatste mail verstuurd?
Als je het deze keer nog via je eigen mail hebt gedaan, dan kun je nog wat dagen wachten op antwoord van Bonprix en daarna dien je de klacht in via Thuiswinkel.

Nee nog niet omdat er ineens weer communicatie via mn eigen email was heb ik even gewacht.
Ik wacht nog tot volgende week en als ik het dan niet terug krijg ga ik via de thuiswinkelwaarborg dank ej wel trouwens.

@czar Sorry ik ben inmiddels na 2 maanden behoorlijk geïrriteerd en dat het dan fout bij mij zou zitten terwijl ik dus overal bewijs van heb , bijv dat hen mijn emials hebben ontvangen dan kan ik dat even niet zo goed hebben. Als ze dan zeggen ja hebben we niet gekregen.... Ben zelf nogal secuur met zulke dingen. Ik ben verder ook geen rijk mens en dit bedrag ook al zou het maar om 20 euro gaan zou ik goed kunnen gebruiken voor andere zaken

hutch
door hutch - Sep 5, 2014 om 17:46
4515 Antwoorden / 29 Vragen

Dit dochtertje van OTTO wil blijkbaar (ook) niet aangeven waar zij feitelijk te bereiken zijn in Nederland, gezien hun BEZOEKadres in Tilburg:

"Bezoekadres: Antwoordnummer 54025 5004 VB Tilburg"

"Het geografische adres is het adres waar de economische activiteiten worden uitgeoefend. Dat wil zeggen: het adres van waaruit uw webwinkel gerund wordt.
Meestal - maar niet per definitie - is dat het vestigingsadres zoals vermeld bij de KvK.
Let op: u mag niet alleen een postbus vermelden.
"

Dan toch maar even hier het echte geografische adres(OTTO):
Charles Stulemeijerweg 2, 5026 RT Tilburg.

Gelukkig is iedereen nu gewaarschuwd voor dit 'bedrijfje'.

@Mousy32, succes verder.

alfatrion
door alfatrion - Sep 6, 2014 om 09:11
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Ga zelf incassokosten ad 40 euro in rekening brengen op grond van art. 6:96 BW.

mousy32
door mousy32 - Sep 16, 2014 om 12:18
179 Antwoorden / 8 Vragen

Echt ik krijg een punthoofd van hun ik had dus volgens de klantenservice daar recht op 34,99 (heb hier een email van) Ik heb daar echter maar 14,99 van terug gekregen en nu sturen ze mij een email dat ik geen recht heb op 34,99 maar dat ik dat aan hen verschuldigd ben. Echt ze draaien het zomaar om nu willen ze scans van mijn bankafschriften nou nee dus alles is vooraf betaald via ideal en dat kunnen ze in mijn account inzien.
Echt ik ben er klaar mee ze stikken maar met die 20 euro ik betaal niks ik ben klaar met hen. Bespaart me een hoop ergernis, mochten ze incasso sturen zal ik niet reageren laat de deurwaarder maar komen dan kan die zien hoe raar ze doen en dat hun administratie niet klopt. En ik in mn recht sta en eigenlijk geld van hen te goed heb.

Beste klant,

Naar aanleiding van uw email heb ik uw klantendossier en betaling nagezien.

Helaas heb ik uw betaling van € 34,99 nog niet terug kunnen vinden.

Ik vraag u vriendelijk om een kopie van uw bankafschrift op te sturen waarop duidelijk de volgende elementen vermeld staan: •Naam rekeninghouder
•Rekeningnummer
•Datum en bedrag van afschrijving

U kunt dit (wanneer mogelijk) scannen en doorsturen per e-mail ofwel een kopie opsturen naar ons correspondentie adres:

bonprix Tilburg
afdeling : CRC NL
Antwoordnummer 54025
5004 VB Tilburg

Na ontvangst hiervan zal ik uw klantendossier zo spoedig mogelijk in orde brengen.

Mijn excuses voor het ongemak.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Tot binnenkort op www.bonprix.nl !

Met vriendelijke groet,

shadowjack
door shadowjack - Dec 22, 2014 om 16:00
4 Antwoorden / 2 Vragen

Helaas zijn er meer mensen die overhoop liggen met deze zichzelf repeterende graaimachine.... zojuist een klacht via thuiswinkel.org verstuurd. Ik raad je aan OVERAL te klagen, op review sites (dan zijn ze er wel als de kippen bij), hier, bij thuiswinkel en noem maar op. Wat ik zo links en rechts over Bonprix gelezen heb doet me de haren te berge rijzen, het gaat blijkbaar al jaren zo en het ergste is: ze komen er nog steeds mee weg....