Bedelen om geld terug van Bon Prix
Wat een waardeloze webwinkel is dit zeg. Al weken ben ik aan het bedelen om mijn geld terug te krijgen email na email. De ene antwoord dit en de andere antwoord dat.
Nu is echter mn geduld op en plaatst ik dit hier om anderen te waarschuwen ik zal even een stukje email van hen hier plaatsen , ik vind dat ze een heel raar beleid hebben
Beste klant, > > Naar > aanleiding van uw email > begrijp ik dat u nog op een terugbetaling > wacht. > > > Bij het nazien van > uw klantendossier ben ik tot de conclusie gekomen > dat > er inderdaad een > creditsaldo op uw account staat. Dit creditsaldo > bedraagt > 34.99 €. > > > Bedragen hoger dan 50€ worden na 21 dagen > teruggestort naar de klant. > > Bedragen lager dan 50€ behouden we omdat de > meeste klanten dit saldo > > gebruiken om nieuwe bestellingen te maken. Naar > aanleiding van uw vraag > > heb ik ervoor gezorgd dat u de terugbetaling zo > spoedig mogelijk > ontvangt. >
En vervolgens ontving ik weer niets.
Ik heb dus al 2x voor deze email aangegeven dat ik mn geld terug wil en dat ik niet wil dat ze het houden omdat ik nooit meer een bestelling bij hun zal plaatsen.
Dus weer gemaild en toen kreeg ik 14,99 terug , rarara waar is die 20 euro dan? En de 17,99 van niet geleverde artikelen Voor de duidelijkheid ik heb vooraf betaald met Ideal. Krijg ik als antwoord:
Beste klant,
Naar aanleiding van uw email heb ik uw klantendossier nagezien en kan ik u melden dat er een bedrag van 14.99 € vandaag is afgeboekt.
U heeft geen openstaande factuur meer. uw dossier is volledig in orde.
Graag zou ik willen weten waarom u 38 € overgeschreven wilt.
-----------------------------
Dus de 20 euro is zomaar verdwenen en ook geld van niet geleverde artikelen twv 17,99 heb ik niet terug gehad dus er klopt helemaal niks meer van.
Vandaag mail gestuurd ik wil vandaag mn geld nog terug!
Dit gezeur is al een paar weken bezig en de bestelling heb ik in begin juli gemaakt.
Dank je wel Zoekster hier kan ik wat mee. Oh aub controleer je kleding goed het is soms niet van zulke beste kwaliteit zo kreeg k spijkerbroeken met gedraaide pijpen en de andere zat een weeffout in als ik die had behouden zou ik na denk ik 3x wassen een gat erin hebben gehad. Dus dat moet dan weer terug en krijg je vervolgens maar 1 nieuwe ook weer met gedraaide pijp en de andere was uitverkocht... Tshirten die scheef genaaid zijn en dat zie je pas na 2 a 3x wassen. Ik bestel er nooit meer. Ik ga ze weer even mailen met mijn rechten :D
Volslagen debiel die inhoud van die mail. Ten eerste is het sinds 13 juni 2014 wettelijk verplicht om het bedrag binnen 14 dagen terug te storten. En geld vasthouden omdat er vast nog wel weer een bestelling zal volgen is helemaal uit den boze en zou alleen mogelijk zijn op verzoek van de klant.
Staat ook in hun algemene voorwaarden.
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt.
Dien een klacht in bij het thuiswinkel waarborg, daar zijn ze bij aangesloten.
klik HIER
dan volgt de oplossing doorgaans heel snel.
(ik heb er zelf ook onlangs wat besteld, maar ik heb gekozen voor betaling achteraf. Dat lijkt me hier echt een aanrader!)
Werkelijk het is niet te geloven wat ik nu weer voor antwoord heb gehad:
Beste klant,
U heeft mij geïnformeerd over uw verbazing bij het ontvangen van uw pakket.
U geeft mij inderdaad aan dat een artikel niet heeft ontvangen.
Ik bied u mijn excuses aan voor dit incident en vraag u om het leveringsborderel naar mij terug te sturen, waarbij u het ontbrekend artikel omcirkelt. U kunt dit (wanneer mogelijk) scannen en doorsturen per e-mail ofwel naar ons correspondentie adres verzenden.
Wanneer u voor de laatste mogelijkheid kiest, kunt u volgende adres gebruiken:
bonprix
Antwoordnummer 54025
5004 VB TILBURG
Van zodra ik dit document ontvang, stuur ik het ontbrekende artikel met spoed naar u toe, zonder extra kosten.
Ik hoop dat ik hiermee u tevreden stel en blijf tot uw dienst indien u andere vragen heeft.
Ik heb direct toen ik het artikel niet had ontvangen de brief en nota ingescand en naar ze gemaild zoals ze dat willen hebben. Mij is toen de 17,99 beloofd, dat die direct terug gestort zou worden echt dit is niet te geloven nu moet ik t nogmaals doen wat een puinhoop en nee ik wil het artikel al niet meer wil mn geld terug zijn ze blind daar? Sorry ik ben nu echt boos dit is toch gewoon belachelijk.
[quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 13:52]Werkelijk het is niet te geloven wat ik nu weer voor antwoord heb gehad:
Wel razendsnel.
Binnen 8 minuten: zelf de klacht mailen, antwoord ontvangen, antwoord gelezen en hier een reactie geplaatst.
Is weer eens wat anders als "wij trachten uw bericht binnen 5 werkdagen te beantwoorden".
Hier krijg k toch werkelijk een punthoofd van: krijg net een mail binnen dat ze geen mail met scans van de nota en ontbrekend artikel hebben ontvangen echter deze is 5 juli al verstuurd , vanmorgen nogmaals en net beweren u heeft dit niet eerder verstuurd dus ze liegen ook nog eens , bah echt mn buik vol van dit bedrijf (mail stond nog netjes in verzonden map, ik heb nl de bewijzen allemaal bewaard van correspondentie met hen)
[quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 14:48]Nee dat was antwoord op de mail die ik gisteren heb gestuurd op die van vandaag nog geen antwoord
Ohh zo, wordt wel verwarrend als u schrijft: Werkelijk het is niet te geloven wat ik nu weer voor antwoord heb gehad
Maak u niet zo druk. Ik ga er bij dit soort (op zich best betrouwbare) bedrijven altijd vanuit dat er een chagrijn aan de telefoon of de e-mail zit. Er zijn wel meer bedrijven die bij vaste klanten het geld tijdelijk parkeren. Als je er dan om vraagt krijg je het gewoon teruggestort, anders bij de eerst volgende bestelling als korting.
Op mij komt uw bericht hier over als een bericht van iemand die boos is omdat het niet lukt. Opeens komt daar dan een verhaal over een niet geleverd artikel bij. Dan een bericht er achteraan dat de producten vaak niet goed zijn, waarom bestelt u daar dan wel opnieuw?
Volgens mij: even rustig nadenken en vervolgens een goed en duidelijk bericht sturen waarin u alles chronologisch aangeeft, inclusief order- en factuurnummers en dan zal alles best wel worden opgelost.
[quote=czar schreef op vrijdag 5 sep 2014, 15:09][quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 14:48]Nee dat was antwoord op de mail die ik gisteren heb gestuurd op die van vandaag nog geen antwoord
Ohh zo, wordt wel verwarrend als u schrijft: Werkelijk het is niet te geloven wat ik nu weer voor antwoord heb gehad
Maak u niet zo druk. Ik ga er bij dit soort (op zich best betrouwbare) bedrijven altijd vanuit dat er een chagrijn aan de telefoon of de e-mail zit. Er zijn wel meer bedrijven die bij vaste klanten het geld tijdelijk parkeren. Als je er dan om vraagt krijg je het gewoon teruggestort, anders bij de eerst volgende bestelling als korting.
Op mij komt uw bericht hier over als een bericht van iemand die boos is omdat het niet lukt. Opeens komt daar dan een verhaal over een niet geleverd artikel bij. Dan een bericht er achteraan dat de producten vaak niet goed zijn, waarom bestelt u daar dan wel opnieuw?
Volgens mij: even rustig nadenken en vervolgens een goed en duidelijk bericht sturen waarin u alles chronologisch aangeeft, inclusief order- en factuurnummers en dan zal alles best wel worden opgelost.
Dat heb ik gedaan ik ben al 2 maanden bezig mijn geld terug te krijgen. En ik ga dus niet opnieuw bestellen daarom wil ik ook mijn geld terug (2x een probleem gehad en dan ben ik weg) en wil niet dat ze het houden en ja ik ben boos , zeker als er tegen me gelogen wordt. Sorry voor de verwarring
[quote=czar schreef op vrijdag 5 sep 2014, 15:09][quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 14:48]Nee dat was antwoord op de mail die ik gisteren heb gestuurd op die van vandaag nog geen antwoord
Ohh zo, wordt wel verwarrend als u schrijft: Werkelijk het is niet te geloven wat ik nu weer voor antwoord heb gehad
Maak u niet zo druk. Ik ga er bij dit soort (op zich best betrouwbare) bedrijven altijd vanuit dat er een chagrijn aan de telefoon of de e-mail zit. Er zijn wel meer bedrijven die bij vaste klanten het geld tijdelijk parkeren. Als je er dan om vraagt krijg je het gewoon teruggestort, anders bij de eerst volgende bestelling als korting.
Op mij komt uw bericht hier over als een bericht van iemand die boos is omdat het niet lukt. Opeens komt daar dan een verhaal over een niet geleverd artikel bij. Dan een bericht er achteraan dat de producten vaak niet goed zijn, waarom bestelt u daar dan wel opnieuw?
Volgens mij: even rustig nadenken en vervolgens een goed en duidelijk bericht sturen waarin u alles chronologisch aangeeft, inclusief order- en factuurnummers en dan zal alles best wel worden opgelost.
[quote=mousy32 schreef op vrijdag 5 sep 2014, 14:56]Hier krijg k toch werkelijk een punthoofd van: krijg net een mail binnen dat ze geen mail met scans van de nota en ontbrekend artikel hebben ontvangen echter deze is 5 juli al verstuurd , vanmorgen nogmaals en net beweren u heeft dit niet eerder verstuurd dus ze liegen ook nog eens , bah echt mn buik vol van dit bedrijf (mail stond nog netjes in verzonden map, ik heb nl de bewijzen allemaal bewaard van correspondentie met hen)
Uw verzonden map biedt geen enkel bewijs dat het ook is afgeleverd.
Als u bestanden scant in hoge resolutie kan het zomaar zijn dat uw mail te groot wordt voor de POP3-box van de ontvanger en deze wordt geweigerd en daarom nooit is aangekomen. Misschien heeft de SMTP-server van uw provider die e-mail wel helemaal nooit verzonden.
Mogelijkheden te over waarom het niet is aangekomen, dat hoeft helemaal niet op leugens te duiden van de medewerker.
Maar goed, u bent kwaad, dus u heeft gelijk, ook als u geen gelijk heeft.
Heeft u als eens getracht hen telefonisch te bereiken? Dat lees ik namelijk nergens. Of een terugbel-verzoek gedaan?
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Overschrijvingsfomulier fraude
Ik help iemand van 85 met administratieve dingen. In Dec 2023 heeft hij overschrijvingsform abn gestuurd voor anwb lidmaatschap van €17. In feb 2024 kreeg hij aanmaning en bleek het niet afgeschreven. Dus maakte hij nog een aan, die werd betaald. Nu is er met het 1. Formulier in maart € 497 afgeschreven naar rekening in België, met zelfde naam erbij als hij heet. Blijkbaar is formulier bij po ... Lees meer
Netvervuiling Siemens
We dachten verstandig te zijn door wat extra te sparen en te kiezen voor Siemens, die toch wel bekend staat om haar hoogwaardige producten en goede service. Helaas blijkt dat in de praktijk toch net iets anders te zijn. In september 2023 nieuw apparatuur gekocht; wasmachine, warmtepompdroger, oven en vaatwasser, waarbij alleen laatstgenoemde heeft nog geen storing vertoond. De warmtepompdroge ... Lees meer
Onderbuurman haalt stroom eraf
Mijn onderbuurman haalt mijn stroom en warm water eraf omdat hij last heeft van mijn normale woongeluiden. Hij is mij echt aan het wegpesten. 2 dagen geleden heeft hij mij 12 uur zonder gelaten. Als ik aanklop doet hij niet open en de verhuurder wil niks doen en vindt dat ik dit zelf maar moet oplossen.
Alleen de onderbuurman heeft toegang tot de meterkast.
Wat kan ik doen en bij wie kan
...
Lees meer
Populair in Voeding & Gezondheid
ALDI Duurdere Notenmelange
April dit jaar(2018) kocht ik 2 exact dezelfde nootjes. De kassa sloeg 2 verschillende prijzen aan. Waarom? Andere barcode. En nu is hij nog duurder en proef je flouwe noten bijna zonder zout terwijl de wikkel nog uniek is.
Wie heeft hier nog meer ervaring mee?
Lees meer
Motion Free
Iemand bekend met motion free? Zou o.a. moeten helpen bij rugpijn en gezwollen benen. Iemand beken met dit "Wonder middel?" Lees meer
Mag dit in de oven
schaal van arcopal Lees meer