pa
door pablo5 Sep 23, 2014 om 20:13
Auto & vervoer

Bedrog prijzen van vliegreizen bij Transavia

Het valt mij steeds weer op dat Transavia met prijzen lijkt te rommelen. Als ik nu kijk naar de zgn. aanbiedingen dan is zijn er bv. van Amsterdam naar Malaga in de komende maanden actietarieven beschikbaar. De terugreis is echter steevast het 4x dubbele. Ik vraag me af, als de heenreis zo goedkoop kan zijn omdat die vliegtuigen 'vrijwel' leeg zijn hoe kunnen de terugreizen dan zo duur zijn omdat ze 'vol' zijn. Als je een maand later kijkt ziet het er weer kompleet anders uit.
Is dat Kassa ook opgevallen?

357 4 Rapporteer

pi
door pieterwolters - Sep 23, 2014 om 20:19
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Even voor oktober gekeken en dan zie ik dit:

Amsterdam - Malaga: ca 92...163 EUR
Malaga - Amsterdam: ca 107...188 EUR

(even de begin en einddagen van de herfstvakantie genegeerd, want dat is logisch dat die duurder zijn).

Er is dus wel een verschil, maar niet zo heel veel.

edrick3
door edrick3 - Sep 23, 2014 om 21:01
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo pablo5,

Dat is 'Kassa' niet opgevallen.
Je zit nu op een openbaar forum.
Voor contact met de redactie: klik onderaan deze pagina onder Algemeen op 'Contact met Kassa'.

Overigens: de meeste vliegmaatschappijen hanteren dagprijzen afhankelijk van de datum.

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Sep 24, 2014 om 19:41
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Verwijder o.a. je cookies eens.

di
door diemenees - Oct 4, 2014 om 13:45
196 Antwoorden / 15 Vragen

Mij is opgevallen, dat naar/van BCN=Barcelona het juist omgekeerd is: VAN BCN al vanaf 35€, maar naar meest niet onder de 50. Dito voor de meeste data naar Girona, vlakbij.
De verklaring KAN zijn, dat de taksen bij vertrek worden aangerekend, en dat kan per airport behoolrijk verschillen, in Spanje ook vaak omdat sommige steden/regio's die subsidieren om toeristen te trekken. Of juist als melkkoe gebruiken, als die toeristen toch al in ruime mate komen..... Al is en blijft AMS=Schiphol enorm duur met die taksen-elk vertrek kost de airline daar al rond de 35/37€, al rommelen ze er wel wat mee
En je hoeft dus niet met die groene boys: je kan, omdat je nu zo makelijk enkeltjes kan boeken, net zo goed met wie je maar weet/vindt, ook vanaf andere airports (je kan ook nog per bus/train erheen-niemand dwingt je in die auto...) voor minder. Zelf doe ik dat vaak naar Spanje, omdat ik dan ga reizen en niet enkel bakken in Blotebenidorm.