ka
door kariandra Mar 24, 2011 om 13:49
Geldzaken & recht

Beeindiging realtie buitenlandse partner

Mijn broer heeft zijn relatie met een buitenlandse partner beëindigd omdat ze stiekem terug naar haar geboorteland wilde gaan op 7 april en mijn broer en hopelijk de kinderen achter wilde laten.
Wie weet waar hij allemaal rekening mee moet houden?
Ze heeft niet alle papieren om hier te mogen blijven. Haar verbinding met Nederland was mijn broer.

Ze wil dus zonder wat dan ook maar te regelen weggaan. Ze heeft het nog niet eens aan haar werkgever verteld. Wat kan mijn broer doen zodat hij niet in een financiële puinhoop blijf zitten? IND kan niet helpen zeggen ze.

1982 4 Rapporteer

marcel75
door marcel75 - Mar 24, 2011 om 16:30
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Dat ligt er bijvoorbeeld aan of ze samen een eigen huis hebben, zij mede-schuldenaar is bij een hypotheek, ze elkaar hebben aangewezen tot begunstigde voor het partnerpensioen, testamenten hebben etc.

Omdat ze kinderen hebben, zijn ze wel verplicht een ouderschapsplan op te stellen. Ik hoop voor je broer ook dat hij de kinderen erkent heeft (dat regel je via de burgerlijke stand) en dat hij ook het ouderlijk gezag heeft (dat regel je via de rechtbank).

Als ze gehuwd waren, dan zal er een echtscheiding geregeld moeten worden.

tappie
door tappie - Mar 24, 2011 om 19:07
289 Antwoorden / 82 Vragen

Ik begrijp alleen niet hoe ze weg wil komen als ze nog niet eens alle benodigde papieren heeft om hier te blijven (verblijfsvergunning), dus dan zit ze hier op een document waar ze volgens mij ook niet mag werken,dus lijkt het me sterk dat ze samen een huis hebben, mocht ze toch gaan en haar kids achterlaten dan heeft de vader gewoon een ,imo bijna 100 % kans, om de kinderen toegewezen te krijgen

hagaman
door hagaman - Mar 24, 2011 om 21:10
107 Antwoorden / 5 Vragen

Misschien is het een goede idee om in plaats van stiekem hier op een verraderlijke manier dingen te gaan rond vragen, met haar rond de tafel gaan zitten en kijken wat het probleem is ? ik denk niet dat iemand zomaar uit het niets haar hele leven wil omgooien en kinderen achterlaten en dan vertrekken.
Misschien is het beter dat je broer zelf even achter zijn zaken aan gaat ? en niet die hele familie ?
ik zeg dat omdat in grote deel van alle zulke gevallen de familie een grote negatieve rol kan spelen.
zusjes die dan commanderen ? :)
of papa's mama's die door eigen kinderen eigen levens ideeën uitvoeren ?

Sterkte aan de paar die in deze situatie zit.

marcel75
door marcel75 - Mar 25, 2011 om 08:35
5124 Antwoorden / 4 Vragen

@Tappie,
Je kunt een tijdelijke verblijfsvergunningen hebben waarbij je ook mag werken. Ex-pats hebben niet anders.

Kinderen toegewezen krijgen is iets dat ze in Amerikaanse series doen. Hier is het heel simpel. Als je als vader het kind niet erkent hebt, is het juridisch sowieso al niet jouw kind. Heb je het ouderlijke gezag niet aangevraagd bij de Rechtbank, dan ben je wel juridisch de ouder van het kind, maar er verder niets over te zeggen. Dat betekent dus dat de kinderen onder het gezag van moeder blijven staan.