hakeni2
door hakeni2 Nov 25, 2014 om 19:06
Computers & telefonie

Beeld "vervaagd"

Als ik op mijn PC sommige programma's open gaat na een paar seconden het beeld bijna helemaal op zwart, het is net nog iets te zien.Dit is niet bij alle programma's maar bv wel bij Photoshop Elements en YencPowerPost en als ik draadloos ga scannen met mijn Canon
Ik gebruik Wndows 8.1

1481 15 Rapporteer

lekkerisdat
door lekkerisdat - Nov 25, 2014 om 21:00
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hoe krijg je hierna weer gewoon beeld?

ps YencPowerPost foei! ;-).

hakeni2
door hakeni2 - Nov 25, 2014 om 21:16
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op dinsdag 25 nov 2014, 21:00]Hoe krijg je hierna weer gewoon beeld?

ps YencPowerPost foei! ;-). JA IDD FOEI!!!
Maar als ik bv met Photoshop ga werken (bestand openen oid ) krijg ik weer normaal beeld verder, maar het is vervelend als je bijna niks meer ziet daarvoor om iets te bewerken

crewmember
door crewmember - Nov 26, 2014 om 11:23
1040 Antwoorden / 0 Vragen

Is het het beeldscherm dat op donker gaat of wordt het beeld vanaf je pc donker?

Probeer eens het beeldscherm menu te openen met de knoppen op je beeldscherm als dit gebeurt. Als het menu wel helder is, komt het probleem vanaf je pc. (Werkt niet op laptop)

Een andere optie is dat het user account control window buiten je scherm staat. Ziet het er ongeveer zo uit?:
klik

ge
door gerboe - Nov 26, 2014 om 11:44
806 Antwoorden / 0 Vragen

Dat moet haast wel een probleem met de (on board) grafische kaart zijn. Als het een actief gekoelde kaart is dan kan de ventilator stuk zijn of er sprake zijn van stofophoping. Het kan ook zijn dat er problemen geheugenmodule in de kaart deels stuk is. Het probleem doet zich blijkbaar voor als er veel rekencapaciteit gevraagd wordt bij wat zwaardere software. Laat het eens onderzoeken bij een computershop in de buurt.

crewmember
door crewmember - Nov 26, 2014 om 12:02
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=gerboe schreef op woensdag 26 nov 2014, 11:44]Dat moet haast wel een probleem met de (on board) grafische kaart zijn. Als het een actief gekoelde kaart is dan kan de ventilator stuk zijn of er sprake zijn van stofophoping. Het kan ook zijn dat er problemen geheugenmodule in de kaart deels stuk is. Het probleem doet zich blijkbaar voor als er veel rekencapaciteit gevraagd wordt bij wat zwaardere software. Laat het eens onderzoeken bij een computershop in de buurt.

Bij een laptop zou dit inderdaad kunnen. Extra power die naar de GPU gaat kan problemen geven met de phase inverter van de backlight. (Als deze niet een bepaald voltage krijgt klapt hij uit) In dit geval wordt je beeld alleen nog verlicht door reflectie van omgevingslicht.

Echter bij een PC zou je met GPU problemen helemaal niks moeten kunnen zien. De GPU werkt of werkt niet. Ik heb nog nooit gehoord van een probleem met een desktop videokaart die donker beeld geven.

hakeni2
door hakeni2 - Nov 26, 2014 om 12:10
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 11:23]Is het het beeldscherm dat op donker gaat of wordt het beeld vanaf je pc donker?

Probeer eens het beeldscherm menu te openen met de knoppen op je beeldscherm als dit gebeurt. Als het menu wel helder is, komt het probleem vanaf je pc. (Werkt niet op laptop)

Een andere optie is dat het user account control window buiten je scherm staat. Ziet het er ongeveer zo uit?:
klik

Ja het beeld op het scherm wordt donkerder tot bijna donker

hakeni2
door hakeni2 - Nov 26, 2014 om 12:12
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 11:23]Is het het beeldscherm dat op donker gaat of wordt het beeld vanaf je pc donker?

Probeer eens het beeldscherm menu te openen met de knoppen op je beeldscherm als dit gebeurt. Als het menu wel helder is, komt het probleem vanaf je pc. (Werkt niet op laptop)

Een andere optie is dat het user account control window buiten je scherm staat. Ziet het er ongeveer zo uit?:
klik

hakeni2
door hakeni2 - Nov 26, 2014 om 12:15
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=gerboe schreef op woensdag 26 nov 2014, 11:44]Dat moet haast wel een probleem met de (on board) grafische kaart zijn. Als het een actief gekoelde kaart is dan kan de ventilator stuk zijn of er sprake zijn van stofophoping. Het kan ook zijn dat er problemen geheugenmodule in de kaart deels stuk is. Het probleem doet zich blijkbaar voor als er veel rekencapaciteit gevraagd wordt bij wat zwaardere software. Laat het eens onderzoeken bij een computershop in de buurt.

Als het probleem bij de grafische kaart ligt, zou dat bij alles moeten zijn , het gebeurt ook bij de VLC player

crewmember
door crewmember - Nov 26, 2014 om 12:19
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op woensdag 26 nov 2014, 12:10][quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 11:23]Is het het beeldscherm dat op donker gaat of wordt het beeld vanaf je pc donker?

Probeer eens het beeldscherm menu te openen met de knoppen op je beeldscherm als dit gebeurt. Als het menu wel helder is, komt het probleem vanaf je pc. (Werkt niet op laptop)

Een andere optie is dat het user account control window buiten je scherm staat. Ziet het er ongeveer zo uit?:
klik

Ja het beeld op het scherm wordt donkerder tot bijna donker

Je geeft niet echt antwoord op mijn vraag.

1:Is het een laptop?
1.1: Zo nee, is het scherm menu dat je met de knoppen aan het scherm kan bedienen nog wel helder.
2: Ziet het er zo uit als op de afbeelding die ik gepost heb? Of is het nog veel donkerder.
3: Heb je zelf het idee dat je backlight uitstaat?
3.1 Wat gebeurt er als je er met een lampje op schijnt?

Zo ziet een kapotte backlight er ongeveer uit:
http://2.bp.blogspot.com/_GeUoqt1lLXY/S99g1JjAuGI/AAAAAAAAGwE/E6PdlddrnUk/s1600/IMG_1479.JPG

En zo als je er met een lampje op schijnt:
http://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/tim/2011/08/19/display.jpg

hakeni2
door hakeni2 - Nov 26, 2014 om 15:10
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 12:19][quote=hakeni2 schreef op woensdag 26 nov 2014, 12:10][quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 11:23]Is het het beeldscherm dat op donker gaat of wordt het beeld vanaf je pc donker?

Probeer eens het beeldscherm menu te openen met de knoppen op je beeldscherm als dit gebeurt. Als het menu wel helder is, komt het probleem vanaf je pc. (Werkt niet op laptop)

Een andere optie is dat het user account control window buiten je scherm staat. Ziet het er ongeveer zo uit?:
klik

Ja het beeld op het scherm wordt donkerder tot bijna donker

Staat in het begin al dat het een PC betreft

Je geeft niet echt antwoord op mijn vraag.

1:Is het een laptop?
1.1: Zo nee, is het scherm menu dat je met de knoppen aan het scherm kan bedienen nog wel helder.
2: Ziet het er zo uit als op de afbeelding die ik gepost heb? Of is het nog veel donkerder.
3: Heb je zelf het idee dat je backlight uitstaat?
3.1 Wat gebeurt er als je er met een lampje op schijnt?

Zo ziet een kapotte backlight er ongeveer uit:
http://2.bp.blogspot.com/_GeUoqt1lLXY/S99g1JjAuGI/AAAAAAAAGwE/E6PdlddrnUk/s1600/IMG_1479.JPG

En zo als je er met een lampje op schijnt:
http://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/tim/2011/08/19/display.jpg

In het begin al aangegeven dat het een PC betreft
En normaal is er geen probleem, alleen bij een paar programma's die ik aangaf zijn er problemen. Het scherm gaat dimmen tot het amper nog te zien is

crewmember
door crewmember - Nov 26, 2014 om 15:35
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op woensdag 26 nov 2014, 15:10][quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 12:19][quote=hakeni2 schreef op woensdag 26 nov 2014, 12:10][quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 11:23]Is het het beeldscherm dat op donker gaat of wordt het beeld vanaf je pc donker?

Probeer eens het beeldscherm menu te openen met de knoppen op je beeldscherm als dit gebeurt. Als het menu wel helder is, komt het probleem vanaf je pc. (Werkt niet op laptop)

Een andere optie is dat het user account control window buiten je scherm staat. Ziet het er ongeveer zo uit?:
klik

Ja het beeld op het scherm wordt donkerder tot bijna donker

Staat in het begin al dat het een PC betreft

Je geeft niet echt antwoord op mijn vraag.

1:Is het een laptop?
1.1: Zo nee, is het scherm menu dat je met de knoppen aan het scherm kan bedienen nog wel helder.
2: Ziet het er zo uit als op de afbeelding die ik gepost heb? Of is het nog veel donkerder.
3: Heb je zelf het idee dat je backlight uitstaat?
3.1 Wat gebeurt er als je er met een lampje op schijnt?

Zo ziet een kapotte backlight er ongeveer uit:
http://2.bp.blogspot.com/_GeUoqt1lLXY/S99g1JjAuGI/AAAAAAAAGwE/E6PdlddrnUk/s1600/IMG_1479.JPG

En zo als je er met een lampje op schijnt:
http://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/tim/2011/08/19/display.jpg

In het begin al aangegeven dat het een PC betreft
En normaal is er geen probleem, alleen bij een paar programma's die ik aangaf zijn er problemen. Het scherm gaat dimmen tot het amper nog te zien is

Een laptop is ook een PC. Dat staat voor personal computer.
In de volksmond wordt met een PC vaak inderdaad een desktop bedoelt, maar niet altijd en dat heeft hier al eerder voor grote verwarring gezorgd, vandaar.

Maar goed, dan is het waarschijnlijk een

Er stonden nog meer vragen dan alleen die ene:

1: Op het moment dat je scherm dimt, is het menu dat je kan openen met de knoppen aan je beeldscherm nog wel volledig helder? En springt op het moment dat je dit menu opent alles weer op helder?

Dit is een test om te bepalen of je beeldscherm backlight aan blijft.

2: Ziet het er zo uit als op de afbeelding die ik gepost heb? Of is het nog veel donkerder.
http://imgur.com/5s2C1Dj

crewmember
door crewmember - Nov 26, 2014 om 15:36
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op woensdag 26 nov 2014, 15:10][quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 12:19][quote=hakeni2 schreef op woensdag 26 nov 2014, 12:10][quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 11:23]Is het het beeldscherm dat op donker gaat of wordt het beeld vanaf je pc donker?

Probeer eens het beeldscherm menu te openen met de knoppen op je beeldscherm als dit gebeurt. Als het menu wel helder is, komt het probleem vanaf je pc. (Werkt niet op laptop)

Een andere optie is dat het user account control window buiten je scherm staat. Ziet het er ongeveer zo uit?:
klik

Ja het beeld op het scherm wordt donkerder tot bijna donker

Staat in het begin al dat het een PC betreft

Je geeft niet echt antwoord op mijn vraag.

1:Is het een laptop?
1.1: Zo nee, is het scherm menu dat je met de knoppen aan het scherm kan bedienen nog wel helder.
2: Ziet het er zo uit als op de afbeelding die ik gepost heb? Of is het nog veel donkerder.
3: Heb je zelf het idee dat je backlight uitstaat?
3.1 Wat gebeurt er als je er met een lampje op schijnt?

Zo ziet een kapotte backlight er ongeveer uit:
http://2.bp.blogspot.com/_GeUoqt1lLXY/S99g1JjAuGI/AAAAAAAAGwE/E6PdlddrnUk/s1600/IMG_1479.JPG

En zo als je er met een lampje op schijnt:
http://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/tim/2011/08/19/display.jpg

In het begin al aangegeven dat het een PC betreft
En normaal is er geen probleem, alleen bij een paar programma's die ik aangaf zijn er problemen. Het scherm gaat dimmen tot het amper nog te zien is

Een laptop is ook een PC. Dat staat voor personal computer.
In de volksmond wordt met een PC vaak inderdaad een desktop bedoelt, maar niet altijd en dat heeft hier al eerder voor grote verwarring gezorgd, vandaar.

Maar goed, dan is het waarschijnlijk een

Er stonden nog meer vragen dan alleen die ene:

Op het moment dat je scherm dimt, is het menu dat je kan openen met de knoppen aan je beeldscherm nog wel volledig helder? En springt op het moment dat je dit menu opent alles weer op helder?

Dit is een test om te bepalen of je beeldscherm backlight aan blijft.

hakeni2
door hakeni2 - Nov 26, 2014 om 18:02
143 Antwoorden / 43 Vragen

[quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 15:36][quote=hakeni2 schreef op woensdag 26 nov 2014, 15:10][quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 12:19][quote=hakeni2 schreef op woensdag 26 nov 2014, 12:10][quote=crewmember schreef op woensdag 26 nov 2014, 11:23]Is het het beeldscherm dat op donker gaat of wordt het beeld vanaf je pc donker?

Probeer eens het beeldscherm menu te openen met de knoppen op je beeldscherm als dit gebeurt. Als het menu wel helder is, komt het probleem vanaf je pc. (Werkt niet op laptop)

Een andere optie is dat het user account control window buiten je scherm staat. Ziet het er ongeveer zo uit?:
klik

Ja het is idd een desktop en als ik die knoppen op het scherm (als ik ze al kan vinden) aanklik,

Ja het beeld op het scherm wordt donkerder tot bijna donker

Staat in het begin al dat het een PC betreft

Je geeft niet echt antwoord op mijn vraag.

1:Is het een laptop?
1.1: Zo nee, is het scherm menu dat je met de knoppen aan het scherm kan bedienen nog wel helder.
2: Ziet het er zo uit als op de afbeelding die ik gepost heb? Of is het nog veel donkerder.
3: Heb je zelf het idee dat je backlight uitstaat?
3.1 Wat gebeurt er als je er met een lampje op schijnt?

Zo ziet een kapotte backlight er ongeveer uit:
http://2.bp.blogspot.com/_GeUoqt1lLXY/S99g1JjAuGI/AAAAAAAAGwE/E6PdlddrnUk/s1600/IMG_1479.JPG

En zo als je er met een lampje op schijnt:
http://i.i.cbsi.com/cnwk.1d/i/tim/2011/08/19/display.jpg

In het begin al aangegeven dat het een PC betreft
En normaal is er geen probleem, alleen bij een paar programma's die ik aangaf zijn er problemen. Het scherm gaat dimmen tot het amper nog te zien is

Een laptop is ook een PC. Dat staat voor personal computer.
In de volksmond wordt met een PC vaak inderdaad een desktop bedoelt, maar niet altijd en dat heeft hier al eerder voor grote verwarring gezorgd, vandaar.

Maar goed, dan is het waarschijnlijk een

Er stonden nog meer vragen dan alleen die ene:

Op het moment dat je scherm dimt, is het menu dat je kan openen met de knoppen aan je beeldscherm nog wel volledig helder? En springt op het moment dat je dit menu opent alles weer op helder?

Dit is een test om te bepalen of je beeldscherm backlight aan blijft.

Het is idd een desktop.
En als ik de knoppen op het scherm (als ik ze al kan vinden) aanklik wordt het scherm wel helder en daarna weer gedimd

crewmember
door crewmember - Nov 26, 2014 om 19:51
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op woensdag 26 nov 2014, 18:02]

Het is idd een desktop.
En als ik de knoppen op het scherm (als ik ze al kan vinden) aanklik wordt het scherm wel helder en daarna weer gedimd

Ok, waarschijnlijk zit er dan een energy saving functie in het beeldscherm, die normaal intreed als je hem een tijdje niet gebruikt.

Waarom dit vooral bij bepaalde applicaties lijkt te gebeuren weet ik niet.
Dit kan je waarschijnlijk in het menu van je beeldscherm instellen.

Als het niet lukt kan je het typenummer en merk van je beeldscherm hier neerzetten. Dan bekijken wij even de handleiding voor je.

ge
door gerboe - Nov 27, 2014 om 09:33
806 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=hakeni2 schreef op woensdag 26 nov 2014, 12:15]Als het probleem bij de grafische kaart ligt, zou dat bij alles moeten zijn , het gebeurt ook bij de VLC player

Het lijkt erop dat het probleem zich alleen voordoet bij zwaardere toepassing die veel rekenkracht vragen van de grafische kaart. VLC player is ook zo'n toepassing. Vandaar dat ik op het spoor van problemen met de grafische kaart kwam en daar nog steeds de mogelijke oorzaak zie.