rs
door rsmeenk Apr 25, 2015 om 16:15
Computers & telefonie

Beeldschermprobleem

Mijn beeldscherm reageert met de hdmi kabel wel op het opstarten van de computer maar geeft hierna zwart beeld.Als ik de computer afsluit gaat het beeldscherm op de slaapstand.Met de analoge aansluiting heb ik een volledig goed beeld na het opstarten.De hdmi kabel is gecontroleerd en werkt goed.Tussen de tijd dat het beeldscherm wel goed functioneerde op de hdmi kabel en het moment dat het op zwart ging is er niks veranderd.Het gaat om een samsung ls24d300hl 23,6"'monitor van november 2014.Groet Ruud

4740 23 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Apr 25, 2015 om 18:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo rsmeenk,

Lees eens hier.

Suc6

gk
door gkblijleven - Apr 25, 2015 om 18:29
9 Antwoorden / 0 Vragen

Verwijder de software van je videokaart en installeer de nieuwste versie. Te downloaden bij de fabrikant van je videokaart of bij de fabrikant van de PC.

akkerdistel
door akkerdistel - Apr 25, 2015 om 18:33
1790 Antwoorden / 3 Vragen

Start eens op in de veilige modus.

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2015 om 18:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Heb je niet per ongeluk je desktop op 'projector' (de VGA aansluiting)?

Druk de Windows toets in en tegelijkertijd de toets 'p'. Dan zie je hoe de instellingen zijn, misschien staat het daar op Alleen op de projector. Dat moet je dan veranderen in Alleen op de computer of Uitbreiden (als je twee schermen hebt).

Cookies
door Cookies - Apr 25, 2015 om 18:40
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Sluit eens een andere monitor aan of die Samsung op een andere p.c. Daarmee kom je er achter of het een p.c. of monitor probleem is.

rs
door rsmeenk - Apr 25, 2015 om 19:29
7 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=rsmeenk schreef op zaterdag 25 apr 2015, 16:15]Mijn beeldscherm reageert met de hdmi kabel wel op het opstarten van de computer maar geeft hierna zwart beeld.Als ik de computer afsluit gaat het beeldscherm op de slaapstand.Met de analoge aansluiting heb ik een volledig goed beeld na het opstarten.De hdmi kabel is gecontroleerd en werkt goed.Tussen de tijd dat het beeldscherm wel goed functioneerde op de hdmi kabel en het moment dat het op zwart ging is er niks veranderd.Het gaat om een samsung ls24d300hl 23,6"'monitor van november 2014.Groet RuudIk heb de link bekeken van edrick3 en gelezen maar dat heeft niet geholpen en met de software te verwijderen van de videokaart wil ik nog even wachten want ik kan nu prima werken met het beeldscherm met de vga aansluiting.In de veilige modus heb ik nog niet opgestart want ik kan nog niet vinden hoe dat moet in windows 8.1.Ik heb wel geprobeerd de instellingen te veranderen maar als ik dit nog een keer kijk staat het weer op alleen computer scherm.Ik heb inderdaad twee beeldschermen in gebruik en beide reageren wel ,maar op het tweede scherm heb ik wel de iconen staan en als ik die aanklik open ik het programma wel maar dan wel op het samsung scherm en dat kan ik dan dus niet zien want ik heb maar 1 vga kabel

diumenge
door diumenge - Apr 25, 2015 om 19:34
11969 Antwoorden / 15 Vragen

En je hebt beeldscherm Uitbreiden dus aan staan?

rs
door rsmeenk - Apr 25, 2015 om 19:44
7 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=rsmeenk schreef op zaterdag 25 apr 2015, 16:15]Mijn beeldscherm reageert met de hdmi kabel wel op het opstarten van de computer maar geeft hierna zwart beeld.Als ik de computer afsluit gaat het beeldscherm op de slaapstand.Met de analoge aansluiting heb ik een volledig goed beeld na het opstarten.De hdmi kabel is gecontroleerd en werkt goed.Tussen de tijd dat het beeldscherm wel goed functioneerde op de hdmi kabel en het moment dat het op zwart ging is er niks veranderd.Het gaat om een samsung ls24d300hl 23,6"'monitor van november 2014.Groet RuudIk heb de instellingen op dit moment alleen op het tweede scherm staan omdat ik anders niks kan doen ,ik werk dus op dit moment met het tweede scherm met de vga kabel.Ik denk als ik de vga kabel weer aansluit op het hoofdscherm(samsung)en ik probeer de instelling te wijzigen naar uitbreiden de computer geen tweede scherm detecteert omdat ik dan de vga kabel van dat tweede scherm gebruik en niet de hdmi kabel

edrick3
door edrick3 - Apr 25, 2015 om 20:36
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@rsmeenk,

......In de veilige modus heb ik nog niet opgestart want ik kan nog niet vinden hoe dat moet in windows 8.1......

Lees/kijk hier eens

Met vr.gr.

br
door brui0929 - Apr 25, 2015 om 20:58
634 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk een op www.samsung.com USA of UK zoek binnen het zelde serie beginnend met ls24d300 naar een latere type kijk of de laatste 2 cijfers verschillen in de ls24d300 serie bijvoorbeeld de letters. Download hiervan de driver en installeer deze. Start opnieuw de computer op. Als het goed is werkt de monitor

br
door brui0929 - Apr 25, 2015 om 21:00
634 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk een op www.samsung.com USA of UK zoek binnen het zelde serie beginnend met ls24d300 naar een latere type kijk of de laatste 2 cijfers verschillen in de ls24d300 serie bijvoorbeeld de letters. Download hiervan de driver en installeer deze. Start opnieuw de computer op. Als het goed is werkt de monitor. Sluit alleen de HDMI kabel aan.

door 1953 - Apr 26, 2015 om 00:39
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Wanneer begon het probleem? Probeer ook eens eerst een systeemherstel uit voeren. Helpt dit niet, dan kan altijd een voorgestelde oplossing worden verricht.

rs
door rsmeenk - Apr 26, 2015 om 06:52
7 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=rsmeenk schreef op zaterdag 25 apr 2015, 16:15]Mijn beeldscherm reageert met de hdmi kabel wel op het opstarten van de computer maar geeft hierna zwart beeld.Als ik de computer afsluit gaat het beeldscherm op de slaapstand.Met de analoge aansluiting heb ik een volledig goed beeld na het opstarten.De hdmi kabel is gecontroleerd en werkt goed.Tussen de tijd dat het beeldscherm wel goed functioneerde op de hdmi kabel en het moment dat het op zwart ging is er niks veranderd.Het gaat om een samsung ls24d300hl 23,6"'monitor van november 2014.Groet RuudGoedemorgen Allereerst mijn dank voor al uw reacties , ik heb een aantal opties toegepast , echter zonder resultaat.Ik heb twee keer een andere driver geinstaleerd die voorhanden was maar geen verandering , systeemherstel heeft niet geholpen en in de veilige modus opstarten heeft wel nieuw licht op het probleem geworpen.Ik krijg namelijk wel beeld op het hoofdscherm via de hdmi kabel in de veilige modus en kan ook werken met de icoontjes.Start ik echter weer op de normale manier op is het probleem er weer,op het tweede scherm staan er dan geen icoontjes, alleen het bureaublad ,haal ik de hdmi stekker uit het hoofdscherm komen de icoontjes op het tweede scherm en kan ik via dit scherm werken.Ik heb dus het idee dat de verdeling tussen de twee schermen wel klopt maar dat dit op het hoofdscherm niet zichtbaar is.

diumenge
door diumenge - Apr 26, 2015 om 09:26
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Als je op beide schermen de icoontjes, dus hetzelfde, wil zien dan moet je kiezen voor beeldscherm Dupliceren.

rs
door rsmeenk - Apr 26, 2015 om 09:39
7 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 26 apr 2015, 09:26]Als je op beide schermen de icoontjes, dus hetzelfde, wil zien dan moet je kiezen voor beeldscherm Dupliceren.Ik heb dat geprobeerd maar het scherm blijft zwart en de icoontjes verdwijnen meteen als ik de hdmi kabel weer aansluit. Op het tweede scherm krijg ik dan ook weer te zien bij het indrukken van de windows knop en p dat alleen het computer scherm word weergegeven hoewel ik dat had aangepast naar dupliceren.Tot gisteren was het echter zo dat mijn zoon voor autocad het hoofdscherm met de hdmi kabel kon gebruiken om daar mee te werken en tegelijkertijd met het tweede scherm via de vga aansluiting ook kon werken.Ik heb gisterermorgen de nieuwe experiabox aangesloten en daarna functioneerde alles nog als voorheen.In de middag zijn deze problemen begonnen.

crewmember
door crewmember - Apr 28, 2015 om 13:12
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=rsmeenk schreef op zondag 26 apr 2015, 09:39][quote=diumenge schreef op zondag 26 apr 2015, 09:26]Als je op beide schermen de icoontjes, dus hetzelfde, wil zien dan moet je kiezen voor beeldscherm Dupliceren.Ik heb dat geprobeerd maar het scherm blijft zwart en de icoontjes verdwijnen meteen als ik de hdmi kabel weer aansluit. Op het tweede scherm krijg ik dan ook weer te zien bij het indrukken van de windows knop en p dat alleen het computer scherm word weergegeven hoewel ik dat had aangepast naar dupliceren.Tot gisteren was het echter zo dat mijn zoon voor autocad het hoofdscherm met de hdmi kabel kon gebruiken om daar mee te werken en tegelijkertijd met het tweede scherm via de vga aansluiting ook kon werken.Ik heb gisterermorgen de nieuwe experiabox aangesloten en daarna functioneerde alles nog als voorheen.In de middag zijn deze problemen begonnen.

Gaat het om een Desktop of een laptop?
En heb je typenummers van je laptop of je videokaart van je Desktop.

In beide gevallen lijkt me dit een Driver probleem.

labren
door labren - Apr 29, 2015 om 12:09
862 Antwoorden / 0 Vragen

zit er op je computer wel hdmi

labren
door labren - Apr 29, 2015 om 12:11
862 Antwoorden / 0 Vragen

heb je in je computer wel een videokaart zitten die HDMI ondersteunt

crewmember
door crewmember - Apr 29, 2015 om 12:22
1040 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=labren schreef op woensdag 29 apr 2015, 12:11]heb je in je computer wel een videokaart zitten die HDMI ondersteunt

Anders kan hij de kabel niet eens aansluiten. Dus ik denk dat je mag aanemen van wel.

ho
door honza23 - Apr 29, 2015 om 17:26
261 Antwoorden / 3 Vragen

ik had hetzelfde probleem, bleek zeer eenvoudig op te lossen: doordat ik eerst analoog keek via pc 1 dacht het beeldscherm dat ik dus analoog wilde kijken, ook toen ik de HDMI van pc 2 aansloot.
oplossing: op de voorkant van het scherm zat een knopje waarbij ik in het OSD menu kwam, daar kon ik selecteren HDMI en voila: beeld :)

rs
door rsmeenk - Apr 30, 2015 om 19:40
7 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=rsmeenk schreef op zaterdag 25 apr 2015, 16:15]Mijn beeldscherm reageert met de hdmi kabel wel op het opstarten van de computer maar geeft hierna zwart beeld.Als ik de computer afsluit gaat het beeldscherm op de slaapstand.Met de analoge aansluiting heb ik een volledig goed beeld na het opstarten.De hdmi kabel is gecontroleerd en werkt goed.Tussen de tijd dat het beeldscherm wel goed functioneerde op de hdmi kabel en het moment dat het op zwart ging is er niks veranderd.Het gaat om een samsung ls24d300hl 23,6"'monitor van november 2014.Groet Ruud Op dit moment is het nog niet gelukt om met jullie hulp het scherm weer digitaal aan de praat te krijgen en omdat het goed gefunctioneerd heeft ligt het volgens mij niet aan de aansluitingen en omdat ik wel digitaal beeld krijg in de veilige modus zie ik me toch genoodzaakt de desktop met scherm terug naar de leverancier te brengen.(of er moet op dit forum toch nog een oplossing komen,maar vooralsnog iedereen bedankt voor de reactie .Groet Ruud

door 1953 - Apr 30, 2015 om 20:45
3725 Antwoorden / 95 Vragen

U heeft ook al geprobeerd om via het configuratiescherm, programma's en onderdelen, om de videokaart te verwijderen?

rs
door rsmeenk - May 9, 2015 om 07:54
7 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=rsmeenk schreef op zaterdag 25 apr 2015, 16:15]Mijn beeldscherm reageert met de hdmi kabel wel op het opstarten van de computer maar geeft hierna zwart beeld.Als ik de computer afsluit gaat het beeldscherm op de slaapstand.Met de analoge aansluiting heb ik een volledig goed beeld na het opstarten.De hdmi kabel is gecontroleerd en werkt goed.Tussen de tijd dat het beeldscherm wel goed functioneerde op de hdmi kabel en het moment dat het op zwart ging is er niks veranderd.Het gaat om een samsung ls24d300hl 23,6"'monitor van november 2014.Groet RuudGisteren de set naar de leverancier gebracht en daar deed het beeldscherm het meteen met de hdmi kabel zonder het tweede scherm op de vga kabel, toen het tweede scherm nagebracht en aangesloten en het bleef toen ook werken.Nu thuis werkt alles ook weer als tevoren en de leverancier heeft er niets aan hoeven doen.Het is dus net een auto:als je er problemen mee hebt en je gaat er mee naar de garage zijn de problemen er niet meer.Allen bedankt voor de reacties en het meedenken.Groet Ruud