ap
door apslooff Jan 8, 2015 om 22:12
Garantie & verzekeringen

Begunstigde begrafenis veranderen

mijn dochter heeft een begrafenispolis die zij al van huis uit meegekregen heeft,ze is nu gescheiden en wil daarom haar begunstigde veranderen.maar haar ex wil hier niet voor tekenen.hij teken pas als hij de helft van de polis krijgt,kan dit zomaar.

1925 9 Rapporteer

jantje7
door jantje7 - Jan 8, 2015 om 22:17
1459 Antwoorden / 23 Vragen

Vreemd verhaal. Een begunstigde hoeft helemaal niet te tekenen. De polishouder bepaalt wie de begunstigde is. Bij wijziging hiervan kunnen wel kosten in rekening worden gebracht.

pi
door pieterwolters - Jan 8, 2015 om 22:44
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Is deze verzekering niet besproken tijdens de scheiding? Voor het echtscheidingsconvenant moeten beide partners alle financiële zaken inbrengen.

tijger1
door tijger1 - Jan 8, 2015 om 23:02
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als de begunstigde met naam en toenaam genoemd is en de begunstiging is ook door de begunstigde aanvaard, kan de begunstigde uiteraard een wijziging tegenhouden.

Maar zo'n aanvaarde begunstiging komt maar heel zelden voor op een begrafenispolis.

En zeker op een polis die u als ouders voor haar afgesloten hebben en meegegeven toen zij het huis uitging, zal uw ex-schoonzoon niet men name vermeld staan als begunstigde, die hij ook nog heeft aanvaard.

Als begunstigden op een "begrafenispolis staan normaal gesproken helemaal geen namen vermeld, maar vaak slechts verzekeringnemer, kinderen of erfgenamen.

En de ex is geen van drieën. Ik hoop dat zij wel haar testament gewijzigd heeft.

valerius-2
door valerius-2 - Jan 8, 2015 om 23:46
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ik heb zelf al de polissen van mijn kinderen mee gegeven toen ze de deur uit gingen. Zover ijk het nog weet is hir ver nooit problemen mee geweest. Ik weet wel van zoon die heeft hem afgekocht ben hier nooit voor benadert.. Terwijl ik zeker weet dat alleen op stond dat het op het leven van kinderen stond en nooit op stad wie de begunstiger is. Alleen op levens verz. komt dat voor.

edrick3
door edrick3 - Jan 9, 2015 om 10:50
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo apslooff,

Je hebt naar ik aanneem toentertijd een kapitaal uitvaartverzekering afgesloten.

Uitkering geldbedrag

Bij een kapitaal uitvaartverzekering wordt er dus geld uitgekeerd. Maar aan wie wordt dat uitgekeerd? Het geld gaat naar de zogenaamde begunstigde. Wie dat is, bepaal je helemaal zelf. Je kunt zelf de begunstigde aanwijzen en zijn of haar naam laten vastleggen op de polis. Maar je kunt er ook voor kiezen de standaard begunstiging aan te houden. In dat geval is de begunstigde je echtgenoot/echtgenote of je geregistreerde partner. Als die niet meer in leven is, krijgen je kinderen of erfgenamen het bedrag uitgekeerd. Ben je niet getrouwd, maar woon je wel samen? Dan kun je het beste je partner als begunstigde op de polis laten vermelden.
(Bron:independer)

Neem niet aan dat de ex op de polis vermeld staat.

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Jan 9, 2015 om 11:54
11520 Antwoorden / 51 Vragen

Recentelijk een begrafenispolis (geldverzekering) van begunstigde veranderd, één telefoontje, één emailtje en geen kosten. De ex van TS heeft niets te vertellen. (zal wel een vechtscheiding zijn)

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2015 om 11:58
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mahadma

Vodeet de standaardbegunstiging dan niet?

mahadma
door mahadma - Jan 9, 2015 om 12:06
11520 Antwoorden / 51 Vragen

@@Tijger1,

wegens een scheiding van de betrokkene (ex=gebruiker) en een kind met een beperking was dit noodzakelijk.

tijger1
door tijger1 - Jan 9, 2015 om 12:12
42060 Antwoorden / 21 Vragen

[quote=mahadma schreef op vrijdag 9 jan 2015, 12:06]@@Tijger1,

wegens een scheiding van de betrokkene (ex=gebruiker) en een kind met een beperking was dit noodzakelijk.

Duidelijk.

Was geen nieuwsgierigheid, maar juist omdat normaal gesproken op een begrafenispolis geen begunstig met name genoemd wordt. Tenslotte is die polis bedoelt om (een deel van) de uitvaartkosten te betalen en degenie die dat betaalt, beschikt ook meestal over de polissen uit de nalatenschap.