spooky01
door spooky01 Oct 3, 2010 om 17:19
Huishouden & energie

Behangen

We gaan behangen en het oude behang is vliesbehang, moet je dit eerst verwijderen of kun je hier overheen behangen. Het oude behang zit er nog mooi op en het nieuwe behang is gewoon papier behang

6230 17 Rapporteer

Lsk520
door Lsk520 - Oct 3, 2010 om 17:42
827 Antwoorden / 2 Vragen

Google:
http://www.klusidee.nl/Forum/about5849.html

Voor dit soort vragen is het handig om je vraag in te voeren bij Google.
100% kans dat je dan direct het antwoord vindt.

birdies
door birdies - Oct 3, 2010 om 18:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Waarom probeer je het niet met 1 baantje? Als het na 24 uur nog goed/netjes zit, moet het verder geen problemen op leveren, lijkt mij.

poltol
door poltol - Oct 3, 2010 om 18:35
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Het zou moeten kunnen, maar ik zou het niet doen.
Maar misschien dat de behangwinkel u wel kan helpen.
Het gaat er namelijk om of er op uw vlies behang geverfd is en wat er dan op zit. Tevens kan er een probleem ontstaan omdat de nieuwe lijm niet goed in de bovenste laag van het vliesbehang kan trekken waardoor na enige dagen het nieuwe op de grond valt.

M.a.w. ik zou, voor alle zekerheid, het oude vliesbehang eraf halen.
Als alternatief zou u kunnen overwegen het vliesbehang te verven of te latexen.

Succes, poltol

knoop4x9
door knoop4x9 - Oct 4, 2010 om 10:46
533 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou zeggen smeer is een stukje vliesbehang met plaksel mocht het behang gaan bollen dan zou ik het er zeker afhalen trouwens zoals al gezecht er af halen is altijd beter het resultaat is ook mooier.

Mvrgrt Nico

sonjaatje
door sonjaatje - Oct 4, 2010 om 10:57
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Is het raar dat ik zeg dat je dat ook in de winkel had kunnen vragen toen je het nieuwe behang kocht??

spooky01
door spooky01 - Oct 4, 2010 om 10:59
418 Antwoorden / 56 Vragen

[quote=sonjaatje schreef op maandag 4 okt 2010, 10:57]Is het raar dat ik zeg dat je dat ook in de winkel had kunnen vragen toen je het nieuwe behang kocht??

Het behang is via internet gekocht en later bedachten wij de vraag of het oude behang verwijderd moest worden

el
door ellertientje - Oct 4, 2010 om 13:57
8 Antwoorden / 1 Vragen

Zou het behang er wel van afhalen, je blijft altijd de naden van het oude behang er door heen zienen als het oude behang niet overal goed vast zit krijg je blazen die niet meer weg trekken.
Elly (behangwinkel)

je
door jematari - Oct 4, 2010 om 13:57
1 Antwoorden / 0 Vragen

Wat het oude behang ook is, hoe mooi het er ook op zit, altijd verwijderen. (heb jaren lang in een behangzaak gewerkt)

gerard1947
door gerard1947 - Oct 4, 2010 om 13:59
16 Antwoorden / 0 Vragen

persoonlijk haal ik altijd al het oude behang eraf, doe je het niet dan heb je op een gegeven moment een pak behang op de muur zitten, het oude eraf halen is even een beetje werk als je pech hebt maar het behangen gaat, heb ik ervaren, een stuk prettiger en gemakkelijker

spooky01
door spooky01 - Oct 4, 2010 om 14:05
418 Antwoorden / 56 Vragen

Bedankt voor de reacties, ik zal het advies door geven.

kejobawe
door kejobawe - Oct 4, 2010 om 15:07
18 Antwoorden / 13 Vragen

Als vrouw van een schilder/behanger: Altijd het oude behang eraf halen!!!!

wd
door wdezwijger - Oct 4, 2010 om 15:49
7 Antwoorden / 0 Vragen

je kunt toch zelf wel bedenken dat dat niet goed kan gaan . vliesbehang is een behang met een struktuur die voelbaar is .daardoor is de oppervlakte van het vliesbehang niet vlak genoeg om een goede hechting te krijgen .
gr.

el
door ellertientje - Oct 4, 2010 om 15:51
8 Antwoorden / 1 Vragen

vliesbehang kan ook heel glad zijn, glasweefsel is vaak met een structuurtje

mo
door mowocos - Oct 4, 2010 om 21:00
19 Antwoorden / 0 Vragen

Is heel goed mogelijk !
Let wel op dat je niet teveel plaksel gebruikt (en niet té dik of juist té dun plaksel).
Bij ons een heel goed resultaat; ergo expres zo gedaan omdat anders de opschriften (tijdens de bouw met onuitwisbare viltstiften beschreven) door de eerste laag heen zichtbaar werden / waren.
Let dus wel op dat de kleur van de ondergrond / oude vliesbehang geen bezwaar is indien er doorschijnende gedeeltes in je nieuwe vliesbehang zitten !
Werk ze.

stofzuigers
door stofzuigers - Oct 4, 2010 om 21:16
75 Antwoorden / 14 Vragen

Ben het volkomen eens met Elly.

Om de kosten te besparen, hebben wij over het vliesbehang muurverf van de Gamma geverfd.

is met een schoon doekje makkelijk schoon te maken!!

p.s. papierbehang is dunner, dan vliesbehang, er afhalen voor het mooiste resultaat.

gvang
door gvang - Oct 31, 2011 om 17:17
13 Antwoorden / 0 Vragen

Eén goed vastzittend laagje behang dat stevig vastzit is een prima basis voor een glasvezelbehang. Let wel: goed vastzittend!! Behangen met glasvezel is één. Het er later weer afhalen is een geheel andere zaak; zeker als je daar met latexverf overheen gegaan bent; eigenlijk een "onmogelijke" zaak. Heb je een stevig ondergrondje van een (niet het dunste) behang dan is het later (bij eventuele spijt of anderszins) toch wel wat makkelijker dit er weer af te krijgen. Regeren is vooruitzien!
Is dat absoluut nooit meer nodig, dan is de glasvezel direct op de muur het meest fraai; zeker als het er op aankomt om scheurtjes "weg te poetsen". Succes er mee!

edrick3
door edrick3 - Oct 31, 2011 om 17:22
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gvang,

Denk dat ze na ruim een jaar wel klaar zijn met behangen!!
Kijk eens naar de datum van dit topic!