cr
door creadia Mar 28, 2010 om 16:40
Elektronica & tv

Bel me niet register

Ik sta aangemeld bij het bel me niet register. Tenminste ik stond aangemeld. Vandaag kreeg ik een mail van het bel me niet register, dat iemand mijn nummer geclaimd had, en veranderingen had aangebracht. Ik moest me aanmelden en op mijn eigen tel. nummer weer alles aanvinken. Weet iemand hoe dit kan, en of dit mag. Er is dus iemand bezig deze zaken te veranderen. Zonder dat de eigenaar van dit nummer dit weet.

3461 14 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 28, 2010 om 17:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

Lijkt me heel vreemd!
Kennelijk probeert iemand op slinkse wijze Uw NAW gegevens te pakken te krijgen, ik zou even een mail naar het register sturen, als dat kan.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2010 om 18:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Stuur een e-mail naar

consumentenatbel-me-niet.nl .
voeg de e-mail er als bijlage bij.

Ik heb ook het idee dat het een phishing e-mail is.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2010 om 20:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

creadia

Ik zou hierover niet alleen het register waarschuwen, maar ook Consuwijzer inlichten:

http://www.consuwijzer.nl/Overige_pagina_s/Hoe_dien_ik_een_klacht_in

Met vriendelijke groet, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 28, 2010 om 23:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

de email naar het bel me niet register was al verstuurd, met de mail die ik van hun ontving bijgevoegd. bij het klachten email site van de consumenten wijzer heb ik net ook een mail gestuurd.
dank je wel.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 02:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het moet niet nog gekker worden in Nederland. Je moet je opgeven om niet meer lastig gevallen te worden door allerlei MALAFIDE bedrijven. Het lijkt wel een vorm van chantage! Daarnaast gebruiken vele andere MALAFIDE bedrijven dit register om uw telefoonnummer op te zoeken om u aan de deur lastig te vallen. En, uiteraard, is daar ook weer een remedie op gevonden.

Wat is de volgende stap? Laat me eens raden: u wordt overstelpt met geadresseerde reclame in uw brievenbus.... Maar ja, dan maar weer een register, in de trant van: geen geadresseerde reclame meer.
Maar wat is dan de volgende stap?

Telefoon, voordeur, post, email, op straat lastig vallen..... enz.

Het wordt tijd om op allerlei (consumenten)sites een lijst aan te leggen met de namen van die MALAFIDE bedrijven!!! Vervolgens zou niemand meer daar iets moeten kopen/bestellen/afnemen/aanmelden, of wat dan ook. Oftewel: compleet negeren dit soort bedrijven!!!

Zou het een mogelijkheid zijn, om van elk bedrijf een gratis 0800-nummer te achterhalen en dat iedereen elke dag een paar keer belt?

Gelukkig wordt ik niet lastig gevallen door al die malafide ***bedrijven. Ik heb gewoon een 'geheim' telefoonnummer en ga hier dan ook gepast mee om.

Hutch

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 08:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

tp schreef op zondag 28 mrt 2010, 17:04: Lijkt me heel vreemd!
Kennelijk probeert iemand op slinkse wijze Uw NAW gegevens te pakken te krijgen, ik zou even een mail naar het register sturen, als dat kan.

Waarom op deze "slinkse" wijze? NAW-gegevens staan in elk willekeurig telefoonboek!

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 08:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

tdehond schreef op zondag 28 mrt 2010, 18:37: Stuur een e-mail naar

consumentenatbel-me-niet.nl .
voeg de e-mail er als bijlage bij.

Ik heb ook het idee dat het een phishing e-mail is.

Waarom zou dit een "phishing e-mail" zijn? Er wordt toch niet gevraagd naar PIN-code's of bankgegevens?

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Gebruikt je misschien airmiles?
Kennissen van mij hadden zich ook afgemeld en kregen daarna toch weer telefoontjes toen zij vroegen hoe dat dat kon (want zij hadden zich toch afgemeld) werd er aan hun gevraagt of ze airmiles hadden gebruikt toen ze daar ja op antwoorden werd er vertelt dat dan de afmelding weer verviel.
ze hebben zich weer afgemeld en de airmiles pas de deur uitgedaan en hebben er tot op heden toe geen last meer van gehad.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 14:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sorry aangemeld bedoel ik

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 14:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee ik heb geen airmails gebruikt. en al zou ik dat wel gedaan hebben, dat is toch geen reden om iemand weer aan te melden. ook dit vind ik weer heel vreemd.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 14:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

isidor schreef op maandag 29 mrt 2010, 08:46:
tdehond schreef op zondag 28 mrt 2010, 18:37: Stuur een e-mail naar

consumentenatbel-me-niet.nl .
voeg de e-mail er als bijlage bij.

Ik heb ook het idee dat het een phishing e-mail is.

Waarom zou dit een "phishing e-mail" zijn? Er wordt toch niet gevraagd naar PIN-code's of bankgegevens?

Al mijn privé gegevens staan afgeschermd:
adres bij de gemeente
mobiele en vaste telefoon mogen niet vermeld worden in telefoonboek om te voorkomen dat ik ongewenst lastig gevallen wordt door telemarketing, gsmdiensten, op naam gestelde reclame.
Proberen achter deze gegevens te komen vallen m.i. dus ook onder phishing. De mogelijkheden tot identiteits diefstal dient m.i. zo klein mogelijk gehouden te worden.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 15:57
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dit heb ik ook gehad. Dit komt doordat iemand anders ook dit nummer heeft opgegeven. Degene dit het laatst het nummer wijzigt heeft het dan zgn. 'geclaimd'.
In mijn geval had mijn man ook ons vaste nummer opgegeven bij het bel-me-nietregister. Ik kreeg toen de melding dat iemand anders (mijn man dus) dat nummer had geclaimd.

Waarschijnlijk heeft uw partner of kind dit ook gedaan en andere vinkjes aangezet dan u zelf hebt gedaan. Ik zou het dus even overleggen thuis als dat het niet kan zijn even de reactie van het bel-me-niet-register afwachten :)

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 17:21
0 Antwoorden / 0 Vragen

@

Overigens had ik bij nader inzien beter de directe link kunnen plaatsen:

http://forms.consuwijzer.nl/content.jsp?objectid=11256

Sukses en groeten, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 29, 2010 om 17:44
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee mijn man heeft dit niet gedaan, en kinderen hebben we niet meer thuis wonen en ook zij zullen dit ongevraagd nooit doen,
de klacht aan consuwijzer leverde dit antwoord op:

Uw vraag valt helaas buiten het werkgebied van ConsuWijzer en haar initiatiefnemers. Daarom kunnen wij u niet van een juist antwoord voorzien. Wij adviseren u uw vraag bij het bel me niet register zelf neer te leggen. Wellicht dat die meer voor u kan betekenen.
ConsuWijzer is een gezamenlijk informatieloket van de Consumentenautoriteit, de Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). ConsuWijzer geeft consumenten praktische informatie over hun rechten en plichten bij de aankoop van producten en diensten en advies over hoe en waar dit recht te halen.

dus dit levert ook niets op.